Σάββατο 22 Σεπτέμβρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ

Κίνδυνος στη θάλασσα

«

ΔΥΣΤΟΣ», «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», «SEA DIAMOND». To πρώτο βρίσκεται στον πάτο της θάλασσας της Εύβοιας, το δεύτερο της Πάρου, το τρίτο της Σαντορίνης. Απολογισμός 100 νεκροί, δύο αγνοούμενοι και ανυπολόγιστες συνέπειες στο θαλάσσιο περιβάλλον. Και τα τρία ναυάγια ήταν προδιαγεγραμμένα. Τα πλοία ήταν αναξιόπλοα, επικίνδυνα για την ασφάλεια των ανθρώπων που μετέφεραν, επιβατών και ναυτεργατών. Αποτελούσαν «πλωτές βόμβες» και για το θαλάσσιο περιβάλλον. Ομως, σύσσωμες οι αρμόδιες αρχές του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας από τον Κλάδο Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων (ΚΕΕΠ) έως τα Λιμεναρχεία και, βέβαια, οι ιδιωτικές εταιρείες, όπως ο Ελληνικός και ο Νορβηγικός Νηογνώμονας (που εποπτεύονται από τον ΚΕΕΠ), τους εξέδιδαν απλόχερα τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας.

Την περασμένη Τρίτη, το κρουαζιερόπλοιο «DREAM» κινδύνεψε να μπατάρει, ενώ ήταν δεμένο στο λιμάνι της Ρόδου. Μετέφερε 931 επιβάτες και 341 ναυτεργάτες. Πρόκειται για πλοίο υπερήλικο - έτος κατασκευής το 1970 - αποδεδειγμένα υποσυντήρητο. Η κλίση αποκάλυψε ότι έφυγε με ρήγμα από την Τουρκία, το οποίο προσπάθησαν να «μπαλώσουν» χρησιμοποιώντας ακόμα και κορμούς δέντρων. Προχτές, οι ναυτεργατικές Ενώσεις, για δεύτερη φορά, έκρουσαν τον κώδωνα του κινδύνου για το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «ΑΧΑΙΟΣ» ότι σε περίπτωση εγκατάλειψης πλοίου δεν πληροί τις στοιχειώδεις προϋποθέσεις να σώσει τον κόσμο, ενώ οι συνθήκες εργασίας, που είναι άμεσα συνδεδεμένες και με την ασφάλεια επιβατών και πλοίου, είναι τύπου γαλέρας.

Ολα αυτά τα στοιχεία είναι απλώς ενδεικτικά, για να καταδειχτεί ότι η πολιτική που υπηρετούν διαχρονικά οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, η οποία έχει ως πρώτη της προτεραιότητα την αύξηση των κερδών των εφοπλιστών, είναι άκρως επικίνδυνη για την ανθρώπινη ζωή. Και, κυρίως, δεν έχει γιατρειά. Αυτή ακριβώς η πολιτική είναι που μετατρέπει τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές σε υπαλλήλους των εφοπλιστών, ανίκανες να επιτελέσουν στοιχειωδώς το έργο τους και να απαγορεύσουν τον απόπλου σε πλοία που η οργανική τους σύνθεση είναι ανεπαρκής για να καλύψει βασικές ανάγκες. 'Η, ακόμα, και σε καράβια που η σαπίλα τους είναι εξόφθαλμη.

Είναι η ίδια πολιτική, που, παρά το γεγονός ότι η ασυδοσία των εφοπλιστών έχει φτάσει στο έπακρο, τους δίνει το θράσος να βγαίνουν και να αξιώνουν ακόμα περισσότερα προνόμια, για ακόμα μεγαλύτερα κέρδη, έστω και αν είναι βουτηγμένα στο αίμα. Είναι τουλάχιστον εξωφρενικό, την επομένη των εκλογών, η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και οι εφοπλιστές του Λονδίνου Committee να χαρακτηρίζουν όλα αυτά που έχουν παραχωρηθεί στο εφοπλιστικό κεφάλαιο - από απανωτές μειώσεις στις οργανικές συνθέσεις και απαλλαγή των ασφαλιστικών τους εισφορών μέχρι να κυκλοφορούν τα σαπάκια τους ανεξέλεγκτα - ως ...«μία καλή αρχή». Γιατί αποκαλύπτει πως η ασυδοσία τους δεν έχει όρια, αλλά και η πολιτική που τους την παρέχει δεν έχει όρια. Οι ναυτεργάτες, οι νησιώτες, οι επιβάτες, όλοι οι εργαζόμενοι έχουν καθήκον να συγκροτήσουν το δικό τους μέτωπο ενάντια σ' αυτήν την πολιτική που στηρίζει την εξουσία των εφοπλιστών και πνίγει κόσμο. Με τους αγώνες τους να βάλουν τις προϋποθέσεις για την ανατροπή της, να διεκδικήσουν τη δική τους εξουσία, τη λαϊκή.


Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ