Κυριακή 3 Ιούλη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΡΟΔΟ
Απάντηση στον δήμαρχο Καισαριανής

H πρόσκληση του δημάρχου Καισαριανής έφτασε στα χέρια μου στην ώρα της, και τον ευχαριστώ. Αφορούσε στην τελετή εγκαινίων του μνημείου για τους Διακόσιους που εκτελέστηκαν από τους Γερμανούς στην Κατοχή. Θα μιλούσε και ο πρωθυπουργός. Είπα: Επιτέλους, μετά από τόσα βάσανα και προσπάθειες, το μνημείο στήθηκε. Αλλά στη συνέχεια με κατέβαλε αμηχανία, που εξελίχθηκε σε λύπη, η οποία και έδωσε τη λύση στην τύχη της πρόσκλησης. Δε φταίει η πρόσκληση για το τέλος της, αλλά η ζωή μου. Δε φταίει η ζωή μου, αλλά η μνήμη μου, που με κάνει να μοιάζω αψίκορος, ενώ δεν είμαι, και αγενής, πράγμα αδύνατο όσο κι αν προσπαθώ, γιατί απλά γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Καισαριανή. Γι' αυτό, μαζί με το δικαίωμα όσων ευλαβώς παρευρέθηκαν στην τελετή, άσκησα κι εγώ εξίσου ευλαβικά το δικαίωμα να μην παρευρεθώ στον αγαπημένο μου χώρο.

Δεν μπορούσα σε αυτόν τον αρχαίο θρήνο, που μπροστά του γεννήθηκα και μεγάλωσα, ν' ακούσω εκείνον που (ξεχνώντας προς ώρας την ιστορία της παράταξης που εκπροσωπεί και την ελεεινή συμπεριφορά της απέναντι στους Διακόσιους ίσαμε τώρα) μπορεί να βγάλει ακόμη κι έναν θαυμάσιο λόγο, ξεδιπλώνοντας το όνειρό του για κατάργηση των διαχωριστικών γραμμών. Διότι δε με πείθει.

Εκ του αποτελέσματος αποδεικνύεται και του λόγου το αληθές. Γι' αυτό, Μπαρτζώκα μου καλέ, άκουσον μεν, πάταξον δε! Η λύση για την τελετή από την οποία θα ήμασταν όλοι ευχαριστημένοι θα μπορούσε να ήταν απλή. Ο εν λόγω κι όχι εν έργω πρωθυπουργός, πριν φτάσει στον κρανίου τόπο, θα έπρεπε πρώτα να ζητήσει δημόσια συγγνώμη και όχι «άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε». Γιατί από την Κατοχή και εντεύθεν όσοι διατέλεσαν διευθυντές στο Σκοπευτήριο ήταν άξια τέκνα της Δεξιάς, που δεν επέτρεπαν καμία δραστηριότητα στο χώρο αυτό. Ακόμα και ένα τρισάγιο προκαλούσε απίστευτους τραμπουκισμούς από μέρος τους.

Ο εν λόγω συνδύασε το τερπνόν μετά του ωφελίμου. Αδραξε την ευκαιρία να μιλήσει για κατάργηση των διαχωριστικών γραμμών προς ίδιον ωστόσο όφελος, καταργώντας στην ουσία την ιστορική μνήμη. Σε καιρούς ταραγμένους, με το εργατικό κίνημα σε έξαρση, παρουσιάζει το πρόσωπο του ενωτικού πρωθυπουργού, που βρίσκεται υπεράνω όλων - πρόσωπο ωστόσο που ανά πάσα στιγμή αλλάζει ανάλογα με τις απαιτήσεις της κυρίαρχης ιδεολογίας. Εκείνος, για την ώρα, μπορεί να μη σέβεται την ιστορία της παράταξής του - και συμφωνώ κι εγώ μαζί του -, αυτό όμως δε σημαίνει ότι θα ξεχάσω εγώ τη δική μου. Αντιθέτως, αφού παίζουμε ακόμα στο ίδιο έργο, μπορώ να ανασύρω όποιο ιστορικό γεγονός νομίζω, όποτε θέλω και να το λειτουργήσω ακέραιο στην καθημερινότητα. Διότι το οφείλω τουλάχιστον στους νεκρούς.

Επρεπε, λοιπόν, να λειτουργήσουμε όπως οι σοφοί Ιάπωνες, όσον αφορά στη θρησκεία τους. Οταν πήγαν κάποτε όλοι οι Δυτικοί να αποτίσουν φόρο τιμής σ' έναν Ιάπωνα ηγέτη που μόλις είχε πεθάνει, οι Ιάπωνες τους συγκέντρωσαν κάτω από μια τέντα μακριά από τον νεκρό και τους ανακοίνωσαν πως δε θα μπορούσαν να εισέλθουν στα ενδότερα, γιατί ο χώρος εκείνος ήταν αποκλειστικά δικός τους.

Η δική μας θρησκεία είναι οι Διακόσιοι και το άβατο αυτών το Σκοπευτήριο. Επρεπε, λοιπόν, να στήσουμε μια τέντα στα σύνορα Παγκρατίου - Καισαριανής, μακριά από το αρχαίο δράμα, για να αποδείξουμε ότι καλό και κακό δε σαπίζουν αντάμα και ν' αφήσουμε εκεί τον εν λόγω να μιλά όσο θέλει. Οι Διακόσιοι έτσι κι αλλιώς είναι με το μέρος μας. Με αυτούς μεγαλώσαμε εμείς της ΜΕΣΑ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ, με επικεφαλής τον γέροντά μας Παναγιώτη Μακρή.


Του
Γιώργου ΚΑΚΟΥΛΙΔΗ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ