Τετάρτη 18 Απρίλη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ

Ολα στους εφοπλιστές

«

Εκατοντάδες Ελληνες ναυτικοί απασχολούνται σήμερα στα κρουαζιερόπλοια, που ύψωσαν την ελληνική σημαία μετά την εφαρμογή των νέων μέτρων του ΥΕΝ. Αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής είναι να μειωθεί κατά 15% η ανεργία των ναυτικών και κατά 36% των επιδοτούμενων ναυτικών». «Εμείς με τα μέτρα αυτά επιδοτούμε την εργασία». Αυτά δηλώνει όπου σταθεί ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης κόντρα στην πραγματικότητα.

Τα μέτρα αυτά αφορούν την απαλλαγή των εφοπλιστών της κρουαζιέρας από τις ασφαλιστικές τους εισφορές προς το ΝΑΤ, εφαρμογή και σε αυτή την κατηγορία πλοίων (ισχύει δεκαετίες στα ποντοπόρα), του εκτρωματικού νόμου των «εγκριτικών πράξεων». Που σημαίνει μείωση των οργανικών συνθέσεων (αριθμός πληρώματος) και παραπέρα μαζικό διωγμό των Ελλήνων ναυτεργατών για να αντικατασταθούν από ναυτεργάτες χωρίς κανένα δικαίωμα που θα δουλεύουν σε συνθήκες εργασίας σύγχρονης σκλαβιάς. Γεγονός που υποβαθμίζει κι άλλο την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής, όπως φάνηκε και στο ναυάγιο του «SEA DIAMOND».

Η απαλλαγή των εφοπλιστών και για την ακρίβεια του Λουίζου στον οποίο ανήκει ο όμιλος «ΛΟΥΗΣ» και το «SEA DIAMOND», από τις ασφαλιστικές τους εισφορές, έδωσε νέο σφοδρό χτύπημα στο - ήδη βουλιαγμένο από τα φέσια των εφοπλιστών - ΝΑΤ, με αποτέλεσμα να αδυνατεί πια να καταβάλλει τις επικουρικές συντάξεις στους χιλιάδες συνταξιούχους από τον Μάη και μετά! Οσο για τη μείωση της ανεργίας, αυτό διαψεύδεται ακόμα και από «μαγειρεμένα» στοιχεία του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ). Το Γραφείο «δίνει» για τον φετινό Γενάρη 2.475 ανέργους, τον Φλεβάρη 2.542 και τον Μάρτη - οπότε και τέθηκαν σε κίνηση και τα κρουαζιερόπλοια - 2.519. Από αυτούς οι επιδοτούμενοι με το εξευτελιστικό ποσό των 293 ευρώ και αυτό για τους έγγαμους, ήταν το ένα τρίτο!

Ομως τον Μ. Κεφαλογιάννη διαψεύδουν πανηγυρικά και καθιστούν αυτόν, την κυβέρνηση της ΝΔ όπως και αυτή του ΠΑΣΟΚ, υπόλογους, τα αποτελέσματα συνολικά αυτής της πολιτικής. Από το 1981 μέχρι σήμερα, ΠΑΣΟΚ και ΝΔ έχουν προσφέρει απλόχερα σωρεία προνομίων προς τους εφοπλιστές (π.χ. 10 εγκριτικές πράξεις) όλα με το πρόσχημα της αύξησης του αριθμού των πλοίων στην ελληνική σημαία και μείωση της ανεργίας. Αποτέλεσμα: Από 3.710 πλοία (άνω των 100 GT) που ήταν το 1981 στην ελληνική σημαία, το 2006 ήταν 969! Βέβαια ο στόλος των Ελλήνων εφοπλιστών συνεχώς αυξάνεται, αφού 3.699 ήταν τα πλοία τους τον Μάρτη του 2007, αυξημένα κατά 302 από πέρσι, όπως αυξάνονται και τα κέρδη τους, που σύμφωνα με τους ίδιους τους εφοπλιστές ειδικά σήμερα έχουν «χτυπήσει» ιστορικό ρεκόρ. Σε αυτό το διάστημα από 87.000 θέσεις εργασίας Ελλήνων ναυτεργατών σήμερα έμειναν 22.000!

Είναι σαφές ότι οι ναυτεργάτες, συνολικά οι εργαζόμενοι, δεν μπορούν να δουν καλύτερες μέρες όσο θα κυριαρχεί η πολιτική των ΝΔ, ΠΑΣΟΚ που κριτήριο έχει την αύξηση των κερδών των εφοπλιστών και γενικότερα του κεφαλαίου. Που σημαίνει ότι η λύση βρίσκεται στον δρόμο του αγώνα, στην ανάπτυξη της ταξικής πάλης μέχρι την ανατροπή αυτής της πολιτικής, μέχρι να σταματήσουν οι εφοπλιστές να κάνουν κουμάντο στη θάλασσα.


Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ