Αυτήν την ξεκάθαρη θέση, που βλέπει τα πράγματα με την ταξική τους διάσταση και καλεί τους εργαζόμενους να ζήσουν και να πορευτούν με βάση την ταξική τους θέση, πρέπει οι κομμουνιστές και οι κομμουνίστριες να την κάνουμε να πάει ακόμα πιο μακριά. Να μπει σε περισσότερα λαϊκά σπίτια, να «φλογίσει» περισσότερες νεανικές συνειδήσεις, ώστε η πολιτική του κεφαλαίου (με όλους τους πολιτικούς εκφραστές της) να βρει δυσκολίες. Ωστε να ωριμάζουν οι συνθήκες της λαϊκής συμμαχίας που διεκδικεί την εξουσία για να καταργήσει το ίδιο το κεφάλαιο.
Με τη χαρακτηριστική και συγχρόνως αποκαλυπτική φράση «ο κύβος ερρίφθη, ο σιδηρόδρομος θα στραφεί δυναμικά προς τον ιδιωτικό τομέα για να προσελκύσει κεφάλαια», ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ «ξεγύμνωσε» την κυβερνητική πολιτική.
Λέμε «ξεγύμνωσε», γιατί ο μεν υπουργός, Στυλιανίδης, αποφεύγει επιμελώς κάθε αναφορά στην ουσία του κυβερνητικού «σχεδίου αναδιάρθρωσης ΟΣΕ», ο δε προκάτοχός του - και νυν Ανάπτυξης - Κ. Χατζηδάκης, ο οποίος ετοίμασε το σχέδιο, μας ...διαβεβαίωνε ότι «είναι τρελός όποιος πιστεύει ότι ο προβληματικός και ελλειμματικός Οργανισμός μπορεί να ιδιωτικοποιηθεί»!
Ελα, όμως, που οι οκτώ λέξεις του κυρίου συμβούλου ήταν αρκετές για να «ξεγυμνωθεί» η κυβερνητική πολιτική ιδιωτικοποίησης του ελληνικού σιδηρόδρομου. Μια πολιτική, βέβαια, που χαράχτηκε στην Ευρωπαϊκή Ενωση, με τη σύμφωνη γνώμη των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ.
Στο πλαίσιο, λοιπόν, αυτής της πολιτικής, η κυβέρνηση της ΝΔ επιχειρεί να καταστήσει τους ιδιώτες απόλυτους κυρίαρχους σε κάθε εν δυνάμει κερδοφόρα σιδηροδρομική και μη δραστηριότητα. Ταυτόχρονα, επιχειρεί να καταστήσει τον ελληνικό λαό μόνιμο «τροφοδότη» των ιδιωτικών κεφαλαίων, μέσω της επιβολής διοδίων και στο σιδηρόδρομο!
Ολα αυτά βέβαια, σε συνδυασμό με το «πρόγραμμα μισθωτής εφεδρείας» (σ.σ.: σχέδιο απόλυσης 3.000 χιλιάδων εργαζομένων στον ΟΣΕ, σχεδόν το μισό προσωπικό, που πιθανά κάποιους απ' αυτούς να χρησιμοποιούν οι ιδιώτες περιστασιακά ανάλογα με τις ανάγκες), προωθούνται σήμερα από την κυβέρνηση της ΝΔ, ακριβώς για να υπηρετηθεί η πολιτική ιδιωτικοποίησης των ελληνικών σιδηροδρόμων, όπως ορίζει ρητά σχετική οδηγία της ΕΕ. Τα περί δήθεν εκσυγχρονισμού και αναδιοργάνωσης του ΟΣΕ, που διατυμπανίζει η κυβέρνηση, είναι για να ρίξει στάχτη στα μάτια του ελληνικού λαού και εν προκειμένω - προεκλογική περίοδος γαρ - να υφαρπάξει την ψήφο του στις ευρωεκλογές.
Αν και στο ΠΑΣΟΚ απεχθάνονται κάθε νύξη και αναφορά στην, επί της ουσίας, πολιτική ταύτισή τους με τη ΝΔ, εντούτοις, τέσσερα κορυφαία στελέχη του, απολύτως αρμόδια για σιδηροδρομικά θέματα (Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, Νίκος Σηφουνάκης, Εύη Χριστοφιλοπούλου και Χάρης Τσιόκας), που επισκέφθηκαν πριν απο λίγες μέρες το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, δεν εκστόμισαν ούτε μια λέξη για την επικείμενη είσοδο ιδιωτών στον ΟΣΕ.
Αντίθετα, είπαν πολλά για τη «διάλυση του Οργανισμού», τη «μείωση της αξιοπιστίας», τον υπερτριπλασιασμό των ελλειμμάτων, τις αμοιβές σε γαλάζιους «ημετέρους» κλπ.
Τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ ξεσπάθωσαν και με το πρόγραμμα «μισθωτής εφεδρείας» που προωθεί η κυβέρνηση στον ΟΣΕ. Υπενθυμίζεται ότι με αυτόν τον καινοφανή όρο η κυβέρνηση σκοπεύει να προχωρήσει στην απόλυση 3.000 και πλέον σιδηροδρομικών άνω των 50 ετών, με συγκροτημένα εργασιακά, μισθολογικά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Σκοπεύει, δηλαδή, να προσαρμόσει πλήρως τον ΟΣΕ στο νέο ιδιωτικοποιημένο περιβάλλον. Και σίγουρα, το γεγονός ότι οι ιδιωτικοποιήσεις - παντού και πάντα - συνοδεύονται και από μαζικές απολύσεις εργαζομένων και από κατεδάφιση εργασιακών δικαιωμάτων και κατακτήσεων δεν μπορεί να διαφεύγει της προσοχής των στελεχών του ΠΑΣΟΚ. Τα οποία, στο διά ταύτα, δήλωσαν μεν την κατηγορηματική τους αντίθεση στην πολιτική απαξίωσης - συρρίκνωσης του σιδηρόδρομου, αλλά όχι και της ιδιωτικοποίησης. Και ...δεσμεύτηκαν ότι το ΠΑΣΟΚ, ως αυριανή κυβέρνηση, θα προχωρήσει στην ανασυγκρότηση του ΟΣΕ, στην πάταξη της αδιαφάνειας και κακοδιαχείρισης, με στόχο τη μείωση των λειτουργικών δαπανών... Πουθενά η λέξη ιδιωτικοποίηση. Να είναι, άραγε, τυχαίο;
Ετσι, το υπουργείο Οικονομίας θα μας ...βάλει μυαλό. Θα εντατικοποιήσει τους ελέγχους, θα χρησιμοποιήσει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και θα συλλάβει όλους αυτούς τους «κακούς» που φοροδιαφεύγουν.
Μόνο που υπάρχουν και κάποιοι που ζημιώνουν περισσότερο από κάθε άλλον το ελληνικό Δημόσιο και τα έσοδά του, χωρίς όμως να φοροδιαφεύγουν καθόλου. Είναι απολύτως νόμιμοι.
Ποιοι είναι αυτοί; Μα, όλοι όσοι κερδίζουν και θα έπρεπε να φορολογούνται. Από ποιους να αρχίσεις και με ποιους να τελειώσεις...
Εφοπλιστές, τραπεζίτες, πολυεθνικές, ανώνυμες εταιρίες, χρηματιστηριακές εταιρείες, μεγαλο-κατασκευαστές, καναλάρχες, διεθνείς εταιρείες επενδύσεων κλπ.
Ολων αυτών η φορολογία με τις πολιτικές της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ μειώνεται στο ελάχιστο. Οχι μόνο περικόπτουν συνέχεια τους συντελεστές φορολόγησης, αλλά έχουν και χίλια - δύο παράθυρα για να γλιτώνουν. Ολα νόμιμα...
Χώρια τις παράκτιες εταιρείες, που είναι η μόνιμη διέξοδος για αποφυγή φόρων, πάντα στη διάθεσή τους.
Ας σταματήσουν, λοιπόν, οι κυβερνώντες την κοροϊδία. Κι ας πουν την αλήθεια. Οτι για τη μεγαλύτερη φοροδιαφυγή έχουν φροντίσει μόνοι τους...
ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ η κριτική Παπανδρέου στην κυβέρνηση. Δεν έχει, λέει, πολιτική για την αντιμετώπιση της λαθρομετανάστευσης.
Δηλαδή, τι ακριβώς εννοούσε; Οτι χρειάζονται ακόμα πιο σκληρά μέτρα απ' αυτά που ήδη εφαρμόζει η κυβέρνηση;..
Μάλλον αυτό εννοούσε, γιατί έχει υπόψη του τις αποφάσεις στην ΕΕ, που έχει, απ' ό,τι φαίνεται, σκοπό να εφαρμόσει μέχρι κεραίας...