ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 26 Μάη 2000
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΟΛΥΣΗΜΑΝΤΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ
Ευθύνες σε εργολάβο και μηχανικό για «κόκκινη» πολυκατοικία

Συντηρητική κατάσχεση των περιουσιών τους υπέρ των ιδιοκτητών των διαμερισμάτων, γιατί ζημιώθηκαν λόγω κατασκευαστικών λαθών και παραλείψεων 

Σε μια πολυσήμαντη απόφαση προχώρησε χτες το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών , στο μέγα θέμα της απόδοσης ευθυνών στους υπαίτιους των τεράστιων καταστροφών, με αφορμή το σεισμό του περασμένου Σεπτέμβρη. Τη στιγμή που οι αρμόδιοι κυβερνητικοί φορείς έχουν παραπέμψει στο αόριστο μέλλον τα αποτελέσματα της έρευνας για τον καταλογισμό ευθυνών, η οποία υποτίθεται ότι διεξάγεται, καθώς οι εργασίες της σχετικής επιτροπής του ΥΠΕΧΩΔΕ καρκινοβατούν, το δικαστήριο εξέδωσε απόφαση για συντηρητική κατάσχεση της κινητής και ακίνητης περιουσίας ενός εργολάβου και ενός πολιτικού μηχανικού, που ευθύνονται για την κατεδάφιση «κόκκινης» πολυκατοικίας.

Στο δικαστήριο είχαν προσφύγει 18 ιδιοκτήτες και ένοικοι της πολυκατοικίας, που βρισκόταν στην οδό Τατοΐου 107 (αλλά εξαιτίας των εκτεταμένων βλαβών από το σεισμό χαρακτηρίστηκε «κόκκινη» και κατεδαφίστηκε), με αίτημα να κατασχεθεί η περιουσία του εργολάβου - κατασκευαστή Παν. Χαραλαμπόπουλου και του επιβλέποντος πολιτικού μηχανικού Αντ. Δεληολάνη μέχρι του ποσού των 715 εκατ. δρχ. Εναντίον των ίδιων είχαν καταθέσει και μηνύσεις, βάσει των οποίων έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για απάτη σε βαθμό κακουργήματος, όσον αφορά τρεις περιπτώσεις, γιατί για τις υπόλοιπες το αδίκημα έχει παραγραφεί.

Το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών με την υπ' αριθ. 4203/2000 απόφασή του έκανε δεκτή την αίτηση ασφαλιστικών μέτρων των 18 ενοίκων και, μέχρι να εκδικαστεί η κύρια αγωγή τους, διατάσσει τη συντηρητική κατάσχεση κάθε περιουσιακού στοιχείου που βρίσκεται στα χέρια του εργολάβου και του μηχανικού ή στα χέρια τρίτων μέχρι του ποσού των 208,5 εκατ. δρχ. Το συνολικό αυτό ποσό κυμαίνεται για τον κάθε ιδιοκτήτη, ανάλογα με το ποσοστό συνιδιοκτησίας του, από 8 εκατ. δρχ. - 90 εκατ. δρχ. Το δικαστήριο επισημαίνει ότι ο εργολάβος «είχε τοποθετήσει ελλιπή οπλισμό στα υποστυλώματα και συνεπώς δεν υπήρχε ο προβλεπόμενος από τη μελέτη οπλισμός», ενώ ο μηχανικός «δεν επέβλεψε, ως όφειλε, να εφαρμοστεί πλήρως η μελέτη του, που ήταν σύμφωνη με τις ισχύουσες προδιαγραφές». Αναγνωρίζει, επίσης, ότι «εξαιτίας των πραγματικών ελαττωμάτων που οφείλονταν στα κατασκευαστικά λάθη και τις παραλείψεις των προαναφερομένων και την εν συνεχεία κατεδάφιση του κτιρίου, οι αιτούντες έχουν ζημιωθεί κατά τα ποσά που απαιτούνται». Αιτιολογεί, τέλος, το δικαστήριο την απόφασή του για τη συντηρητική κατάσχεση της περιουσίας του εργολάβου και του πολιτικού μηχανικού με το σκεπτικό ότι «φαίνεται πιθανή στο άμεσο μέλλον η αφερεγγυότητα των καθ' ων και, συγκεκριμένα, η προσεχής αποξένωσή τους από την κατασχετή περιουσία τους και συνεπώς υπάρχει βάσιμος φόβος ότι θα αποφύγουν την εκπλήρωση των υποχρεώσεών τους προς τους αιτούντες, με κίνδυνο να χάσουν οι τελευταίοι τις απαιτήσεις τους ωσότου τελειώσει η διαγνωστική δίκη».

Η άδεια της συγκεκριμένης οικοδομής είχε εκδοθεί στις 4-7-1979, ενώ η άδεια σύστασης οριζόντιας ιδιοκτησίας στις 15-9-1980. Τα πρώτα διαμερίσματα άρχισαν να παραδίδονται το 1981 και τα τελευταία το 1985.

Να μην επιτραπεί επέκταση της ΠΕΤΡΟΛΑ

Επίκαιρη Ερώτηση της Λιάνας Κανέλλη προς τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ

Η κυβέρνηση προτίθεται να βάλει φραγμό στα σχέδια επέκτασης της ΠΕΤΡΟΛΑ, να μην επιτρέψει να εξαιρεθεί από το ΠΔ 84/84 και να υπερασπίσει το δικαίωμα χιλιάδων εργαζομένων και κατοίκων να ζήσουν μια ζωή ανθρώπινη και χωρίς επιπλέον κινδύνους για την υγεία και τη ζωή τους; Θα χαρακτηρίσει και νομοθετικά το Θριάσιο Πεδίο βιομηχανικά κορεσμένη περιοχή;

Τα σοβαρά αυτά ερωτήματα απευθύνει στον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ η βουλευτής του ΚΚΕ Λιάνα Κανέλλη, με Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε χτες στη Βουλή.

Ο λαός του Θριασίου και οι μαζικοί φορείς του - αναφέρει η βουλευτής - έχουν αναπτύξει τα τελευταία 25 χρόνια πολλούς και μακροχρόνιους αγώνες για την προστασία του περιβάλλοντος και την ποιότητα ζωής των κατοίκων από την ασύδοτη λειτουργία των βιομηχανιών που υπάρχουν στην περιοχή. Σήμερα βρίσκεται αντιμέτωπος με μια καινούρια προσπάθεια του κ. Λάτση να γιγαντώσει τις ήδη τεράστιες εγκαταστάσεις του Διυλιστηρίου της ΠΕΤΡΟΛΑ, με μοναδικό στόχο τον πολλαπλασιασμό των κερδών του, χωρίς να υπολογίζει έστω και στο ελάχιστο τους εργαζόμενους και τους κατοίκους της περιοχής.

Η νέα επέκταση της ΠΕΤΡΟΛΑ - τονίζει η Λιάνα Κανέλλη - δε «χωρά» στην ήδη κορεσμένη βιομηχανική περιοχή, γειτονεύει με την ΠΥΡΚΑΛ και με τα σπίτια των κατοίκων της Ελευσίνας. Αλλωστε στο Διυλιστήριο της ΠΕΤΡΟΛΑ γίνονται συχνά ατυχήματα, με μεγαλύτερο αυτό του 1992 με 14 νεκρούς και πολλούς τραυματίες και άμεσο τον κίνδυνο ανάφλεξης όλης της πόλης. Εξάλλου, για να πραγματοποιήσει τις παραπάνω επεκτάσεις η ΠΕΤΡΟΛΑ, ζητά να εξαιρεθεί από το ΠΔ 84/84 και να αποχαρακτηριστεί από δασική συγκεκριμένη έκταση, την οποία για χρόνια οι μαζικοί φορείς και οι κάτοικοι της περιοχής ζητούν να αναπλαστεί και να γίνει χώρος πρασίνου.

ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ
Εργολαβίες χωρίς ουσιαστικό στόχο

Το μεγαλόπνοο έργο της Ενοποίησης των Αρχαιολογικών Χώρων που επρόκειτο να ολοκληρωθεί το 2000 με χρήματα του Β` ΚΠΣ μετατίθεται στο... άπειρο, αφού ό,τι έχει γίνει μέχρι τώρα είναι η εκσκαφή 500 μέτρων στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου για την πεζοδρόμηση και μάλιστα πιλοτική.

Χτες στο υπουργείο Πολιτισμού πραγματοποιήθηκε σύσκεψη των υπουργών Πολιτισμού, Θ. Πάγκαλου, ΠΕΧΩΔΕ, Κ. Λαλιώτη και συμμετείχαν ο πρόεδρος της ΑΕ για την Ανάπλαση του Ιστορικού Κέντρου Δ. Καλαντίδης και η γενική γραμματέας του ΥΠΠΟ, Λ. Μενδώνη.

Ο Θ. Πάγκαλος εμμέσως πλην σαφώς επιβεβαίωσε ότι οι έξι μελέτες της Ενοποίησης που αφορούν αντίστοιχους αρχαιολογικούς χώρους είναι μπλοκαρισμένες λόγω διαφωνιών σε ζητήματα αρχών και φιλοσοφίας με την Αρχαιολογική Υπηρεσία. Ο ίδιος δήλωσε «θα αντιμετωπιστούν οι διαφορές και θα εγκαταλειφθούν ορισμένα μέτρα».

Θυμίζουμε ότι οι έξι προμελέτες εγκρίθηκαν από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο πριν από τρία χρόνια με πολλές παρατηρήσεις και κυρίως με τον όρο οι μελετητές να μην ασχολούνται με ό,τι βρίσκεται εντός των περιφραγμένων αρχαιολογικών χώρων. Η επόμενη υπουργός, Ελ. Παπαζώη, άλλαξε τον όρο και είπε ότι τα χρήματα της ενοποίησης πρέπει να διατεθούν και για έργα επί των αρχαίων, ύστερα από τα αποτελέσματα ανασκαφών.

Στο μεταξύ οι μελετητές προβάλλουν τις δικές τους απαιτήσεις μάλλον όχι αισθητικού και αρχαιολογικού περιεχομένου, αφού όσο μικρότερες είναι οι επεμβάσεις, τόσο μικρότερη και η αμοιβή. Κι ενώ στη Δ. Αρεοπαγίτου δεν έχει ολοκληρωθεί η πιλοτική πεζοδρόμηση, η οποία πρέπει να επανεξεταστεί από το ΚΑΣ, ο υπουργός Πολιτισμού δήλωσε ότι μέχρι το Σεπτέμβρη θα δημοπρατηθούν και οι υπόλοιπες δύο εργολαβίες που αφορούν στη συνέχεια της Αρεοπαγίτου και την Αποστόλου Παύλου.

Το δεύτερο συμπέρασμα είναι ότι η Ενοποίηση έχει εκχωρηθεί καθ' ολοκληρία στην Ανώνυμη Εταιρεία, η οποία έχει πάρει υπό την «προστασία» της όλο το ιστορικό κέντρο. Μάλιστα όπως δήλωσε ο Θ. Πάγκαλος, θα ενισχύσει με κονδύλια του ΥΠΠΟ το κεφάλαιο της ΑΕ.

Από την άλλη πλευρά ο Κ. Λαλιώτης παρουσίασε μια ωραιοποιημένη κατάσταση, όπου όλα πάνε καλά και ότι τα έργα που αφορούν στο ιστορικό κέντρο εκτελούνται σε δύο φάσεις, με 50 δισ. δρχ. αντίστοιχα.

Υστερα απ' όλα αυτά, η ενοποίηση έχει σίγουρα χάσει το στόχο της, δηλαδή τη σύνδεση των αρχαιολογικών χώρων και η πίστωση χρόνου αφορά μάλλον τη μοιρασιά μεταξύ μελετητών και εργολάβων.

Αποπροσανατολίζει η ηγεσία της ΟΣΠΑ

Σε κίνηση αποπροσανατολισμού και υποκριτικού ενδιαφέροντος για την τύχη της «Ολυμπιακής» προχώρησε χτες η πλειοψηφία της ηγεσίας της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ), που έχει κάνει μέχρι τώρα ό,τι περνά από το χέρι της για να εφαρμοστεί χωρίς κλυδωνισμούς η πολιτική της κυβέρνησης για το ξεπούλημα του εθνικού αερομεταφορέα.

Σε εξώδικη διαμαρτυρία της προς το ΔΣ της ΟΑ ζητείται η άμεση καταγγελία της σύμβασης εκχώρησης της διοίκησης του εθνικού αερομεταφορέα που έχει υπογράψει η κυβέρνηση με τους Βρετανούς της «Σπίντγουιν» (θυγατρική της «Μπρίτις Αιργουέις»). Κατά την πλειοψηφία της ομοσπονδίας (ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ), η σύμβαση πρέπει να καταγγελθεί, επειδή οι Βρετανοί «δεν εκτελούν τις συμβατικές τους υποχρεώσεις» και όχι επειδή οδηγούν τον εθνικό αερομεταφορέα στο ξεπούλημα, που ήταν το ομόφωνο αίτημα του τελευταίου συνεδρίου της ΟΣΠΑ. Αξιοσημείωτο είναι ότι στο εξώδικο δεν υπάρχει λέξη ενάντια στην καταστροφική πολιτική που εφαρμόζει η κυβέρνηση στον εθνικό αερομεταφορέα. Για τα πάντα εγκαλούνται μόνο οι Βρετανοί «μάνατζερ», ενώ ζητείται από τα υπόλοιπα μέλη του ΔΣ της ΟΑ να μην ολιγωρήσουν ή αρνηθούν να καταγγείλουν τη σύμβαση, γιατί θα καταδικαστούν στη συνείδηση 6.500 εργαζομένων και θα οδηγηθούν «υπόδικοι μιας βαρύτατης απιστίας σε βάρος του εθνικού αερομεταφορέα». Το εξώδικο υπογράφει ο νέος πρόεδρος της ΟΣΠΑ Μαν. Πατέστος (ΠΑΣΚΕ) και ο γενικός γραμματέας Παν. Λυκομήτρος (ΔΑΚΕ).

Ρυπαίνει το 44% των αυτοκινήτων

Το 40% των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Αθήνα δε διαθέτουν Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων (ΚΕΚ), ενώ το 44% του συνόλου των αυτοκινήτων αυτών (έχουν - δεν έχουν ΚΕΚ) εκπέμπουν ρύπους εκτός νομίμων ορίων, μολύνοντας ασύδοτα το περιβάλλον.

Αυτό είναι το συμπέρασμα από τα πρώτα αποτελέσματα των μετρήσεων που πραγματοποίησαν στο διάστημα 16-22 Μάη κινητές μονάδες ελέγχου καυσαερίων των υπουργείων Μεταφορών και ΠΕΧΩΔΕ. Ελέγχθηκαν 750 αυτοκίνητα, από τα οποία τα 300 δε διέθεταν ΚΕΚ, ενώ 330 εξέπεμπαν ρύπους πάνω από τα επιτρεπόμενα όρια. Το 40% όσων αυτοκινήτων (βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα) ελέγχθηκαν και διέθεταν ΚΕΚ, ρύπαιναν ασύστολα!

ΥΠΕΧΩΔΕ
Κατάλληλες για κολύμβηση οι ελληνικές ακτές

Κατάλληλες για κολύμβηση - σύμφωνα με το ΥΠΕΧΩΔΕ - είναι το 98,84% των ελληνικών ακτών, στις οποίες έγιναν κατά τη διάρκεια του περσινού καλοκαιριού αναλυτικές μετρήσεις.

Τα αποτελέσματα των μετρήσεων ανακοινώθηκαν χτες και σύμφωνα με τα οποία: Αναλυτικές δειγματοληπτικές μετρήσεις έγιναν σε 1.820 σημεία, που αντιπροσωπεύουν 1.309 περιοχές κολύμβησης, που βρίσκονται σε 614 δήμους και κοινότητες σε όλη την Ελλάδα. Οι μετρήσεις αυτές έδειξαν ότι στα 1.799 σημεία επιτρέπεται η κολύμβηση, καθώς καλύπτουν τις αυστηρές προϋποθέσεις που θέτει η νομοθεσία, ενώ 21 σημεία είναι ακατάλληλα για κολύμβηση, είτε γιατί δεν καλύπτουν αυτές τις προϋποθέσεις, είτε γιατί οι δειγματοληψίες που έγιναν ήταν ελλιπείς. Στην Αττική υπάρχουν πέντε περιοχές ακατάλληλες για κολύμβηση (Πηγαδάκια Ωρωπού, Αγιος Ανδρέας, Πλαζ Ραφήνας, Αναργύριος Σχολή στις Σπέτσες και - φυσικά - ο κόλπος της Ελευσίνας). Μεταξύ των υπόλοιπων περιοχών που βρέθηκαν ακατάλληλες είναι: τα Πυργαδάκια της Χαλκιδικής, η παραλία Αργασίου στη Ζάκυνθο, οι παραλίες Γρίμποβο και Ψάνη Αιτωλοακαρνανίας, Αιγίου, Παλαιοχωρίου (Μπούκα) Ηλείας, η παραλία Δαμνόνι Ρεθύμνου και Κλωντζάνη Ηρακλείου.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ