ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 11 Μάρτη 2009
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΙ ΥΠΠΟ
Δεν περνά ο εκφοβισμός!

Οι συμβασιούχοι της ΒΔ Ελλάδας έξω από το ΥΠΠΟ

Eurokinissi

Οι συμβασιούχοι της ΒΔ Ελλάδας έξω από το ΥΠΠΟ
Νέα επίθεση κατά των αγωνιζόμενων συμβασιούχων του υπουργείου Πολιτισμού εξαπέλυσε ο υπουργός, Αντ. Σαμαράς, από το βήμα της Βουλής κατά τη διάρκεια της προχτεσινής συζήτησης της Επίκαιρης Ερώτησης του ΚΚΕ για το «πογκρόμ» των απολύσεων εργαζομένων από την Αρχαιολογική Υπηρεσία στη ΒΔ Ελλάδα!

Ο υπουργός «κατέφυγε» στο γνωστό κατήφορο της συκοφάντησης των αγώνων, κάνοντας λόγο για ...«αποϊεροποίηση του Ιερού Βράχου», λόγω των αγωνιστικών αποκλεισμών της Ακρόπολης, προσθέτοντας ότι «δεν μπορεί να θέλουμε οι ξένοι να σέβονται τα μάρμαρά μας και να μην τα σεβόμαστε εμείς οι ίδιοι», εγκαλώντας έτσι τους εργαζόμενους και για ...«ασέβεια» κατά της πολιτιστικής κληρονομιάς!

Αποδεικνύεται έτσι ότι η εισαγγελική παρέμβαση κατά των εργαζομένων την προηγούμενη βδομάδα, με απειλές περί «εφαρμογής του νόμου» στην περίπτωση που αποκλειστεί εκ νέου η Ακρόπολη, αποτελεί πολιτική επιλογή της κυβέρνησης για απόπειρα εκφοβισμού και συκοφάντησης των αγώνων, τη στιγμή που σήμερα το πρωί ξεκινά νέος γύρος απεργιακών κινητοποιήσεων με νέο αποκλεισμό της Ακρόπολης.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ, Μπάμπης Χαραλάμπους, επέμεινε στην πραγματικότητα, η οποία είναι ότι το 90% των εργαζομένων του ΥΠΠΟ στη Βορειοδυτική Ελλάδα είναι συμβασιούχοι, τονίζοντας ότι με συμβασιούχους που είναι σε πολιτική ομηρία, ανασφάλεια και υπό την απειλή της απόλυσης δεν μπορεί να γίνεται λόγος για προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας. Στην περιοχή, συνέχισε, οι υπηρεσίες υπολειτουργούν, έργα μένουν στη μέση και οι αρχαιότητες βρίσκονται στην κυριολεξία «στο έλεος του θεού». Οι εργαζόμενοι, κατέληξε, μένουν απλήρωτοι και αυτό που χρειάζεται είναι όχι μόνο να πληρωθούν, αλλά να προσληφθούν όλοι με μόνιμη και σταθερή εργασιακή σχέση.

Ο υπουργός Πολιτισμού απάντησε ότι οι εργαζόμενοι με ασφαλιστικά μέτρα δεν απολύονται... αλλά δεν πληρώνονται, ρίχνοντας την ευθύνη για πολλοστή φορά στο ελεγκτικό συνέδριο που δεν εγκρίνει τα σχετικά κονδύλια. Πρόσθεσε ότι στην ΒΔ Ελλάδα από το 2006 λειτουργούν τέσσερις νέες Εφορείες Αρχαιοτήτων και προωθείται η στελέχωσή τους με μετατάξεις, διαγωνισμό και προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ. Δηλαδή, παραδέχτηκε ουσιαστικά, ότι ο κύκλος της εργασιακής ομηρίας θα συνεχιστεί αενάως...

Δεν απάντησε στον βουλευτή του ΚΚΕ, ο οποίος είπε ότι οι συμβασιούχοι, τόσο στις συγκεκριμένες υπηρεσίες όσο και γενικά στο ΥΠΠΟ καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, αποδεικνύοντας πως και αυτή η κυβέρνηση, όπως και οι προηγούμενες του ΠΑΣΟΚ, όχι μόνο δε σκοπεύουν να καλύψουν τις 3.000 κενές οργανικές θέσεις του ΥΠΠΟ, αλλά ούτε καν να συζητήσουν για τις πραγματικές ανάγκες της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας που είναι πολύ περισσότερες!

Σε μια προσπάθεια να κερδίσει χρόνο, χτες, ο υπουργός Πολιτισμού δήλωσε ότι «ολοκληρώθηκαν οι διυπουργικές συνεννοήσεις» και ότι το θέμα των συμβασιούχων που εργάζονται με προσωρινές δικαστικές αποφάσεις, «επιλύεται άμεσα με τροπολογία που κατατίθεται τις προσεχείς μέρες στη Βουλή». Δηλαδή, υποσχέθηκε ότι ...«επιλύεται» το αυτονόητο: Η καταβολή του μισθού!

Από σήμερα, μπαίνουν δυναμικά στον αγώνα και οι συμβασιούχοι του ΥΠΠΟ σε Λέσβο, Χίο και Λήμνο με αποκλεισμό των κτιρίων των τοπικών Εφορειών Αρχαιοτήτων (Κ' ΕΠΚΑ, 14η ΕΒΑ), αποκλεισμό του Αρχαιολογικού Μουσείου Μυτιλήνης και του Κάστρου, διακοπή όλων των δημόσιων έργων, πορεία στο υπουργείο Αιγαίου κ.ά. «Αντί τα πτυχία, η πολυετής προϋπηρεσία, η εμπειρία και η εξειδίκευση να θεωρούνται πλεονεκτήματα, αποτελούν μειονεκτήματα» για το ΠΔ - «Παυλόπουλου» και για τη Γενική Διεύθυνση Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ σημειώνουν, μεταξύ άλλων, οι εργαζόμενοι.

ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΛΥΡΙΚΗΣ ΣΚΗΝΗΣ
Αντιδρούν στη συρρίκνωση της Λυρικής

«Ενα Κρατικό Θέατρο σκοπό έχει να προάγει τον πολιτισμό, αλλά αυτό φυσικά δεν μπορεί να γίνει όταν είναι κλειστό», τονίζουν τα σωματεία εργαζομένων στην Εθνική Λυρική Σκηνή, σχετικά με το επικείμενο κλείσιμο του «Ακροπόλ».

Με χτεσινή ανακοίνωσή τους αναφέρουν ότι στις 6/3, σε συναντήσεις των σωματείων των εργαζομένων της ΕΛΣ με τον καλλιτεχνικό διευθυντή Τζ. Πάκορ και τον πρόεδρο του ΔΣ Οδ. Κυριακόπουλο, «επιβεβαιώθηκε η πρόθεση της διοίκησης να συρρικνώσει την ΕΛΣ. Η αρχή πρόκειται να γίνει με το κλείσιμο της "Νέας Σκηνής", που στεγάζεται στο θέατρο "Ακροπόλ" και παρουσιάζει παραστάσεις ελληνικής οπερέτας. Επεται - σύμφωνα με δήλωση του κ. Οδ. Κυριακόπουλου - περαιτέρω συρρίκνωση του καλλιτεχνικού και υπόλοιπου δυναμικού του θεάτρου "Ολύμπια". Ο πρόεδρος δικαιολόγησε την ειλημμένη απόφασή του προς τα σωματεία και τους εργαζομένους, επικαλούμενος μόνο χρηματοοικονομικά δεδομένα, ενώ την ίδια στιγμή προσλαμβάνονται στελέχη με παχυλούς μισθούς. Η "Νέα Σκηνή" της ΕΛΣ είναι το μοναδικό θέατρο στην Ελλάδα που παρουσιάζει την ελληνική οπερέτα και επί οκτώ καλλιτεχνικές περιόδους το κάνει με μεγάλη επιτυχία, έχοντας αποκτήσει το δικό της ένθερμο κοινό».

«Διαφωνούμε με τη λογική τού να διοικείται ένας φορέας πολιτισμού, όπως η ΕΛΣ, αποκλειστικά και μόνο βάσει του νόμου προσφοράς και ζήτησης», τονίζεται στην ανακοίνωση. «Ακόμα κι έτσι, όμως, η Ελληνική Οπερέτα που παρουσιάζει η ΕΛΣ είναι σύμφωνα με στοιχεία ο πλέον πετυχημένος θεσμός και από οικονομικής άποψης. Μοναδική εξαίρεση υπήρξε η αρχή της καλλιτεχνικής 2008-2009, κατά την οποία η προβολή και η διαφήμιση υπήρξε ανεξήγητα μειωμένη σε σχέση με άλλες χρονιές, με αποτέλεσμα τη μικρή αρχικά προσέλευση του κοινού. Γιατί λοιπόν οδηγείται σε αφανισμό η Ελληνική Οπερέτα και ποια συμφέροντα εξυπηρετεί το κλείσιμό της; Γιατί οδηγούνται δεκάδες ειδικευμένοι εργαζόμενοι στην ανεργία;». Την ανακοίνωση υπογράφουν τα ΔΣ των σωματείων Χορωδών, Χορευτών, Πρωταγωνιστών, Τεχνικού - Βοηθητικού και Λοιπού Προσωπικού, Συντελεστών Εργαζόμενων και Διοικητικών Υπαλλήλων.

Τραγικά επίκαιρα

Από τις 12/3, κάθε Τετάρτη, Πέμπτη, Σάββατο, Κυριακή, θα παρουσιάζεται στο φουαγιέ του «Θεάτρου του Νέου Κόσμου» το έργο «Επτά Εβραιόπουλα». Πρόκειται για το τελευταίο δεκάλεπτο έργο της Κάριλ Τσέρτσιλ, που γράφτηκε ως άμεση αντίδραση στα πρόσφατα τραγικά γεγονότα στη Γάζα και από τις 6/2 παίζεται στο λονδρέζικο θέατρο «Royal Court». Μέσα σε επτά σύντομες σκηνές, επτά Εβραιόπουλα δέχονται ένα μπαράζ αλληλοσυγκρουόμενων πληροφοριών για το παρελθόν και το παρόν, καθώς γονείς, παππούδες και συγγενείς συμφωνούν, διαφωνούν, αμφιταλαντεύονται, αν τα παιδιά πρέπει και πόσο να γνωρίζουν την αλήθεια. Και ποια είναι η αλήθεια κάθε φορά; Μετάφραση: Δημήτρης Τάρλοου. Μουσική: Κώστας Βόμβολος. Παίζουν: Γεράσιμος Γεννατάς, Ηλέκτρα Γεννατά, Ιωάννα Κανελλοπούλου, Ελίτα Κουνάδη, Απόστολος Πελεκάνος, Βασιλική Τσακίρη, Θανάσης Χαλκιάς.

Η παράσταση θα παίζεται στο φουαγιέ, πριν την έναρξη των υπόλοιπων προγραμματισμένων παραστάσεων του θεάτρου. Παράλληλα, με το «Σφαγείο» του ισραηλινού Ιλάν Χατσόρ, ένα έργο για την Παλαιστίνη που αποδείχτηκε τραγικά επίκαιρο. Σύμφωνα με την επιθυμία της Τσέρτσιλ δε θα υπάρχει εισιτήριο, αλλά εθελοντικές εισφορές, με σκοπό τα χρήματα που θα συγκεντρωθούν να αποσταλούν στην οργάνωση «Medical Aid for Palestinians».

Μουσικοχορευτική εκδήλωση στη Νίκαια

Μια μουσικοχορευτική παράσταση με τίτλο «Σμύρνη - Μπουένος Αϊρες, Σμυρναίικο Ρεμπέτικο και Tango: Βίοι Παράλληλοι» διοργανώνει το Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Νίκαιας στις 16/3, 7.30 μ.μ. στην Ενωση Σμυρναίων (28ης Οκτωβρίου και Π. Νικολαΐδη). Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τραγούδια της δεκαετίας 1922-1933 και το παρουσιάζει η Φανή Χορμόβα (κοινωνιολόγος) και ο Κώστας Καλαφάτης (ερευνητής του ρεμπέτικου). Μαζί τους ο Μπρούνο Νταντό (Αργεντίνος τραγουδιστής), οι χορευτές Παναγιώτης Πέστροβας, Εφη Παντελαίου, Fabian Ballejos, Τζίνα Νικολίτσα και ορχήστρα.

Μνημόσυνο για την αξέχαστη Αλέκα Παΐζη

Κοντεύουν να κλείσουν σαράντα μέρες από το «φευγιό» (4/2/2009) της Αλέκας Παΐζη, αταλάντευτης κομμουνίστριας αγωνίστριας της ΕΑΜικής Εθνικής Αντίστασης και σπουδαίας ηθοποιού. Με τη φροντίδα της οικογένειάς της, την ερχόμενη Κυριακή (15/3), στις 11 το πρωί, στο ναό του Β΄ Νεκροταφείου, στη Ριζούπολη, θα τελεστεί το σαραντάμερο μνημόσυνό της, για να τιμήσουν τη μνήμη της φίλοι, συνάδελφοι, συναγωνιστές και σύντροφοί της.

Σήμερα (9μμ), στο χώρο του Μουσικού Καφενείου (Κεντρικό Ωδείο, Πατησίων και Τήνου 12, Κυψέλη), πραγματοποιείται η αναβληθείσα συναυλία του σολίστ του μπουζουκιού, Κώστα Παπαδόπουλου, με τους μαθητές του τμήματος παραδοσιακής μουσικής του ωδείου, όπου διδάσκει τρίχορδο μπουζούκι. Θα ερμηνεύσουν μαζί παλιές και νέες επιτυχίες. Είσοδος ελεύθερη.

Την ετήσια τακτική Γενική Συνέλευσή του πραγματοποιεί ο Σύλλογος Καθηγητών Ωδείων Αναγνωρισμένων (ΣΚΩΑ), στις 22 Μάρτη (11πμ), στον 1ο όροφο του κτιρίου της οδού Σαπφούς 10, στην Αθήνα. Θα γίνει διαχειριστικός και οικονομικός απολογισμός του ΔΣ και θα συζητηθούν διάφορα τρέχοντα ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο, καθώς και η αναγκαιότητα ενός σχεδίου δράσης για το επόμενο διάστημα (διαβάθμιση πτυχίων, Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, Ασφαλιστικό και Συνταξιοδοτικό κ.ά.).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ