Αλλά είναι πεντακάθαρος όταν φτάνει στο ζουμί, στηρίζοντας την πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ που, στο όνομα της αντιμετώπισης της ανεργίας, ενισχύει το κεφάλαιο. Τι λέει; «Ο μόνος τρόπος για να μειωθεί η ανεργία είναι ιδιωτικές επενδύσεις οι οποίες θα δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας. Τούτο προϋποθέτει τη δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης για την ελληνική οικονομία, με την ολοκλήρωση της τρέχουσας αξιολόγησης από τους δανειστές και την αναδιάρθρωση του δημόσιου χρέους, ώστε να καταστεί εμφανές ότι τα δημόσια οικονομικά έχουν τεθεί σε βιώσιμη τροχιά και μετά τη λήξη του τρέχοντος δανειακού προγράμματος το 2018. Ακόμη προϋποθέτει την ισχυροποίηση του ελληνικού τραπεζικού συστήματος, ώστε να αρθούν οι περιορισμοί στην κίνηση κεφαλαίων, να αρχίσουν να επιστρέφουν οι καταθέσεις και οι τράπεζες να μπορούν να δανειοδοτήσουν με λογικά επιτόκια υγιείς επιχειρηματικές πρωτοβουλίες. Πέρα από αυτά, χρειάζεται η εκπόνηση και εφαρμογή ενός σχεδίου παραγωγικής ανασυγκρότησης μακράς πνοής, με έμφαση στους τομείς της οικονομίας στους οποίους η χώρα μας έχει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα». Τι κρύβει; Οτι όλ' αυτά απαιτούν εργαζόμενους χωρίς δικαιώματα, για να αυξάνονται τα κέρδη του κεφαλαίου. Την πολιτική που εφαρμόζει η κυβέρνηση. Και πως είναι φύσει αδύνατο η ανεργία, που είναι στο 25% όχι να εξαλειφθεί αλλά ούτε καν να μειωθεί σε ικανοποιητικό βαθμό, το πολύ πολύ να κουκουλωθεί με το μοίρασμά της με διάφορα προγράμματα και ελαστικές εργασιακές σχέσεις. Τη στιγμή, μάλιστα, που όλες οι προβλέψεις των αστικών επιτελείων αναφέρουν ότι εισαγωγή σύγχρονων μέσων παραγωγής - σε συνθήκες ανάπτυξης παρακαλώ! - για την ενίσχυση της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας θα οδηγήσουν σε απώλεια εκατομμυρίων θέσεων εργασίας.
Προχτές, το Ευρωκοινοβούλιο ενέκρινε ένα ακόμα σύστημα «ελέγχου», δηλαδή φακελώματος όλων των επιβατών των αεροπορικών πτήσεων, τόσο για πτήσεις εντός ΕΕ, όσο και για πτήσεις από και προς χώρες εκτός ΕΕ (γνωστό και ως PNR - Passenger Name Record), κατά τα πρότυπα του PNR μεταξύ ΕΕ - ΗΠΑ για τις διατλαντικές πτήσεις, που τροφοδοτεί τις αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες με τα προσωπικά δεδομένα όσων επιβατών ταξιδεύουν σ' αυτές από κράτη - μέλη της ΕΕ. Υπέρ της «άμεσης υιοθέτησης και εφαρμογής» του PNR τάχθηκε και η ευρωβουλευτής της ΝΔ Ελίζα Βόζεμπεργκ - Βρυωνίδη, που σε γραπτή παρέμβασή της στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου χαρακτήριζε το PNR «εξαιρετικά αναγκαίο εργαλείο στον αγώνα κατά της τρομοκρατίας, υπό το φως μάλιστα των πρόσφατων επιθέσεων», επιβεβαιώνοντας ότι οι τρομοκρατικές ενέργειες είναι «βούτυρο στο ψωμί» των ιμπεριαλιστών. «Οι αριστερές ιδεοληψίες (...) μας άφησαν απροστάτευτους για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα», συμπλήρωνε η ευρωβουλευτής της ΝΔ, επιβεβαιώνοντας το ρόλο πυλώνα «ασφάλειας και τάξης» που θέλει να παίξει το κόμμα της, εντός κι εκτός συνόρων, συμβάλλοντας στο στήσιμο μηχανισμών έτοιμων να ενεργοποιηθούν, ανά πάσα στιγμή, σε βάρος του εργατικού - λαϊκού κινήματος που παλεύει κατά του καπιταλιστικού εκμεταλλευτικού συστήματος και της ΕΕ.
«Η ευρωπαϊκή λύση παραμένει ζητούμενο (...) Το δημόσιο χρέος - όχι μόνο το ελληνικό - αποτελεί βραδυφλεγή βόμβα, η οικονομική ανάπτυξη είναι αναιμική και ο πληθωρισμός σε επικίνδυνα χαμηλά επίπεδα. Πότε θα βρουν οι πολιτικές ηγεσίες της Ευρώπης το θάρρος να αντιμετωπίσουν ριζικά το πρόβλημα;», αναρωτιέται στο κύριο άρθρο της η «Αυγή». Ομως, ποια είναι η ριζική αντιμετώπιση του προβλήματος; Μήπως η ρύθμιση του χρέους που θα πληρώσει έτσι και αλλιώς ο λαός, το κρατικό χρήμα στο κεφάλαιο για επενδύσεις, οι περισσότερες απαλλαγές και διευκολύνσεις από βάρη, το περαιτέρω τσάκισμα εργατικών - λαϊκών δικαιωμάτων; Γιατί όλα αυτά απαιτούνται για να αντιμετωπιστεί η κρίση, με αβέβαια, όπως δείχνουν οι τάσεις στη διεθνή καπιταλιστική οικονομία, αποτελέσματα. Ριζική αντιμετώπιση είναι άλλη, είναι αυτή που βρίσκεται στο συμφέρον του λαού και της εργατικής τάξης, που βάζει στο στόχαστρο τη βασική αιτία: Την οικονομία που λειτουργεί με κριτήριο το κέρδος των μεγάλων επιχειρήσεων. Γι' αυτή τη ριζική αντιμετώπιση θάρρος πρέπει να βρει ο λαός και όχι βεβαίως το αστικό πολιτικό προσωπικό.