Παρασκευή 13 Δεκέμβρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
Το ξεπούλημα

Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια μπροστά στα μάτια του ελληνικού λαού εξελίσσεται από την κυβέρνηση μια μεθοδευμένη προσπάθεια απαξίωσης και συρρίκνωσης της «Ολυμπιακής Αεροπορίας», με τελικό στόχο το γενικό ξεπούλημα του αερομεταφορέα. Μια προσπάθεια, που ξεκίνησε ήδη από τα πιο χρυσοφόρα τμήματά της, ενώ διαβόητα προγράμματα «εξυγίανσης» της εταιρίας, που ξεκίνησαν από το 1994, το μόνο αποτέλεσμα που είχαν ήταν οι περικοπές και το «πάγωμα» των αμοιβών των εργαζομένων και το πετσόκομμα των εργασιακών τους κατακτήσεων και δικαιωμάτων.

Είναι γνωστή, άλλωστε, η ιστορία της σκανδαλώδους ιδιωτικοποίησης της κερδοφόρας «Ολύμπικ Κέτερινγκ», ενώ βγαίνουν στο ...σφυρί οι υπηρεσίες Μηχανοργάνωσης και Διοικητικής Υποστήριξης, ο «Γαλιλαίος» (ηλεκτρονική υπηρεσία Κράτησης Θέσεων), καθώς και οι υπηρεσίες Επίγειας Εξυπηρέτησης (χάντλινγκ). Μια δραστηριότητα του ομίλου, με ετήσια έσοδα που ξεπερνούν τα 40 δισ. δρχ. Παράλληλα, σε εξέλιξη, βρίσκεται η διαδικασία εκποίησης στους ιδιώτες και του αμιγώς αεροπορικού έργου της επιχείρησης. Και, βέβαια, είναι γνωστό ότι η Τεχνική Διεύθυνση της «Ολυμπιακής» έχει αφεθεί στην τύχη της - χωρίς προσωπικό και σύγχρονη τεχνική υποδομή - κι ας θεωρείται διεθνώς ως μία από τις πλέον αξιόπιστες υπηρεσίες για τη συντήρηση των αεροπλάνων...

Δεν είναι, λοιπόν, καθόλου τυχαίο ότι το «πρόστιμο» των 195 εκατομμυρίων ευρώ που επιβλήθηκε από την Κομισιόν θεωρείται ως μία από τις τελευταίες πράξεις του δράματος, η οποία διευκολύνει τη διάλυση της «Ολυμπιακής» και επιταχύνει τη διαδικασία ιδιωτικοποίησής της. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, σε δηλώσεις του αμέσως μετά την απόφαση της Κομισιόν, ήταν, άλλωστε, ιδιαίτερα σαφής και αποκαλυπτικός: «Τα σχέδια ιδιωτικοποίησης πρέπει να προωθηθούν - είπε - και να υλοποιηθούν ακόμη πιο γρήγορα»! Μόνο, που ξέχασε να πει στον ελληνικό λαό όλη την αλήθεια. Οτι, δηλαδή, τα σχέδια αυτά θα έχουν σοβαρές επιπτώσεις στον ελληνικό λαό και, συγκεκριμένα, πανάκριβες αεροπορικές και επίγειες υπηρεσίες, αεροπορικό αποκλεισμό πολλών περιοχών, απολύσεις εργαζομένων, νέο «πάγωμα» των μισθών τους και νέα περιστολή των εργασιακών τους δικαιωμάτων. Αντίθετα, οι μόνοι που θα κερδίσουν από την υπόθεση αυτή θα είναι οι ανταγωνίστριες της ΟΑ επιχειρήσεις, οι οποίες θα καρπωθούν το μερίδιο της αγοράς που τώρα της ανήκει, αλλά και οι ιδιώτες που θα αρπάξουν όλες τις κερδοφόρες υπηρεσίες της.

Αυτό, λοιπόν, το μεθοδευμένο ξεπούλημα της ΟΑ δεν μπορεί να συγκαλυφτεί ούτε κάτω από τις υποκριτικές κορόνες των υπουργών της κυβέρνησης, ούτε από τα κροκοδείλια δάκρυα των εκπροσώπων της ΝΔ, που έκαναν ό,τι περνούσε από το χέρι τους για να διευκολύνουν την κυβέρνηση και στη συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση. Η αναγκαιότητα για φθηνές, ασφαλείς και ποιοτικές υπηρεσίες στο λαό είναι προφανής. Αυτό διασφαλίζεται μόνο με το δημόσιο χαρακτήρα της, σε ένα κράτος που θα υπηρετεί το λαό, αφού την εξουσία θα την ασκεί πραγματικά ο ίδιος. Οι εργαζόμενοι στην εταιρία, σε κοινό μέτωπο πάλης με τους εργαζόμενους των άλλων ΔΕΚΟ και με όλο το εργατικό κίνημα, σε μια πανστρατιά αντίστασης και αντεπίθεσης, μπορούν να το διεκδικήσουν.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ