«Η ΝΔ προσπαθεί να ξαναγράψει την Ιστορία στα μέτρα της (...) ακριβώς επειδή δεν έχει ένα αφήγημα για το μέλλον και για όλα αυτά τα οποία πρέπει να γίνουν στη χώρα για να μπορέσει να σταθεί ξανά στα πόδια της», καταλόγισε στην αξιωματική αντιπολίτευση η εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, Ράνια Σβίγκου, μιλώντας χτες στον ραδιοσταθμό «Αθήνα 9,84», αναφορικά με τη συζήτηση για τα όσα διαδραματίστηκαν το 2015, την οποία φυσικά υποδαυλίζει η κυβέρνηση αφού «κουμπώνει» μια χαρά με το δικό της παραπλανητικό αφήγημα της υποτιθέμενης σκληρής διαπραγμάτευσης. Σε μια περίοδο, μάλιστα, που το έχει και ιδιαίτερη ανάγκη προκειμένου να συνεχίζει την κοροϊδία σε βάρος του λαού, ότι η πολιτική που εφαρμόζει δεν είναι συνειδητή επιλογή, υπαγορευμένη απ' τα συμφέροντα του κεφαλαίου και το στόχο της ανάκαμψης της κερδοφορίας του, αλλά προϊόν «εκβιασμού» ή «αναγκαίου συμβιβασμού» με όσα ο δυσμενής συσχετισμός δύναμης επέβαλλε τότε. Κάπως έτσι προσπαθεί να διαχωριστεί απ' τη ΝΔ, ενώ μοιράζονται το ίδιο αφήγημα για το μέλλον αφού πίνουν νερό στο όνομα της καπιταλιστικής ανάπτυξης. Αυτό υπηρετούσαν και υπηρετούν και όλα τα σχέδια των αστικών επιτελείων και γι' αυτό είναι αντιλαϊκά από χέρι.
Τη συμβολή τους στην ανάπτυξη «διαλόγου για το αναπτυξιακό πρότυπο σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο» κατέθεσαν η ΓΣΕΕ και η Ομοσπονδία Εργαζομένων στον Τουρισμό - Επισιτισμό (ΠΟΕΕ - ΥΤΕ) με τη μελέτη που εκπόνησαν με τίτλο: «Τουρισμός και ανάπτυξη: Βασικά μεγέθη, κλαδικές διασυνδέσεις, αγροτροφικό σύστημα». Σύμφωνα με τις εν λόγω συνδικαλιστικές οργανώσεις, που φαίνεται να συμμερίζονται τον ενθουσιασμό των επιχειρηματικών ομίλων του κλάδου για την ανοδική τάση στην τουριστική κίνηση, η «δυναμική στις αφίξεις» αποτελεί «μια εξαιρετική ευκαιρία που πρέπει να αξιοποιηθεί στο έπακρο και να αποτελέσει εφαλτήριο για την εδραίωση της μελλοντικής ανάπτυξης».
Τι σημασία έχει αν η σημερινή και μελλοντική ανάπτυξη «εδραιώνεται» στο έδαφος της «εργασιακής ζούγκλας», της κακοπληρωμένης και προσωρινής δουλειάς - «λάστιχο», για τους χιλιάδες εργαζόμενους στον κλάδο - «υπόδειγμα» της ανάπτυξης; Ομοσπονδία και ΓΣΕΕ παραβλέπουν τις ...λεπτομέρειες αυτές. Η ανησυχία τους εστιάζεται στην ανάγκη για «διασύνδεση διαφόρων κλάδων» ώστε να ενισχυθεί η «διεκδίκηση μεριδίου από την ευρύτερη εγχώρια ή/και τη διεθνή τουριστική ζήτηση». Με τέτοιες ...σκοτούρες, δεν είναι περίεργο που «έλαμψαν» διά της απουσίας τους από την πανελλαδική απεργία των εργαζομένων του κλάδου στις 20 Ιούλη.
Με τα γνωστά «ταρατατζούμ» αναμένεται να κόψει κορδέλα και στο τελευταίο τμήμα της Ιόνιας Οδού σήμερα η κυβέρνηση. Στους εν λόγω πανηγυρισμούς, μάλιστα, που κρύβουν ότι ο λαός έχει πληρώσει διπλά και τρίδιπλα τους δρόμους αυτούς και τώρα του ζητείται να τους ξαναπληρώνει, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών κάνει «σημαία» το αναλογικό ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων, που αναμένεται να ξεκινήσει από το 2018 και σύμφωνα με όσα ισχυρίζεται θα μειώσει το κόστος μετακινήσεων για τους χρήστες των Εθνικών οδών. Αποσιωπά ωστόσο το γεγονός ότι οι όμιλοι εκμετάλλευσης των αυτοκινητόδρομων έχουν, βάσει συμβάσεων, εξασφαλισμένα έσοδα για τα επόμενα 30 χρόνια, τα οποία θα τα εισπράττουν «βρέξει - χιονίσει», ενώ εάν αυτά πέσουν κάτω από ένα όριο, τότε το Ελληνικό Δημόσιο αποποιείται τα δικαιώματά του επί των εισπράξεων, για να τους καλύψει τη «χασούρα».
Το ζήτημα είναι πως το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων δεν έχει σκοπό τη μείωση του κόστους για τα λαϊκά στρώματα, αλλά την πλήρη εξασφάλιση εσόδων στις εταιρείες εκμετάλλευσης των αυτοκινητόδρομων, αφού θα τους παρέχει καλύτερο ελέγχο των μετακινήσεων, ενώ η επιβολή ψηφιακής χιλιομετρικής χρέωσης μεσοπρόθεσμα θα οδηγήσει στη γενίκευση της επιβολής διοδίων.
Ετσι, δεν θα είναι απίθανο να υπάρξει κάποια ελάχιστη μείωση του κόστους για ορισμένες κατηγορίες του πληθυσμού - μιλάμε για πενταροδεκάρες - αλλά με δεδομένο ότι είναι σταθερό το ποσό που θα πρέπει να εισπράξουν οι εταιρείες εκμετάλλευσης, το μόνο που θα συμβεί είναι η ανακατανομή του κόστους των διοδίων μεταξύ των λαϊκών στρωμάτων.