Τρίτη 17 Φλεβάρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ

Οι μύθοι και η πραγματικότητα

Κανείς πριν από την περασμένη βδομάδα δε θα μπορούσε να πιστέψει ότι θα αρκούσαν λίγα 24ωρα, ώστε να καταρρεύσει σαν χάρτινος πύργος ο μύθος περί δήθεν «ισχυρής Ελλάδας», τον οποίο περιέφεραν με μπόλικη αυτοϊκανοποίηση από την Ορεστιάδα έως τη Γαύδο οι κυβερνώντες. Κι όμως, ένας χιονιάς - έστω έντονος, αλλά καθόλου ασυνήθιστος για την εποχή - στάθηκε και πάλι αρκετός να αποκόψει συγκοινωνιακά τη μισή Ελλάδα από την άλλη, να εγκλωβίσει χιλιάδες ανθρώπους αβοήθητους μέσα στα αυτοκίνητά τους και στη χιονοθύελλα ή - ακόμη χειρότερα - να αφήσει το μισό Λεκανοπέδιο χωρίς νερό και χωρίς Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Αλήθεια, για τα εκατομμύρια όλων αυτών των ανθρώπων που ταλαιπωρήθηκαν τόσο πολύ, δε φαντάζουν ως απύθμενου θράσους φανφάρες όλα αυτά τα μεγάλα λόγια περί «μεγάλων έργων», όταν βλέπουν στον πρώτο χιονιά να εγκλωβίζονται, στην πρώτη βροχή να πλημμυρίζουν τα υπάρχοντά τους, στον πρώτο σεισμό να χάνουν τη ζωή τους και τα σπίτια τους ή όταν ανέβει η θερμοκρασία να να κινδυνεύουν από θερμοπληξία και πυρκαγιές; Πού είναι οι υποδομές και οι μηχανισμοί για τη θωράκιση της χώρας και την αποφυγή παρόμοιων έκτακτων καταστάσεων, που δεν ταλαιπωρούν μόνο, αλλά στοιχίζουν και σε ανθρώπινες ζωές;

Ναι, ασφαλώς και γίνονται έργα στον τόπο μας. Αλλά με ποιες προτεραιότητες; Μήπως με τις προτεραιότητες εκείνες που καθορίζουν τα συμφέροντα των επιχειρηματιών για μεγαλύτερα κέρδη ή - όπως ομολογεί και η περιβόητη «Χάρτα» Σημίτη - για την ένταξη της Ελλάδας στα διευρωπαϊκά δίκτυα, προκειμένου να ικανοποιηθεί η βουλιμία του ευρωπαϊκού κεφαλαίου; Και βέβαια κάτω από αυτές τις συνθήκες και σύμφωνα με αυτές τις πολιτικές που ακολουθούνται, η ανάγκη του λαού για ασφάλεια, υγεία, παιδεία όχι μόνο δε θεωρούνται πρώτης προτεραιότητας ζητήματα, αλλά τίθενται στο περιθώριο. Ενας ακόμη, λοιπόν, μύθος που κατέρρευσε...

Ακόμη, όμως, και χρήσιμα έργα που κατασκευάζονται, εκτελούνται με τις λεγόμενες «συμβάσεις παραχώρησης» και με γνώμονα την κερδοφορία του κατασκευαστικού, τραπεζικού και ασφαλιστικού κεφαλαίου. Με τον τρόπο αυτό αναγκάζεται ο λαός να τα πληρώνει πανάκριβα και για την κατασκευή, αλλά και για τη λειτουργία, μέσω «τσουχτερών» τελών και διοδίων. Οπως έδειξε, όμως, ανάγλυφα η πρόσφατη κακοκαιρία και τα έργα αυτά που χρυσοπληρώνουμε διπλά, όπως η Αττική Οδός και το Αεροδρόμιο Σπάτων, στάθηκαν ανίκανα να λειτουργήσουν. Κατέρρευσαν κι αυτά. Και μαζί τους κατέρρευσε και ο μύθος που με τόση ζέση καλλιεργούν η κυβέρνηση και η ΝΔ, περί τέλειας κατασκευής και λειτουργίας, επειδή ακριβώς υπεύθυνοι είναι οι ιδιώτες...

Μύθος, όμως, αποδείχτηκε και η δήθεν αναβάθμιση των υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης που θα πρόσφερε η ΕΥΔΑΠ, όταν οδηγήθηκε στη μετοχοποίηση και τώρα οδεύει στην πλήρη ιδιωτικοποίηση. Μια ιδιωτικοποίηση που ωφελεί μόνο τους ιδιώτες μετόχους, ενώ αφήνει τη μισή πρωτεύουσα χωρίς νερό! Αρκετά, λοιπόν, ως εδώ. Καιρός να πάψει ο λαός να ζει με τους ανούσιους μύθους που τους προσφέρουν οι κήνσορες του δικομματισμού. Μπορεί στις εκλογές να τους δώσει το μάθημα που τους πρέπει ψηφίζοντας δαγκωτό ΚΚΕ.


Νίκος ΠΕΡΠΕΡΑΣ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ