Τρίτη 28 Νοέμβρη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ

Στο πιάτο του κεφαλαίου τα λιμάνια

Τα λιμάνια, οι θαλάσσιες πύλες της χώρας, παραδίδονται στον έλεγχο του μονοπωλιακού και του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Η κυβέρνηση της ΝΔ, με τη στήριξη των κομμάτων του ευρωμονόδρομου, έρχεται να ολοκληρώσει το «έγκλημα» που ξεκίνησε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ το 1999, όταν με το νόμο 2688, μετέτρεψε τα λιμάνια σε Ανώνυμες Εταιρείες. Παραχωρεί κατ' αρχήν τα δύο μεγαλύτερα ελληνικά λιμάνια, αυτά του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, σε πολυεθνικούς ομίλους και αναμένεται να ακολουθήσουν τα υπόλοιπα 10 που έχουν κριθεί ως σημαντικοί εμπορικοί κόμβοι.

Η μέθοδος που ακολουθείται είναι τεμαχισμός και ξεπούλημα κομμάτι - κομμάτι, αρχίζοντας από την καρδιά, δηλαδή από εκεί που βγαίνει το περισσότερο κέρδος, τους Σταθμούς Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ). Οι σχετικές αποφάσεις από τον Οργανισμό Λιμένα Πειραιά και από αυτόν της Θεσσαλονίκης για την παραχώρηση, έχουν ήδη ληφθεί και μάλιστα με διαδικασίες που στην «ημερήσια διάταξη» είχαν μέχρι και τον άγριο ξυλοδαρμό από «ράμπο» του Λιμενικού των εργαζομένων, που συνεχίζουν να δίνουν τον αγώνα τους ενάντια στην ιδιωτικοποίηση.

Οι επιπτώσεις δεν μπορούν να υπολογιστούν. Τα λιμάνια είναι μια υπόθεση που αφορά όλους τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα, την εθνική άμυνα και τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας, τη σύνδεση με το νησιωτικό σύμπλεγμα. Με την ιδιωτικοποίηση του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ, οι πολυεθνικές βάζουν κάτω από τον έλεγχό τους, μονοπωλούν, την κύρια είσοδο και έξοδο των εμπορευμάτων της χώρας μας. Ο τελωνειακός μηχανισμός και οι εκτελωνιστές «ξοφλάνε» και η κίνηση εμπορευμάτων θα διέπεται από πλήρη ασυδοσία. Τα μονοπώλια θα επιβάλλουν τη δική τους τιμολογιακή πολιτική με ό,τι σημαίνει αυτό για το καταναλωτικό κοινό. Θα εκτοπιστούν βίαια επαγγελματίες, έμποροι, βιοτέχνες που λειτουργούν μέσα στο λιμάνι ή δορυφορικά σε αυτό.

Σφοδρό πλήγμα θα δεχτεί και η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, αφού κουμάντο θα κάνουν πλέον στον ΟΛΠ τα μονοπώλια, τα οποία αυτό που θέλουν είναι αλάνες για τα κοντέινερς. Οι όμιλοι θα επιβάλουν τους δικούς τους νόμους, δημιουργώντας γκέτο «μαύρης εργασίας», ενώ ακόμα και ναυτεργάτες θα κατεβάζουν στους ντόκους για φορτοεκφόρτωση. Το τοπίο γίνεται ακόμα χειρότερο, αν προστεθεί ότι μετά το ΣΕΜΠΟ του Πειραιά θα ακολουθήσει και το επιβατηγό λιμάνι.

Το σχέδιο που προωθείται, αποσκοπεί στην παραπέρα ενσωμάτωση των λιμανιών της χώρας στις επιδιώξεις του μονοπωλιακού κεφαλαίου για την αύξηση της κερδοφορίας του, που έρχονται σε ευθεία σύγκρουση με τις λαϊκές ανάγκες. Είναι ξεκάθαρο ότι οι εργαζόμενοι των λιμανιών, οι εργάτες της Ζώνης, οι επαγγελματοβιοτέχνες και οι νησιώτες, έχουν συμφέρον να συγκροτήσουν ενιαίο μέτωπο πάλης, για να αποκρούσουν την παραχώρηση των λιμανιών και να αγωνιστούν για λιμάνια ενιαία, 100% στο Δημόσιο, με προοπτική τον άλλο δρόμο ανάπτυξης. Αυτόν που έρχεται σε ρήξη με τη φιλομονοπωλιακή πολιτική και τα μονοπώλια, που οδηγεί σε μια άλλη φιλολαϊκή πολιτική. Το δρόμο που περνάει από την κοινωνικοποίηση των βασικών μέσων παραγωγής, που θα αξιοποιεί τις παραγωγικές δυνατότητες της χώρας και θα ικανοποιεί τις ανάγκες των εργαζομένων.


Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ