ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 5 Φλεβάρη 2009
Σελ. /32
Ο Βάιντα σφαγιάζει την αλήθεια!

Η προσωρινή απόσυρση του «Katyn» (ήταν να βγει την περασμένη βδομάδα σε μια μόνον αίθουσα, και μάλιστα αρκετά δεύτερη αίθουσα), με τις άοκνες προσπάθειες του Πολωνού πρέσβη στην Αθήνα, ο οποίος έχει αναλάβει την ...εργολαβία της ταινίας, έφερε κάποια αποτελέσματα. Η μεγάλη εταιρεία «Odeon» έδωσε στο πολύ μικρό γραφείο «Videorama», το οποίο διανέμει την ταινία δοκιμαστικά, μια μικρή και μιαν εμπορική αίθουσα. Ωστόσο, είτε σε μια είτε σε πολλές αίθουσες, οι Ελληνες θεατές, σίγουρα, θα σταθούν πολύ κριτικά απέναντι στις αντισοβιετικές και ανιστόρητες συκοφαντίες του Βάιντα.

Ο 81χρονος σήμερα Πολωνός σκηνοθέτης, ο οποίος φημίζεται για το «δύσκολο» και φορμαλιστικό κινηματογράφο του, στην τελευταία του ταινία, επέλεξε τη συμβατική κλασική γραφή, με φανερά και σκόπιμα δάνεια από το μελό, για να διασπείρει ασύστολα ψέματα και αισχρές συκοφαντίες. Ο Αντρέι Βάιντα (είναι γνωστή η αντικομμουνιστική υστερία του - παρότι πάντοτε η σοσιαλιστική κυβέρνηση της πατρίδας του χρηματοδοτούσε το έργο του) συντάσσεται με τη χιτλερική προπαγάνδα, η οποία χρέωσε την ομαδική σφαγή των 15.000 Πολωνών αξιωματικών του στρατοπέδου «Katyn» (1941-2) από τους Γερμανούς στους Σοβιετικούς. Και αυτός, όπως και οι άλλοι συκοφάντες, δεν προσκομίζει κανένα καινούριο στοιχείο. Ολοι οι ισχυρισμοί τους έχουν επανειλημμένως απαντηθεί από την Ιστορία...

«Ο Παλαιστής», του Ντάρεν Αρονόφσκι, είναι μια ταινία για ατσάλινα νεύρα! Ο ωμός ρεαλισμός της εικόνας της και το αληθινό καταγγελτικό θέμα της (η καπιταλιστική κοινωνία δημιουργεί το περιθώριο, το οποίο κάνει απελπισμένους αγώνες για να βγει έξω στο φως και να αναπνεύσει), το δίχως άλλο, προβληματίζουν τον θεατή και τον φορτώνουν σκέψεις. Η ταινία του Σεργκέι Μποντρόφ «Mongol» (Οι Μογγόλοι) αυτοπαγιδεύτηκε στην προσπάθειά της να μοιάζει Χόλιγουντ, ακυρώνοντας, έως ένα σημείο, τις μεγάλες αρετές, που, οπωσδήποτε και παρόλα αυτά, διαθέτει. Η ταινία, με θαυμάσιες εικαστικές εικόνες, παρακολουθεί τη μεγάλη προσπάθεια του Τζένγκις Χαν να δημιουργήσει ενιαίο και σταθερό έθνος για τους Μογγόλους.

Η σατιρο-κωμωδία του Ρόμπερτ Βέιντε, «Πώς να Χάσεις τους Φίλους σου», είναι, σίγουρα, αδιάφορη. Ωστόσο, έστω και από σπόντα, λέει πολλές αλήθειες για τον κόσμο της «Show Biz». Αν, από κάποια παραξενιά, μπείτε στην αίθουσα, θα πάρετε, σίγουρα, μια θαυμάσια - και αρκετά πιστή - εικόνα για το δικό μας λαμπερό (παρδαλό) κόσμο της δικής μας φτωχής και μαϊμουδίστικης «Show Biz»! Το κινούμενο σχέδιο των Κρις Γουίλιαμς & Μπάιρον Χάουαρντ, «Μπολτ», μπορεί να κάνει τα παιδιά, κάποια παιδιά για να είμαστε σωστοί, να γελάσουν! Ενας σκύλος, που πετυχημένα παίζει στην τηλεόραση, πηγαίνει στο Χόλιγουντ...

Αφήσαμε τελευταία την ταινία του αιμοβόρου και αιμοδιψούς Γιαπωνέζου Τασάκι Μίκε, «Sukiyaki Western Django», γιατί, πράγματι, είναι η τελευταία, κυριολεκτικά και όχι μεταφορικά, ταινία της βδομάδας! Πρόκειται για ένα τριτοκοσμικό αλαλούμ, ντυμένο και παιγμένο τριτοκοσμικά, το οποίο, όμως, προσποιείται ότι είναι φουτουριστικό καουμπόικο. Τρίχες!

ΑΝΤΡΕΪ ΒΑΪΝΤΑ
Katyn

Ποιος έκαψε το Ράιχσταγκ; Φυσικά οι κομμουνιστές!.. Ποιος έσφαξε τους Πολωνούς αξιωματικούς στο Κατίν; Φυσικά οι μπολσεβίκοι!.. Η επανάσταση από την πρώτη μέρα που πήρε την εξουσία γνώρισε τη συκοφαντία. Καμία έκπληξη! Φυσικά όσο ήταν ισχυρή και είχε δικό της κράτος (Σοβιετική Ενωση) οι συκοφαντίες έπαιρναν αμέσως τις απαντήσεις που έπρεπε. Σήμερα που δεν υπάρχει οργανωμένη, σε μεγάλο και δυνατό κράτος, επαναστατική δύναμη για να απαντήσει, το χρέος πέφτει σε όλους όσοι πιστεύουν στον κομμουνισμό! Και πρέπει ο καθένας μας να το πάρει «προσωπικά».

Ποιος έκαψε το Ράιχσταγκ, κύριε Βάιντα; Βεβαίως, όχι οι κομμουνιστές! Ποιος έσφαξε τους Πολωνούς αξιωματικούς στο «Katyn» («Κατίν»), κύριε Βάιντα; Φυσικά όχι οι μπολσεβίκοι! Πρώτον, και αυτό είναι το πιο σημαντικό, γιατί δεν είναι μέρος της ιδεολογίας τους οι σφαγές. Δεύτερον, γιατί σε όλον τον Β' Παγκόσμιο πόλεμο, το κράτος των σοβιέτ, που έχασε πάνω από 20.000.000 ανθρώπους, δεν κατηγορήθηκε ούτε για μια παρωνυχίδα άσκοπης βίας και εγκλήματος, ούτε καν σε βάρος των χιτλερικών που θα τους έπρεπε! Σε αντίθεση, βέβαια, με τους Γερμανούς, που στο πέρασμά τους άφησαν πίσω τους δεκάδες Κατίν με τελείως αθώα θύματα (γυναικόπαιδα και γέροι)! Η χώρα μας ξέρει από πρώτο χέρι: Καλάβρυτα, Δίστομο, Κοκκινιά κλπ. Χρειάζεται, λέτε, να προσθέσουμε τα στρατόπεδα συγκέντρωσης, τους φούρνους, τα 25.000.000 των νεκρών;

Ο κύριος Βάιντα, λοιπόν (καλός, βέβαια, σκηνοθέτης, αλλά αντικομμουνιστής με πατέντα), με την τελευταία του ταινία, «Κατίν», συντάσσεται ανεπιφύλακτα με τους χιτλερικούς που δάγκωσαν φαρμακερά την πατρίδα του, που πέρασαν από την Πολωνία, αφήνοντας πίσω τους πτώματα και πόνο, που μπήκαν στο σοβιετικό έδαφος για να συνεχίσουν και εκεί τις σφαγές.

Στο σοβιετικό έδαφος, λοιπόν, αφού έκαψαν και έσφαξαν τους ντόπιους, οι ναζί εισβολείς έπεσαν και πάνω στους Πολωνούς αιχμαλώτους και στους διανοούμενους και τους εκτέλεσαν έναν έναν (ανάμεσά τους και ο πατέρας του Βάιντα). Το ίδιο, βέβαια, είχαν κάνει και στην κατεχόμενη Πολωνία. Μετά τη σφαγή του Κατίν κατέφυγαν στην προσφιλή τους τακτική. Επανέλαβαν τη συκοφαντία του 1933. Φόρτωσαν το έγκλημα στους μπολσεβίκους. Για να γίνουν, δε, πιστευτοί, δημιούργησαν μια επιτροπή από «επιστήμονες» δορυφόρων χωρών της χιτλερικής Γερμανίας, οι οποίοι «αποφάνθηκαν» ότι τις εκτελέσεις και την ομαδική ταφή των Πολωνών τις έκαναν οι Σοβιετικοί. Οι ομαδικοί τάφοι που «ανακάλυψαν» βρίσκονταν στην περιοχή της Λευκορωσίας, στα μέρη δηλαδή που οι χιτλερικοί χρεώνονται με 2,2 εκατομμύρια νεκρούς, το 1/3 του πληθυσμού, στην περιοχή, που έκαψαν χωριά και έσφαξαν γυναικόπαιδα (η ταινία του Κλίμοφ, «Ελα Να Δεις» σε αυτή, ακριβώς, την περιοχή αναφέρεται).

Βέβαια, η τέχνη ποτέ δεν υπήρξε αθώα και αταξική, και οι δημιουργοί της, επίσης. Ο Βάιντα με την τελευταία του ταινία, συνειδητά και στρατευμένα, δανείζει το αναμφισβήτητο ταλέντο του στα πιο αντιδραστικά αντικομμουνιστικά κέντρα. Ούτε καν η CIA δεν τόλμησε να δηλώσει επίσημα και κατ' ευθείαν, αυτά που δηλώνει ο Βάιντα στην ταινία του. Βέβαια η CIA πάντα έβαζε τους έμμισθους ή άμισθους, συνειδητούς ή ασυνείδητους συνεργάτες της για να βγάζουν το φίδι από την τρύπα. Να και ο Βάιντα, λοιπόν, στο χορό των συνεργατών, με ένα ξυλάκι στο χέρι, με μια «συναισθηματική» ταινία, να σκαλίζει την τρύπα του φιδιού, να περνάει και αυτός στο χιτλερικό στρατόπεδο της αντισοβιετικής συκοφαντίας...

Επειδή ο 81χρονος Πολωνός σκηνοθέτης δεν είχε αποδείξεις και επιχειρήματα για να στηρίξει τη συκοφαντία του, αυτός που είναι «δύσκολος» δημιουργός και φτιάχνει αλληγορικές ταινίες, άφησε στην άκρη τις καλλιτεχνικές του απαιτήσεις και τα καλλιτεχνικά του πιστεύω και κατέφυγε στο απλοϊκό και περιφρονημένο - και από τον ίδιο - μελό! Τύλιξε τη συκοφαντία του με συναισθηματικές ιστορίες (γυναίκες και παιδιά που περιμένουν τους σφαγμένους πατεράδες τους), στοχεύοντας να συγκινήσει τις τρυφερές καρδιές των απλών ανθρώπων! Οι απλοί άνθρωποι είναι βέβαια τρυφεροί, δεν είναι όμως βλάκες. Εχουν κρίση και θυμούνται!

Παίζουν: Αρτούρ Σμιζέφσκι, Μάγια Οστασβέσκα, Αντρέι Τσίρα, Τζαν Ενγκλερτ κ.ά.

ΝΤΑΡΕΝ ΑΡΟΝΟΦΣΚΙ
Ο παλαιστής

Αν, τελικά, αντέξεις και δε βγεις από την αίθουσα, διωγμένος από τη βία και την αγριότητα του θέματός του, «Ο Παλαιστής», σίγουρα, θα σε αποζημιώσει. Γιατί, παραβλέποντας τη βία, που οπωσδήποτε και δίκαια σε απωθεί, είναι μια ταινία πέρα για πέρα αληθινή και κοινωνική, παρότι μοιάζει με «ιδιαιτερότητα» και με προσωπική ιστορία!

Ενας ηλικιωμένος παλαιστής, ένα ρεμάλι, ένα κοινωνικό ερείπιο σωστότερα, νιώθοντας τις δυνάμεις του να τον εγκαταλείπουν, αντιλαμβάνεται πως από εδώ και στο εξής δε θα είναι αυτός που θα κάνει τις λαβές, αλλά το σύστημα (που πάντα αυτό τις έκανε, αλλά εκείνος, νέος ακόμα και κοινωνικά ανώριμος και αμέτοχος, δεν τις ένιωθε). Τρομοκρατείται με την αδυναμία του. Με το χάος που ανοίγεται μπροστά του. Εδώ δυνατός και νέος και δεν τα κατάφερνε, πώς θα τα καταφέρει τώρα;

Πάνω στην απελπισία του έρχονται και τα, αναμενόμενα άλλωστε, προβλήματα υγείας. Η καρδιά του, μην αντέχοντας άλλο πια τα χτυπήματα (κυριολεκτικά και μεταφορικά), τον προδίδει. Η πάλη τελείωσε γι' αυτόν! Από τη μια στιγμή στην άλλη νιώθει ανάπηρος (ανήμπορος). Καταφεύγει, λοιπόν, στο παρελθόν. Ρίχνοντας, όμως, τη ματιά του προς τα πίσω, βλέπει πως, τελικά, η ζωή του ήταν ένα ρημαδιό. Δεν υπάρχει μέρος για να ακουμπήσει! Χωρισμένος, με μια κόρη την οποία είχε εγκαταλείψει, χωρίς πραγματικούς φίλους και χωρίς μια ήσυχη γωνιά να ξεκουραστεί. Ενας χαμένος και ηττημένος παλαιστής. Ενας παλαιστής που πάλευε και βάραγε στον αέρα (έχοντας την ψευδαίσθηση του νικητή). Ενας εγωιστής, τελικά. Ενας συμβιβασμένος!

Ωστόσο, παλαιστής και μαχητής, έστω και παλαιστής και μαχητής που βάραγε στον αέρα, δε θα το βάλει κάτω. Αυτή τη φορά, την ύστατη ώρα, θα προσπαθήσει να μαζέψει τα κομμάτια του, να διορθώσει τα πράγματα. Τα πράγματα, όμως, δε διορθώνονται όταν ο χώρος (κοινωνικό περιβάλλον) που τα δημιουργεί παραμένει ο ίδιος και ανέπαφος και όταν ο παλαιστής, μη γνωρίζοντας ποιος είναι ο εχθρός του, βάραγε και εξακολουθεί να βαράει στον αέρα. Το ερείπιο-παλαιστής ποτέ δεν είχε σκεφτεί και ποτέ δεν ενέταξε τον εαυτό του σε κοινωνικούς ομαδικούς αγώνες (λάθος του). Αγώνες που θα έδιναν άλλο νόημα και άλλο περιεχόμενο στη ζωή του. Περιορίστηκε στον μοναχικό αγώνα επιβίωσης (πάλι λάθος του). Ενα λάθος που ποτέ δε σκέφτηκε (ούτε η ταινία το σκέφτηκε) να διορθώσει! Ούτε και τώρα που πάει προς το τέλος η ζωή του. Και τώρα εξακολουθεί να βαράει στον αέρα!

Επιλέγοντας, λοιπόν, αυτό το λαθεμένο μοναχικό μονοπάτι, το μόνο που θα καταφέρνει ο παλαιστής είναι να δώσει μερικά ακόμα χτυπήματα (στον αέρα) και να φάει αυτός στο στομάχι τα περισσότερα και τα δυνατότερα (όπως γινόταν πάντα στη ζωή του). Ομως, επειδή κάποια στιγμή συνειδητοποιεί πως, τελικά, ποτέ δεν ήταν νικητής (και ας ήταν πρωταθλητής), αποφασίζει το τελευταίο του δικαίωμα, το θάνατό του, να τον επιλέξει ο ίδιος! Τους πρόσφερε όλη του τη ζωή, δε θα τους χαρίσει και το θάνατό του!

Η ταινία είναι στ' αλήθεια μια τραγωδία! Ο παλαιστής της, τηρώντας τις αναλογίες, δεν απέχει πολύ από τα εκατομμύρια των «παλαιστών» που δίνουν τις μοναχικές (δυστυχώς γι' αυτούς και για εμάς) μάχες τους στα εργοστάσια και στους άλλους χώρους δουλειάς, στη ζωή γενικά και κάνουν τη ζωή τους - και τη ζωή μας, εν μέρει - ρημαδιό! Αυτός ο κόσμος των μοναχικών αγώνων, όπως ο παλαιστής μας, που είναι πολύ μεγάλος δυστυχώς, τελικά, διαφέρει από τον παλαιστή της ταινίας στο γεγονός ότι ετούτος ο κόσμος δεν τόλμησε ποτέ να κοιταχτεί στον καθρέφτη, όπως έκανε ο παλαιστής, με αποτέλεσμα να χαρίζουν και το θάνατό τους ακόμα στο σύστημα! Ας το σκεφτούνε!

Παίζουν: Μίκι Ρουκ, Μαρίζα Τομέι, Ιβαν Ρέιτσελ Γουντ.

ΣΕΡΓΚΕΪ ΜΠΟΝΤΡΟΦ
Mongol

Αχ, αυτός ο δραχμολάτρης, ο δραχμοφονιάς Ερμής! Αχ, αυτό το δολοφονικό εμπόριο! Είναι τόσο καταστροφικό που δε λυπάται ούτε τους ανθρώπινους κόπους ούτε το ανθρώπινο ταλέντο! Στο βωμό του εισιτηρίου παίρνει σκηνοθέτες, όπως τον πολύ καλό Ρώσο δημιουργό Σεργκέι Μποντρόφ και το επιτελείο του και τους μετατρέπει σε συνηθισμένους διεκπεραιωτές, σε οποιουσδήποτε κινηματογραφιστές της σειράς. Τους μεταπλάθει σε «Ρόσογουντ» (από το ινδικό Bollywood).

Ωστόσο τα χαρίσματα και η κουλτούρα, προπαντός η κουλτούρα, θέλοντας λες να πάρουν εκδίκηση, δεν κρύβονται (ο Μποντρόφ γεννήθηκε, μεγάλωσε και σπούδασε στη Σοβιετική Ενωση)! Ετσι στη χολιγουντιανή ρώσικη ταινία «Mongol» («Μογγόλος») υπάρχουν στιγμές, πολλές στιγμές, που και ο ανθρώπινος κόπος και το ανθρώπινο ταλέντο ξεφεύγουν από τους εμπόρους και βγαίνουν ατόφιες και εκδικητικές στο πανί! Τότε στη θέση της διεκπεραίωσης έρχεται η καλλιτεχνική πληρότητα, η ομορφιά και η ωφελιμότητα. Και φωνάζεις, ζήτω η τέχνη! Μια τέχνη που παραπέμπει σε άλλες πιο ανθρώπινες και δημιουργικές σχολές (σοβιετική σχολή).

Η ταινία με φτιαχτό (παραμυθένιο) τρόπο, με διήγηση δυτικού κλασικού εικονογραφημένου (ψεύτικη), παρακολουθεί τη ζωή του περίφημου, για τους Μογγόλους ιδιαίτερα, Τζένγκις Χαν, από την πολύ μικρή του ηλικία μέχρι που ένωσε τους Μογγόλους σε ένα ενιαίο και αδιαίρετο έθνος! Η πραγματική, ωστόσο, πορεία του Τζένγκις Χαν, δεν έχει καμία ανάγκη ψευτιάς για να προκαλέσει το ενδιαφέρον! Τα επιτεύγματα αυτού του ανθρώπου, αλλά και τους αγώνες και αγωνίες των ανθρώπων της εποχής, τα κατέγραψε με πολύ μεγάλο σεβασμό η Ιστορία.

Δυστυχώς το «Ρόσογουντ», η νέα... ελεύθερη τάση του σημερινού «ελεύθερου» ρώσικου κινηματογράφου, δε στάθηκε στα πραγματικά γεγονότα, όπως θα έκανε ο σοβιετικός κινηματογράφος και η ταινία, στερούμενη ιστορικής διαλεκτικής ματιάς και σκέψης, δεν έχει πραγματική και γνήσια αξία. Μόνο από σπόντα ο θεατής θα καταλάβει τις κοινωνικές ανάγκες και τις κοινωνικές αγωνίες που γέννησαν τον Τζένγκις Χαν, που ένωσε σε ένα ενιαίο έθνος τους Μογγόλους. Πουθενά δε φάνηκε η αλήθεια. Οτι, δηλαδή, ο χρόνος, οι ανάγκες και η αλλαγή στις παραγωγικές δυνάμεις και τις σχέσεις παραγωγής, γέννησαν τον Τζένγκις Χαν, ο οποίος, με τη σειρά του, στάθηκε ικανός και τίμιος απέναντι στο χώρο, το χρόνο και στις απαιτήσεις!

Τι μένει από την ταινία; Πολλά! Μένουν εξαιρετικές εικαστικές εικόνες. Μένει η μουσική. Τα πολύχρωμα κοστούμια. Τα κοσμήματα, που μοιάζουν με τα δικά μας ηπειρώτικα. Μένει το μοναδικό τοπίο. Τα πρόσωπα. Προπαντός τα πρόσωπα! Μένουν οι μάχες, που παρότι είναι βίαιες, διατηρούν μια εικαστική ηθική και δύναμη, που τις μετατρέπει σε πίνακες μεγάλων ζωγράφων (είδα παρόμοιους πίνακες σε σοβιετικά μουσεία, αλλά και σε μουσεία άλλων χωρών). Μένει ακόμα το «εξωτικό» της υπόθεσης. Μένουν οι ματιές, οι σιωπές και οι χειρονομίες. Μένουν πολλά που αξίζει κανείς να δει.

Παίζουν: Ταντανόμπου Ασάνο, Χονγλέι Σαν, Κχουλάν Τσουλούουμ, Αντιάμ Οντσουρέν κ.ά.

Συνεχίζει το «Ελα να δεις»

Μετά και από την εμπορική επιτυχία που σημείωσαν οι προβολές, το ποιητικό και συνάμα τραγικό αριστούργημα του Ελεμ Κλίμοφ, «Ελα να Δεις», συνεχίζει για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους στους οποίους ξεκίνησε, «Ιλιον», «Αφαία». Θυμίζουμε πως η ταινία αναφέρεται στην ολοκληρωτική εξαφάνιση 618 χωριών της Λευκορωσίας μαζί με τους κατοίκους τους από τους ναζί στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Η ταινία του Κλίμοφ έχει ιδιαίτερη σημασία γιατί οι προβολές της συμπίπτουν με την αντισοβιετική ταινία του Αντρέι Βάιντα «Katyn», η οποία, σκόπιμα και προπαγανδιστικά, ανιστόρητα και συκοφαντικά, χρεώνει τις σφαγές των Πολωνών αξιωματικών του χωριού Katyn της Λευκορωσίας από τους ναζί στην αμυνόμενη Σοβιετική Ενωση! Στη Σοβιετική Ενωση των 20.000.000 θυμάτων!

Παίζονται ακόμα

«Πώς να Χάσεις τους Φίλους σου»,του Ρόμπερτ Βέιντε.

Η ταινία, χωρίς μεγάλη κριτική διάθεση και πολιτικό σχολιασμό, προσπαθεί να σατιρίσει τα ροζ περιοδικά, τα ροζ σκάνδαλα και τη ροζ δημοσιογραφία. Η ταινία πότε πετυχαίνει τους στόχους της και πότε ενσωματώνεται μέσα σε αυτό που προσπαθεί ή υποτίθεται ότι προσπαθεί να σχολιάσει.

Ωστόσο, έχει μερικές καλές στιγμές οι οποίες βοηθάνε τον σκεπτόμενο θεατή να κάνει συνειρμούς για τα δεκάδες δικά μας ροζ περιοδικά, για τα δικά μας δεκάδες ροζ σκάνδαλα, για τη δική μας ροζ δημοσιογραφία. Τίποτα περισσότερο, βέβαια!

Παίζουν: Σάιμον Πεγκ, Κίρστεν Ντανστ, Μέγκαν Φοξ, Τζεφ Μπρίτζες, Τζίλιαν Αντερσον κ.ά.

«Sukiyaki Western Django»,του Τακάσι Μίκε.

Ενας Αμερικανός «μοβόρος» σκηνοθέτης (Κουέντιν Ταραντίνο), εκτιμώντας το ταλέντο ενός άλλου «μοβόρου» σκηνοθέτη, του Ιάπωνα Τακάσι Μίκε (κύλησε ο τέντζερης και βρήκε το καπάκι), οργάνωσαν μια παραγωγή και γύρισαν, ο πρώτος σαν ηθοποιός και συμπαραστάτης και ο δεύτερος σαν δημιουργός, μια ταινία για γενικό χαβαλέ της αποπροσανατολισμένης νεολαίας. Της νεολαίας η οποία πηγαίνει στο cinema για να χτυπήσει τα πόδια της στο πάτωμα, ενώ στην οθόνη τα αίμα τρέχει ποτάμι!

Η ταινία υποτίθεται ότι είναι ένα φουτουριστικό western. Τα ντεκόρ και τα κοστούμια είναι έντονα πολύχρωμα (τριτοκοσμικά), η δράση «επιδεικτική» (σα να παίζεται από κακούς ηθοποιούς), η σκηνοθεσία παιδαριώδης (όπως ο παλιός κακός καουμπόικος κινηματογράφος). Γιατί όλα αυτά; Γιατί τα παιδία (πρέπει να) παίζει! Και παίζοντας να γεμίζουν και τις τσέπες τους, φυσικά!

Παίζουν: Κουέντιν Ταραντίνο, Χιντεάκι Ιτο, Μασανόμπου Αντο, Κοϊσί Σάτο, Γιουσούκε Ισέια.

«Μπολτ»,των Κρις Γουίλιαμς και Μπάιρον Χάουαρντ.

Το κινούμενο σχέδιο «Bolt» μόλις ξεφύγει από τις πρώτες σκηνές βίας ηρεμεί και γίνεται ...κατάλληλο και για παιδιά! Ενας «χάρτινος» σκύλος, ο οποίος είναι μεγάλος σταρ της τηλεόρασης και είναι εξοικειωμένος (τηλεοπτικά) με τη δυναμική περιπέτεια, έχει την ατυχία αυτά που παριστάνει στην ΤV (τα ψεύτικα) να τα περάσει και ο ίδιος στην προσωπική του ζωή (αληθινά) όταν χαθεί από την αφεντικίνα του που τον υπεραγαπά.

Το φιλμ είναι, ας πούμε, Road Movie! Ο σκύλος βγαίνει στο δρόμο αναζητώντας τη νεαρή φίλη του (την αφεντικίνα του) που χάθηκε. Η αναζήτηση θα τον ταξιδέψει σχεδόν σε ολόκληρη την Αμερική. Στο μακρύ ταξίδι του ο σκύλος θα γνωρίσει «κόσμο και κοσμάκη», θα κινδυνέψει, αλλά τελικά θα διασωθεί!

Ακούγονται οι φωνές: Θοδωρής Αθερίδης, Σμαράγδα Καρύδη, Αντώνης Λουδάρος, Γιάννης Ζουγανέλης, Μιχάλης Ρέπας κ.ά.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ