Πέμπτη 23 Οχτώβρη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σαν έτοιμος από καιρό

Εγραψε η «Αυγή», 22/10/2014: «Η άποψη που εξέφρασε ο Αλέξης Τσίπρας στη Βουλή δεν ήταν "δεν αναγνωρίζω", αλλά "δεν αναγνωρίζω νέα συμφωνία αν δεν έχει και την έγκρισή μου". Τι έκανε μέχρι σήμερα η κυβερνητική πλευρά για να έχει την έγκριση και του ΣΥΡΙΖΑ σε κρίσιμες αποφάσεις που κρίνεται το μέλλον της χώρας; Τίποτα απολύτως». Ο Αλ. Τσίπρας στη συνάντησή του με τον Δ. Αβραμόπουλο είπε: «...τα κρίσιμα θέματα της εθνικής ασφάλειας, της άμυνας και της εξωτερικής πολιτικής απαιτούν θεσμική συνεννόηση, ανταλλαγή απόψεων και πληροφοριών και γιατί όχι και συγκλίσεις... μπορούν να υπάρχουν συγκλίσεις». Τι καταλαβαίνει καθένας από τα παραπάνω; Οτι ο ΣΥΡΙΖΑ ανταποκρίνεται θετικά στο αίτημα που έχει εκφραστεί από διάφορους εκπροσώπους του κεφαλαίου και από τις δημοσιογραφικές του ναυαρχίδες για «εθνική συνεννόηση» σαν έτοιμος από καιρό. Υπογραμμίζει μάλιστα η «Αυγή» ότι οι διαφωνίες του ΣΥΡΙΖΑ με τη συμφωνία της κυβέρνησης με τους δανειστές δεν αφορούν την ουσία, αλλά τη διαδικασία, αν δηλαδή έχει τη δική του έγκριση, αν είναι ή όχι αποτέλεσμα συνεννόησης. Και έπεται συνέχεια...

Τι δεν είπε

Ο Αλ. Τσίπρας στη συνάντησή του με τον Δ. Αβραμόπουλο είπε ότι «ζούμε μια περίοδο έντονων γεωπολιτικών εξελίξεων και ρευστότητας, μια περίοδο προκλήσεων τόσο στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο όσο και στο Αιγαίο». Είπε επίσης σχετικά με την απόφαση της Τουρκίας να διεξαγάγει έρευνες στην ΑΟΖ της Κύπρου ότι «η πρόκληση αυτή έχει στόχο να τορπιλίσει τις διαδικασίες διαλόγου για την επίλυση του Κυπριακού, υπό την αιγίδα του ΟΗΕ και τορπιλίζει την ήδη εύφλεκτη κατάσταση στην περιοχή. Ρίχνει λάδι στη φωτιά». Τι δεν είπε; Οτι τις επικίνδυνες για τους λαούς εξελίξεις στην περιοχή τις έχουν υποδαυλίσει με επεμβάσεις και πολέμους ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ με συμμετοχή και της Ελλάδας. Οτι ο «διάλογος» για επίλυση του Κυπριακού γίνεται στη βάση ενός νέου διχοτομικού σχεδίου όπως το «σχέδιο Ανάν». Το οποίο σχέδιο στήριζε τότε ο ΣΥΝ, όπως στηρίζει το σημερινό ο ΣΥΡΙΖΑ. Οτι ευθύνες έχει η ελληνική αστική τάξη για τις εξελίξεις στο Κυπριακό, για την ενεργό εμπλοκή της χώρας στις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις στην περιοχή, για τα παιχνίδια συμβιβασμών και ανταγωνισμών με την τουρκική αστική τάξη.

Τα ναυπηγεία...

Η κινητοποίηση των εργατών των Ναυπηγείων Ελευσίνας αναδεικνύει το γενικότερο ζήτημα με τη ναυπηγική βιομηχανία στην Ελλάδα. Στη χώρα που οι εφοπλιστές της είναι πρώτη παγκόσμια δύναμη στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών και τα πέντε ελληνικά ναυπηγεία μαραζώνουν. Η ιδιοκτησία των Ελλήνων εφοπλιστών σε πλοία έχει συνολική χωρητικότητα 164 εκατ. κ.ο.χ. (κόροι ολικής χωρητικότητας) σε 4.894 πλοία, έναντι της Ιαπωνίας, με 157 εκατ. κ.ο.χ. σε 8.537 πλοία, σύμφωνα με τον οίκο «Clarkson». Επίσης οι Ελληνες εφοπλιστές είναι πρωτοπόροι και στις επενδύσεις. Μόνο το 2013 επένδυσαν 18,1 δισ. δολάρια σε 690 πλοία, 319 νέες ναυπηγήσεις και 371 αγορές από δεύτερο χέρι, ενώ το πρώτο 3μηνο του 2014 προχώρησαν σε νέες επενδύσεις 5 δισ. δολαρίων. Αλλά δεν ναυπήγησαν ούτε ένα πλοίο στα 5 ναυπηγεία της χώρας μας. Ναυπηγούν κυρίως στην Κίνα και στη Νότια Κορέα. Φταίνε τα μεγάλα μεροκάματα λένε όλα τα αστικά κόμματα, βασικό επιχείρημα που αναπαρήγαγε η Χρυσή Αυγή. Ομως είναι ψέμα. Οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν συνάψει τεράστια ναυλοσυμβόλαια στη Νοτιοανατολική Ασία και ιδιαίτερα με την Κίνα, με τεράστιους τζίρους και κέρδη, γι' αυτό ναυπηγούν εκεί. Είναι επίσης η ΕΕ που στα πλαίσια συμφωνιών με τις ελληνικές κυβερνήσεις επιτρέπει στα ελληνικά ναυπηγεία τη ναυπήγηση μόνο πολεμικών πλοίων.

... και η διέξοδος

Υπάρχει διέξοδος σε όφελος των εργαζομένων στη ναυπηγική βιομηχανία; Υπάρχει. Αλλά προϋποθέτει τα πλοία και τα ναυπηγεία από ατομική - καπιταλιστική ιδιοκτησία να γίνουν κοινωνική ιδιοκτησία. Που απαιτεί εργατική - λαϊκή εξουσία και οικονομία. Τότε, με τον κεντρικό σχεδιασμό και τον εργατικό έλεγχο, πλοία και ναυπηγεία θα μπουν την υπηρεσία κάλυψης των συνεχώς αυξανόμενων λαϊκών αναγκών και όχι των κερδών και θα αναπτύσσονται σε όφελός τους, με τη δημιουργία ενιαίου κρατικού φορέα ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας. Η Ελλάδα έχει παραγωγικές δυνατότητες, επιστημονικοτεχνικές γνώσεις και ανάλογο εργατικό και επιστημονικό δυναμικό και στον τομέα μετάλλου και στη ναυτοσύνη, για να μπορεί να έχει και να αναπτύσσει ναυπηγεία, κατασκευάζοντας πλοία για τις θαλάσσιες μεταφορές προϊόντων, την ακτοπλοΐα, τις αμυντικές ανάγκες της χώρας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ