ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 3 Σεπτέμβρη 2008
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΤΡΑΠΕΖΙΤΕΣ
Νέα προσπάθεια για υπονόμευση της Σύμβασης

Με ασφαλιστικά μέτρα ζητούν να παγώσει η διαδικασία της διαιτησίας. Στην επιφάνεια οι τεράστιες ευθύνες της πλειοψηφίας στην ΟΤΟΕ

Από παλιότερη κινητοποίηση του ΠΑΜΕ Εργαζομένων στο Χρηματοπιστωτικό για την κλαδική Σύμβαση
Από παλιότερη κινητοποίηση του ΠΑΜΕ Εργαζομένων στο Χρηματοπιστωτικό για την κλαδική Σύμβαση
Την οριστική κατάργηση της Κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης επιδιώκουν οι τραπεζίτες, στηριζόμενοι στις πολιτικές των κυβερνήσεων του κεφαλαίου, τις στρατηγικές επιλογές της ΕΕ, αλλά και στη στάση των δυνάμεων του κυβερνητικού - εργοδοτικού συνδικαλισμού στη ΓΣΕΕ και την ΟΤΟΕ.

Νέα έκφραση της εργοδοτικής επίθεσης αποτελεί η από μέρους τους κατάθεση ασφαλιστικών μέτρων, που εκδικάζονται σήμερα, προκειμένου να παγώσουν τη διαδικασία διαιτησίας - στην οποία έχει προσφύγει η ΟΤΟΕ - για τη σύναψη Κλαδικής Σύμβασης. Οι εργοδότες, στηριζόμενοι σε νομικά τερτίπια, υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχει οργάνωση που να τους εκπροσωπεί και να μπορεί να υπογράψει Κλαδική Σύμβαση.

Η τακτική του κυβερνητικού - εργοδοτικού συνδικαλισμού διευκολύνει την ενιαία επίθεση των τραπεζιτών, αναδεικνύοντας τις τεράστιες ευθύνες και το ρόλο της πλειοψηφίας της ΟΤΟΕ. Αρχικά, απάντησε με αποσπασματικές κινητοποιήσεις, ενώ από τον Ιούνη και μετά έχει εναποθέσει όλες τις «ελπίδες» της για την υπογραφή σύμβασης στη διαιτησία. Τακτική που στέκεται ενάντια στην ανάγκη για ενιαία αγωνιστική απάντηση των εργαζομένων. Στην ίδια ρότα συνεχίζει και σήμερα. Αρνείται να προχωρήσει σε οργάνωση του αγώνα, προβάλλει κατά κόρον νομικίστικα επιχειρήματα και προωθεί τον «κοινωνικοεταιρισμό», καταγγέλλοντας ότι οι εργοδότες δεν προσέρχονται στον «κοινωνικό διάλογο»!

Οι σημερινές εξελίξεις θυμίζουν έντονα τα όσα είχαν προηγηθεί της τελευταίας Κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας 2006-2007. Οι τραπεζίτες αρνούνταν και τότε να διαπραγματευτούν για την Κλαδική Σύμβαση με τα ίδια ακριβώς προσχήματα. Η πλειοψηφία της ΟΤΟΕ είχε και τότε θέσει ως μοναδικό στόχο την υπογραφή της, ανεξαρτήτως του περιεχομένου.

Το αποτέλεσμα ήταν να υπογραφεί σύμβαση που μεταξύ άλλων νομιμοποίησε τα παράνομα μέχρι τότε ειδικά ωράρια, απελευθέρωσε το ωράριο λειτουργίας για ένα ορισμένο αριθμό καταστημάτων ανά τράπεζα (τα οποία πλέον λειτουργούν από το πρωί μέχρι το βράδυ τις καθημερινές, αλλά και τα πρωινά του Σαββάτου, σπάζοντας την πενθήμερη λειτουργία).

Το ΣτΕ για ΟΛΠ και ΟΛΘ ΑΕ

Στο μεταξύ, η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) απέρριψε τις προσφυγές της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδας και της Ενωσης Δοκίμων και Μονίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ, οι οποίοι ζητούσαν να ανασταλεί η προκήρυξη των διαγωνισμών για την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Στο σκεπτικό της απόφασης του ΣτΕ αναφέρεται ότι οι συνδικαλιστικές οργανώσεις δεν υποστηρίζουν ότι η άμεση εκτέλεση των διακηρύξεων των δύο διαγωνισμών θα τους προκαλέσει ανεπανόρθωτη βλάβη, όπως απαιτεί ο νόμος για τη χορήγηση αναστολών των προκηρύξεων των διαγωνισμών.

Νέα χαράτσια στους επιβάτες των πλοίων

Το ΚΚΕ καταψήφισε το σχετικό νομοσχέδιο

Καταψήφισε χθες στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής το ΚΚΕ το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας περί «Υποχρεώσεων επιβατών και μεταφορέων». Υπέρ του προτεινόμενου νόμου τάχθηκαν μόνο οι βουλευτές της ΝΔ. «Καμία προστασία του επιβάτη, καμία εξασφάλιση των δικαιωμάτων του δεν μπορεί να υπάρξει στο πλαίσιο της απελευθέρωσης της αγοράς», τόνισε χαρακτηριστικά στην παρέμβασή του ο βουλευτής του ΚΚΕ Σταύρος Σκοπελίτης, σημειώνοντας πως οι ακτοπλόοι εφοπλιστές «εκμεταλλεύονται την ανάγκη του λαού μας και ιδιαίτερα των νησιωτών για επικοινωνία και την ανάγκη που έχει ο εργαζόμενος για ανάπαυση».

Αναφερόμενος στο επίπεδο των κερδών του εφοπλιστικού κεφαλαίου, θύμισε ενδεικτικά ότι «από τον Πειραιά στην Ικαρία η αύξηση έφτασε στο 376% στο διάστημα από το 2001 έως το 2008». Για τα άρθρα του νομοσχεδίου υποστήριξε ότι πρόκειται για πισωγύρισμα, αφού «η κυβέρνηση υποχωρεί στις απαιτήσεις και τους εκβιασμούς των ακτοπλόων εφοπλιστών» περιορίζοντας τα πρόστιμα που υφίστανται μέχρι σήμερα για τους εφοπλιστές, ενώ θεσμοθετεί πως ο επιβάτης «θα πληρώνει για αποσκευές πάνω από 50 κιλά». Παράλληλα, έκανε λόγο για πλήθος από «παράθυρα, τα οποία μπορεί να χρησιμοποιήσει ο ακτοπλόος εφοπλιστής για την αποφυγή τυχόν κυρώσεων».

«Συστάσεις» για γραβάτες και καλτσόν...

Ακόμα και το τι ρούχα θα φοράνε επιχειρεί να επιβάλλει στους εργαζόμενους η διοίκηση της Omega Bank, με εγκύκλιο που εξέδωσε και στην οποία περιλαμβάνεται κείμενο με τον τίτλο «Κώδικας Εμφάνισης». Μεθόδευση βγαλμένη από την πλούσια γκάμα που διαθέτει το κεφάλαιο για να πειθαναγκάσει τους εργαζόμενους στην υιοθέτηση συγκεκριμένων προτύπων συμπεριφοράς, στάσης και, τελικά, συνείδησης. Πρότυπα που αποδίδουν κέρδη και καλλιεργούν ιδεολογήματα, με στόχο την αποδοχή του εκμεταλλευτικού συστήματος. Η εγκύκλιος απευθύνεται ξεχωριστά στους άντρες και τις γυναίκες και φθάνει να προτείνει μέχρι και τρόπους για «οικονομικό ντύσιμο» (!), υπονοώντας τη... συμπάθεια της εργοδοσίας για τους χαμηλά αμειβόμενους υπαλλήλους.

Για τους άντρες αναφέρει ότι πρέπει να φορούν «παντελόνι με τσάκιση» σε συγκεκριμένα χρώματα, «γραβάτα με ρίγες ή μικρά σχέδια», «παπούτσια πόλης δετά ή τύπου μοκασέν. Οχι αθλητικά», «κάλτσες ίδιου χρώματος με τα παπούτσια ή το παντελόνι», «ζώνη (όχι φθαρμένη) ίδιου χρώματος με τα παπούτσια». Ακόμα επισημαίνεται ότι τα στελέχη των Καταστημάτων «κατά τη διάρκεια της ημέρας φοράνε το σακάκι τους», ακόμα και αν σκάει ο τζίτζικας. Ακόμα, «δε λύνουν τη γραβάτα τους, ούτε διπλώνουν τα μανίκια του πουκαμίσου τους». Και άλλα παρόμοια... Οι γυναίκες πρέπει να φοράνε μεταξύ άλλων φούστες που «να είναι αρκετά μακριές, ώστε να καλύπτουν όλο το κάθισμα», «τα χρώματα να είναι συντηρητικά», γενικότερα «πρέπει να εφαρμόζουν μια συντηρητική άποψη της μόδας της εποχής». Το καλσόν τους «να έχει το σωστό μέγεθος ώστε να μη ζαρώνει, το σωστό χρώμα (όχι ακρότητες και σχέδια) ώστε να συνδυάζεται με τα ρούχα. Να μην έχουν φύγει οι πόντοι»..!

Τέλος, η τράπεζα προτείνει τρόπους «οικονομικού ντυσίματος» όπως: «Απαιτούνται δύο ζευγάρια παπούτσια, ένα καφέ και ένα μαύρο. Προσπαθήστε να μη φοράτε το ίδιο ζευγάρι δύο συνεχόμενες ημέρες. Το δέρμα για να επανέλθει χρειάζεται 24 ώρες και έτσι αν δε φορεθούν για μία μέρα, τελικά κρατάνε περισσότερο. Καθαρίστε τα καλά, τουλάχιστον μία φορά τη βδομάδα. Σκουπίστε τα με ένα υγρό πανί και στη συνέχεια γυαλίστε τα με το κατάλληλο βερνίκι παπουτσιών». Επίσης πρέπει να «αποφεύγεται το πολύ μοντέρνο κόψιμο, προκειμένου το παντελόνι σας να έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής». Οι ζώνες «δεν πρέπει να είναι πιο μεγάλες απ' ό,τι χρειάζεται, δεν πρέπει να είναι φθαρμένες και δεν πρέπει να δείχνουν τις διαφορές βάρους...»! Ενώ «Οι λευκές κάλτσες δεν ταιριάζουν στο ντύσιμο του στελέχους».


Χ. Μ.

Λαχτάρα και ταλαιπωρία για 119 επιβάτες

Ταλαιπωρία μεσοπέλαγα ζουν από χτες οι 119 επιβάτες του ταχύπλοου «Flying Cat 3» της «Hellenic Seaways» που παρουσίασε μηχανική βλάβη καθώς έπλεε ανοιχτά της Κιμώλου. Το πλοίο είχε προορισμό τη Φολέγανδρο και την Αμοργό. Μετά τη βλάβη το ΥΕΝ υποχρέωσε το πλοίο να καταπλεύσει στο πλησιέστερο λιμάνι της Μήλου, προκειμένου να αφαιρεθεί το αντικείμενο που έφραξε την τουρμπίνα και να ελεγχθεί. Μετά από απίστευτη ταλαιπωρία, όσοι επιβάτες είχαν προορισμό τη Φολέγανδρο προωθήθηκαν στη Σίφνο και αναχώρησαν σήμερα το πρωί για Φολέγανδρο. Περίπου 70 επιβάτες με προορισμό την Αμοργό θα επέστρεφαν στον Πειραιά για να αναχωρήσουν σήμερα το πρωί για Νάξο και από εκεί για Αμοργό.

Νεκρός 57χρονος εργάτης

Τη ζωή του έχασε την περασμένη Πέμπτη (28/8) το πρωί, εργάτης σε έργα εγκατάστασης βαφείου επίπλων, στις Αχαρνές. Το θανατηφόρο «ατύχημα» σημειώθηκε στις 10 π.μ., στη συμβολή των οδών Καραμανλή και Ναρκίσσου, όταν ο 57χρονος Δημήτρης Σίκος έπεσε με το κεφάλι στο τσιμέντο από ύψος 4,5 μέτρων. Ο 57χρονος δούλευε στην εταιρεία «Καλογρίδης ΑΕ» (κατασκευάζει κουφώματα για πόρτες) και σύμφωνα με πληροφορίες είχε δηλωθεί ως εργάτης αλλά εκτελούσε χρέη ηλεκτρολόγου. Μετά την πτώση, μεταφέρθηκε στο ΚΑΤ όπου τελικά έχασε τη μάχη με το θάνατο. Είναι ένας από τους 85 νεκρούς που θρηνεί η εργατική τάξη από τις αρχές του 2008.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ