Τρίτη 16 Οχτώβρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ

Παιδεία των λαϊκών αναγκών

Από χτες ξεδιπλώνεται στα σχολεία όλης της χώρας η καμπάνια πολιτικής δράσης της ΚΝΕ, με στόχο να ανοίξει συζήτηση με όλους τους μαθητές για το σχολείο που έχουν σήμερα ανάγκη. Την ίδια στιγμή σε εξέλιξη βρίσκονται καθημερινές κινητοποιήσεις μέσα στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, για το μπλοκάρισμα πτυχών του νέου νόμου - πλαισίου. Παράλληλα, φοιτητικοί και σπουδαστικοί σύλλογοι, σύλλογοι γονέων, εκπαιδευτικοί, καλούν στις πρώτες συγκεντρώσεις της χρονιάς, μεθαύριο, Πέμπτη, 18 Οκτώβρη, με κύριο αίτημα την πραγματικά δημόσια και δωρεάν υψηλού επιπέδου παιδεία. Ολη αυτή η αγωνιστική δραστηριότητα, με τις πρωτοβουλίες της Κομμουνιστικής Νεολαίας, αλλά και φορέων του μαζικού λαϊκού κινήματος, σηματοδοτεί την ανάγκη για διαρκή πάλη για την παιδεία που έχουμε ανάγκη σήμερα. Και παράλληλα αναδεικνύει την ανάγκη μιας πλατιάς συστράτευσης που είναι απαραίτητη για να προωθηθούν οι στόχοι αυτού του αγώνα.

Η μόρφωση βρίσκεται σταθερά στο στόχαστρο του κεφαλαίου και ως εκ τούτου οι αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις στην παιδεία αποτελούν προτεραιότητα της κυβέρνησης της ΝΔ. Απέναντι στην αντιεκπαιδευτική λαίλαπα, δεν μπορεί παρά να χτίζεται μια ισχυρή αντίσταση. Γιατί δεν είναι μονάχα το σήμερα. Αν οι αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις που προωθεί η κυβέρνηση, με μπούσουλα τη στρατηγική της Μπολόνια εφαρμοστούν, το αύριο προβλέπεται ακόμα δυσκολότερο: Η αποκέντρωση, ανοίγει το δρόμο στην ιδιωτικοποίηση και στην επιχειρηματική λειτουργία, στη διαφοροποίηση των προγραμμάτων ανάλογα με την ταξική προέλευση των μαθητών, την κατηγοριοποίηση. Η πρόωρη κατηγοριοποίηση των μαθητών σε εκείνους που «παίρνουν» τα γράμματα και σε εκείνους που «δεν τα παίρνουν», διώχνει από το γενικό σχολείο πολλούς μαθητές, που στην πλειοψηφία τους προέρχονται από την εργατική τάξη και τα φτωχά λαϊκά στρώματα. Το περιεχόμενο των μαθημάτων προσανατολίζεται στα πρότυπα που βολεύουν το κεφάλαιο, εκείνα της «διαθεματικότητας», των εφήμερων καταρτίσεων, του ξαναγραψίματος της ιστορίας.

Την ίδια στιγμή, η επίθεση στην ανώτατη εκπαίδευση - παρά τη σκόπιμη φημολογία περί «παύσης» - συνεχίζεται: Πτυχές του αντιδραστικού νόμου - πλαισίου, που θεσμοθετεί την επιχειρηματική λειτουργία των πανεπιστημίων, μπαίνουν σε τροχιά εφαρμογής. Εκπνέει στις 20 του μήνα, η προθεσμία της ευρωπαϊκής οδηγίας 36/05 που εξισώνει τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των τρίχρονων ΚΕΣ και κολεγίων με τα δικαιώματα των αποφοίτων πανεπιστημίων και ΤΕΙ και ανοίγει το δρόμο για την αναγνώριση των ιδιωτικών ψευτοπανεπιστημίων. «Αξιολόγηση» με αγοραίους δείκτες και μέτρηση της «γνώσης» με πιστωτικές μονάδες, έρχονται προς υιοθέτηση στις σχολές.

Η νεολαία, οι εργαζόμενοι, τα λαϊκά στρώματα έχουν ανάγκη από μια ριζικά διαφορετική παιδεία: Από ένα σχολείο που να μορφώνει όλα τα παιδιά χωρίς ταξικές διακρίσεις, από ένα πανεπιστήμιο αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν που να παρέχει επιστημονική μόρφωση υψηλού επιπέδου, από ερευνητική δραστηριότητα προς όφελος του λαού και όχι των πολυεθνικών. Και για να γίνει η ανάγκη πραγματικότητα, χρειάζεται αγώνας που να εμποδίζει τις αντιεκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις να περπατήσουν, προβάλλοντας ταυτόχρονα τα δίκαια αιτήματα για την παιδεία που έχει ανάγκη σήμερα ο λαός και η νεολαία. Που μπορεί να γίνει πραγματικότητα, χτίζοντας από σήμερα ένα μέτωπο πάλης που θα αντιστέκεται και θα προχωρά παραπέρα στην προβολή - διεκδίκηση στόχων από τη σκοπιά μιας άλλης οικονομίας, της λαϊκής και άρα θα συνδέεται με τους στόχους της - αναγκαίας γι' αυτήν την οικονομία - λαϊκής εξουσίας.


Ελένη ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ