Πέμπτη 28 Απρίλη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ

Εφοπλιστικό κεφάλαιο...

«

Ο πιο μικρός από αυτούς έχει αυτή τη στιγμή ζεστά στο παντελόνι του γύρω στα 300 εκατομμύρια ευρώ». Η δήλωση ανήκει στον υφυπουργό Οικονομικών, Π. Δούκα, και αφορά τους Ελληνες εφοπλιστές. Ενώ οι ίδιοι οι εφοπλιστές ομολογούν ότι η κερδοφορία τους αυτήν την περίοδο που διανύουν δεν έχει ιστορικό προηγούμενο! Η τιμή των ναύλων από 18 με 20.000 δολάρια ΗΠΑ την ημέρα που ήταν το 2003 τώρα έχει εκτιναχτεί στα 78.000 δολάρια. Σε ένα ταξίδι βγάζουν νέο βαπόρι! Τα στοιχεία αυτά αποτελούν ένα ελάχιστο δειγματάκι για τον πλούτο που έχουν συσσωρεύσει οι Ελληνες εφοπλιστές. Και τα συσσώρευσαν από τον ιδρώτα και τους πνιγμένους ναυτεργάτες, από την ατέλειωτη λίστα των σκανδαλωδών υπερπρονομίων, φιλοεφοπλιστικών νόμων και πάει λέγοντας, για την οποία εργάστηκαν όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις, από ...απολυταρχικές, φιλελεύθερες, μέχρι οι τελευταίες «σοσιαλιστικές» του ΠΑΣΟΚ, αλλά και τα κεντρικότερα επιτελεία του κεφαλαίου της πρώην ΕΟΚ τώρα Ευρωπαϊκής Ενωσης. Και πάντα με το ίδιο πρόσχημα: «Την ανταγωνιστικότητα»!

Τώρα, τη σκυτάλη πήρε η νέα κυβέρνηση της ΝΔ. Ετοιμάζει νομοθετική ρύθμιση για την οικονομική ενίσχυση των εφοπλιστών με «ζεστό χρήμα», από τον κρατικό προϋπολογισμό, δηλαδή από την τσέπη των εργαζομένων, προκειμένου να επιδοτήσει κατά 100% τις ασφαλιστικές εφοπλιστικές εισφορές στο ΝΑΤ! Αυτό, όταν οι κρατήσεις από την υψηλότερη σύνταξη ναυτεργάτη, δηλαδή, σύνταξη των 1.200 ευρώ, είναι 230 ευρώ τον μήνα! Οταν το επίδομα που καταβάλλεται στους άνεργους ναυτεργάτες για το Πάσχα το μείωσαν από 200 σε 197 ευρώ, γιατί δεν αντέχει η οικονομία! Και επειδή στην ιστορία του εργατικού κινήματος τα σκληρότερα αντεργατικά μέτρα και τα μεγαλύτερα εργοδοτικά προνόμια πέρασαν πρώτα από τη θάλασσα, επειδή ακριβώς οι εφοπλιστές είναι ο σκληρός πυρήνας του κεφαλαίου, αυτό σημαίνει ότι το συγκεκριμένο μέτρο είναι πια θέμα χρόνου να «βγει» και στη στεριά.

«

Πακέτο», με την οικονομική ενίσχυση των εφοπλιστών, έρχεται και η επιστολή - τελεσίγραφο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την κατάργηση της νομοθεσίας για τις οργανικές συνθέσεις στα πλοία της ακτοπλοΐας, βάζοντας βόμβα στις 20.000 θέσεις των Ελλήνων ναυτεργατών σε αυτή την κατηγορία πλοίων. Και αυτό, διότι κατά την Επιτροπή, η ελληνική νομοθεσία έρχεται σε αντίθεση με τον Κανονισμό 3577 της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας, επειδή «βάζει εμπόδιο στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις»! Να σημειωθεί ότι ο Κανονισμός αυτός θεσπίστηκε το 1992 και φέρει φαρδιά πλατιά την υπογραφή του τότε Ελληνα πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη.

Ετσι, την ίδια ώρα που χιλιάδες ναυτεργάτες και από την ακτοπλοΐα θα βρεθούν άνεργοι και αν πληρούν τις προϋποθέσεις μπορεί να πάρουν και το επίδομα των 197 ευρώ, οι εφοπλιστές θα μετράνε τα νέα δυσθεώρητα υπερκέρδη τους. Τι άλλο χρειάζεται πλέον για να σβήσει και η τελευταία αυταπάτη; Τα στοιχεία, η πείρα, ο απολογισμός που θα κάνει ο κάθε ναυτεργάτης, ο κάθε εργαζόμενος της στεριάς, σε ένα συμπέρασμα καταλήγει. Οτι η πολιτική αυτή είναι ταξική, καθαρά εχθρική και έτσι πρέπει να αντιμετωπιστεί. Με ταξικό ενωμένο αγώνα για να αλλάξει.


Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ