ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 25 Φλεβάρη 2009
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
Αντιπαιδαγωγικοί σχεδιασμοί για το περιεχόμενο του νηπιαγωγείου

Αποκαλυπτικές καταγγελίες εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ

Προσχολική αγωγή που θα σέβεται τις ιδιαίτερες ανάγκες των νηπίων απαιτεί το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα
Προσχολική αγωγή που θα σέβεται τις ιδιαίτερες ανάγκες των νηπίων απαιτεί το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα
Αποκαλυπτικό για τα σχέδια μετατροπής της προσχολικής αγωγής σε κομμάτι του δημοτικού, σε βάρος των ιδιαίτερων αναγκών της νηπιακής ηλικίας, ήταν το σεμινάριο για την «ομαλή μετάβαση του νηπίου στην Α΄ τάξη του Δημοτικού», που διοργάνωσαν οι Σχολικές Σύμβουλοι Δασκάλων και Νηπιαγωγών στη Ν. Ιωνία, με καλεσμένους εκπαιδευτικούς κάποιων νηπιαγωγείων και Α΄ τάξεων σχολείων της περιοχής.

Εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ σημειώνουν, ότι στο σεμινάριο ακούστηκαν όλες οι παιδαγωγικές αλχημείες περί «σχολειοποίησης του νηπιαγωγείου», περί «αξιολόγησης» και «κατηγοριοποίησης» νηπίων και εκπαιδευτικών και η λογική του ταξικού ξεκαθαρίσματος των παιδιών απ' την προσχολική ακόμα ηλικία. Μάλιστα, όπως μεταφέρουν, οι συμβουλές που ακούστηκαν από την πλευρά των σχολικών συμβουλίων οδήγησε σε κάποιες στιγμές τη συζήτηση και σε ακραία σημεία, όπως το αν «θα πρέπει να... "προάγονται" όλα τα νήπια απ' το νηπιαγωγείο στο δημοτικό», με απόψεις του τύπου ότι «θα μπορούσαν σε κάποιες περιπτώσεις να μένουν και στο νηπιαγωγείο για άλλη μια χρονιά»!

Οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ τονίζουν ότι τα βιβλία της Α΄ δημοτικού δεν έχουν μέσα προγραφικές και προαριθμητικές ασκήσεις και το βάρος και η ευθύνη αυτής της δουλειάς, έρχεται τώρα στο νηπιαγωγείο. «Αυτό, που δεν είναι αντίστοιχο ούτε με την ηλικία, ούτε και με την ωριμότητα των παιδιών του νηπιαγωγείου, αντιμετωπίστηκε στη "συζήτησή" τους σαν δεδομένο, αφού βέβαια είναι επιβεβλημένο απ' το νέο αναλυτικό πρόγραμμα, απ' τα νέα βιβλία και τη νέα αντίληψη που επιβάλλουν εδώ και χρόνια ο ΟΟΣΑ και η ΕΕ, του σχολείου που πρέπει να καλλιεργεί την ανταγωνιστικότητα απ' την πρώτη στιγμή», τονίζουν, σημειώνοντας ότι στο σεμινάριο «έφτασαν να συζητούν στα σοβαρά τι πρέπει να έχει μάθει το παιδάκι στο "προνήπιο", ώστε στο νηπιαγωγείο να μπορεί να μάθει καλύτερα την ανάγνωση και τη γραφή, για να μπορεί στην πρώτη δημοτικού να μπαίνει κατευθείαν στην πρόταση. Αντίστοιχα και για τα μαθηματικά», σημειώνουν.

«Χαρακτηριστική ήταν η δήλωση κάποιας νηπιαγωγού, που είπε: "Νιώθω ότι μου έχουν δώσει ένα σπαθί στο χέρι και την εντολή να κόβω κεφάλια νηπίων"!», μεταφέρουν οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ.

Μετά από όλα αυτά που αποκαλύπτονται για τους σχεδιασμούς γύρω από το περιεχόμενο του νηπιαγωγείου, γίνεται κατανοητό γιατί οι διοργανώτριες του σεμιναρίου, δεν ήθελαν τους εκπαιδευτικούς του ΠΑΜΕ μέσα σε αυτό και επιχείρησαν να εμποδίσουν την εκπρόσωπο του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών (και αντιπρόεδρο του συλλόγου εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της περιοχής), να ενημερώσει τους εκπαιδευτικούς για την ανεξέλεγκτη δράση εταιρειών μέσα στα σχολεία. Γιατί τα στελέχη της εκπαίδευσης γνωρίζουν καλά και την αντίθεση του ΠΑΜΕ σ' αυτές τις λογικές και τις ολοκληρωμένες θέσεις του για το θέμα της προσχολικής αγωγής.

Με διαθέσεις συναίνεσης η ΟΙΕΛΕ

Το ζήτημα της προετοιμασίας του περιβόητου διαλόγου κυριάρχησε στη χτεσινή συνάντηση του υπουργού Παιδείας Α. Σπηλιωτόπουλου με το ΔΣ της Ομοσπονδίας των Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών, που έγινε στο πλαίσιο των επαφών της ηγεσίας του υπουργείου με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες. Η - πάντα πρόθυμη για διάλογο και συναίνεση - πλειοψηφία στο ΔΣ της ΟΙΕΛΕ για μια ακόμα φορά διά του προέδρου της δήλωσε έτοιμη να προσέλθει στο διάλογο. Μάλιστα, μετά τη συνάντηση, ο πρόεδρός της Μ. Κουρουτός, δήλωσε ότι «θα πρέπει να είναι όλοι στον κοινωνικό αυτό πολιτικό διάλογο», συμβάλλοντας από την πλευρά του στην καλλιέργεια της αυταπάτης ότι μέσα από τέτοιου είδους διαλόγους ο λαός έχει να περιμένει λύσεις προς όφελός του.

Ειδικά για τα ζητήματα της ιδιωτικής εκπαίδευσης, σύμφωνα με εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, τέθηκε και το ζήτημα παραβιάσεων της νομοθεσίας σε ιδιωτικά σχολεία, το οποίο το τελευταίο διάστημα επιλέγει να «σηκώνει» η πλειοψηφία στην ΟΙΕΛΕ αφήνοντας ουσιαστικά στο απυρόβλητο τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις, τα μεγάλα ζητήματα της Παιδείας και του εκπαιδευτικού. Από την πλευρά του ο Α. Σπηλιωτόπουλος επανέλαβε τα περί διαλόγου από μηδενική βάση, στο πλαίσιο της προσπάθειας της κυβέρνησης να εξασφαλίσει συναίνεση στην προετοιμασία των αλλαγών που υπαγορεύει η πολιτική της ΕΕ και των μονοπωλίων. Χτες, έγινε για μια ακόμα φορά φανερό ότι το «taboula rasa» του διαλόγου είναι τελικά κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του συστήματος και δε θίγει ζητήματα όπως αυτό της εμπορευματοποίησης, που δεν εκφράζεται μόνο στα ιδιωτικά σχολεία - τα οποία σύμφωνα με τον υπουργό «είναι δευτερευόντως επιχείρηση» - αλλά επεκτείνεται και σε λειτουργίες του δημόσιου σχολείου.

18ο - 3ο ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΓΛΥΦΑΔΑΣ
Απαιτούν νέο σχολικό κτίριο

Τα προβλήματα σχολικής στέγης ταλανίζουν μαθητές, γονείς κι εκπαιδευτικούς απ' άκρη σ' άκρη στην Ελλάδα. Μια από αυτές τις περιπτώσεις σχολείων που εδώ και χρόνια έχουν χορτάσει υποσχέσεις για νέα σχολικά κτίρια, αλλά δε βλέπουν... ούτε τούβλο, είναι η περίπτωση του 18ου Δημοτικού Σχολείου Γλυφάδας. Το σχολείο αναγκάζεται να συστεγάζεται εδώ και δέκα χρόνια με το 3ο Δημοτικό Σχολείο της πόλης και 370 περίπου παιδιά των δυο σχολείων, να στεγάζονται σε ένα κτίριο που χωράει μόνο 240. Οι Σύλλογοι Γονέων και των δυο σχολείων αποφάσισαν να δημοσιοποιήσουν το πρόβλημα και να διεκδικήσουν αγωνιστικά τη λύση του. Ετσι διοργανώνουν σήμερα συγκέντρωση έξω από το σχολείο τους απαιτώντας άμεσο χρονοδιάγραμμα εργασιών για την ανέγερση του νέου σχολικού κτιρίου για το 18ο Δημοτικό.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ