ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 16 Απρίλη 2009
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ «ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ»
Χαράτσια για το λαό, υπερκέρδη για το κεφάλαιο

Η κυβέρνηση υπερηφανεύεται και διαφημίζει και τα μεγάλα χαρατσώματα του λαού
Η κυβέρνηση υπερηφανεύεται και διαφημίζει και τα μεγάλα χαρατσώματα του λαού
Τα λεγόμενα μεγάλα έργα, και ειδικότερα αυτά που υποχρεώνεται να χρυσοπληρώνει ο ελληνικός λαός πανάκριβα και για την κατασκευή και για τη χρήση, μέσα από το συγκεκριμένο μοντέλο ανάπτυξης που ακολουθείται για να αυξήσουν τα υπερκέρδη τους μερικοί κατασκευαστικοί όμιλοι, προσπαθεί η κυβέρνηση να χρησιμοποιήσει και ως «αιχμή του δόρατος» στην προεκλογική της εκστρατεία.

Με αντικείμενο ακριβώς αυτό συνεδρίασε χτες η Κυβερνητική Επιτροπή, ενώ αμέσως μετά ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιάς, δήλωσε: «Σήμερα κατασκευάζουμε το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων που γνώρισε ποτέ η χώρα με προϋπολογισμό 19 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 6 δισ. ευρώ είναι από ιδιωτικά κεφάλαια, σε έργα που γίνονται μέσω συμβάσεων παραχώρησης». Πρόκειται βέβαια για τους 5 οδικούς άξονες, που δημοπράτησε το ΠΑΣΟΚ και υλοποίησε η ΝΔ, όπως η Ιόνια Οδός, όπου, όπως είναι γνωστό, οι ιδιωτικοί όμιλοι όχι μόνο δε θα βάλουν ούτε ευρώ από την τσέπη τους, καθώς προεισπράττουν - και μάλιστα αυξημένα κατά 35% έως 180% - διόδια από ήδη κατασκευασμένους δρόμους, ενώ θα προσθέσουν και νέους σταθμούς χαρατσιών, όπως αυτοί στον Αγιο Στέφανο και στη Βαρυμπόμπη.

Με τον ίδιο τρόπο σχεδιάζεται να κατασκευαστούν οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, μήκους 62 χιλιομέτρων, που θα προσθέσουν 6 τουλάχιστον νέους σταθμούς διοδίων στο Λεκανοπέδιο, υποχρεώνοντας τους κατοίκους του να πληρώνουν χαράτσια πηγαίνοντας από τη δουλειά στο σπίτι.

Και μπορεί βέβαια η κυβέρνηση να κομπορρημονεί για τα μεγάλα οδικά έργα που κατασκευάζει, ωστόσο το 90% του υπόλοιπου οδικού δικτύου της χώρας παραμένει χωρίς πόρους συντήρησης και έχει μεταβληθεί σε παγίδα θανάτου, με αποτέλεσμα χιλιάδες οδηγοί και επιβάτες να χάνουν τη ζωή τους στην άσφαλτο κάθε χρόνο.

Επίσης, με σύμβαση παραχώρησης προγραμματίζεται να κατασκευαστεί και το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου, κατά τα πρότυπα του αεροδρομίου Σπάτων, που και πανάκριβα στοίχισε στον ελληνικό λαό για να θησαυρίσει ο κατασκευαστικός όμιλος με επικεφαλής την πολυεθνική «Χόχτιφ», ενώ είναι πανάκριβο και στη λειτουργία του.

Αξίζει επίσης να αναφέρουμε ότι από όσα ανακοινώνεται ότι θα γίνουν λείπουν στοιχειώδη έργα για τη ζωή και την ασφάλεια του ελληνικού λαού, όπως, για παράδειγμα, αυτά της αντισεισμικής θωράκισης και της αντιπλημμυρικής προστασίας, αφού τόσο από τη σημερινή όσο και την προηγούμενη κυβέρνηση δε θεωρούνται «μεγάλα έργα», προφανώς επειδή δεν ενισχύουν τόσο πολύ την κερδοφορία του μεγάλου κεφαλαίου. Μέσα στις συνθήκες αυτές έχει σημασία να δυναμώσει η πάλη των εργαζομένων για έναν άλλο δρόμο ανάπτυξης, που μέσα από έναν κεντρικό σχεδιασμό το κράτος θα μελετά και θα κατασκευάζει έργα που θα ικανοποιούν τις ανάγκες του λαού και όχι τα μονοπώλια.

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΑΣΤΕΓΟΥΣ
Εθνικό πρόγραμμα με επιχειρήσεις και ΜΚΟ

Ολοι όσοι έχουν μεγάλο μερίδιο ευθύνης για τη δημιουργία αστέγων, δίνουν υποσχέσεις για την επίλυση του προβλήματος...

«Υποσχέσεις» για την αντιμετώπιση του προβλήματος των αστέγων, που παίρνει στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια εκρηκτικές διαστάσεις και για τη «φροντίδα» χιλιάδων ανθρώπων που συνθλιμμένοι από το καπιταλιστικό σύστημα, την εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο, βρίσκονται στο δρόμο, «μοίρασαν» χτες, ενόψει και της γιορτής του Πάσχα, σε σχετική εκδήλωση ο υπουργός Υγείας Δημήτρης Αβραμόπουλος και ο υφυπουργός Μάριος Σαλμάς.

Οι εκπρόσωποι της κυβέρνησης, που υπηρετεί ένα σύστημα που «γεννά» στρατιές αστέγων, επιχείρησαν να εμφανιστούν ως κοινωνικά ευαίσθητοι, παρουσιάζοντας - εκτός από μια απλή καταγραφή του προβλήματος - σχεδιαζόμενες δράσεις με την εμπλοκή των Μη Κυβερνητικών Οργανισμών (ΜΚΟ), εθελοντικών οργανώσεων και επιχειρήσεων μέσω προγραμμάτων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. Η κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο Υγείας εμφανίζονται δήθεν ως κοινωνικά ευαίσθητοι, αλλά στην πραγματικότητα «ανοίγουν» ένα ακόμα πεδίο δράσης σε ΜΚΟ που χρηματοδοτούνται αδρά και δίνουν - μέσω της λεγόμενης Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης - τη δυνατότητα στις πολυεθνικές και το μεγάλο κεφάλαιο να παρουσιάσουν ένα πρόσωπο φιλανθρωπίας, ενώ την ίδια στιγμή απολύουν εργάτες, κόβουν μεροκάματα και εκμεταλλεύονται την εργατική δύναμη εισπράττοντας τεράστια κέρδη.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στον Κοινωνικό Ξενώνα του υπουργείου Υγείας στο Ρέντη και σε αυτήν παρουσιάστηκαν στοιχεία που δόθηκαν απ' τις Νομαρχίες όλης της χώρας και κάνουν λόγο για την ύπαρξη 7.700 αστέγων σε όλη τη χώρα, μη συμπεριλαμβανομένων των Αθίγγανων και των αλλοδαπών.

Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι τίθενται τα θεμέλια για ένα «εθνικό κοινωνικό πρόγραμμα για τους αστέγους στη χώρα μας» που «αφορά, πάνω απ' όλα, την οργανωμένη πολιτεία, αφορά την κοινωνική εταιρική ευθύνη και έχει να κάνει και με το εθελοντικό κίνημα της πατρίδας μας, που θέλει να συμβάλει στο να ενδυναμωθούν οι κρίκοι της κοινωνικής μας ενότητας, συνοχής και αλληλεγγύης». Οπως είπε ο υπουργός, δεν είναι λίγοι οι Μη Κυβερνητικοί Οργανισμοί (ΜΚΟ), που δραστηριοποιούνται στον ευαίσθητο τομέα, ενώ οι όποιες δράσεις θα γίνουν από ένα κράμα «κράτους, φορέων εταιρικής ευθύνης, εθελοντικών οργανώσεων, ΜΚΟ».

Αντίστοιχα, ο υφυπουργός είπε στους δημοσιογράφους ότι ήδη η εκκλησία, ΜΚΟ και εθελοντές ζητούν να αναλάβουν δράσεις για τους αστέγους και ότι το υπουργείο επεξεργάζεται την πιθανότητα να δοθούν σε αυτούς τους φορείς αναξιοποίητα ακίνητα της Πρόνοιας γι' αυτό το σκοπό.

Βάσει των στοιχείων που συγκεντρώθηκαν, περίπου το 50% των αστέγων βρίσκονται στα αστικά κέντρα και κυρίως σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Περίπου 1.800 άστεγοι ζουν στο δρόμο ή σε νυχτερινά καταφύγια. Περίπου 970 άνθρωποι διαμένουν σε ξενώνες αστέγων ή καταφύγια ή έχουν πρόσφατα πάρει εξιτήριο από φυλακές και νοσοκομεία. Περίπου 2.200 άτομα μένουν σε επισφαλή καταλύματα, φιλοξενούνται προσωρινά ή μένουν σε καταπατημένα κτίρια. Περίπου 2.730 μένουν σε τροχόσπιτα, σκηνές, καταστήματα, αποθήκες και μαντριά.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΗΛΕΙΑΣ
Συντροφικό «αντίο» στον Γιάννη Πατάκη

H Oμοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων Ηλείας (ΟΑΣΗ), σε ανακοίνωσή της, στέλνει το τελευταίο «αντίο» στον Γιάννη Πατάκη, αισθανόμενη, όπως τονίζει, «το χρέος της απέναντι στον άνθρωπο, στον συνάδελφο, στον συναγωνιστή, στον σύντροφο, που, τις δύσκολες ώρες ανασυγκρότησης του αγροτικού κινήματος στην Ηλεία, ήταν παρών. Στις δύσκολες ώρες που η Ηλεία μέτραγε στις φωτιές τους νεκρούς και τις πληγές της, ήταν εδώ, χωρίς να ζητά βραβεύσεις από αυτούς που ήταν και είναι απόντες, χωρίς να ζητά δημοσιότητα.

Ο Γιάννης Πατάκης, τονίζει η ΟΑΣΗ, «ήξερε να μιλάει στις καρδιές των ανθρώπων, αγωνιστής που ήξερε να μιλάει, να ξεσηκώνει τις ψυχές των ξωμάχων, ανεξάρτητα από την πολιτική τους τοποθέτηση. Ηξεραν ότι στο πρόσωπο αυτού του στελέχους του ΚΚΕ καθρεφτιζόταν το καθάριο βλέμμα του κομμουνιστή, που έμαθε να δίνει τα πάντα για το λαό χωρίς να περιμένει αντάλλαγμα, παρά μόνο ένα ζεστό σφίξιμο του χεριού από τους συναγωνιστές, τους συναδέλφους του, τους συντρόφους του.

Τίμησε την πατρίδα μας, την Ηλεία. Πολλές φορές στο κάλεσμά μας, στάθηκε πάντα ασυμβίβαστος, αταλάντευτος ενάντια στην αντιαγροτική επίθεση από την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης και των ελληνικών κυβερνήσεων που μας ξεκληρίζει εδώ και χρόνια και μειώνει όλο και περισσότερο το εισόδημά μας. Δε νικήθηκε ούτε στις αίθουσες των δικαστηρίων, ούτε από τη μαύρη προπαγάνδα των μαζικών μέσων ενημέρωσης και άλλους μηχανισμούς για την προσωπική του ζωή, άντεξε, νίκησε. Νικήθηκε μόνο από την ασθένεια, όμως και πάλι μετά από αξιοθαύμαστη και σκληρή μάχη που έδωσε, φεύγοντας με το παράπονο ότι στις τελευταίες κινητοποιήσεις της αγροτιάς δεν μπορούσε να είναι στη Νίκαια, πλάι στους συναδέλφους του.

Οι συναγωνιστές του, οι φίλοι του, οι σύντροφοί του στο ΔΣ της Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Ηλείας προσφέρουν 150 ευρώ, στη μνήμη του, στη Νομαρχιακή Επιτροπή του ΚΚΕ. Αντίο Γιάννη...

Για το ΔΣ της ΟΑΣΗ

Γιαννόπουλος Χρήστος».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ