Τρίτη 13 Φλεβάρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
Ιδιωτικό και πανάκριβο αεροδρόμιο

Τελικά το νέο αεροδρόμιο Σπάτων θα λειτουργήσει το Μάρτη; Είναι άραγε έτοιμο το αεροδρόμιο και ανέτοιμες οι προσβάσεις ή το αντίστροφο; Με τέτοιου είδους ερωτήματα - και πολλά ακόμη - διεξάγεται το τελευταίο διάστημα μια απίστευτης κενότητας συζήτηση, που προσπαθεί να συγκαλύψει από όλους τη μία και μοναδική αλήθεια. Οτι, δηλαδή, το νέο αεροδρόμιο - όποτε κι αν λειτουργήσει - θα είναι ένα πανάκριβο ιδιωτικό αεροδρόμιο. Οτι με βάση την αποικιοκρατικού τύπου σύμβαση έχει χρυσοπληρωθεί από τον ελληνικό λαό και τώρα ο ίδιος, ως χρήστης, θα κληθεί να το ξαναπληρώσει, για να βγάλουν και από τη λειτουργία του υπερκέρδη οι Γερμανοί της «Χόχτιφ». Οτι, ευκαιρίας δοθείσης, ο εθνικός μας αερομεταφορέας απαξιώνεται και οδηγείται στην ιδιωτικοποίηση με ό,τι αυτό συνεπάγεται και από πλευράς εθνικής ασφάλειας και από πλευράς ακρίβειας των αερομεταφορών...

Αξίζει εδώ να υπενθυμίσουμε ότι οι ενστάσεις - και αντιδράσεις - από τον καιρό ακόμη που υπήρχαν οι πρώτες σκέψεις για τη χωροθέτηση του νέου αεροδρομίου στα Σπάτα, ήταν πολλές και σοβαρές, τόσο από οικονομική, όσο και από περιβαλλοντική σκοπιά. Τελικά όλες αυτές οι ενστάσεις επιβεβαιώνονται πλέον και στην πράξη. Αρκεί να δει κανείς το όργιο της τσιμεντοποίησης που συντελείται σ' ολόκληρη την περιοχή των Μεσογείων, τον πάλαι ποτέ σημαντικότερο γεωργικό πνεύμονα του Λεκανοπεδίου. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι το κόστος κατασκευής μόνο του αεροδρομίου - μαζί με τις απαλλοτριώσεις, τις παράλληλες συμβάσεις παραχώρησης (ξενοδοχεία, δίκτυα καυσίμων κλπ), αλλά και τη μεταφορά των εγκαταστάσεων του Ελληνικού - αγγίζει το 1 τρισ. δρχ., ενώ άλλα τόσα και παραπάνω αναμένεται να στοιχίσουν τα παράλληλα έργα, όπως η Αττική οδός, ο προαστιακός, τα λιμάνια κλπ.

Η βάση, επομένως, των πάντων βρίσκεται ακριβώς εκεί. Στο γεγονός ότι προωθήθηκε η κατασκευή ενός τόσο μεγάλου έργου με γνώμονα μόνο την εξυπηρέτηση των «εργολάβων» και όχι το δημόσιο συμφέρον και την ανάπτυξη της χώρας. Από κει και πέρα ήρθε η αποικιοκρατικού τύπου σύμβαση να συμπληρώσει το κακό. Με βάση τη σύμβαση αυτή, έχουμε μια κατασκευή που στοίχισε ακριβώς τριπλάσια από όσο άλλα ίδιας δυναμικότητας αεροδρόμια, όπως αυτό της Κωνσταντινούπολης. Εχουμε επιπλέον την ιδιωτική γερμανική εταιρία «Χόχτιφ», η οποία, συμμετέχοντας με λιγότερο από 10% στη χρηματοδότησή του, θα αποκομίζει τεράστια υπερκέρδη για 30 χρόνια, κατέχοντας το 45% των μετοχών της εταιρίας του αεροδρομίου. Εχουμε, με λίγα λόγια, ένα ιδιωτικό αεροδρόμιο που χτίστηκε με τα λεφτά του ελληνικού λαού...

Επόμενο είναι λοιπόν, οι υπηρεσίες που θα προσφέρονται σ' αυτό να είναι πανάκριβες. Οι χρήστες θα είναι υποχρεωμένοι να πληρώνουν (διόδια) ακόμη και από τη διαδρομή προς το αεροδρόμιο! Χώρια την αύξηση κατά 20-25% που είναι έτοιμες να επιβάλλουν οι αεροπορικές εταιρίες στα εισιτήρια, μετακυλίοντας σ' αυτούς την αύξηση των τελών αεροδρομίου που τους επιβάλλει η «Χόχτιφ». Η «Ολυμπιακή Αεροπορία», ο εθνικός μας αερομεταφορέας - αν μείνει τέτοιος φυσικά - θα πληρώνει δεκαπλάσια τέλη από αυτά που πλήρωνε στο Ελληνικό. Ας μη μένουν έκπληκτοι μερικοί. Αυτά είναι τα αποτελέσματα της άκρατης ιδιωτικοποίησης που πρεσβεύουν τόσο το ΠΑΣΟΚ, όσο και η ΝΔ. Αποτελέσματα που δε συμβιβάζονται με τις αρχές μιας οικονομίας για το συμφέρον του λαού.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ