Τρίτη 27 Ιούνη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
Μπλόκο στα «χαράτσια»

Η κυβέρνηση της ΝΔ, παίρνοντας τη σκυτάλη από την προηγούμενη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, ετοιμάζεται να προχωρήσει ακάθεκτη στην ιδιωτικοποίηση των εθνικών οδικών αξόνων. Ετσι, η κατασκευή των «δρόμων ανάπτυξης», όπως ονομάζει ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιάς, τα οδικά έργα που θα κατασκευαστούν με τις ληστρικές «συμβάσεις παραχώρησης», θα επιβάλουν ένα ανηλεές χαράτσωμα του ελληνικού λαού. Θα έχουν ως αποτέλεσμα να πληρώσει ο ελληνικός λαός πανάκριβα και την κατασκευή τους - μέσω του κρατικού προϋπολογισμού που διαμορφώνει η αντιλαϊκή φορολογία - και τη χρήση τους - μέσω διοδίων - ενώ οι μεγαλοκατασκευαστές και οι τραπεζίτες θα απολαμβάνουν εγγυημένη ετήσια κερδοφορία για 30 χρόνια τουλάχιστον...

«

Στην Ελλάδα είναι φθηνά τα διόδια», δήλωσε χτες απερίφραστα ο Γ. Σουφλιάς, προαναγγέλλοντας νέες αυξήσεις στην τιμή τους σταδιακά από την επόμενη άνοιξη, δηλαδή μόλις η εκμετάλλευση των σταθμών διοδίων αρχίσει να παραδίδεται στους ιδιωτικούς ομίλους. Η τιμολόγησή τους αυτή - πρόσθεσε ο υπουργός - θα εξαρτάται από τη διανυόμενη απόσταση, δηλαδή ο ελληνικός λαός θα πληρώνει πια και τα διόδια με το ...χιλιόμετρο! «Πώς αλλιώς θα κατασκευαστούν τα έργα», δήλωσε με περισσή υποκρισία ο υπουργός. Κι αυτό, όταν ξέρει ότι η κυβέρνηση χορηγεί στους ιδιωτικούς ομίλους και το 30% τουλάχιστον του κόστους της κατασκευής σε «ζεστό» χρήμα, και τους υπάρχοντες σταθμούς διοδίων από οδικά τμήματα που έχουν κατασκευαστεί με πόρους αποκλειστικά του ελληνικού λαού, ενώ επιπλέον κατασκευάζει για λογαριασμό τους ολόκληρα τμήματα με δημόσιο χρήμα.

Πρόκειται, λοιπόν, για μια πολιτική που ευνοεί και στηρίζει αποκλειστικά την κερδοφορία του μεγάλου κεφαλαίου. Πρόκειται για «δρόμους ασύδοτης κερδοφορίας» και όχι «ανάπτυξης». Είναι χαρακτηριστικό ότι τα συνολικά έσοδα της Αττικής Οδού από τα διόδια υπολογίζεται ότι με την ολοκλήρωση της «σύμβασης παραχώρησης» το 2024 θα φτάσουν τα 6 δισ. ευρώ, δηλαδή θα είναι υπερδιπλάσια και από το «φουσκωμένο» από υπερβάσεις κόστος της! Πρόκειται για μια πολιτική, που μέσω των «Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα», προοιωνίζεται να επεκταθεί σε όλα τα μικρά και μεγαλύτερα έργα. Ετσι, τα έργα και τις υποδομές δε θα τις καθορίζουν πλέον οι ανάγκες του λαού, αλλά η ανάγκη του κεφαλαίου για κερδοφορία, με αποτέλεσμα αυτά να μετατραπούν σε μια πρόσθετη μηχανή αφαίμαξης του πενιχρού λαϊκού εισοδήματος.

Δεν είναι, επομένως, τυχαίο που ο λαός αγκάλιασε με μεγάλη ανακούφιση την καμπάνια που πραγματοποίησε τις προηγούμενες μέρες η ΝΑΣ (η οποία υποστηρίζεται από ΚΚΕ, ΔΗΚΚΙ, Κομμουνιστική Ανανέωση, Παρέμβαση Αριστερών Πολιτών) στα διόδια της Αττικής Οδού και με την οποία απαίτησε: Τα αναγκαία έργα και τις υποδομές να τις αναλαμβάνει αποκλειστικά το κράτος, χωρίς πρόσθετη επιβάρυνση για το λαό. Να καταργηθούν όλα τα διόδια. Οι συγκοινωνίες να είναι δημόσιες, σύγχρονες, φθηνές και με δωρεάν ζώνες για τους εργαζόμενους. Πρόκειται, βέβαια, για μια πολιτική διαμετρικά αντίθετη από αυτήν που ακολουθούν οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, από αυτήν που στηρίζουν οι ίδιες δυνάμεις, μαζί με τον ΣΥΝ, με τους εκπροσώπους τους στην Τοπική και Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση. Πρόκειται για μια πολιτική που μπορεί να πάρει σάρκα και οστά, μόνο αν αρχίσουν να αλλάζουν οι συσχετισμοί δυνάμεων, με αφετηρία τις εκλογές του Οκτώβρη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ