Σάββατο 17 Μάη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΔΡΑΣΗ
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Εξορμώντας με το «Ρ» στο χέρι

Στο λιμάνι, στη Ζώνη, στα Ναυπηγεία, στις εργατογειτονιές του Πειραιά διαδόθηκε χτες ο «Ριζοσπάστης»

Η βροντερή και καθάρια «φωνή» του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας αντήχησε χτες από άκρη σ' άκρη του πρώτου λιμανιού της χώρας. Τη μετέφεραν οι κομμουνιστές ναυτεργάτες, μεταλλεργάτες, λιμενεργάτες, εξορμώντας με το «Ριζοσπάστη» στο χέρι στο λιμάνι του Πειραιά, στη Ζώνη, στα ναυπηγεία, αλλά και στις εργατογειτονιές. Αφορμή στάθηκε η δημοσίευση ειδικού ενθέτου που περιέχει την ολοκληρωμένη και καλά εμπεριστατωμένη πρόταση του ΚΚΕ που βγάζει από το αδιέξοδο και «κουρελιάζει» το... δήθεν μονόδρομο της ευρωυποταγής.

Την πρόταση που αποδεικνύει περίτρανα ότι ο παραπέρα σφαγιασμός των εργασιακών θέσεων στα βαπόρια, στη Ζώνη, στα ναυπηγεία, η διάλυση της ναυπηγοεπισκευής, το ξεπούλημα των λιμανιών, όλα όσα εκτρωματικά σχεδιάζουν αυτές τις μέρες οι 25 υπουργοί Ναυτιλίας και Μεταφορών τηε Ευρωπαϊκής Ενωσης, ανάμεσά τους και οι Ελληνες αρμόδιοι υπουργοί, με την άτυπη Σύνοδό τους, σε βάρος των εργαζομένων, δεν είναι «νομοτελειακά». Οτι υπάρχει λύση: «Να ενισχυθεί το ΚΚΕ, για να δυναμώσει η ελπίδα, να κτίσουν οι εργαζόμενοι το δικό τους μέτωπο ενάντια στον πραγματικό αντίπαλο, τον ιμπεριαλισμό και την πλουτοκρατία, για να ανοίξει ο δρόμος για μια άλλη φιλολαϊκή πολιτική», που θα δημιουργήσει τον Εθνικό Οργανισμό Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, τον Ενιαίο Φορέα Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας, με δημόσια λιμάνια, με εργατικό κοινωνικό έλεγχο.


Συνολικά διακινήθηκαν περίπου 300 φύλλα. Από τα χαράματα οι κομμουνιστές ναυτεργάτες άρχισαν να αλωνίζουν το λιμάνι του Πειραιά. Στόχος η διακίνηση 100 φύλλων της εφημερίδας μας. Η αρχή έγινε από το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «ΕΞΠΡΕΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗ» και ήταν εύκολη. Δεν ήθελε και πολύ για να πάρουν την εφημερίδα όσοι ναυτεργάτες του πληρώματος βρίσκονταν στον καταπέλτη. Ο Σάββας Τσιμπόγλου, στέλεχος της Κομματικής Οργάνωσης Ναυτεργατών του ΚΚΕ, με δύο μόνο κουβέντες έπειθε. «Μπορούμε να τους σταματήσουμε» έλεγε και η απάντηση από έναν ναυτεργάτη: «Ξέρουμε τι μας περιμένει και θέλουμε να το αποφύγουμε».

Η εξόρμηση συνεχίστηκε στο πορθμειακό κλειστού τύπου πλοίο «ΓΕΩΡΓΙΟΣ 2». Ενας από τους μηχανικούς καθώς έπαιρνε την εφημερίδα είπε: «Το βλέπετε αυτό το πλοίο; Είναι από τα καλύτερα της ακτοπλοΐας. Κατασκευάστηκε στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη και έπεσε στη θάλασσα στις 13 Μάη 1997. Εχει διπλά διπύθμενα, στεγανή υποδιαίρεση, σταθμό διάσωσης επιβατών με γλίστρες όπως τα αεροπλάνα - ό,τι δηλαδή δεν είχε το "ΣΑΜΙΝΑ" που φτιάχτηκε σε ξένα ναυπηγεία - και είναι 1.670 κοχ. Πληροί ακόμα και την πιο λεπτομερή προδιαγραφή που περιέχουν όλες οι διεθνείς συμβάσεις και ακόμα περισσότερα. Είναι λοιπόν εγκληματίες που σκοτώνουν τη ναυπηγοεπισκευή στην Ελλάδα ή δεν είναι»; Την ίδια ώρα εξορμήσεις με ανάλογη ανταπόκριση γινόταν στα επισκευαζόμενα καράβια της Ζώνης, στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, στον ΟΛΠ, αλλά και στις γειτονιές του Περάματος.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ