Παρασκευή 14 Ιούλη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΔΙΑ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ

ΥΠΟ-ΓΡΑΜΜΙΣΕΙΣ
Πάμε θέατρο;

«Η Αντζελα Μρούσκου τοποθετεί την Ηλέκτρα σ' έναν παρακμιακό χώρο εύκολης διασκέδασης, σ' ένα νεκροταφείο ψυχαγωγίας, όπου ο πολιτικός Αίγισθος χορεύει - λαοφιλής και δημοφιλής - τον δαιμονισμένο χορό της Ερινύας και, γυναικωτός, χουφτώνει τις κοπέλες του Χορού. Εκεί Ηλέκτρα (ά-λεκτρος) είναι η ανάγκη για Δίκη σήμερα, παρούσα και οπλισμένη, Ορέστης είναι το όπλο και η βασίλισσα Κλυταιμνήστρα (ενίοτε ανδρόβουλη) ιταμώς νεανίζει. Ο φυσικός νόμος έχει διαταραχτεί. Στον οίκο, στο κρεβάτι, στον κόσμο, στην ψυχή. Ολοι ταυτόχρονα είμαστε μέρος αυτού του φυσικού νόμου που αποζητά την ομοιόσταση, την αποκατάσταση της φυσικής ισορροπίας. Πώς; Τι να δράσω; Το "Θέατρο Δωματίου" δεν έχει απαντήσεις. Η λύση θα έρθει στη συνάντηση με τους θεατές» (η αναφορά στο «ΠΟΝΤΙΚΙ»).

Οχι, πάντως, σινεμά με τέτοιες «κριτικές»

«Ποιος είναι ο πιο αισιόδοξος, ο πεινασμένος ή ο χορτάτος; (...) ο Μικαλέτζελο Αντονιόνι, πάντως, πρέπει να ήταν με τον... πεινασμένο, γιατί οι χορτάτοι, ωραίοι, νέοι και πετυχημένοι αστοί ήρωες της "Εκλειψης" κάθε άλλο παρά αισιόδοξοι και ευτυχισμένοι είναι (...) ο Αντονιόνι "λιώνει" με την κάμερά του τον νεορεαλισμό, για να δώσει τη θέση του στη μοντέρνα διαβίωση στις αστικές μεγαλουπόλεις που τις σκεπάζει ο μεταφυσικός τρόμος και η ψυχική ιδίως ερημιά (...) η "Εκλειψη" γράφει το τέλος στις διαπροσωπικές σχέσεις των αστών ηρώων της και των ανθρώπων της Δύσης. Αλλά ο καπιταλισμός και η ιδεολογία της απομόνωσης, τελικά κυριάρχησαν. Τα ιδανικά και τα οράματα για μια άλλη, ίση και δίκαιη κοινωνία, ούτε που τα θυμάται κανείς στις μέρες μας...» (η παρουσίαση στα «ΝΕΑ»).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ