ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 27 Μάη 2000
Σελ. /48
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΕΚΑ
Αρνήθηκε να υπερασπιστεί εργαζόμενους

Την άρνηση της πλειοψηφίας του ΕΚΑ (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ) να υπερασπιστεί τους 9 εργαζόμενους του ΟΤΕ, που τιμωρήθηκαν με μετάθεση, επειδή ζήτησαν την τήρηση των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας στον εργασιακό τους χώρο, καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η παράταξη της ΔΑΣ. Ο πρόεδρος του ΕΚΑ Γ. Φελώνης και ο αναπληρωτής πρόεδρος Φ. Ταυρής, στελέχη της ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ αντίστοιχα, αρνήθηκαν να παραπέμψουν την παράνομη αυτή ενέργεια της διοίκησης του ΟΤΕ στην Επιθεώρηση Εργασίας, παρά το γεγονός ότι αυτό ζήτησε η Γραμματεία Υγιεινής και Ασφάλειας Εργασίας του Εργατικού Κέντρου, προκειμένου οι εργαζόμενοι να επανέλθουν στη θέση τους και να παρθούν μέτρα βελτίωσης του χώρου εργασίας τους.

Σημειώνεται ότι οι τιμωρημένοι εργαζόμενοι είχαν προσέλθει οι ίδιοι μαζί με τον αντιπρόεδρο του σωματείου τους (ΠΣΥΠ -ΟΤΕ) και ζήτησαν τη συνδρομή και παρέμβαση του Εργατικού Κέντρου για να τηρηθεί η νομοθεσία.

«Η στάση αυτή της πλειοψηφίας του ΕΚΑ - υπογραμμίζει στην καταγγελία της η ΔΑΣ - βοηθάει την εργοδοσία του "εκσυγχρονισμένου" ΟΤΕ στην υλοποίηση του στόχου εξόντωσης όσων εργαζομένων υψώνουν φωνή διαμαρτυρίας για τη μη τήρηση της νομοθεσίας. Η αντισυνδικαλιστική και αντεργατική πρακτική της ΠΑΣΚΕ και της ΔΑΚΕ, της φίμωσης και υποταγής των εργαζομένων στις αποφάσεις της κυβέρνησης και της εργοδοσίας, υπογραμμίζει την αναγκαιότητα ενδυνάμωσης του Πανεργατικού Αγωνιστικού Μετώπου (ΠΑΜΕ). Αποκαλύπτει συγχρόνως ότι οι άθλιες συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας που επικρατούν στους χώρους εργασίας και η μη τήρηση της σχετικής νομοθεσίας, στηρίζεται στην κοινή προσπάθεια ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, κυβέρνησης και εργοδοσίας για τη μεγαλύτερη εκμετάλλευση των εργαζομένων.

Να είναι βέβαιοι - καταλήγει η ΔΑΣ - ότι οι εργαζόμενοι με μοχλό το ΠΑΜΕ θα ανατρέψουν αυτή την κατάσταση, υπερασπιζόμενοι τα δικαιώματά τους».

Επιχειρώντας να καλύψει την αντεργατική και αντισυνδικαλιστική της στάση, η ΠΑΣΚΕ, με ανακοίνωσή της, επί της ουσίας επιβεβαιώνει το γεγονός ότι ο πρόεδρος του ΕΚΑ αρνήθηκε να υπογράψει την αίτηση της Γραμματείας της Υπηρεσίας Ασφάλειας Εργασίας, προκειμένου να παρέμβει η Επιθεώρηση Εργασίας για ν' ανακληθούν οι παράνομες μεταθέσεις. Αποκαλύπτει μάλιστα ότι στο παρασκήνιο - γνωστή τακτική της ΠΑΣΚΕ - έγιναν συζητήσεις με τους υπεύθυνους του ΟΤΕ, που φέρονται να έχουν δηλώσει ότι οι εργαζόμενοι θα επανέλθουν στη θέση τους. Αρα ο ΟΤΕ και η παράταξη της ΠΑΣΚΕ αναγνωρίζουν με τον τρόπο αυτό πως οι μεταθέσεις είναι παράνομες και αποτελούν ενέργεια τρομοκράτησης των εργαζομένων.

Επιστολή - απάντηση σε δημοσίευμα του «Ρ»

Με επιστολή του προς την εφημερίδα μας για το δημοσίευμα «Μετέωρο οχτώ μήνες» (17/5) στο οποίο αναφέραμε ότι στην περιοχή του Περισσού μπαλκόνι που είχε χαρακτηριστεί κατεδαφιστέο, στέκει ακόμα στη θέση του, ο υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ Ν. Αλευράς αναφέρει τα εξής:

«Οσον αφορά το ΥΠΕΧΩΔΕ έχουν ολοκληρωθεί όλες οι αναγκαίες και νόμιμες ενέργειες που απαιτούνται για την κατεδάφιση του επικίνδυνου τμήματος της διώροφης οικίας, με τη σύνταξη σχετικού πρωτοκόλλου (εκθέσεως) από την αρμόδια δευτεροβάθμια επιτροπή μηχανικών του υπουργείου μας.

Η εκτέλεση των κατεδαφίσεων των επικινδύνως ετοιμόρροπων κριθέντων κτισμάτων αποτελεί αρμοδιότητα των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων και στην προκειμένη περίπτωση της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αθηνών.

Για το σκοπό αυτό (εκτέλεση κατεδαφίσεων) το ΥΠΕΧΩΔΕ έχει διαθέσει ήδη στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις της Αττικής πιστώσεις ύψους οκτώ δισεκατομμυρίων δραχμών και από τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις εξαρτάται πλέον η εκτέλεση των κατεδαφίσεων...».

Μπορεί ο αρμόδιος υφυπουργός να υποστηρίζει ότι η εκτέλεση των κατεδαφίσεων εξαρτάται από τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, αυτό όμως σε τίποτα δεν αλλάζει το γεγονός ότι το συγκεκριμένο μπαλκόνι, όπως και χιλιάδες άλλα ετοιμόρροπα κτίσματα βρίσκονται στη θέση τους. Σε τίποτα δεν αλλάζει την πικρή αλήθεια ότι χιλιάδες ιδιοκτήτες κατοικιών βασανίζονται από τις συνέπειες του σεισμού. Οτι συνολικά η πολιτεία, είτε στο πρόσωπο του αρμοδίου υπουργείου είτε στο πρόσωπο των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, δεν έχει ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις τους. Με δεδομένο μάλιστα ότι μέχρι σήμερα δεν έχουν γίνει ούτε οι μισές κατεδαφίσεις και υποστυλώσεις, μπορούμε να συμπεράνουμε ότι οι πληγέντες από το σεισμό θα χρειαστεί να περιμένουν πολύ καιρό ακόμη.

Σε κάθε περίπτωση και ανεξάρτητα των ευθυνών που έχουν και οι Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, δεν αρκεί η διαβεβαίωση του υφυπουργού ότι θα ζητήσει απ' τους νομάρχες την ταχύτατη εκτέλεση των κατεδαφίσεων. Οι πολίτες δε θα γίνουν όμηροι ενός ιδιότυπου ανταγωνισμού για τον καταμερισμό ευθυνών. Αλλωστε η πολιτική ευθύνη, για την αντιμετώπιση των συνεπειών του σεισμού της Αθήνας, ανήκει αποκλειστικά στην κυβέρνηση.

ΜΑΓΝΗΣΙΑ
Καθυστερεί η βελτίωση δρόμου - «καρμανιόλα»

Ερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ στον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ

Την εγκληματική αδιαφορία της κυβέρνησης, που με την πολύχρονη καθυστέρηση στην κατασκευή ενός δρόμου μόλις 2 χιλιομέτρων στοίχισε τη ζωή σε πέντε ανθρώπους, καταγγέλλουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Γκατζής και Γιάννης Πατάκης σε Ερώτηση που απευθύνουν στον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη.

«Ενα ακόμη θύμα της εγκληματικής αδιαφορίας της κυβέρνησης για τα δημόσια έργα και την κυκλοφοριακή επάρκεια προστέθηκε στα τόσα άλλα, τονίζουν οι βουλευτές του ΚΚΕ και εξηγούν: Συγκεκριμένα, στο Νομό Μαγνησίας ένα οδικό έργο 2 χιλιομέτρων περίπου, που συνδέει τον κόμβο του Βελεστίνου με Β` ΒΙΠΕ, συνεχίζεται επί δεκαετίες και στοίχισε τη ζωή σε πέντε συνανθρώπους μας, εκτός των άλλων ατυχημάτων που έχουν γίνει μέχρι σήμερα. Η αποξήλωση του παλιού οδοστρώματος, οι δαιδαλώδεις παρακάμψεις και η ελλιπής σηματοδότηση έχουν γίνει καλοστημένες παγίδες θανάτου για όποιον θα κινηθεί από και προς Βόλο - Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Αθήνα κ.λπ.».

Οι βουλευτές του ΚΚΕ στη συνέχεια απευθύνουν τα εξής ερωτήματα στο υπουργό:

  • Γιατί υπάρχει αυτή η καθυστέρηση στο παραπάνω έργο; Ποιο το χρονοδιάγραμμα αποπεράτωσής του; Ποιος έχει την ευθύνη για την ανεπίτρεπτη καθυστέρηση του έργου και αν αποδόθηκαν ευθύνες.
  • Τι μέτρα σκοπεύει να πάρει για την άμεση αποπεράτωση του έργου, ώστε να μη θρηνήσουμε άλλα θύματα;
  • Ποιο το επιπλέον ποσό που επιβάρυνε το Δημόσιο από τις τρίμηνες αναθεωρήσεις τιμών;
Στο Φάληρο θα τερματίζει πάλι ο «ηλεκτρικός»

Στο Φάληρο και όχι στον Πειραιά θα τερματίζουν και αυτό το Σαββατοκύριακο οι συρμοί του «ηλεκτρικού σιδηροδρόμου» (ΗΣΑΠ), λόγω των εκτελούμενων έργων του ΥΠΕΧΩΔΕ.

Η μετακίνηση επιβατών από το σταθμό του Φαλήρου στο σταθμό του Πειραιά θα γίνεται με πράσινα λεωφορεία και με το ίδιο εισιτήριο.

Ερευνα επιβατικής κίνησης στο μετρό

Διπλή έρευνα στο επιβατικό κοινό του μετρό διεξάγει η «Αττικό Μετρό ΑΕ» τους μήνες Μάη - Ιούνη, προκειμένου να βγάλει ακριβή συμπεράσματα για τις μετακινήσεις τους τόσο με αυτό όσο και σε συνδυασμό με τα άλλα μέσα μεταφοράς.

  • Η πρώτη έρευνα είναι απογραφική, με στόχο να προσδιοριστούν: Ο όγκος χρήσης, η διακύμανση της κίνησης ανά ώρα μέσα στην ημέρα και οι μετεπιβιβάσεις επιβατών μεταξύ των γραμμών 2 και 3, αλλά και προς τη γραμμή 1 του ΗΣΑΠ.
  • Η δεύτερη έρευνα είναι δειγματοληπτική (θα ερωτάται μόνο το 7,5% των επιβατών) με στόχο τον προσδιορισμό: Του μέσου μεταφοράς πρόσβασης στο μετρό (ιδιωτικό ή δημόσιο μέσο), το σκοπό της μετακίνησης, του τύπου κομίστρου χρήσης (εισιτήριο, Κάρτα, ελευθέρας κ.λπ.) και της ημερήσιας συχνότητας χρήσης της κάρτας απεριορίστων διαδρομών.
Υπερβάλλων ζήλος

Για «ανάρμοστη συμπεριφορά» εγκαλούν οι εκπρόσωποι του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ αστυνομικό με αριθμό μητρώου 204914 και ζητούν από τον υπουργό Δημόσιας Τάξης να πράξει τα δέοντα.

Ειδικότερα, όπως επισημαίνουν οι εκπρόσωποι του Συνδικάτου σε επιστολή τους προς τον υπουργό, ο συγκεκριμένος αστυφύλακας άστραψε και βρόντηξε κατά του οδηγού της ΕΘΕΛ Θεόδωρου Μαλίδερου, όταν αυτός του ζήτησε να παρέμβει προκειμένου να μετακινήσει οδηγός ΙΧ το παρκαρισμένο όχημά του που παρεμπόδιζε τη διέλευση του αστικού λεωφορείου. Ο αστυφύλακας τότε άρπαξε από το πέτο τον Θ. Μαλίδερο και με οργίλο ύφος τον απείλησε ότι... αν δεν είχε επιβάτες θα τον είχε σπάσει στο ξύλο! Ωστόσο, μόλις το λεωφορείο έφτασε στο τέρμα, στην οδό Ακαδημίας, ο νταής αστυφύλακας έσπευσε να απομακρυνθεί τρέχοντας, χωρίς να περιμένει το «100», όπως του ζήτησε ο οδηγός της ΕΘΕΛ. Το γεγονός είναι καταγραμμένο στο δελτίο συμβάντων του περιπολικού που έφτασε στην οδό Ακαδημίας, μετά την κλήση του οδηγού της ΕΘΕΛ.

Για την ιστορία σημειώνεται ότι το περιστατικό συνέβη στις 17 Μάη, στη διασταύρωση των οδών Σόλωνος και Ιπποκράτους, όταν ο οδηγός του αστικού λεωφορείου ζήτησε τη συμβολή του αστυνομικού που επέβαινε στο λεωφορείο για να πείσουν τον κάτοχο του ΙΧ να μετακινήσει το όχημα ώστε να συνεχίσει την πορεία του το λεωφορείο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ