Ερώτηση:
Γιατί ορισμένες δυνάμεις προβάλλουν την άποψη ότι οι δημοτικές εκλογές είναι μια πολιτική μάχη, για τις τοπικές κοινωνίες;
Απάντηση:
Πράγματι, οι δημοτικές και νομαρχιακές εκλογές είναι μια πολιτική μάχη με πολιτικές προτάσεις. Αλλά, γιατί για τις «τοπικές» κοινωνίες; Μήπως τα προβλήματα των τοπικών κοινωνιών είναι διαφορετικά από τα συνολικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργάτες, οι φτωχοί αγρότες οι αυτοαπασχολούμενοι ΕΒΕ, η νεολαία, οι γυναίκες από τα καταπιεσμένα λαϊκά στρώματα; Η ανεργία, η φτώχεια, η εκπαίδευση, η κοινωνική πολιτική είναι τοπικά προβλήματα ή συνολικά των λαϊκών στρωμάτων;
Το κύριο, λοιπόν, είναι ποια πολιτική χρειάζεται για τη λύση των προβλημάτων των λαϊκών στρωμάτων προς όφελος των συμφερόντων τους. Αυτό το βασικό ζήτημα έχει άμεση σχέση με την ΤΑ και την πολιτική που εφαρμόζουν οι εκλεγμένες διοικήσεις σ' αυτήν, είτε η πλειοψηφία τους, αλλά και πώς αντιπολιτεύεται η μειοψηφία.
Ταυτόχρονα, βασικό ζήτημα είναι ότι το θεσμοθετημένο περιεχόμενο της ΤΑ, το οποίο συνεχώς διευρύνεται, με δεδομένο το διαχειριστικό της χαρακτήρα, της επιβάλλει να ασχολείται με όλα τα προβλήματα, ή να το τοποθετήσουμε διαφορετικά, τα τοπικά προβλήματα έχουν σε μεγάλο βαθμό γενικευμένο χαρακτήρα, ανεξάρτητα από την τοπική τους έκφραση. Για παράδειγμα, η αγροτική παραγωγή στην Καρδίτσα, δεν είναι η ίδια μ' αυτήν του Εβρου, αλλά συνδέονται άρρηκτα με την αντιαγροτική κυβερνητική πολιτική στην Ελλάδα. `Η τα μικρά τοπικά έργα, τα οποία με τις αναγκαστικές συνενώσεις δήμων και κοινοτήτων (Καποδίστριας), δεν είναι πλέον και τόσο μικρά και τοπικά, αφού συνήθως είναι τμήμα μεγαλύτερων, ενώ εκτελούνται υποχρεωτικά από αναπτυξιακές εταιρίες της ΤΑ, οι οποίες τα δίνουν σε ιδιώτες. Το ίδιο ισχύει με την καταπολέμηση της ανεργίας και τα Τοπικά Σύμφωνα Απασχόλησης (ΤΣΑ). Τα ΤΣΑ ως προς την εφαρμογή τους μπορεί να θεωρούνται τοπική υπόθεση, αλλά ως προς το περιεχόμενο και το σκοπό τους, (υποτίθεται ότι μειώνουν την ανεργία), είναι κεντρικό ζήτημα κυβερνητικής πολιτικής. Ακόμη και το συγκοινωνιακό πρόβλημα μιας πόλης εξαρτάται από την κυβερνητική πολιτική απέναντι στα μέσα μαζικής μεταφοράς.