Τετάρτη 6 Μάη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ

Και με τη βούλα της ΕΕ

Την παράδοση των ελληνικών σιδηροδρόμων στο ιδιωτικό κεφάλαιο προωθεί η κυβέρνηση της ΝΔ, παίρνοντας τη σκυτάλη από το ΠΑΣΟΚ, που ψήφισε το νομοθετικό πλαίσιο για την κατάτμηση του ΟΣΕ σε ανώνυμες θυγατρικές εταιρείες. Στο πλαίσιο της λεγόμενης απελευθέρωσης των αγορών, που είναι η κεντρική στρατηγική επιλογή της Ευρωπαϊκής Ενωσης, των κυβερνήσεων των κρατών - μελών και των κομμάτων του «ευρωμονόδρομου», η κυβέρνηση της ΝΔ προωθεί για τον ΟΣΕ το λεγόμενο «σχέδιο ανασυγκρότησης», το οποίο δεν είναι τίποτα άλλο, παρά η προετοιμασία του Οργανισμού για την ιδιωτικοποίηση, ενόψει της πλήρους απελευθέρωσης των σιδηροδρομικών μεταφορών από το 2011, όπως ορίζει σχετική κοινοτική οδηγία. Στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής, εντάσσεται και το ...«πρόγραμμα μισθωτής εφεδρείας ΟΣΕ», που ανακοίνωσε προχτές ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών. Το πρόγραμμα αυτό προβλέπει την απόλυση 3.000 και πλέον εργαζομένων στον Οργανισμό, που έχουν συμπληρώσει το 50ό έτος. Είναι, δηλαδή, εργαζόμενοι που έχουν πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και μισθολογικά δικαιώματα. Με αυτήν την αντεργατική μεθόδευση, η κυβέρνηση επιχειρεί να αποψιλώσει τον Οργανισμό απ' αυτούς τους εργαζόμενους, ώστε να στρώσει το δρόμο για τη γενίκευση των ελαστικών σχέσεων εργασίας στον κλάδο.

Οι δυσμενείς αυτές εξελίξεις για τον ελληνικό λαό έχουν δρομολογηθεί χρόνια τώρα από το πολυεθνικό κεφάλαιο και την ντόπια ολιγαρχία, στις Βρυξέλλες, με την αγαστή συνεργασία των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Ετσι, μετά την ιδιωτικοποίηση σημαντικών τομέων της οικονομίας της χώρας (τηλεπικοινωνίες, αερομεταφορές, ενέργεια, κ.λπ.), παίρνουν σειρά οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι. Για την ιστορία, θυμίζουμε πως επί των ημερών διακυβέρνησης της χώρας από το ΠΑΣΟΚ:

  • Εισέβαλαν μαζικά στον ΟΣΕ συγκεκριμένοι προμηθευτές - κατασκευαστές.
  • Επιβλήθηκαν αλλεπάλληλες ανατιμήσεις σε εισιτήρια - κόμιστρα.
  • Σημειώθηκε δραστική μείωση και συμπύκνωση των θεωρούμενων μη κερδοφόρων δρομολογίων.
  • Επήλθε μεγάλη μείωση του προσωπικού.

Στους άμεσους σχεδιασμούς της κυβέρνησης - πέραν της δραστικής συρρίκνωσης του προσωπικού - είναι: Η παραχώρηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ (άνω των 7 δισ. ευρώ) σε ιδιώτες για πολυετή εκμετάλλευση. Η δραστική περικοπή δρομολογίων, τα οποία με βάση τα λεγόμενα ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια κρίνονται «ασύμφορα». Στόχος των περικοπών είναι να παραμείνει ο βασικός άξονας Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη, που είναι και το «φιλέτο» για τους ιδιώτες. Ο υπερδιπλασιασμός των εισιτηρίων στις γραμμές μεγάλης επιβατικής κίνησης. Την ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων, η οποία θα εξασφαλίσει τεράστια κέρδη για κάποιες επιχειρηματικές ομάδες, η κυβέρνηση την ονομάζει «σχέδιο αναδιάρθρωσης και εξυγίανσης». Πρόκειται για ακόμα ένα σχέδιο ενίσχυσης του μεγάλου κεφαλαίου, γνωρίζοντας πολύ καλά ότι σε μια χώρα, όπως είναι η Ελλάδα, ο σιδηρόδρομος προσφέρει σημαντικές προοπτικές, τόσο για τις μετακινήσεις επιβατών, όσο και για τις μεταφορές εμπορευμάτων.

Το βέβαιο είναι ότι η προωθούμενη πολιτική των σαρωτικών ιδιωτικοποιήσεων, στο πλαίσιο της απελευθέρωσης των αγορών, δεν είναι μονόδρομος. Οι εργαζόμενοι μπορούν να την ανακόψουν με τον αγώνα και την ψήφο. Δεν είναι μόνον υπόθεση των εργαζομένων στον ΟΣΕ, αλλά όλου του λαού. Μια πρώτης τάξης ευκαιρία είναι οι ευρωεκλογές. Με την ψήφο τους μπορούν να καταδικάσουν αυτήν την πολιτική και τα κόμματα που την υπηρετούν, δυναμώνοντας ταυτόχρονα το ΚΚΕ, ώστε να ενισχυθεί η προοπτική της φιλολαϊκής πολιτικής, όπου και οι σιδηροδρομικές μεταφορές θα είναι λαϊκή περιουσία, στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών.


Νίκος ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΣ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ