«Θα απελευθερώσουμε την αγορά στους τομείς των μεταφορών, των τηλεπικοινωνιών, της ενέργειας, για να εξυγιάνουμε την οικονομία και να εξυπηρετήσουμε καλύτερα την κοινωνία», δηλώνουν οι κυβερνώντες κι εννοούν ότι θα ξεπουλήσουν την «Ολυμπιακή Αεροπορία» και θα δώσουν τη δυνατότητα σε μεγαλοεπιχειρηματίες - ιδιώτες να πάρουν το «φιλέτο» του ΟΤΕ και της ΔΕΗ. Με την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, συμφωνεί και επαυξάνει η ΝΔ, πιέζοντας, όσο μπορεί περισσότερο, την κυβέρνηση να προχωρήσει πιο γρήγορα και πιο άγρια προς αυτήν την κατεύθυνση.
Οι ιδιωτικοποιήσεις δε «θεραπεύουν» ασθένειες της κοινωνίας, όπως η διαφθορά στη Διοίκηση, οι πολιτικο-κομματικές πελατειακές σχέσεις και το ρουσφέτι, η μη προσφορά υψηλών διαγραφών υπηρεσιών προς τον πολίτη κ.ά., αλλά απλώς μεταφέρουν όλες αυτές τις «κοινωνικο-πολιτικές ασθένειες» από το δημόσιο στον ιδιωτικό τομέα. Επιπλέον, δημιουργούν πρόσθετα κοινωνικά προβλήματα, καθώς οι ιδιώτες, προκειμένου να αυξήσουν τα κέρδη τους, μειώνουν συνεχώς την ποιότητα παροχής κοινωνικών υπηρεσιών, οι οποίες, μάλιστα, στοιχίζουν και ακριβότερα στους καταναλωτές.
Η Μεγάλη Βρετανία αποτελεί, ίσως, το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα, για να δει κανείς πού οδηγούν, ποιον ωφελούν και ποιον βλάπτουν οι ιδιωτικοποιήσεις. Εκεί, μετά την ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων - εκτός των νέων προβλημάτων που δημιουργήθηκαν στους εργαζόμενους - αυξήθηκαν πάρα πολύ τα σιδηροδρομικά δυστυχήματα, αρκετά από τα οποία ήταν πολύνεκρα. Ολοι παραδέχονται ότι αυτή η αύξηση οφείλεται, κυρίως αν όχι αποκλειστικώς, στο γεγονός ότι οι ιδιώτες μείωσαν τα κονδύλια που δίνονταν για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, για να αυξήσουν ακόμα περισσότερο τα κέρδη τους.
Επιπτώσεις στο κοινωνικό σύνολο έχουμε και μετά την ιδιωτικοποίηση των βρετανικών αερογραμμών, στα τέλη της δεκαετίας του '80. Μια απ' αυτές είναι τραγική, καθώς αφορά άμεσα την υγεία. Συγκεκριμένα, λόγω της μείωσης της απόστασης ανάμεσα στα καθίσματα των αεροσκαφών, κάθε χρόνο σημειώνονται 30.000 κρούσματα θρόμβωσης του αίματος. Οι ιδιώτες μείωσαν από 92 σε 66 εκατοστά την απόσταση ανάμεσα στα καθίσματα - με αποτέλεσμα να μη χωράνε τα πόδια των επιβατών - για να χωρέσουν κι άλλα καθίσματα στο αεροσκάφος, ώστε να αυξηθούν τα εισιτήρια κι, επομένως, τα κέρδη των εταιριών τους. Ταυτόχρονα, άλλαξαν τα φίλτρα καθαρισμού του αέρα - χρησιμοποιούν πιο φτηνά, η αποτελεσματικότητα των οποίων ανέρχεται σε 50%, ενώ των προηγουμένων έφτανε στο 99% - με αποτέλεσμα ο αέρας μέσα στο αεροσκάφος, οποίος χρησιμοποιείται επτά φορές, περίπου, από τους επιβάτες, να μην καθαρίζεται επαρκώς και να περιέχει πλήθος επικίνδυνων για την υγεία μικροβίων. Το παράδειγμα, λοιπόν, της Βρετανίας δείχνει ότι οι ιδιωτικοποιήσεις, εκτός των άλλων, «βλάπτουν σοβαρά την υγεία». Ας το λάβει κι αυτό υπόψη του ο ελληνικός λαός κι ας ενεργήσει καταλλήλως, ενόψει της επερχόμενης ιδιωτικοποίησης της «Ολυμπιακής», αλλά και γενικότερα της πολιτικής «απελευθέρωσης της αγοράς», που, σαν λαίλαπα, πλήττει τη χώρα μας...