Στο έργο «Μαρία Πενταγιώτισσα» ο θρύλος και η παράδοση αποτελούν μόνο τις αφορμές. Το ομώνυμο δραματικό ειδύλλιο, είναι ο καμβάς πάνω στον οποίο ο Μποστ κέντησε, με το δικό του χαρακτηριστικό τρόπο, μια ξεκαρδιστική σουρεαλιστική κωμωδία, μια παρωδία ηθών και εθίμων. Μέσα από συνεχείς ανατροπές, η μεγαλοστομία, ο διδακτισμός και η σύγχρονη ιστορία μας, με φορείο τον εθνικό δεκαπεντασύλλαβο, γίνονται στα χέρια του Μποστ όπλα. Η ομορφιά της Πενταγιώτισσας, που «στην ποδιά της σφάζονταν παλικάρια», τη βοηθά στο να αποχαλινωθεί, να απογειωθεί και να χάσει το μέτρο, τόσο η ίδια, όσο και αυτοί που τη συνερίζονται. Ουσιαστικά, η φεμινίστρια Πενταγιώτισσα - Ελλάδα έχει χάσει κάθε ηθικό μέτρο και δικαιολογεί με ανέξοδο λεκτικό ηρωισμό εσωτερικής κατανάλωσης τον εαυτό της και τα λάθη της.
Κάτω από την καυστική ματιά του Μποστ, τίποτα δε μένει όρθιο. Οι ευκολίες της διαφήμισης, η κουτσομπολίστικη διάθεση όλων μας, η αλλοτρίωση που επιφέρουν στα κόμματα οι παροχές στα δικά μας παιδιά, ο ρόλος της εκκλησίας, του διεφθαρμένου κράτους, τα στερεότυπα του φεμινισμού, η στάση των ανδρών, ο οχαδερφισμός, οι πολυπλόκαμες διαπλοκές, η τρέχουσα ηθική και ό,τι μας περιβάλλει υποσκάπτονται και κατεδαφίζονται. Παίζουν επίσης: Γιώργος Λέφας, Χριστίνα Τσάφου, Δημήτρης Παλαιοχωρίτης, Ειρήνη Κονίδου, Γιώργος Ψυχογιός, Πάνος Σταθακόπουλος, Κώστας Αποστολάκης, κ.ά.
Eurokinissi |