Σάββατο 3 Ιούλη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ

Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες

Πρόβα τζενεράλε για την πλήρη μετατροπή του Αιγαίου και του Ιονίου σε «τσιφλίκι» των εφοπλιστών! Αυτό ακριβώς αποτελεί ο δήθεν «καυγάς» μεταξύ ακτοπλόων εφοπλιστών και κυβέρνησης της ΝΔ με προκάλυμμα τη μονομερή αύξηση της τιμής των εισιτηρίων. Το άθλιο παζάρι έχει στηθεί. Οχι μόνο πάνω στα ποσοστά της αύξησης. Οι ακτοπλόοι τα θέλουν όλα. Απαιτούν πλήρη «ελευθεριότητα» στις θαλάσσιες ενδομεταφορές. Να καθορίζουν τις τιμές των εισιτηρίων, να προγραμματίζουν τη δρομολόγηση των πλοίων τους ανάλογα με την εποχή, αν και πόσοι Ελληνες ναυτεργάτες θα μείνουν στα ακτοπλοϊκά πλοία και με τι σχέσεις εργασίας και ...πάει λέγοντας. Ουσιαστικά, τινάζουν στον αέρα την ίδια την απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα, την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, αλλά και την ίδια την αμυντική θωράκιση της χώρας.

Οσο για τις διαβεβαιώσεις που δίνει ο υπουργός ότι ...«θα εφαρμοστεί ο νόμος», αξίζει να σημειωθεί ως απάντηση ότι το εταιρικό σχήμα ΑΝΕΚ-ΔΑΝΕ έχει αφήσει τα πληρώματα των πλοίων «ΡΟΔΟΣ», «ΠΑΤΜΟΣ» και «ΔΙΑΓΟΡΑΣ» απλήρωτα επί μήνες και, επιπλέον, τους ναυτεργάτες των δύο πρώτων χωρίς νερό και τροφή, στο μόλο Δραπετσώνας, δηλαδή, μέσα στην καρδιά του Πειραιά! Κοινώς, η ναυτεργατική νομοθεσία παραβιάζεται όχι μόνο από τις εταιρίες αλλά και τον ίδιο τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας!

Αλλωστε, η ξέφρενη επιθετικότητα που επιδεικνύουν οι εφοπλιστές έχει τροφοδοτηθεί από την ίδια την κυβέρνηση της ΝΔ. Πρώτο, ο εκτρωματικός κανονισμός της Ευρωπαϊκής Ενωσης 3577/92 περί «απελευθέρωσης» των θαλάσσιων ενδομεταφορών, στον οποίο οι εφοπλιστές στηρίζουν τις αξιώσεις τους, φέρει φαρδιά-πλατιά την υπογραφή του τότε πρωθυπουργού της ΝΔ, Κ. Μητσοτάκη, που συμμετείχε και στη διαμόρφωση του κανονισμού. Δεύτερο, η Κυβερνητική Επιτροπή πριν από λίγες μέρες αποφάσισε ότι τα συμφέροντα των εφοπλιστών αποτελούν θέμα «πρώτης προτεραιότητας για την κυβέρνηση».

Οσο για το ΠΑΣΟΚ, που μέσω του βουλευτή και πρώην υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας καταγγέλλει τώρα την κυβέρνηση της ΝΔ, το μόνο που καταφέρνει είναι να ξεπερνάει τα όρια της αυτογελοιοποίησης. Το ΠΑΣΟΚ συνέβαλε καθοριστικά στο εφοπλιστικό ξεσάλωμα καθώς, ως κυβέρνηση, ψήφισε το νόμο 2932, με τον οποίο μετέτρεψε τον κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ενωσης σε Εθνικό Δίκαιο.

Οι εξελίξεις συνολικά γύρω από τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες πρέπει να προβληματίσουν τους νησιώτες, τους ναυτεργάτες, όλο τον εργαζόμενο λαό. Γνώμονας των όσων αξιώνουν οι εφοπλιστές είναι αποκλειστικά και μόνο η παραπέρα αύξηση των ήδη αστρονομικών τους υπερκερδών. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ταυτόχρονα με το ξήλωμα των ναυτεργατικών κατακτήσεων, θα μετατραπούν σε είδος πολυτελείας οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, ενώ θα ξεζουμιστεί ακόμα περισσότερο το ήδη πενιχρό εισόδημα των εργατικών - λαϊκών οικογενειών των νησιών, και όχι μόνο, αφού θα εκτιναχτούν στα ύψη τα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης. Τα πράγματα είναι απλά. Δημόσιος Εθνικός Οργανισμός Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών κάτω από τον εργατικό κοινωνικό έλεγχο. Αυτή είναι η πρόταση που προβάλλει το ΚΚΕ και το ταξικό εργατικό κίνημα. Γιατί δεν είναι μοιραίο μια χούφτα εφοπλιστές να λυμαίνονται τις ελληνικές θάλασσες. Γιατί η ίδια η ζωή δείχνει ότι οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες μπορούν να λειτουργήσουν προς όφελος του λαού, μόνο μακριά από τους εφοπλιστές.


Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ