Τετάρτη 16 Μάρτη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Στο σημερινό 4σέλιδο «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:
  • Μεγάλη πολιτική εκδήλωση των Οργανώσεων του ΚΚΕ και της ΚΝΕ στη Λάρισα ενάντια στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο
  • Εμπειρία από τις διεργασίες δημιουργίας Συλλόγων Φοιτητών στο Διεθνές Πανεπιστήμιο
  • Ανταπόκριση από εκδήλωση της ΚΟ Εκπαιδευτικών Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ για το σχολείο των σύγχρονων αναγκών με αφορμή την παρουσίαση των νέων προγραμμάτων σπουδών
  • Εκπαιδευτική επικαιρότητα
ΟΠ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΚΝΕ - ΚΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Η απέχθεια της νεολαίας για τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο να εκφραστεί σε ενίσχυση της οργανωμένης πάλης

Με αφορμή την εκδήλωση που θα γίνει στη Λάρισα, το Σάββατο 19 Μάρτη, συζητάμε με τον Παναγιώτη Κοδέλλα, μέλος του ΚΣ και Γραμματέα του ΣΠ Θεσσαλίας της ΚΝΕ

Από κινητοποίηση στο πλαίσιο του 29ου Αντιιμπεριαλιστικού Διημέρου της ΚΝΕ έξω από την 110 Πτέρυγα Μάχης
Από κινητοποίηση στο πλαίσιο του 29ου Αντιιμπεριαλιστικού Διημέρου της ΚΝΕ έξω από την 110 Πτέρυγα Μάχης
Μεγάλη πολιτική εκδήλωση με τίτλο «Συναγερμός! Οχι στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο! Να σταματήσει κάθε εμπλοκή της Ελλάδας. Να κλείσουν οι βάσεις των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ» διοργανώνουν η Οργάνωση Περιοχής Θεσσαλίας της ΚΝΕ και η Κομματική Οργάνωση Λάρισας του ΚΚΕ το Σάββατο 19 Μάρτη στις 6.30 μ.μ. στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας (Κουμουνδούρου 19). Θα μιλήσει ο Νίκος Αμπατιέλος, Γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ και μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ.

Με αφορμή την εκδήλωση ο «Ριζοσπάστης» συζήτησε με τον Παναγιώτη Κοδέλλα, μέλος του ΚΣ και Γραμματέα του ΣΠ Θεσσαλίας της ΚΝΕ, για τη σημασία και την προετοιμασία της.

-- Πώς εκφράζεται στην περιοχή σας το ότι οι ελληνικές κυβερνήσεις έχουν παραχωρήσει «γην και ύδωρ» στους ΑμερικανοΝΑΤΟικούς;

-- Με την Ελληνοαμερικανική Συμφωνία, η κυβέρνηση της ΝΔ, συνεχίζοντας το έργο του ΣΥΡΙΖΑ, παραχώρησε «γην και ύδωρ», πραγματικά όλες τις στρατιωτικές υποδομές της περιοχής στους Αμερικανούς, μετατρέποντας την περιοχή σε αμερικανοΝΑΤΟικό ορμητήριο.

Στη Λάρισα, στην 110 Πτέρυγα Μάχης, μπορούν μόνιμα να είναι εγκατεστημένες οι στρατιωτικές αμερικανοΝΑΤΟικές δυνάμεις. Ενδεικτικά, τα τελευταία χρόνια, έχουν βρεθεί εδώ τα μη επανδρωμένα αμερικανικά αεροσκάφη, για να «θερίσουν» τα Βαλκάνια, την Ανατολική Μεσόγειο, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, αξιοποιώντας τις πληροφορίες των κατασκοπευτικών «Global Hawk», που επίσης έχουν στρατοπεδεύσει στη βάση. Ανά τακτά χρονικά διαστήματα, σε αυτόν τον χώρο, όχι μόνο οι Αμερικανοί αλλά και οι υπόλοιποι ΝΑΤΟικοί φονιάδες, όπως οι Ισραηλινοί, συνεκπαιδεύονται με τις ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις.


Ταυτόχρονα, αυτήν την περίοδο προχωρούν εργασίες για την αναβάθμιση της βάσης ώστε να μπορεί να καλύψει τις ανάγκες της διοίκησης Ευρώπης - Αφρικής της αμερικανικής Πολεμικής Αεροπορίας.

Στην περιοχή της Μαγνησίας, στο Στεφανοβίκειο, εδρεύει η 101η Αερομεταφερόμενη Μεραρχία των ΗΠΑ, γνωστή για το δολοφονικό της έργο στο Ιράκ και το Αφγανιστάν. Το Στεφανοβίκειο χρησιμοποιείται για τη μεταστάθμευση αεροκίνητων μονάδων και μαχητικών ελικοπτέρων του αμερικανικού στρατού. Από τον Μάρτη του 2019, οι δυνάμεις των ΗΠΑ έχουν μόνιμη παρουσία εκεί μαζί με ελληνικές δυνάμεις, με τις οποίες συνεκπαιδεύονται. Ακόμα, στον Βόλο, στο στρατόπεδο «Γεωργούλα», υπάρχει τα τελευταία χρόνια σταθερά παρουσία αμερικανοΝΑΤΟικών δυνάμεων.

-- Ποιους κινδύνους δημιουργεί για τον λαό και τη νεολαία η παρουσία στρατιωτικών δυνάμεων των ΗΠΑ στην περιοχή;

-- Οι βάσεις αυτές εντάσσονται με συγκεκριμένο καταμερισμό στο επιχειρησιακό σχέδιο του ΝΑΤΟ, από τη βάση στη Σούδα έως την Αλεξανδρούπολη. Ηδη, όπως έχει γίνει γνωστό, όλες οι αμερικανοΝΑΤΟικές βάσεις είναι σε ετοιμότητα απέναντι στον πόλεμο που εξελίσσεται στην Ουκρανία, υπάρχει εμπλοκή και των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων. Είναι χαρακτηριστική η μετακίνηση 12 αμερικανικών ελικοπτέρων από τη βάση στο Στεφανοβίκειο σε αντίστοιχη βάση στην Πολωνία προκειμένου να αξιοποιηθούν για τις ανάγκες του ΝΑΤΟ στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο στην Ουκρανία.

Ετσι, για τα συμφέροντά της, η αστική τάξη μετατρέπει τη χώρα σε θύτη και τον ελληνικό λαό σε θύμα των ανταγωνισμών. Οι κίνδυνοι για τον ελληνικό λαό από την ενεργητική και επιθετική εμπλοκή της Ελλάδας στους σχεδιασμούς ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ αποτυπώνονται ακόμα και σε επίσημες δηλώσεις Ρώσων αξιωματούχων.

Και δεν είναι μόνο ο κίνδυνος να αποτελέσει η Ελλάδα στρατιωτικό στόχο. Είναι και οι συνέπειες που υφίσταται ο λαός από την όξυνση των ανταγωνισμών, που αποτελεί και την αιτία του πολέμου: Το βάθεμα της ενεργειακής φτώχειας, οι κίνδυνοι που μεγαλώνουν για τα κυριαρχικά δικαιώματα, στο όνομα της «ΝΑΤΟικής συνοχής».

Βέβαια, καθημερινά βλέπουμε ότι καταρρίπτεται ο μύθος πως το ΝΑΤΟ είναι εδώ για να μας προστατεύσει. Υπάρχει ανησυχία από την πλειοψηφία της νεολαίας για την παραχώρηση στρατιωτικού υλικού από τη χώρα μας στην Ουκρανία, για την παρουσία ΝΑΤΟικών δυνάμεων στην περιοχή, για τα πάνω από 4 δισ. ευρώ που δαπανά η χώρα μας για την παραπέρα εμπλοκή στους σχεδιασμούς του ΝΑΤΟ.

Η στάση που κρατά όλα αυτά τα χρόνια το ΝΑΤΟ απέναντι στην επιθετικότητα της Τουρκίας, που ζητά την αποστρατιωτικοποίηση των νησιών, κατέχει παράνομα το 40% της Κύπρου, ευθύνεται για το γκριζάρισμα του Αιγαίου, είναι χαρακτηριστική για να δούμε ότι δεν μπορούμε να εμπιστευτούμε στο ΝΑΤΟ την ασφάλεια και την ειρήνη του τόπου μας. Η ζωή μάς έχει αποδείξει ότι τις κρίσιμες στιγμές της Ιστορίας, μόνο ο λαός μπορεί να σώσει τον λαό, ότι αυτές οι συμμαχίες είναι προσωρινές και εξυπηρετούν τις ανάγκες για τη γεωστρατηγική αναβάθμιση του ελληνικού κεφαλαίου, που όλα τα αστικά κόμματα υπηρετούν.

-- Τι δραστηριότητα έχουν αναπτύξει οι Οργανώσεις της ΚΝΕ στη Θεσσαλία ενάντια στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο και την εμπλοκή της χώρας και πώς προετοιμάζουν την εκδήλωση;

-- Το ΚΚΕ και η ΚΝΕ έχουν σταθερά μέτωπο ενάντια σε αυτούς τους σχεδιασμούς που βάζουν τον λαό μας σε κίνδυνο. Το λέμε καθαρά. Δεν διαλέγουμε στρατόπεδο ληστών, η μόνη μας ελπίδα η πάλη των λαών!

Σε αυτό το πλαίσιο, από την πρώτη στιγμή οι Οργανώσεις της ΚΝΕ βρέθηκαν σε πλατείες, σχολεία, πανεπιστήμια, σχολές κατάρτισης για να συζητήσουν με τη νεολαία της περιοχής μας. Πολλοί νέοι ήταν αυτοί που κοντοστάθηκαν να μιλήσουν, να συζητήσουν για το πώς φτάσαμε έως εδώ, τι μπορεί να κάνει ο λαός μας σήμερα. Μπήκαμε μπροστά και συμμετείχαμε από κοινού με πολλούς νέους σε μια σειρά από πρωτοβουλίες στα μαθητικά συμβούλια της περιοχής μας, στους φοιτητικούς συλλόγους όπου με ιδιαίτερο και ευρηματικό τρόπο στείλαμε μήνυμα ότι η νεολαία παίρνει θέση ενάντια στον πόλεμο, δείχνοντας την αλληλεγγύη μας στον λαό της Ουκρανίας, απέναντι στις «πολεμικές σειρήνες» που ηχούν από τα αντικρουόμενα στρατόπεδα των ΗΠΑ - ΕΕ - ΝΑΤΟ και Ρωσίας, που έχουν μετατρέψει την Ουκρανία σε σάκο του μποξ.

Ενδεικτικά αναφέρουμε τους μαθητές του 2ου Ενιαίου Λυκείου Λάρισας, που συγκεντρώθηκαν στον προαύλιο χώρο του σχολείου και σχημάτισαν με τα σώματά τους το σήμα της ειρήνης, ενώ παράλληλα σήκωσαν πανό που έγραφε: «Οχι άλλο αίμα για την ειρήνη. Διεκδικούμε το δικαίωμα στη ζωή, στο όνειρο». Επίσης, στο 8ο Γυμνάσιο έφτιαξαν πανό που έγραφαν «Οταν οι ισχυροί κάνουν πόλεμο, οι αθώοι πεθαίνουν» και «Σταματήστε τον πόλεμο». Στο 13ο ΓΕΛ έγραψαν αντιπολεμικά συνθήματα στους πίνακες των σχολείων και κράτησαν ενός λεπτού σιγή, στο 5ο ΓΕΛ σχεδίασαν αφίσες κατά της βίας και του πολέμου, ενώ σχημάτισαν με τα σώματά τους το σήμα της ειρήνης στην αυλή του σχολείου.

Εχοντας βάλει τον πήχη ψηλά, αυτές τις μέρες, όλες οι Οργανώσεις Βάσης έχουν καταστρώσει συγκεκριμένο σχέδιο για να απευθυνθούν στους νέους και τις νέες της περιοχής, ενώ ταυτόχρονα πραγματοποιούν πλατύ άνοιγμα με εξορμήσεις σε σχολεία, ΑΕΙ, ΙΕΚ, γειτονιές και στέκια νεολαίας, με σκοπό να υπάρξει μαζική συμμετοχή, στόχος καθ' όλα εφικτός, όπως φανερώνουν το ενδιαφέρον και η προσέλευση στις εκδηλώσεις και τις συσκέψεις που οργανώθηκαν τις προηγούμενες μέρες.

Ερχόμαστε σε επαφή, δυναμώνουμε τους δεσμούς μας με περισσότερα νέα παιδιά, ώστε η αγωνία, ο προβληματισμός, η απέχθεια στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο να εκφραστούν με την ενίσχυση της οργανωμένης δράσης, ενάντια στο σύστημα που γεννά φτώχεια, εκμετάλλευση και πολέμους. Να πάρουν και αυτοί τη θέση τους στις γραμμές της ΚΝΕ, αφήνοντας πίσω όσους προσπαθούν να τους πείσουν ότι δεν υπάρχει εναλλακτική από τη σημερινή εκμεταλλευτική κοινωνία που σαπίζει, με τα αποτελέσματα να φαίνονται σε όλους τους τομείς.

Οι αγωνίες των φοιτητών μπορούν να μετατραπούν σε συλλογική οργάνωση

Συμπεράσματα από μια τριετία αλλαγών στον ακαδημαϊκό χάρτη και εμπειρία από τις διεργασίες δημιουργίας Συλλόγων Φοιτητών

(φωτ. αρχείου)
(φωτ. αρχείου)
Με αφορμή τη συμπλήρωση τριών χρόνων από την απορρόφηση των ΑΤΕΙ της Θεσσαλονίκης, της Κεντρικής Μακεδονίας και της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης από το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος (ΔΙΠΑΕ), ο «Ριζοσπάστης» συνομίλησε με την Φιλαρέτη Αρκουδοχωρίτου, μέλος της προσωρινής διοίκησης του Φοιτητικού Συλλόγου της Σχολής Επιστημών Υγείας του ΔΙΠΑΕ, για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις σπουδές των φοιτητών και την ίδρυση νέων φοιτητικών συλλόγων.

-- Φέτος συμπληρώνονται 3 χρόνια από τη λειτουργία του ΔΙΠΑΕ με την απορρόφηση των πρώην ΑΤΕΙ. Οι φοιτητές βλέπετε στην πράξη αναβάθμιση των σπουδών σας;

-- Η πανεπιστημιοποίηση των πρώην ΤΕΙ και η μετατροπή τους σε ΔΙΠΑΕ δεν έφεραν την πολυπόθητη αναβάθμιση για τους φοιτητές. Τα χρόνια προβλήματα που υπήρχαν στο ίδρυμα συνέχισαν να υπάρχουν και πολλά γιγαντώθηκαν. Τέτοια είναι από τα πιο απλά, όπως το ότι το ίδρυμα έχει τεράστιες ελλείψεις σε καθηγητικό και διοικητικό προσωπικό, σε υποδομές (αίθουσες, αμφιθέατρα), σε εργαστηριακό εξοπλισμό, σε προσωπικό καθαριότητας. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός πως το μόνιμο προσωπικό αποτελεί ένα πολύ μικρό ποσοστό, ενώ οι περισσότεροι εργαζόμενοι είναι με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, οι οποίες ανανεώνονται αν κριθεί ότι είναι απαραίτητοι. Με αφορμή την πανεπιστημιοποίηση, μια από τις πιο τραγικές αλλαγές ήταν η συγχώνευση και το κλείσιμο τμημάτων, με τη ...λογική ότι δεν υπάρχουν αρκετές υποδομές και καθηγητές για να μείνουν ανοιχτά, χωρίς κανένα επιστημονικό κριτήριο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται τμήματα «Φρανκεστάιν», για παράδειγμα συγχωνεύτηκε η Αισθητική με το Τμήμα Διατροφολογίας!

Ακόμα και τμήματα που είναι αναγκαία για τη βιομηχανική παραγωγή τα συγχώνευσαν για να γλιτώσουν περιττά γι' αυτούς «κόστη», όπως την Πληροφορική με την Ηλεκτρονική. Ο απόφοιτος πλέον θα βγαίνει με ένα «υβριδικό» πτυχίο, μη ξέροντας τελικά τι θα κάνει όταν βγει στην αναζήτηση εργασίας και σίγουρα θα κυνηγάει πιστοποιήσεις και δεξιότητες προκειμένου να εξειδικευτεί πάνω στο αντικείμενο. Οσον αφορά το πρόγραμμα σπουδών, έχουν καταργηθεί πολλά μαθήματα, κυρίως εργαστήρια, απαραίτητα για την ολόπλευρη γνώση του εκάστοτε αντικειμένου. Η πρακτική άσκηση μειώθηκε από 6 μήνες σε 4 για πολλά τμήματα, όπως στη Φυσικοθεραπεία. Μειώνουν την πρακτική άσκηση λόγω υποχρηματοδότησης, ενώ είναι απαραίτητες η επαφή με την παραγωγή, η τριβή με το αντικείμενο στην εφαρμογή του, η παρακολούθηση των θεωρητικών σπουδών στην πράξη, όπου και επαληθεύονται οι επιστημονικές θεωρίες. Η όλη «ανωτατοποίηση» των ΤΕΙ δεν έλυσε τα μεγάλα προβλήματα στις σπουδές μας και οι φοιτητές πλέον το αντιλαμβάνονται.

-- Ποια είναι η κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι φοιτητές με την έναρξη της ακαδημαϊκής χρονιάς μετά από 1,5 χρόνο τηλεκπαίδευσης;

-- Φέτος οι φοιτητές παρακολουθούμε με φυσική παρουσία τα μαθήματα. Ωστόσο από την έναρξη της χρονιάς βρεθήκαμε αντιμέτωποι με μεγάλα προβλήματα. Οι εικόνες που αντικρίσαμε ήταν τριτοκοσμικές: Οι φοιτητές να κάθονται όρθιοι μέσα στις αίθουσες στριμωγμένοι, οι υπόλοιποι που δεν χωρούσαν να κάθονται έξω στον διάδρομο μπας και πάρει κάτι το αυτί τους. Αίθουσες χωρίς συντήρηση, παντελής έλλειψη καθαριότητας. Πολλά μαθήματα να μη γίνονται λόγω έλλειψης καθηγητών. Στην εξεταστική μάλιστα έφτασαν στο σημείο να ανακοινώσουν σε φοιτητές του Τμήματος Μαιευτικής να φέρουν μαζί τους ταμπλό προκειμένου να γράψουν, καθώς δεν υπάρχουν αρκετά τραπεζάκια στις αίθουσες! Συγκεκριμένα, στη Σχολή Υγείας υπήρξε πρόβλημα με τις κλινικές ασκήσεις των φοιτητών καθώς δεν υπάρχουν αρκετοί εργαστηριακοί καθηγητές και οι ελάχιστοι που υπάρχουν είναι εργαζόμενοι στα νοσοκομεία, με αποτέλεσμα οι φοιτητές να κυνηγάμε το προσωπικό μπας και μάθουμε κάτι. Στα εργαστήρια της Πληροφορικής και των Μηχανικών υπάρχει λίστα αναμονής καθώς δεν υπάρχουν οι απαραίτητες υποδομές και καθηγητές ώστε να παρακολουθούν κανονικά όλοι οι φοιτητές στην ώρα τους!

-- Τι μπορούν να κάνουν οι φοιτητές για όλα αυτά, δεδομένου ότι στο πρώην ΤΕΙ Θεσσαλονίκης οι σύλλογοι των φοιτητών δεν λειτουργούσαν και στα νέα τμήματα που ιδρύθηκαν δεν υπήρχαν φοιτητικοί σύλλογοι;

-- Πριν από την πανεπιστημιοποίηση, με ευθύνη της κυβέρνησης και τη χρόνια δράση της παράταξής της στα πανεπιστήμια, της ΔΑΠ - ΝΔΦΚ λειτουργούσαν σύλλογοι - «φαντάσματα», πλήρως εκφυλισμένοι και απομακρυσμένοι από τους φοιτητές και τις ανησυχίες τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι εδώ και 15 χρόνια καμία άλλη παράταξη δεν αναγνωρίζει τα αποτελέσματα των φοιτητικών εκλογών στο πρώην ΤΕΙ, αφού γίνεται εκτεταμένη νοθεία από τη ΔΑΠ. Η κατάσταση αυτή επιδεινώθηκε με την προσπάθεια δημιουργίας Ενιαίου Συλλόγου από τη ΔΑΠ, απόρροια της μετατροπής του πρώην ΤΕΙ σε ΔΙΠΑΕ, που περιλάμβανε Τμήματα από τη Θεσσαλονίκη έως και το Διδυμότειχο! Οπως είναι λογικό, ένας τέτοιος «σύλλογος» πρακτικά δεν μπορεί να λειτουργήσει, αφού θα συμπεριλάμβανε περίπου 16.000 φοιτητές σε διαφορετικές πόλεις, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να πραγματοποιηθεί καμία συλλογική διαδικασία! Τα μέλη της ΚΝΕ, πολλοί άλλοι φοιτητές και φοιτήτριες δεν καθίσαμε με σταυρωμένα τα χέρια! Πρωτοστατήσαμε στην ίδρυση νέων συλλόγων ξεκινώντας από τη Σχολή Επιστημών Υγείας (ΣΕΥ), προκειμένου να δυναμώσουμε τη συζήτηση γύρω από σοβαρά και χρόνια προβλήματα φοίτησης, τον σχεδιασμό της δράσης μας, τη συλλογική διεκδίκηση, να βρουν τρόπο έκφρασης και απάντησης οι ανησυχίες και τα προβλήματα των συμφοιτητών μας. Από την αρχή κιόλας, η δράση μας αγκαλιάστηκε από δεκάδες φοιτητές, οι οποίοι συνέβαλαν αποφασιστικά στη δημιουργία του Συλλόγου.

Ελπιδοφόρες διεργασίες συλλογικής οργάνωσης

Αρχικά προχωρήσαμε στη σύσταση πρωτοβουλίας ίδρυσης Συλλόγου. Μέσα στις συνθήκες της καραντίνας, η ενεργοποίηση της πρωτοβουλίας αυτής μέσα από εκδηλώσεις που άγγιζαν το επιστημονικό αντικείμενο των φοιτητών αλλά και παραστάσεις διαμαρτυρίας μέσα και έξω από τη σχολή κράτησαν αναμμένη τη φλόγα του αγώνα και επιβεβαίωσαν την ανάγκη ζωντανών συλλογικών φορέων. Στην ιδρυτική Συνέλευση εγκρίναμε το καταστατικό του Συλλόγου μας, εκλέξαμε προσωρινή διοίκηση και προχωρήσαμε τις σχετικές νομικές διαδικασίες για την αναγνώριση του Συλλόγου. Σήμερα έχει προχωρήσει η ίδρυση Συλλόγων φοιτητών τόσο στη Σχολή Υγείας όσο και στο Τμήμα Τροφίμων. Η θετική πείρα δείχνει τον δρόμο που πρέπει να γενικευτεί το επόμενο διάστημα για να ιδρυθούν φοιτητικοί σύλλογοι όπου δεν υπάρχουν και να πάρουν την υπόθεση της οργάνωσης του αγώνα τους στα χέρια τους οι φοιτητές. Ηδη αντίστοιχη πρωτοβουλία εξελίσσεται στη Σχολή Μηχανικών του ΔΙΠΑΕ στη Θεσσαλονίκη και σε τμήματα του ΔΙΠΑΕ στην Καβάλα. Ολα αυτά είναι πολύ ελπιδοφόρα, αφού δείχνουν ότι η αγωνία των φοιτητών για τις σπουδές τους και για τα συσσωρευμένα προβλήματα, ειδικά των νέων από εργατικές - λαϊκές οικογένειες, που έχουν μπει από νωρίς στο μεροκάματο, όπως είναι η πλειοψηφία των φοιτητών του ΔΙΠΑΕ, μπορεί να μετατραπεί σε δύναμη και οργάνωση!

-- Φέτος θα πραγματοποιηθούν εκλογές για τα Διοικητικά Συμβούλια των συλλόγων, τρία χρόνια μετά τις τελευταίες εκλογές, λόγω της πανδημίας. Ποιοι είναι οι στόχοι σας για τους νέους φοιτητικούς συλλόγους στο ΔΙΠΑΕ;

-- Ο στόχος μας είναι να συμμετάσχει σε αυτές η μεγάλη πλειοψηφία των φοιτητών, να γίνουν γνωστοί οι νέοι σύλλογοι σε όλους, να είναι ένα ακόμα βήμα μέσα στη συνολική μάχη που δίνουμε για την κατοχύρωση και αναγνώρισή τους. Να ξέρει ο κάθε φοιτητής ποιος είναι ο σύλλογός του, ότι σε αυτόν μπορεί να στηριχτεί, να απευθυνθεί για ό,τι τον προβληματίζει, μέσα από αυτόν να παλέψει με τους συμφοιτητές του. Είναι σημαντικό, επίσης, δεδομένου ότι οι φοιτητές του πρώτου, δεύτερου και τρίτου έτους δεν έχουν συμμετάσχει ποτέ ξανά σε φοιτητικές εκλογές, να συμμετάσχουν μαζικά τόσο στις εκλογές όσο και στα ψηφοδέλτια της «Πανσπουδαστικής». Θέλουμε να τραβήξουμε νέες δυνάμεις στον αγώνα, να γίνει ένα σαφές βήμα βελτίωσης του συσχετισμού στο δεύτερο μεγαλύτερο πανεπιστημιακό ίδρυμα της Βόρειας Ελλάδας. Να είναι εκατοντάδες όσοι θα στηρίξουν τα ψηφοδέλτια της «Πανσπουδαστικής», εκλέγοντας αγωνιστικά Διοικητικά Συμβούλια.

Η παρέμβαση των εκπαιδευτικών για τον πόλεμο

Στην ομιλία του στην εκδήλωση ο Κ. Ιωαννίδης αναφέρθηκε στην παρέμβαση των εκπαιδευτικών στα σχολεία για το θέμα του πολέμου στην Ουκρανία και στο απαράδεκτο, όπως είπε, κείμενο του ΙΕΠ, που στάλθηκε στα σχολεία για να το αξιοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί και να μιλήσουν για τον πόλεμο στους μαθητές.

Οπως σημείωσε, «φυσικά και είναι σωστό να μιλήσουμε στους μαθητές μας για τον πόλεμο, με προσαρμογές ανάλογα με την ηλικία τους. Με στόχο τα παιδιά να μάθουν να κρίνουν, να βγάζουν συμπεράσματα και αναπτύσσοντας την κριτική τους σκέψη να μάθουν να απορρίπτουν τον πόλεμο και να αγωνίζονται για την ειρήνη. Γιατί, όπως όλα τα αγαθά στη ζωή, έτσι και η ειρήνη κατακτιέται με αγώνα.

Στα σοβαρά όμως θα αρχίσουμε συζήτηση για τον πόλεμο λέγοντας ψέματα, όπως μας καλεί το ΕΙΠ και το υπουργείο; Θα πούμε ότι "ο πόλεμος επέστρεψε στην Ευρώπη", αγνοώντας ότι έχει προηγηθεί πόλεμος στην Κύπρο, που οδήγησε στην κατοχή από την Τουρκία του 37% του νησιού, θα κρύψουμε τον πόλεμο στην Γιουγκοσλαβία, τις ματωμένες αλλαγές συνόρων για τα κέρδη του κεφαλαίου; Δηλαδή θα κάνουμε τα φερέφωνα μιας ελεεινής προπαγάνδας που κρύβει τα εγκλήματα του ενός ληστή (ΝΑΤΟ - ΕΕ) για να καταδείξει την ενοχή ενός άλλου ληστή (Ρωσία);

Ο εκπαιδευτικός που οφείλει να μιλήσει για τον πόλεμο πρέπει να μιλήσει για την αιτία του πολέμου, κάνοντας στην άκρη όλα τα υποκριτικά προσχήματα που υιοθετούν οι ιμπεριαλιστές.

Μπορούμε να πούμε ότι το ΝΑΤΟ και η ΕΕ νοιάζονται ξαφνικά για τον λαό της Ουκρανίας που δεν θέλει αλλαγή συνόρων; Και πού πάει αυτή η ευαισθησία όταν συζητάμε για την Κύπρο, τη Γιουγκοσλαβία, την Παλαιστίνη, τη Συρία; Τι θα απαντήσουμε;

Μπορούμε να πούμε ότι το ΝΑΤΟ και η ΕΕ νοιάζονται για τους πρόσφυγες; Και τι λέει η πραγματικότητα σε νησιά όπως η Σάμος με το Κέντρο - φυλακή για τους πρόσφυγες, τι λένε τα πτώματα των κατατρεγμένων που ξεβράζονται σε ελληνικά νησιά και όχι μόνο;

Μπορούμε να πούμε ότι ο Πούτιν καθοδηγεί αντιναζιστικό αγώνα, την ώρα που απαγορεύει κάθε αντίδραση στη χώρα του, χτυπά με λύσσα τα εργατικά δικαιώματα προς όφελος των Ρώσων μεγιστάνων;

Πρέπει να πούμε καθαρά στους μαθητές μας ότι ο πόλεμος γίνεται για τα συμφέροντα των λίγων, μιας χούφτας που θησαυρίζουν από τον κόπο των πολλών. Οι νεκροί και οι πρόσφυγες του πολέμου είναι η άλλη όψη της φτώχειας και της ανεργίας της ειρήνης τους.

Είναι οι συνέπειες του πολέμου ίδιες για όλους; Σήμερα οι Ουκρανοί μεγαλοεπιχειρηματίες είναι στα σαλέ τους στις Ελβετίες και παρακολουθούν και καθοδηγούν από τη σκοπιά τους τις εξελίξεις. Αντίστοιχα οι Ρώσοι μεγαλοεπιχειρηματίες πάνε τα κεφάλαιά τους στις Μαλδίβες και όπου αλλού και αφήνουν τον ρώσικο λαό να "γεύεται" τις συνέπειες των οικονομικών κυρώσεων. Είναι για όλους το ίδιο; Δεν θα μιλήσουμε για το πώς βιώνει τις συνέπειες ένας λαός και πώς οι κεφαλαιοκράτες μιας χώρας, ότι δεν είμαστε όλοι το ίδιο;

Θα πούμε ότι αρκεί η διπλωματία για να βρεθεί ειρηνική λύση και ότι χρειάζεται να μάθουμε να αποφεύγουμε τις συγκρούσεις; Λες και οι πόλεμοι γίνονται από καπρίτσια και δεν είναι η συνέχεια μιας βάρβαρης πολιτικής σε καιρό ειρήνης με άλλα μέσα;».

ΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Ο καπιταλισμός παράγει και στην Εκπαίδευση: Ανεκπλήρωτες δυνατότητες

Με μαζική συμμετοχή εκπαιδευτικών έγινε εκδήλωση για το σχολείο των σύγχρονων αναγκών, με ομιλητή τον Κυριάκο Ιωαννίδη και παρεμβάσεις εκπαιδευτικών

Ο Κυριάκος Ιωαννίδης
Ο Κυριάκος Ιωαννίδης
Με μαζική συμμετοχή εκπαιδευτικών πραγματοποιήθηκε την Κυριακή εκδήλωση της ΚΟ Εκπαιδευτικών Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ με θέμα «Για το σχολείο των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων της εποχής μας. Συζητάμε την πρόταση του ΚΚΕ για το σχολείο με αφορμή την παρουσίαση των νέων προγραμμάτων σπουδών». Στην εκδήλωση, που έγινε στην αίθουσα «Μανόλης Αναγνωστάκης» του δημαρχείου Θεσσαλονίκης, μίλησε ο Κυριάκος Ιωαννίδης, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και υπεύθυνος του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ. Ακολούθησαν παρεμβάσεις μέσα από τις οποίες αναδείχθηκε η πείρα των εκπαιδευτικών σχετικά με το τι διδάσκεται και σε ποιες συνθήκες γίνεται το μάθημα στο σημερινό σχολείο.

Το πραγματικά νέο σχολείο θα είναι της κοινωνίας που θα έχει απαλλαγεί από την εκμετάλλευση

Εισηγητικά, ο Κ. Ιωαννίδης χαρακτήρισε τα νέα προγράμματα σπουδών «στιγμιότυπο του ιδεολογικού και μορφωτικού πολέμου που εξαπολύει η αστική τάξη στα παιδιά του λαού».

Οπως σημείωσε μεταξύ άλλων, στην εποχή μας συνυπάρχουν πιο έντονα «η σχετική ημιμάθεια, η αδυναμία του ανθρώπου να συγκροτήσει ένα στέρεο μεθοδολογικό υπόβαθρο ανάλυσης του κόσμου, παρακολούθησης των αλλαγών με τη συσσώρευση γνώσεων, με την πολλαπλότητα πηγών πληροφόρησης, με την πρόσβαση ολοένα και περισσότερων ανθρώπων σε αυτές.


Ανεκπλήρωτες δυνατότητες. Αυτό παράγει και στην Εκπαίδευση ο καπιταλισμός. Και όσο ζούμε σε μια κοινωνία που παράγει και αναπαράγει ανεκπλήρωτες δυνατότητες, νέες αντιφάσεις εμφανίζονται. Παλιά - νέα προβλήματα κάνουν την εμφάνισή τους. Στενεύουν οι ορίζοντες των νέων».

Συνεχίζοντας υπογράμμισε ότι «το αστικό σχολείο "έχει φάει τα ψωμιά του". Δεν μπορεί να δώσει απάντηση στις ολοένα και πιο διευρυμένες δυνατότητες για μόρφωση με βάση την πρόοδο των επιστημών, με παιδαγωγικά οργανωμένη μέθοδο. Το "νέο σχολείο των δεξιοτήτων" είναι η απάντηση του παρελθόντος στο μέλλον. Γι' αυτό και αναπαράγει συνεχώς νέα προβλήματα.

Και η διέξοδος απ' αυτόν τον φαύλο κύκλο μπορεί να δοθεί χτυπώντας στην ουσία του θέματος. Δηλαδή αντιμετωπίζοντας το ζήτημα ως πολιτικό πρόβλημα. Δηλαδή ποια κοινωνική τάξη, έχοντας την εξουσία και κατέχοντας τον πλούτο, μπορεί να οργανώσει την κοινωνία και την οικονομία με βάση τα δικά της κριτήρια, τα δικά της συμφέροντα. Το πραγματικά νέο σχολείο θα είναι το σχολείο της κοινωνίας που θα έχει απαλλαγεί από τον βραχνά της εκμετάλλευσης».

Επιστημονικά αντικείμενα που βοηθούν τον άνθρωπο να πιστέψει στη δύναμή του

Η Χρύσα Κοφίνα, φιλόλογος, μίλησε για τη διδασκαλία της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας: «Η χρήση της Γλώσσας περιορίζεται στην επικοινωνία και δεν αντιμετωπίζεται ως μέσο οργάνωσης της σκέψης και έκφρασης, ως μέσο κοινωνικοποίησης που οδηγεί στη γνώση του κόσμου και, στη συνέχεια, στη συνειδητή επίδραση στο περιβάλλον. (...) Ετσι, διαμορφώνονται μαθητές - αυριανοί εργαζόμενοι που δεν έχουν μάθει να σκέφτονται κριτικά, που δεν διαθέτουν καν το λεξιλόγιο για να σκεφτούν και που δεν πιστεύουν στη δύναμή τους να αλλάξουν την πραγματικότητα προς όφελός τους. Γιατί γλωσσική ανάπτυξη σημαίνει πάνω απ' όλα διανοητική ανάπτυξη, ικανότητα βαθύτερης και ακριβέστερης σκέψης. Ειδικά η λογοτεχνία, πέρα από την ανάπτυξη της σκέψης και της λογικής, συμμετέχει στη σφαιρική διαμόρφωση της ανθρώπινης προσωπικότητας, καθώς καλλιεργεί ολόκληρο τον ανθρώπινο ψυχισμό: Τη νόηση, το συναίσθημα και τη βούληση. Αποτελεί ένα μέσο για να γνωρίσουμε τον κόσμο, και μάλιστα με τρόπο ευχάριστο, και να τον φέρουμε στα ανθρώπινα μέτρα».

Νάσος Χαλκίδης
Νάσος Χαλκίδης
Κατέληξε τονίζοντας ότι «αυτού του τύπου η γλωσσική ανάπτυξη δεν αποτελεί ούτε πρόκειται να αποτελέσει επιδίωξη του αστικού σχολείου, γιατί αντιτίθεται στον βασικό ρόλο του, στην αναπαραγωγή της ιδεολογίας της κυρίαρχης τάξης».

Ο Σωκράτης Παπαστεργίου, φιλόλογος, μίλησε για τη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας: «Στο μάθημα της Ιστορίας, όπως και σε όλα τα μαθήματα του αστικού σχολείου, θα συναντήσουμε αντιφάσεις, ανακολουθίες, μισές αλήθειες και ανορθολογισμούς. Η αντίληψη που διαπερνά όλα τα σχολικά προγράμματα είναι ότι η αλήθεια είναι υποκειμενική, γι' αυτό και κάθε μαθητής καλείται να δημιουργήσει τη δική του αλήθεια για τα γεγονότα. Είναι σημαντικό να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον των μαθητών για να ανακαλύψουν την ιστορική αλήθεια, που είναι μία, όπως και η πραγματικότητα, σε μια εποχή που ακούν από παντού πως όλα είναι σχετικά».

Πρόσθεσε ότι «ο εκπαιδευτικός έχει ένα σύνθετο καθήκον. Να καλύψει τα κενά των εγχειριδίων, να δώσει άλλον προσανατολισμό στη σκέψη του μαθητή, να τον βοηθήσει να καταλάβει τις αιτίες των γεγονότων και να του δώσει μια όσο το δυνατόν πιο ολοκληρωμένη εικόνα της πραγματικότητας που μελετούν κάθε φορά».

Και κατέληξε λέγοντας: «Η Ιστορία είναι ένα μάθημα συναρπαστικό, που ζωντανεύει το παρελθόν και βοηθάει να ανοίξει το μυαλό σου δρόμους στο σήμερα και στο αύριο. Η γνώση της Ιστορίας βοηθάει τον άνθρωπο να πιστέψει στη δύναμή του, να θαυμάσει τα επιτεύγματα της συλλογικής πάλης της ανθρωπότητας για καλύτερη ζωή, να ριχτεί στη μάχη για να κινηθεί ο τροχός προς τα μπρος πιο γρήγορα, πιο αποφασιστικά».

Πειράματα, εργαστήρια κατανόησης των φαινομένων

Σωκράτης Παπαστεργίου
Σωκράτης Παπαστεργίου
Ο Χρήστος Γρεβενάρης, φυσικός, μίλησε για τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στο Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο, τονίζοντας ότι θα είναι κομβικής σημασίας μαθήματα: «Ιδιαίτερα η Φυσική θα είναι ένα μάθημα που θα συνδέει τη γνώση της υλικής πραγματικότητας με την εξήγηση και ερμηνεία των φυσικών φαινομένων εκ μέρους των μαθητών. Τα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών θα πρέπει να συμβάλλουν στη διαμόρφωση υλιστικού κριτηρίου στους μαθητές, υλιστικής θεώρησης για τη ζωή».

Τόνισε επίσης ότι «η γενικευμένη εφαρμογή των πειραμάτων, της πειραματικής διαδικασίας, είναι εκ των ων ουκ άνευ στόχος του αυριανού σχολείου της σοσιαλιστικής οικοδόμησης. Η πειραματική διαδικασία πρέπει να έχει δύο σκοπούς πολύ βασικούς: Να εξοικειωθούν οι αυριανοί μαθητές μας και να αφομοιώσουν τον επιστημονικό τρόπο μελέτης και εξήγησης των φαινομένων που συμβαίνουν γύρω τους. Να τους εμπεδωθεί μία διαλεκτική λογική, που με αναλυτικό και επιστημονικό τρόπο να ερμηνεύονται τα φαινόμενα. Οτι η επιστήμη, ακόμη και αυτά που δεν έχει εξηγήσει ακόμα, μπορεί με τη συνεχή προσπάθεια και στο διάβα των χρόνων πάντα να καταφέρνει να τα εξηγεί και να συμβάλλει στην καλυτέρευση της ζωής του ανθρώπου».

Ο Νάσος Χαλκίδης, εικαστικός, μίλησε για το μάθημα της Αισθητικής Αγωγής. Ανέφερε ότι ενώ πρόκειται για ένα κατεξοχήν εργαστηριακό μάθημα «δεν υπάρχουν εργαστήρια, έτσι ελάχιστα μπορούν να υλοποιηθούν στο πλαίσιο του μαθήματος στην τάξη από αυτά που θεωρούνται απαραίτητα και πρέπει να διδαχθούν».

Χρύσα Κοφίνα
Χρύσα Κοφίνα
Η αστική τάξη εκτιμά την Τέχνη και ξέρει τι σημαίνει η διδασκαλία της σε όλες τις μορφές της στα σχολεία, τη σημασία της Αισθητικής Αγωγής, τη διαμόρφωση και ανάπτυξη της πολύπλευρης προσωπικότητας του ανθρώπου, τη σπουδαιότητα της επαφής με τα επιτεύγματα του πολιτισμού και τους θησαυρούς της παγκόσμιας τέχνης, της παράδοσής μας και των άλλων λαών... μόνο που τα κρατά για τον εαυτό της και για τους λίγους που μπορούν να πληρώσουν για να τα έχουν. «Στον 21ο αιώνα, με τις δυνατότητες που μας δίνουν η επιστήμη, η τεχνολογία, η παραγωγικότητα της εργασίας και οι ανάγκες για ποιοτικά και υψηλής αισθητικής έργα τέχνης και προϊόντα καθημερινής χρήσης, υπάρχουν όλες οι δυνατότητες αυτά να είναι στην καθημερινότητα της εργατικής τάξης και του λαού», τόνισε.

Τέλος, η Ελπίδα Τεμερτζίδου μίλησε για τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών με βάση το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες, που καθορίζει τα επίπεδα γλωσσομάθειας από Α1 (στοιχειώδης γνώση) έως Γ2 (άριστη γνώση), ανάλογα με το επίπεδο γνώσης της γλώσσας, ικανότητας χειρισμού της και επικοινωνίας. Αναφέρθηκε στη δομή των εξετάσεων και στα μέρη της εξεταστικής δοκιμασίας, μέσα από την οποία ουσιαστικά προωθούνται μια μηχανική εκτέλεση των τεστ και η έλλειψη κριτικής σκέψης.


Χρήστος Γρεβενάρης
Χρήστος Γρεβενάρης

Ελπίδα Τεμερτζίδου
Ελπίδα Τεμερτζίδου
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΝΩΣΕΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Συναυλία ενάντια στον ρατσισμό

Μεγάλη συναυλία ενάντια στον ρατσισμό οργανώνει η Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας, τη Δευτέρα 21 Μάρτη στις 6.30 μ.μ., στην πλατεία Ελευθερίας στην Ηλιούπολη του δήμου Παύλου Μελά, με αφορμή την Παγκόσμια Μέρα Κατά του Ρατσισμού. Καλεί όλες τις Ενώσεις και τους Συλλόγους Γονέων, σωματεία, πολιτιστικούς, αθλητικούς και άλλους φορείς της περιοχής, κάθε προοδευτικό άνθρωπο να συμμετάσχουν.

Σε ανακοίνωσή της σημειώνει: «Ο πόλεμος στην Ουκρανία, με τους χιλιάδες πρόσφυγες, έρχεται να επιβεβαιώσει πως οι οικονομικοί ανταγωνισμοί μεταξύ ισχυρών κρατών και ιμπεριαλιστικών οργανισμών για τη διασφάλιση των κερδών τους έχει μόνο θύματα. Θύματα είναι οι λαοί και τα παιδιά τους που καλούνται να πληρώσουν με τη ζωή τους και με τον ξεριζωμό από τον τόπο τους.

Οι λαοί δεν έχουν τίποτα να χωρίσουν μεταξύ τους. Οι λαοί πρέπει να ζουν ειρηνικά, με σεβασμό της κουλτούρας και του πολιτισμού του κάθε λαού.

Ολοι, εμείς οι γονείς, είμαστε ακόμα πιο προβληματισμένοι και ανήσυχοι, ειδικά το τελευταίο διάστημα, όχι μόνο γιατί έχουμε να αντιμετωπίσουμε την ακρίβεια, τα εξοντωτικά ωράρια αλλά και γιατί τον τελευταίο καιρό στην πόλη μας ήρθαν στο φως εγκληματικές ρατσιστικές ενέργειες, φασιστικές ομάδες, από τις οποίες αισθανόμαστε απροστάτευτοι.

(...) Η συναυλία θέλουμε να δυναμώσει τον αγώνα για έναν κόσμο χωρίς πολέμους, που θα αποδέχεται και θα στηρίζει όλα τα παιδιά χωρίς διακρίσεις, για ένα σχολείο που θα δείχνει σεβασμό σε κάθε ιδιαιτερότητα, σωματική, πνευματική, συναισθηματική και κάθε διαφορά γλώσσας, φυλής, θρησκείας και χρώματος».

ΣΤΕΚΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΚΝΕ
Για τα 70 χρόνια από την εκτέλεση του Νίκου Μπελογιάννη

Εκδήλωση την Τετάρτη 30/3

Στις 30 Μάρτη συμπληρώνονται 70 χρόνια από την εκτέλεση του ηρωικού στελέχους του ΚΚΕ Νίκου Μπελογιάννη. Ανήμερα της επετείου, στις 7 μ.μ., το Στέκι Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ πραγματοποιεί προβολή της ταινίας «Ο άνθρωπος με το γαρύφαλλο», δίνοντας την ευκαιρία σε νεότερες γενιές μελών της ΚΝΕ και αγωνιστών να έρθουν σε επαφή με πλευρές της ζωής και της αλύγιστης στάσης μιας προσωπικότητας, που σφυρηλατήθηκε με τις αξίες και τα ιδανικά του ΚΚΕ.

Στην εκδήλωση θα μιλήσει ο Στρατής Δουνιάς, μέλος του Τμήματος Ιστορίας της ΚΕ του ΚΚΕ, ενώ θα ακολουθήσουν συζήτηση και σχολιασμός της ταινίας.

Μέρα πανελλαδικής δράσης για τα δικαιώματα των αναπληρωτών

Κινητοποιήσεις την Παρασκευή στις 2 μ.μ. στην Αθήνα, στο υπουργείο Παιδείας, και σε άλλες πόλεις

Μέρα πανελλαδικής δράσης θα είναι η Παρασκευή 18 Μάρτη για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς και τα δικαιώματά τους. «Φτάνει πια! Δεν μπορούμε άλλο να πληρώνουμε και να αναπληρώνουμε. Φτάνει πια με τη ζωή λάστιχο, το δυσβάσταχτο κόστος διαβίωσης», τονίζουν οι εκπαιδευτικοί.

Απαιτώντας μέτρα στήριξης της διαβίωσης των αναπληρωτών, στην Αθήνα θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση στις 2 μ.μ. στο υπουργείο Παιδείας, ενώ ανάλογες κινητοποιήσεις θα γίνουν σε όλη τη χώρα στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και σε Περιφερειακές Διευθύνσεις.

Ηδη κάλεσμα συμμετοχής απευθύνουν μεταξύ άλλων η ΟΛΜΕ, οι ΕΛΜΕ Α' Δυτικής Αττικής, Ζ' Αθήνας και Πειραιά, οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας «Ο Σωκράτης», «Γ. Σεφέρης», «Ν. Πλουμπίδης», «Ρόζα Ιμβριώτη», «Μ. Παπαμαύρος», Χαϊδαρίου, «Αριστοτέλης» και η Πρωτοβουλία Αναπληρωτών.

Τη συμμετοχή της στη μέρα πανελλαδικής δράσης ανακοίνωσε και η ΕΛΜΕ Ζακύνθου, καλώντας σε συγκέντρωση στις 2 μ.μ. έξω από τα γραφεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο νησί. Καλεί επίσης σε κλιμάκωση της πάλης με συμμετοχή στην πανελλαδική πανεργατική απεργία στις 6 Απρίλη.

Τη στήριξή του στην πανελλαδική δράση για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς εκφράζει και το Νομαρχιακό Τμήμα Σάμου της ΑΔΕΔΥ.

Οι εκπαιδευτικοί απαιτούν μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, κατάργηση κάθε μορφής «ευέλικτης» απασχόλησης, εξίσωση όλων των δικαιωμάτων των αναπληρωτών με αυτά των μόνιμων εκπαιδευτικών και μέτρα στήριξης της διαβίωσης των αναπληρωτών για όσο χρονικό διάστημα διατηρείται το απαράδεκτο καθεστώς της «ευέλικτης» εργασίας, και συγκεκριμένα:

Δωρεάν μετακίνηση από και προς τον τόπο μόνιμης κατοικίας τους. Αμεση λύση στο στεγαστικό πρόβλημα με ευθύνη του υπουργείου, επίδομα στέγασης σε όλους όσοι εργάζονται μακριά από τη μόνιμη κατοικία τους, δωρεάν σίτιση για όλους. Αυξήσεις στους μισθούς, υπολογισμός όλων των κλιμακίων, επαναφορά 13ου και 14ου μισθού. Επαναφορά του αφορολόγητου στα 12.000 ευρώ. Κατάργηση του ΦΠΑ στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης κ.ά.

«ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ»
Διεκδίκηση για την κάλυψη των αναγκών των σχολείων

Την κάλυψη όλων των λειτουργικών αναγκών των σχολείων με ευθύνη του κράτους, με χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών στο ύψος των αναγκών, δωρεάν πετρέλαιο, ρεύμα, νερό, τηλέφωνο και έκτακτο κονδύλι για την αντιμετώπιση των δυσβάσταχτων χρεών που έχουν συσσωρευτεί το τελευταίο διάστημα ζητά η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» (ΑΣΕ). Παράλληλα, καλεί να αποσυρθεί η πρόσφατη εγκύκλιος που δίνει ώθηση στην εμπορική αξιοποίηση των σχολικών κτιρίων.

Η ΑΣΕ αναφέρεται στη χρόνια υποχρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, με τους προϋπολογισμούς κυρίως από το 2011 και έπειτα να έχουν μειωθεί περίπου στο 40% και τις επιπτώσεις της, σημειώνοντας πως στα παραπάνω προστίθεται «η ενεργειακή φτώχεια που μας έχουν καταδικάσει οι πολιτικές όλων των κυβερνήσεων, αφού η Ενέργεια αποτελεί ακριβοπληρωμένο εμπόρευμα, και με τους ανταγωνισμούς στην περιοχή (πόλεμος στην Ουκρανία κ.α.) να έχουν απογειώσει τις τιμές του φυσικού αερίου και του πετρελαίου, στεγνώνοντας τα ταμεία των σχολικών επιτροπών. Αν τώρα προσθέσουμε τις χαμηλές θερμοκρασίες που συνεχίζονται, η κατάσταση, πραγματικά, είναι στο μη παρέκει. Αυτό είναι το κατά τ' άλλα αξιολογημένο σχολείο τους!».

«Το υπουργείο Παιδείας για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα το μεταθέτει στα ίδια τα σχολεία, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς. Δίνει ώθηση στην εμπορική αξιοποίηση των σχολικών κτιρίων, που έχει θεσμοθετήσει με τον νόμο 4823/2021 περί δήθεν αναβάθμισης του σχολείου (...) Το υπουργείο "κλείνει το μάτι" στα σχολεία να βγουν παγανιά για την εμπορική αξιοποίηση των κτιρίων τους, αναζητώντας έσοδα από πάσης φύσεως εκδηλώσεις, συνέδρια κ.λπ.», σημειώνει η ΑΣΕ και καλεί την κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας εδώ και τώρα να ικανοποιήσουν τα πάγια αιτήματα των Συλλόγων και των ΕΛΜΕ, των Συλλόγων γονέων και των μαθητών και τα ΔΣ των ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να αναλάβουν τις ευθύνες τους για την αγωνιστική διεκδίκηση επίλυσης των προβλημάτων που βασανίζουν καθημερινά τα σχολεία. «Κάθε αδράνεια, κάθε στάση αναμονής είναι αδικαιολόγητη. Παίρνουμε την υπόθεση στα χέρια μας! Συμμετέχουμε μαζικά στην 24ωρη πανεργατική απεργία στις 6 του Απρίλη!», καταλήγει.

ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΣΤΙΣ ΕΠΑΣ ΤΟΥ ΟΑΕΔ
Και απλήρωτες πρακτικές προστίθενται στα προβλήματα

Ερώτηση του ΚΚΕ προς τους υπουργούς Παιδείας και Εργασίας

Την άμεση επίλυση των προβλημάτων των σπουδαστών στις ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ ζητά το ΚΚΕ με Ερώτηση προς τους υπουργούς Εργασίας και Παιδείας, με αφορμή καθυστερήσεις πληρωμών που αφορούν τη μαθητεία.

Ειδικότερα, σύμφωνα με καταγγελίες σπουδαστών από διάφορες ΕΠΑΣ της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, όπου πραγματοποιήθηκαν Γενικές Συνελεύσεις, οι εργαζόμενοι σπουδαστές των ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ παραμένουν απλήρωτοι, καθώς τα δεδουλευμένα της μαθητείας τους έχουν να καταβληθούν από τον Νοέμβρη. Πρόκειται για πολύ σοβαρό ζήτημα που αντιμετωπίζουν σπουδαστές σε όλη την Ελλάδα, αφού για την πλειοψηφία αποτελεί εισόδημα για να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν οικονομικά.

Επίσης, παρότι ορισμένοι σπουδαστές δικαιούνται επιδόματα σίτισης και στέγασης, δεν τα έχουν λάβει ακόμη. Ετσι, γίνεται ακόμα πιο δύσκολη η οικονομική κατάσταση των ίδιων και των οικογενειών τους, δεδομένου ότι οι σπουδαστές προέρχονται από λαϊκές οικογένειες.

Παράλληλα, μια σειρά υποδομές, κτίρια και εργαστήρια των ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ είναι σε άσχημη κατάσταση, με αποτέλεσμα τα μαθήματα να γίνονται σε πολύ δύσκολες συνθήκες για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, παρά τις φιλότιμες προσπάθειές τους.

Στα παραπάνω αναφέρονται οι βουλευτές του ΚΚΕ Γ. Δελής, Ν. Καραθανασόπουλος, Μ. Κομνηνάκα, Γ. Λαμπρούλης, Δ. Μανωλάκου, Γ. Μαρίνος, Ν. Παπαναστάσης και Μ. Συντυχάκης, που υπογράφουν την Ερώτηση, ζητώντας: Να καταβληθούν άμεσα και χωρίς επιπλέον καθυστέρηση όλα τα δεδουλευμένα που οφείλονται σε όλους τους σπουδαστές με σύμβαση μαθητείας του ΟΑΕΔ, και να εξασφαλιστεί ότι θα καταβάλλεται κάθε μήνα ο πενιχρός μισθός των σπουδαστών, ο οποίος καλούν να αυξηθεί, με βάση τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για αύξηση του κατώτατου μισθού. Να λαμβάνουν επιδόματα σίτισης - στέγασης όλοι οι σπουδαστές που η μόνιμη κατοικία τους βρίσκεται 30 χλμ. από τις σχολές του ΟΑΕΔ και να χορηγείται κάρτα απεριόριστων διαδρομών σε όλους τους μαθητές, σε αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες. Να συντηρηθούν οι υποδομές και να εκσυγχρονιστούν τα εργαστήρια. Να καλυφθούν όλες οι ειδικότητες με αναλώσιμα και υλικοτεχνική υποδομή.

Εκδηλώσεις παρουσίασης των θέσεων του ΚΚΕ για το πανεπιστήμιο

Εκδηλώσεις με θέμα «Οι θέσεις του ΚΚΕ για το πανεπιστήμιο των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων της εποχής μας» διοργανώνονται αυτές τις μέρες. Συγκεκριμένα:

  • Στην Πάτρα, η ΤΕ Πανεπιστημίου Πατρών του ΚΚΕ και η ΠΟ Πανεπιστημίου της ΚΝΕ προγραμματίζουν εκδήλωση αύριο, Πέμπτη, στη 1 μ.μ. στο αμφιθέατρο της εστίας. Θα μιλήσει ο Νίκος Σοφιανός, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ.
  • Στην Καλαμάτα, η ΤΕ Μεσσηνίας του ΚΚΕ και το ΤΣ της ΚΝΕ διοργανώνουν εκδήλωση σήμερα, Τετάρτη, στις 7 μ.μ., στο αμφιθέατρο «Νικόλαος Πολίτης» του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Θα μιλήσει ο Θοδωρής Κωτσαντής, μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ. Παρέμβαση θα κάνει ο Δημήτρης Πετρόπουλος, κοσμήτορας της Σχολής Γεωπονίας και Τροφίμων. Θα ακολουθήσουν και άλλες παρεμβάσεις.
  • Στην Τρίπολη, η ΤΕ Αρκαδίας του ΚΚΕ και οι ΟΒ Τρίπολης της ΚΝΕ οργανώνουν εκδήλωση αύριο, Πέμπτη, στις 7 μ.μ., στο Αποστολοπούλειο Πνευματικό Κέντρο Τρίπολης. Θα μιλήσει η Αφροδίτη Κτενά, μέλος του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ. Θα ακολουθήσουν παρεμβάσεις.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ