Παρασκευή 24 Ιούνη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ

Τα σαπιοκάραβα...

Το «μαχαίρι» όχι μόνο δεν έφτασε στο...«κόκαλο», αλλά δεν άγγιξε ούτε το «πετσί». Η δίκη για το ναυάγιο του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» άρχισε στις 26 Μάη και παρά τις προσδοκίες για παραδειγματική τιμωρία των υπευθύνων, που είχαν προκαλέσει στον ελληνικό λαό με τις δηλώσεις τους ο τότε πρωθυπουργός της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, αλλά και ο Κ. Καραμανλής από τη θέση της αντιπολίτευσης, οι πλοιοκτήτες παραπέμφθηκαν τελικά για απλό... πλημμέλημα. Σαν να διέπραξαν ένα απλό «τροχαίο»! Και ας είχαν εν πλω ένα σαπιοκάραβο που μετρούσε μέρες. Και ας «φόρτωναν» καθημερινά εκατοντάδες ανθρώπους σε αυτό το καράβι το οποίο θα έπρεπε να ήταν στο διαλυτήριο. Και ας γέμισαν εν τέλει στις 26 Σεπτέμβρη του 2000 τη θάλασσα της Πάρου με πτώματα.

Πρέπει να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους. Δε θα μπορούσε να είχε γίνει αλλιώς. Η πολιτική της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και της Ευρωπαϊκής Ενωσης (κανονισμός 3577), που δίνει και την κατεύθυνση στη Δικαιοσύνη, διαμορφώνεται με κριτήριο τα συμφέροντα και τα κέρδη των εφοπλιστών, είναι ταγμένη να καλύπτει τα εφοπλιστικά εγκλήματα, να τροφοδοτεί την ασυδοσία τους. Δε δίνουν δεκάρα όλοι αυτοί για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και από πάνω προκαλούν με θράσος. Μετά τους υπουργούς Εμπορικής Ναυτιλίας του ΠΑΣΟΚ, τη σκυτάλη για να κοροϊδέψει τον κόσμο πήρε ο Μ. Κεφαλογιάννης επαναλαμβάνοντας μονότονα τα περί «υγιούς ανταγωνισμού» στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, «με στόχο την ύπαρξη ταχύτερων και ασφαλέστερων πλοίων, καλύτερων υπηρεσιών στα επιβατικά πλοία και ευνοϊκότερων τιμών για τους επιβάτες».

Η πραγματικότητα είναι μία. Ο...«υγιής» ανταγωνισμός τείνει να αναδείξει την εταιρία του Π. Παναγόπουλου, μονοπώλιο στην ακτοπλοΐα, οι τιμές στα εισιτήρια αυξάνονται συνεχώς, όσο για τα ασφαλή και γρήγορα πλοία, προκαλεί τουλάχιστον φρίκη η αποκάλυψη του «Ρ» της περασμένης Κυριακής, ότι πέντε χρόνια μετά το τραγικό ναυάγιο του ΣΑΜΙΝΑ, εξακολουθούν να ταξιδεύουν ακτοπλοϊκά πλοία ίδια και χειρότερα με αυτό, όπως για παράδειγμα το «ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ» του εφοπλιστή Αγούδημου! Το πλοίο αυτό το οποίο είναι ήδη παλιό (έτος κατασκευής 1978) και υποσυντήρητο, έχει υποστεί τις ίδιες ακριβώς μετασκευές με αυτές που είχαν γίνει και στο ΣΑΜΙΝΑ! Δηλαδή μέρος των στεγανών, που έχουν άμεση σχέση με την ασφάλεια του πλοίου, έχουν μετατραπεί σε καμπίνες! Είναι τουλάχιστον εξοργιστικό ότι ακόμα δεν έχει δοθεί καμία απάντηση από ΥΕΝ και Κλάδο Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων στις αποκαλύψεις του «Ρ» και το πλοίο εξακολουθεί να αποπλέει κανονικά από το λιμάνι του Πειραιά!

Είναι λοιπόν ζήτημα ζωής το να αμφισβητηθεί η κυριαρχία των εφοπλιστών στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και μαζί με αυτούς συνολικά η πολιτική που τους στηρίζει και τα κόμματα που την εφαρμόζουν. Οι αγώνες που αναπτύσσονται αυτή την περίοδο στα νησιά με επικεφαλής την Παναιγαιακή Συντονιστική Επιτροπή, επιβάλλεται από τα γεγονότα να κλιμακωθούν και να έχουν προοπτική τη δημιουργία του δημόσιου Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Γραμμών που θα κινείται στα πλαίσια μιας πολιτικής, η οποία θα έχει σκοπό την ικανοποίηση των θαλάσσιων μεταφορικών αναγκών, την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών, την προστασία της ανθρώπινης ζωής και του περιβάλλοντος, το φτηνό εισιτήριο.


Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ