Κυριακή 23 Αυγούστου 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
Ο ΑΝΤΙΚΟΜΜΟΥΝΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ

Πατριδογνωμόνιο
Ο Επιτάφιος του Περικλέους

Ας με συγχωρήσουν και οι θεοί και οι δαίμονες για τον τίτλο. Αλλά δύσκολο ν' αντισταθεί κανείς στο παραβολικό κάτοπτρο της Ιστορίας, να μη μειδιάσει μετά γνώσεως κινδύνου στην ανακύκλωση της φάρσας, να μην αναρωτηθεί αν στο πολιτικό έγκλημα της προβοκάτσιας έχει σημασία το ακούσιον ή εκούσιον του πράγματος. Στην πολιτική βεβαίως και δεν έχει καμιά σημασία όπως δεν είχε και η ...προφητεία της Κασσάνδρας για την Τροία. Γιατί σήμερα, σύντροφοι, αν μετά από τόση συσσωρευμένη γνώση καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι η Κασσάνδρα απλώς δεν ήταν αφελής και προληπτική, με τις ίδιες γνώσεις οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι οι Τρώες δεν ήθελαν, δεν μπορούσαν, δεν άντεχαν να την ακούσουν.

Ετσι, ακόμα και το πλέον ιδιότυπο αναρχοαυτόνομο κίνητρο του κ. Περικλή Κοροβέση, εξ αγαθής έστω αφετηρίας, καταλήγει σ' ένα πολύ χρήσιμο, ως χρονικά επιτυχής προβοκάτσια, καζάνι της αστικής κόλασης που ανακατεύει με την κουτάλα της αντισταλινικής σκοπιμότητας τα ξερά με τα χλωρά στη σούπα της «Ζήμενς». Ψέλλισε έναν άναρθρο επιτάφιο χωρίς προηγουμένως να έχει πεθάνει ο εχθρός του...

Πολιτικά το ζήτημα δεν αφορά στο περιεχόμενο των δηλώσεων. Οχι γιατί ο Περικλής εν προκειμένω είναι ο Κοροβέσης - καθ' όλα συμπαθής ως άνθρωπος - αλλά γιατί ακόμα και στην εποχή της εμπορευματικής εικονολατρείας οι εικονοκλάστες της Αριστεράς, και δη οι μαχητικοί αντικομμουνιστές, έχουν άλλους αρχαγγέλους, απ' τον Πάγκαλο ως τον Καρατζαφέρη, που εκτελούν εντολές συλλογικότερων και ταξικότερων σχημάτων κι όχι προσωπικά ρητορικά πυροτεχνήματα που κάνουν το σκοτάδι της πολιτικής νύχτας συνειδητά αφόρητο.

Τον Περικλή Κοροβέση θυμάμαι να τον υπερασπίζομαι, προς έκπληξίν του μάλιστα, όταν έγινε άθλιο πρωτοσέλιδο «φωτογραφικού» ρεπορτάζ ως ο ηγέτης της «17Ν», με τον τίτλο «ιδού ο ένοχος». Καλή κι ενίοτε εξαιρετική γραφίδα που ως βουλευτής έπεφτε χωρίς αλεξίπτωτο στον γκρεμό του προφορικού λόγου. Τρέφω φυσική, άδολη συμπάθεια για τους ανθρώπους που μάχονται ή αποδέχονται τις αντιφάσεις τους αγγίζοντας το μεγαλείο του τραγικού. Υπό την αδιαπραγμάτευτη αίρεση ότι στην πυρά ρίχνουν, αν χρειαστεί, μόνον τον εαυτό τους προσάναμμα και ποτέ τον άλλον.

Η έκπληξή μου, λοιπόν, καθ' όλα πολιτική σε κρίσιμα αντικομμουνιστικούς καιρούς, δεν είναι παρά, πώς ένα θύμα, σχεδόν τραγικών, εντυπώσεων όπως ο Κοροβέσης, βρίσκεται (αδιάφορο εκών ή άκων), να προκαλεί όλες εκείνες τις ...«εντυπώσεις» που είναι χρήσιμες στο δικομματικό χαλκείο - τυπογραφείο. Ωστε να τυπώσει τα αναγκαία παπικά συγχωροχάρτια για τον εαυτό του...

Τον σημερινό τίτλο όμως, με γιγάντια δόση σαρκασμού για τη χρονική στιγμή κι όχι για τα πρόσωπα της τρέχουσας σκανδαλολογίας, τον αντλώ από τον πραγματικό Επιτάφιο Περικλέους του Θουκυδίδη που δεν μπορεί να θεωρηθεί «αυτοκτονικό» κείμενο ακόμα κι απ' όσους είτε το αγνοούν ως κείμενο, είτε και το απεχθάνονται. Ισως γιατί σε τρεις αράδες, με απαράμιλλο τρόπο, ο συγγραφέας καθορίζει τον κίνδυνο της χρονικής στιγμής που επιλέγεται ή επιλέγει ένας εκτοξευτής «σήματος» κι ένας ή πολλοί παραλήπτες για να δικαιωθεί εκείνο το προφητικό «το μέσο είναι το μήνυμα».

Λέει λοιπόν ο Θουκυδίδης - Περικλής: «...Διότι δύσκολον είναι να ομιλήση κανείς με το προσήκον μέτρον εις περιστάσεις, κατά τας οποίας και αυτή η ακριβής παράστασις της αληθείας δυσκόλως γίνεται πιστευτή...». Ετσι, φίλε μου, ξέρουν ακόμα και στα εκφασισμένα καφενεία ότι όταν οι «κομμουνιστοσυμμορίτες» γίνονται «λαμόγια» ο τάφος κι όχι ο επιτάφιος του Περικλή έχει γίνει ο λάκκος της φάβας!


Της
Λιάνας ΚΑΝΕΛΛΗ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ