Με εξαφάνιση απειλούνται περίπου 2.500 από τις 6.000 γλώσσες στον κόσμο, σύμφωνα με τον «Ατλαντα για τις Γλώσσες του Κόσμου που Κινδυνεύουν» («Atlas of the World''s Languages in Danger»), την τελευταία έκδοση του οποίου έδωσε στη δημοσιότητα η «Ουνέσκο», στο Παρίσι.
Οι συνηθέστεροι λόγοι για την εξαφάνιση κάποιας γλώσσας - σύμφωνα με την «Ουνέσκο» - είναι «οι πόλεμοι και ο αναγκαστικός εκτοπισμός λαών. Οι γλώσσες εξαφανίζονται επίσης, επειδή οι μετανάστες αντικαθιστούν τη μητρική τους γλώσσα με τη γλώσσα της χώρας όπου εγκαθίστανται μόνιμα», αναφέρει ο Μόουσλι. Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες ελπιδοφόρες εξαιρέσεις (που επιβεβαιώνουν τον κανόνα), όπως στην Αυστραλία, όπου απειλούμενες γλώσσες μιλιούνται τώρα από νέους.
Οι περιοχές με τη μεγαλύτερη γλωσσική ποικιλία - όπως οι Μελανησία, Υποσαχάριος Αφρική και Νότια Αμερική - είναι μεταξύ εκείνων των οποίων οι γλώσσες διατρέχουν το μεγαλύτερο κίνδυνο εξαφάνισης. Αλλά και στη Γαλλία 13 γλώσσες (διάλεκτοι) - σύμφωνα με τον «Ατλαντα» - διατρέχουν «μεγάλο κίνδυνο να εξαφανιστούν», όπως οι διάλεκτοι της Νορμανδίας και Βρετάνης.
-- «Σύγχρονη Εποχή»: Νέαρχος Γεωργιάδης - Τάνια Ραχματούλινα «Ρένα Στάμου (Μια εγκυκλοπαίδεια του ρεμπέτικου)» (βιογραφική καταγραφή και μελέτη για μορφές και σταθμούς της ιστορίας του ρεμπέτικου τραγουδιού, μέσα από τη ζωή της γεννημένης στα Χανιά, από Μικρασιάτισσα μάνα και Κρητικό πατέρα - τον Θόδωρο Δασκαλάκη - μεγαλωμένης σε ορφανοτροφείο, Ρένας Στάμου. Μέσα από τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα και το εξωτερικό καταγράφονται πολλοί σπουδαίοι δημιουργοί και ερμηνευτές του ρεμπέτικου και εμμέσως η νεότερη πολιτική μας ιστορία).
-- «Κέδρος»: Σάμουελ Μπέκετ «Ευτυχισμένες μέρες» (μετάφραση Ερρίκος Μπελιές, θεατρικό έργο, στη σειρά «Θέατρο»). Γιάννης Κοντός «Ηλεκτρισμένη πόλη» (νέα ποιητική συλλογή του πολύ σημαντικού, διακεκριμένου με κρατικό βραβείο, ποιητή). Μαρία Ευσταθιάδη «Το κόκκινο ξενοδοχείο (η αδύνατη αναπαράσταση)» (αυτοβιογραφικό εν πολλοίς μυθιστόρημα «καταβύθισης» σε βιώματα και μνήμες, με δομή που θυμίζει θεατρικό έργο). Βαγγέλης Ραπτόπουλος «Τα τζιτζίκια» (μυθιστόρημα, που έφτασε τα 17.000 αντίτυπα). Αγης Μπράτσος «Πρώτο φως» (ποιητική συλλογή). Ζωή Βαλάση «Το ασώματο θεριό (ιστορίες ανθρώπων, δράκων και άλλων θηρίων)» (πεζογραφικές και στιχουργημένες ιστορίες για πλάσματα της φαντασίας, εικονογραφημένες με μακέτες του Κωστή Βαλάση. Ομορφο βιβλίο για παιδιά). Πολ Τίες «Ο πειρατής φτερούλης» (εικονογράφηση Λουί Αλουάν, μετάφραση Μελίνα Βατινέλ, παραμύθι).
-- «Πατάκης»: Σλόμο Βενέτσια «Sonderkommando - Μέσα στην κόλαση των θαλάμων αερίων» (μετάφραση Κυριακή Χρα, πρόλογος Σιμόν Βέιλ. Μαρτυρία του συγγραφέα, μέλους της ιταλικής εβραϊκής κοινότητας στη Θεσσαλονίκη από το ναζιστικό στρατόπεδο Αουσβιτς - Μπίργκενάου και το σώμα των Sonderkommando, δηλαδή των κρατουμένων που καθάριζαν τους θαλάμους αερίων και έκαιγαν τα σώματα των νεκρών θυμάτων). Στίβεν Πρέσφιλντ «Σκοτώστε τον Ρόμελ» (μετάφραση Βασιλική Κοκκίνου, ιστορικό μυθιστόρημα). Νόαμ Τσόμσκι «Ισχύει ό,τι πούμε εμείς (Για την εξουσία των ΗΠΑ σ' έναν κόσμο που αλλάζει)» (μετάφραση Γιάννης Ε. Ανδρέου. Συζητήσεις του Τσόμσκι με τον Ντέιβιντ Μπαρμπασιάν).
-- «Ολκός»: Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα «Οι φασουλήδες του Κατσιπόρα» (μετάφραση Ευγενία Δημητροπούλου. Ποιητικά αλληγορικό έργο του κορυφαίου Ισπανού ποιητή και δραματουργού).
-- «University Studio Press»: Σοφία Γαβριηλίδου «Το δύσκολο επάγγελμα του κλασικού ήρωα» (μελέτη για τη λογοτεχνία για παιδιά και τους κλασικούς ήρωες της λογοτεχνίας αυτής που προβάλλουν ηθικές, ιστορικές, κοινωνικές, πολιτισμικές αξίες).
-- «Αγρα»: Γεώργιος Σ. Φυλακτόπουλος «Γερμανική επιδρομή κατά της Ελλάδος. Απρίλιος 1941. (Προσωπικού ημερολογίου)» (αναμνήσεις του επί σαράντα χρόνια καθηγητή και διευθυντικού στελέχους του Κολεγίου Αθηνών, από την εισβολή των Γερμανών στην Ελλάδα). Αριστείδης Αντονάς «Αριθμοί» (τέσσερα αφηγήματα με θέμα το μοναχικό άνθρωπο και τη συνύπαρξή του με άλλους). Σόνια Σαχ «Crude. Η ιστορία του αργού πετρελαίου» (μετάφραση Παλμύρα Ισμυρίδου. Ιστορική μελέτη για τη χρησιμοποίηση του πετρελαίου, που άλλαξε τα διεθνή οικονομικο-πολιτικά δεδομένα μετά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο).
-- «Σαββάλας»: «ΚΙΝΑ (Κομφούκιος, Μάο, αγορά)» (μετάφραση Χάρης Λογοθέτης, Βασίλης Παπακριβόπουλος. Συλλογικό βιβλίο, με εισαγωγή Ιγνάσιο Ραμονέ και επιμέλεια Βάλιας Καϊμάκη). «Αρετές και συμφέροντα (Η βρετανική ηθική σκέψη στο κατώφλι της νεοτερικότητας)» (μετάφραση, επιμέλεια, επίμετρο Διονύσης Γ. Δρόσος. Συλλογικό έργο για τους Βρετανούς στοχαστές από τα μέσα του 17ου ως τα τέλη του 18ου αιώνα).
-- «Οδός Πανός»: Κάτια Τσόλκα «Γαιώματα» (νέα ποιητική συλλογή της γνωστής γιατρού).
-- «Libro»: Αντώνης Καμμάς «Εγχειρίδιο πολιτικής καριέρας τρεχεδείπνων, δημοπιθήκων διαδαχή (Επιστολή προς νέο πολιτευόμενο)» (σχολιαστικό βιβλίο για τους φιλόδοξους πολιτευόμενους)
-- Εμπειρία Εκδοτική: Δημήτριος Κούνδουρος «Γυναίκες χωρίς πρόσωπο» (μυθιστόρημα).
-- «Opus»: Εντ Μακμπέν «Ολη η παρέα είν' εδώ» (μετάφραση Γ. Νίκος, μυθιστόρημα).
-- «Νήσος» (Σαρρή 14, 10553 Αθήνα, 210.3250.058) Θανάσης Δημητρακόπουλος «Το αίνιγμα και το φως. Η βιο-τεχνία του Δημήτρη Λιαντίνη» (μελέτη για το δάσκαλο και λογοτέχνη Δ. Λιαντίνη).
-- «Πόρφυρας» (Κερκυραϊκό λογοτεχνικό περιοδικό, τεύχος 126, με αφιέρωμα στον Γιάννη Μαρκόπουλο).
-- «Highlights» (περιοδικό για τις τέχνες, τεύχη 36, 37).
-- «Η παρέμβαση» (λογοτεχνικό περιοδικό της Κοζάνης, τεύχος Ιούλη - Αυγούστου 2008).
-- «Μοριάς» (τριμηνιαίο λογοτεχνικό, λαογραφικό, ιστορικό περιοδικό. Τεύχος 84, με αφιέρωμα στην Ελένη Ηλιοπούλου - Ζαχαροπούλου).
-- «Highlights» (περιοδικό για τις τέχνες. Τεύχος 33, με αφιέρωμα στο θέατρο σε εναλλακτικούς χώρους).
-- «Ιστορία εικονογραφημένη» (ιστορικό περιοδικό. Τεύχος 487, αφιερωμένο στο κραχ του 1929).
Με μια αναδρομική έκθεση γεμάτη παιδικό ενθουσιασμό και χρώματα γιορτάζει τα 30χρονά του το Εργαστήρι Τέχνης Χαλκίδας. Η έκθεση με τίτλο «30 Χρόνια αρμενίζοντας με την τέχνη» φιλοξενείται στο «Ευγενίδειο» (Συγγρού 387, Π. Φάληρο, είσοδος από οδό Πεντέλης 11). Η έκθεση (έως 8/3, ελεύθερη είσοδος) αποτελείται από έργα των παιδιών που εκπαιδεύτηκαν στο Εργαστήρι Τέχνης Χαλκίδας. Πρόκειται για πίνακες, κατασκευές, κεραμικά και πανό, γεμάτα χρώμα και φαντασία, με θέματα εμπνευσμένα από τη Χαλκίδα, την Ελλάδα, αλλά και το σύμπαν. Τα έργα, μερικά από τα οποία φιλοτεχνήθηκαν ακόμα και πριν τριάντα χρόνια, καταδεικνύουν τη σημαντική πορεία του Εργαστηρίου αλλά και τη δημιουργικότητα των παιδιών, κάποια από τα οποία αργότερα φοίτησαν σε σχετικές σχολές (εικαστικές ή Αρχιτεκτονικές).