ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 28 Μάη 2009
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΙ ΥΠΠΟ
Δεν πληρώνονται και εκβιάζονται!

ΠΑΜΕ: «Μονιμοποίηση όλων χωρίς όρους και προϋποθέσεις» με πλήρη ασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα!

Από παλιότερη κινητοποίηση των συμβασιούχων έξω από το Νομισματικό Μουσείο
Από παλιότερη κινητοποίηση των συμβασιούχων έξω από το Νομισματικό Μουσείο
Εκατομμύρια ευρώ σκορπούν για τη φιέστα των εγκαινίων του νέου Μουσείου Ακρόπολης, αλλά στους συμβασιούχους του ΥΠΠΟ επιβάλλουν απληρωσιά και εργασιακή ομηρία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η άθλια εργασιακή κατάσταση στο Νομισματικό Μουσείο.

Το ΠΑΜΕ, σε ανακοίνωσή του, «καταγγέλλει την κυβέρνηση, το ΥΠΠΟ, που κοροϊδεύουν τους εργαζόμενους στο Νομισματικό Μουσείο. Αφού τους προσέλαβαν με την άθλια εργασιακή σχέση του συμβασιούχου και τους κρατούν ομήρους, τώρα τους αφήνουν και απλήρωτους».

«Αυτή η κατάσταση» συνεχίζει το ΠΑΜΕ «επικρατεί χρόνια ολόκληρα, και όταν ήταν κυβέρνηση το ΠΑΣΟΚ. Είναι βαριές οι ευθύνες του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ, που ξεγέλασε τους εργαζόμενους με την οδηγία 99/70 της ΕΕ, ότι τάχα θα μονιμοποιούνταν. Το ΠΑΜΕ καλεί τους εργαζόμενους του Νομισματικού Μουσείου, μαζί με τις ταξικές δυνάμεις να δημιουργήσουν επιτροπές αγώνα, να οργανώσουν την πάλη τους και να διεκδικήσουν να πληρωθούν τα δεδουλευμένα πολλών μηνών και τη μονιμοποίησή τους, χωρίς όρους και προϋποθέσεις».

Το ΠΑΜΕ προχωρά σήμερα σε παράσταση στο υπουργείο Πολιτισμού.

Στο μεταξύ, το ΥΠΠΟ απέστειλε στις υπηρεσίες του «διευκρινίσεις» για την απαράδεκτη και αντεργατική τροπολογία που κατέθεσε τον περασμένο Μάρτη («πέρασε» στις αρχές Μάη με νόμο του υπουργείου Ανάπτυξης) και αφορά στη στοιχειώδη καταβολή των δεδουλευμένων, χωρίς να αλλάζει το καθεστώς εργασιακής «γαλέρας» των συμβασιούχων. Αντίθετα, στην τροπολογία «αποκλείεται σε κάθε περίπτωση η αναγνώριση των συμβάσεων αυτών ως αορίστου χρόνου»!

Θυμίζουμε ότι αυτή η τροπολογία ήταν ένας «ελιγμός» του ΥΠΠΟ μετά από μήνες κινητοποιήσεων των συμβασιούχων. Σύμφωνα με αυτήν, οι συμβάσεις ανανεώνονται από το Νοέμβρη του 2008 (οπότε σταμάτησε η μισθοδοσία λόγω της κατάργησης του «ειδικού λογαριασμού») μέχρι και το φετινό Νοέμβρη, με «δυνατότητα» ανανέωσης ενός ακόμη έτους ...και μετά απόλυση. Στις «διευκρινίσεις» εφιστάται η «προσοχή» των υπηρεσιών «για συλλογή όλων των απαιτούμενων δικαιολογητικών» από τους εργαζόμενους, επισημαίνοντας ότι: «Οσοι δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της ανωτέρω διάταξης» (λ.χ. εργαζόμενοι που δούλευαν με ασφαλιστικά μέτρα) «δε δικαιούνται» ετήσιων συμβάσεων που προβλέπει η τροπολογία! Απαιτεί μάλιστα οι εργαζόμενοι «να δηλώσουν εγγράφως» ότι «παραιτούνται των ασφαλιστικών μέτρων», αλλιώς δε θα έχουν σύμβαση!

Δηλαδή, η τροπολογία εμβαθύνει την εργασιακή ομηρία και εκβιάζει τους εργαζόμενους προκαταβολικά (!), αποδεικνύοντας ότι είναι άχρηστοι οι διά των δικαστηρίων «αγώνες», στους οποίους καλούν τους συμβασιούχους οι δυνάμεις του οπορτουνισμού.

ΠΟΘΑ - ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΘΕΑΤΡΩΝ
Αποφασισμένοι για δυναμικές διεκδικήσεις

Την έντονη ανησυχία τους για τις εξελίξεις τα τελευταία χρόνια στα τρία κρατικά θέατρα και την απόφασή τους να διεκδικήσουν δυναμικά τα δικαιώματά τους, εκφράζουν με χτεσινή ανακοίνωσή τους η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος και σωματεία (Σύλλογος Εργαζομένων Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδας, πάσης φύσεως Προσωπικού, Σωματείο Εργαζομένων Εθνικού Θεάτρου, Σύλλογος Χορευτών Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Σωματείο Χορωδών ΕΛΣ, Σωματείο Συντελεστών ΕΛΣ, Σωματείο Τεχνικού - Βοηθητικού και Λοιπού Προσωπικού ΕΛΣ).

Οπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, οι εξελίξεις «συνδέονται άμεσα με την προσπάθεια ιδιωτικοποίησης των κρατικών θεάτρων» και αρχίζουν από τότε που η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ τα μετέτρεψε σε ΝΠΙΔ. «Από τότε μέχρι σήμερα τα οικονομικά των θεάτρων συρρικνώνονται με σταθερό ρυθμό. Κάθε μέρα γίνεται φανερό ότι η κυβέρνηση της ΝΔ προσπαθεί να δώσει τη χαριστική βολή στα συγκεκριμένα θέατρα, μην καλύπτοντας ούτε τις βασικές οικονομικές τους ανάγκες για μισθούς των εργαζομένων, παραδίδοντάς τα στα χέρια των χορηγών και ευεργετών. Αυτή η κατάσταση μετατρέπει σιγά σιγά τον πολιτισμό σε εμπορικό προϊόν και αφαιρεί από τον ελληνικό λαό τη δυνατότητα να χαρεί δωρεάν τέχνη υψηλού επιπέδου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το εισιτήριο της ΕΛΣ στην "Αΐντα", όπου το φτηνότερο εισιτήριο στοίχιζε 48 ευρώ, ποσό απαγορευτικό για τη συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων. Συγχρόνως, οι εργαζόμενοι υφίστανται συνεχή περικοπή δικαιωμάτων, όπως: μη καταβολή αναδρομικών της ΣΣΕ και του επιδόματος "πολιτιστικής επιμόρφωσης" σε όλους τους εργαζόμενους και επέκταση του καθεστώτος των συμβασιούχων».

Το ΥΠΠΟ, «αιφνιδιαστικά, χωρίς ενημέρωση των εργαζομένων», προτείνει νόμο περί κατάργησης του πενθημέρου για πολλές κατηγορίες εργαζομένων που το κατέκτησαν με αγώνες. Οι συνδικαλιστικοί φορείς τονίζουν ότι η ανοχή τους σε αυτή την πολιτική του ΥΠΠΟ «έφτασε στο τέλος της. Αν δεν ικανοποιηθούν τα δίκαια και αυτονόητα αιτήματα και στις τρεις κρατικές σκηνές, θα προχωρήσουμε σε ματαιώσεις καλοκαιρινών παραστάσεων σε Ηρώδειο και Επίδαυρο».

Η ΠΟΘΑ και τα σωματεία δηλώνουν αποφασισμένοι να διεκδικήσουν δυναμικά τα δικαιώματά τους: Αμεση καταβολή του επιδόματος πολιτιστικής επιμόρφωσης σε όλους τους εργαζόμενους, όπως προβλέπει ο Ν. 3746 (αρ. 77, παρ. 2). Αρση του άρθρου που επιβάλλει το εξαήμερο στα κρατικά θέατρα και θεσμοθέτηση του πενθημέρου σε όλες τις κατηγορίες εργαζομένων στα κρατικά θέατρα. Να σταματήσει το καθεστώς των συμβασιούχων και να προσληφθεί μόνιμο προσωπικό όπου υπάρχουν ανάγκες. Κατάρτιση εσωτερικών κανονισμών. Καταβολή των αναδρομικών της ΣΣΕ του 2008 - 2009 στους εργαζόμενους στο ΚΘΒΕ.

Φεστιβάλ Χαρακτικής

Χαρακτικό του Μαρκ Σαγκάλ
Χαρακτικό του Μαρκ Σαγκάλ
Πάνω από 500 έργα θα παρουσιαστούν στο 1ο Διεθνές Φεστιβάλ Χαρακτικής, που πραγματοποιείται (3-28/6) σε διάφορα σημεία της Αθήνας. Από τις εκθέσεις σημειώνουμε: Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα» (Ηρακλειδών 66 και Θεσσαλονίκης, Θησείο): Θεματική έκθεση «Δύσκολες Νύχτες». Συμμετέχουν: Αννιτσάκης Οδυσσέας, Ανούση Ηλία Ρένα, Αρφαράς Μιχάλης, Δεσεκόπουλος Νίκος, Κομιανού Αρια, Κώτσιου Ντίνα, Ξυλά - Ξαναλάτου Ιρις, Πίνο Παντολφίνι, Σιατερλή Δήμητρα, Σταυρακαντωνάκης Νίκος, Σχοινά Μαίρη, Τσαλαματά Βίκυ κ.ά. «Τεχνοχώρος» (Λεμπέση 4 και Μακρυγιάννη): Εκθεση χαρακτικής μικρού μεγέθους. Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων (Ακαδημίας 50): Εκθεση της Ισπανίδας χαράκτριας Ines Piqueras Garcia. Γαλλικό Ινστιτούτο (Σίνα 31): Εκθεση χαρακτικών της ομάδας «PAS GRAVE». Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο (Πατησίων 47): Ομαδική έκθεση σύγχρονης Ιταλικής Χαρακτικής.

Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (18-28/6), στο «Σπίτι της Κύπρου» (Σκουφά και Ηρακλείτου 10): Ομαδική έκθεση των σπουδαστών Χαρακτικής της ΑΣΚΤ. Εκθεση του καθηγητή Μιχάλη Αρφαρά. Στα εγκαίνια, ο Γ. Γουρζής θα παρουσιάσει βίντεο με τεχνικές του όρθιου ξύλου και της χαλκογραφίας με καλέμι. «Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά»: (11-28/6), ομαδική έκθεση ελληνικής χαρακτικής με τίτλο «Εντυπώσεις επί χάρτου. Η πορεία της Ελληνικής Χαρακτικής από το 1860 έως σήμερα» (επιμέλεια Εμμανουήλ Μαυρομάτης). Εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν και σε άλλους χώρους της Αθήνας. Το Φεστιβάλ διοργανώνουν ο Πολιτισμικός Οργανισμός Δήμου Αθηναίων και η Ενωση Ελλήνων Χαρακτών.

«Μηχανή Αμλετ»

Ο Ντίμιτερ Γκότσεφ, στο «Μηχανή Αμλετ»

© Freese/drama-berlin.de

Ο Ντίμιτερ Γκότσεφ, στο «Μηχανή Αμλετ»
Στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών, το Εθνικό Θέατρο, θα φιλοξενήσει στη σκηνή «Κοτοπούλη - Ρεξ», μόνο στις 5/6 (9μμ) την παράσταση του ιστορικού «Deutsches Theater» του Βερολίνου, με το έργο του Χάινερ Μίλερ «Μηχανή Αμλετ», σε σκηνοθεσία του βουλγαρικής καταγωγής Ντίμιτερ Γκότσεφ, με ερμηνευτή τον ίδιο. Η παράσταση του Ντ. Γκότσεφ, που το 2008 διακρίθηκε ως η «παράσταση της χρονιάς» στις γερμανόφωνες χώρες, έγινε δυνατόν να παιχτεί καθώς ο Ντ. Γκότσεφ βρίσκεται ήδη στην Αθήνα, προετοιμάζοντας την καλοκαιρινή παράσταση του Εθνικού Θεάτρου μας, με τους «Πέρσες» του Αισχύλου, σε μετάφραση Ελένης Βαροπούλου.

Το «Μηχανή Αμλετ», «καρπός» της μακρόχρονης ενασχόλησης του Χ. Μίλερ με τον σαιξπηρικό έργο, γράφτηκε το 1977, παράλληλα με τη μετάφραση του σαιξπηρικού «Αμλετ», για την παράσταση του Benno Besson στο «Deutsches Theater». Στο έργο του Μίλερ συμπεριλαμβάνονται χαρακτήρες και σκηνές - κλειδιά του σαιξπηρικού πρωτοτύπου, αλλά όχι διάλογοι. Κατά τη σκηνοθεσία του Γκότσεφ, ένας ηθοποιός που παριστάνει τον Αμλετ και την Οφηλία λειτουργεί σαν στοιχειωμένο φάντασμα ιστορικών προσώπων, από τα οποία αναδύονται διάφορες αντιθετικές συλλογικές ιστορικές εμπειρίες της Ευρώπης.

«Τρίτη Ανθολογία»

Για πρώτη φορά, από το 1975 που ηχογραφήθηκε, ο Γιάννης Σπανός παρουσιάζει ζωντανά την «Τρίτη Ανθολογία», με τους πρώτους ερμηνευτές του, Αρλέτα και Κώστα Καράλη, αύριο (11μμ), στο «Χαμάμ» (210- 3421212). Η «Τρίτη Ανθολογία», συνέχεια δύο επιτυχημένων «Ανθολογιών» στη δεκαετία του 1960, αποτελεί την τρίτη και τελευταία απόπειρα του συνθέτη να μελοποιήσει Ελληνες ποιητές και περιλαμβάνει 12 τραγούδια, σε ποίηση Μίλτου Σαχτούρη, Κώστα Βάρναλη, Νίκου Καββαδία, Γιάννη Σκαρίμπα, Χρήστου Κουλούρη, Νίκου Καρύδη, Μήτσου Λυγίζου, Ηλία Σιμόπουλου, Δημήτρη Δούκαρη, Βύρωνα Λεονταρή, Μαρίνας Λαμπράκη, Λιλής Ιακωβίδη. Ανάμεσα στα τραγούδια που θ' ακουστούν είναι τα «Σπασμένο καράβι», «Η ομίχλη μπαίνει από παντού στο σπίτι», «Ιδανικός κι ανάξιος εραστής» κ.ά. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει και άλλα τραγούδια του Γ. Σπανού.

Στη Στοά του Βιβλίου αύριο (7.45μμ) οργανώνεται συζήτηση με θέμα «Η γυναικεία "οδύνη"», με ομιλήτρια την Κολέτ Σολέρ. Το Σάββατο (9μμ) στο Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων (Ερμού 134-136) θα γίνει ημερίδα με θέμα «Καταθλιπτικά συναισθήματα» και παρουσίαση του συλλογικού βιβλίου «Μελαγχολίες».

Ο Oμάρ Φαρούκ Τεκμπιλέκ εμφανίζεται σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα. Σήμερα στη Μονή Λαζαριστών και το Σαββάτο στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, συνοδευόμενος από τη Νέα Συμφωνική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, με διεύθυνση του Καμπάνη Σαμαρά και τη Μεικτή Χορωδία «Νίκος Αστρινίδης». Μαζί τους, οι «Περιστρεφόμενοι Δερβίσηδες», εστιάζοντας στη μουσική των Σουφί.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ