Τετάρτη 3 Μάη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ

Νέος εφοπλιστικός εκβιασμός

«

Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες σύγχρονες, ασφαλείς, φτηνές, καθημερινές, για 365 μέρες το χρόνο για όλα τα ελληνικά νησιά με ελληνικά πληρώματα που να έχουν πλήρη δικαιώματα»... Αυτό διεκδικούν οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα των νησιών. Αυτό διεκδίκησαν και οι ναυτεργάτες των ακτοπλοϊκών πλοίων και βρέθηκαν σιδεροδέσμιοι, υπό καθεστώς πολιτικής επιστράτευσης. Δηλαδή, το αυτονόητο, ότι οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες πρέπει να υπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες, από την κυβέρνηση της ΝΔ θεωρείται «παράλογο» και από πάνω «επικίνδυνο», όπως ειπώθηκε στη Βουλή από τον ίδιο τον πρωθυπουργό της χώρας, Κ. Καραμανλή. Τα ίδια ακριβώς βέβαια υποστηρίχτηκαν και από το ΠΑΣΟΚ, καθώς τα όσα πράττει η σημερινή κυβέρνηση, συνέχεια της δικής του πολιτικής είναι.

Τώρα γιατί το αυτονόητο, αποτελεί για ΝΔ και ΠΑΣΟΚ «κίνδυνο»; Διότι η πολιτική τους υπηρετεί τους εφοπλιστές, τα κέρδη τους. Και ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που να εξυπηρετούν το λαό, δεν έχουν κέρδος. Με κέρδη «τρελά» γεμίζουν τα χρηματοκιβώτια των εφοπλιστών, όσο περισσότερο απελευθερώνεται η ασυδοσία τους, ενώ την ίδια ώρα αυξάνονται τα δεινά που βιώνουν νησιώτες και ναυτεργάτες. Οσο δηλαδή λιγοστεύουν τα ακτοπλοϊκά καράβια όταν κρίνουν οι εφοπλιστές ότι δεν τους συμφέρουν τα δρομολόγια, ή αυξάνονται τα δρομολόγια σε συνθήκες αιχμής, αφού έτσι μειώνουν το λειτουργικό τους κόστος, αδιάφορο αν νησιά κάνουν να «δουν» καράβι βδομάδες. Οσο δεν ανανεώνεται ο ακτοπλοϊκός στόλος και επιβάλλονται στους ναυτεργάτες συνθήκες εργασίας γαλέρας. Οσο περισσότεροι επιβάτες στοιβάζονται ο ένας πάνω στον άλλον να ταξιδεύουν χρυσοπληρώνοντας αυτή την οδύσσεια.

Τα στοιχεία των εταιριών στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, για τα ποσά που τσέπωσαν μόνο το 2005, μιλούν από μόνα τους. Για παράδειγμα οι «Μινωικές Γραμμές» το 2005 έβγαλαν καθαρά κέρδη 17 εκατομμύρια ευρώ, αυξημένα κατά 39,5% από το 2004! Παρόμοια εικόνα εμφανίζουν και οι άλλες ακτοπλοϊκές εταιρίες. Και επειδή, ως γνωστό, το εφοπλιστικό συνολικά το κεφάλαιο είναι αχόρταγο, τώρα οι ακτοπλόοι εφοπλιστές θέλουν και άλλα. Αξιώνουν από τους πολιτικούς τους υπηρέτες να κανονίσουν ώστε να τεθεί σε πλήρη εφαρμογή ο εκτρωματικός κανονισμός 3577 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που συνδιαμορφώθηκε από ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και υποστηρίχτηκε από το ΣΥΝ. Πρακτικά αυτό σημαίνει απειλή με ερήμωση δεκάδων νησιών, αφού ένα ακτοπλοϊκό ταξίδι θα αποτελεί είδος πολυτελείας, ναυτεργάτες με λίγα μεροκάματα το χρόνο, ακόμη μεγαλύτερη εντατικοποίηση της δουλιάς, αύξηση της ανεργίας...

Το σκηνικό γι' αυτό το εφιαλτικό τοπίο που ετοιμάζεται στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είναι έτοιμο. Σε αυτό εντάσσονται οι εκβιασμοί και οι απειλές που εκτοξεύουν οι εφοπλιστές αυτές τις μέρες για ακινητοποίηση των πλοίων τους, ώστε να δοθεί το άλλοθι στην κυβέρνηση να ικανοποιήσει τις αξιώσεις τους. Μπροστά σε νησιώτες και ναυτεργάτες δεν υπάρχουν πολλές επιλογές. Η πρόσφατη μεγαλειώδης απεργία των ναυτεργατών, το αγωνιστικό κάλεσμα των ταξικών σωματείων των μηχανικών και των θερμαστολαδάδων για συντονισμό της πάλης όλων με πολύμορφες κινητοποιήσεις μπορούν να βάλουν εμπόδια για τα χειρότερα. Μα χρειάζεται και αλλαγή του πολιτικού συσχετισμού των δυνάμεων σε βάρος των κομμάτων της πλουτοκρατίας, μέτωπο πάλης για τη λαϊκή εξουσία και οικονομία. Εκεί που οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες θα είναι λαϊκή περιουσία και στην υπηρεσία των συμφερόντων των εργαζομένων.


Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ