ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 28 Αυγούστου 2009
Σελ. /32
ΝΕΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ ΜΕ PZL ΧΤΕΣ ΣΤΗΝ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ
Νεκρός πιλότος πυροσβεστικού αεροσκάφους

Μετά το 1974 έχουν πέσει 32 πυροσβεστικά - ψεκαστικά αεροσκάφη, προκαλώντας το θάνατο σε 19 πιλότους

Eurokinissi

Η παλαιότητα, η καταπόνηση του αεροσκάφους, αλλά και οι μεγάλες ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό, φαίνεται πως αποτέλεσαν βασικούς παράγοντες για το νέο τραγικό δυστύχημα πυροσβεστικού αεροσκάφους. Συγκεκριμένα, αεροσκάφος τύπου PZL (Πετζετέλ), που συμμετείχε χτες σε επιχείρηση αεροπυρόσβεσης στην Κεφαλονιά, συνετρίβη στις 12.54 το μεσημέρι, στην περιοχή Κατελειό Αργοστολίου, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ο πιλότος, ο 55χρονος Σμήναρχος (Ι) Στέργιος Κωτούλας, έγγαμος και πατέρας δύο παιδιών. Ενας πιλότος με συνολική πτητική του εμπειρία 4.025 ωρών πτήσης σε μαχητικά, μεταγωγικά και ψεκαστικά αεροσκάφη, εκ των οποίων 524 ώρες στα αεροσκάφη PZL. Της συντριβής του αεροσκάφους στο έδαφος, προηγήθηκε πρόσκρουσή του σε ηλεκτροφόρα σύρματα μεταφοράς υψηλής τάσης της ΔΕΗ, με αποτέλεσμα να αποκοπεί ένα τμήμα του. Δεν είναι σαφές, όμως, αν η σύγκρουση με τη γραμμή της ΔΕΗ αποτέλεσε την αιτία του δυστυχήματος ή αν συνέβη στη διάρκεια απώλειας ύψους του αεροσκάφους λόγω κάποιου μηχανικού προβλήματος.

Γεγονός πάντως είναι ότι το μοιραίο αεροσκάφος ήταν κατασκευής και άφιξης στην Ελλάδα του 1983 και είχε συμπληρώσει 4.733 ώρες πτήσης. Τα αεροσκάφη αυτού του τύπου, PZL (Mielec), είναι μονοκινητήρια ελικοφόρα, αγροτικών εφαρμογών, πολωνικής κατασκευής και η χρήση τους για την αεροπυρόσβεση λειτουργεί επιβαρυντικά. Η Ελλάδα αγόρασε 30 PZL στις αρχές της δεκαετίας του 1980, τα οποία υπηρετούν στην 359 ΜΑΕΔΥ με αποστολή την πυρόσβεση και μπορούν να μεταφέρουν μέχρι 2.500 λίτρα υγρού - νερού ή επιβραδυντικού υγρού - όμως δεν έχουν τη δυνατότητα τροφοδοσίας από τη θάλασσα, αλλά κάθε φορά πρέπει να προσγειώνονται σε αεροδρόμιο για να γεμίσουν τις δεξαμενές τους με νερό. Σήμερα, τα 17 PΖL που βρίσκονται σε υπηρεσία είναι διάσπαρτα ανά την Ελλάδα για να είναι σε άμεση ετοιμότητα επειδή έχουν μικρή αυτονομία, πετάνε χωρίς ανεφοδιασμό γύρω στα 140 χιλιόμετρα. Πάντως, αυτή η διασπορά λειτουργεί αρνητικά για τη συντήρησή τους, αφού δεν έχουν όλα τα περιφερειακά αεροδρόμια τις αναγκαίες υποδομές.

Συγκλονιστικά είναι τα στατιστικά στοιχεία που αφορούν τα δυστυχήματα πυροσβεστικών - αεροψεκαστικών αεροσκαφών. Από το 1974 και μετά έχουν συντριβεί 32 αεροσκάφη, οδηγώντας στο θάνατο 19 πιλότους. Ειδικότερα έχουν πέσει 12 τύπου PZL με 6 νεκρούς και μένουν σε υπηρεσία 17 από αυτά. Από τα CL-215 (καναντέρ) έχουν πέσει 9 αεροσκάφη και 9 είναι οι νεκροί πιλότοι, ενώ μένουν σε υπηρεσία 13. Από τα CL-415 (καναντέρ) έχουν πέσει 2 αεροσκάφη και 2 είναι οι νεκροί πιλότοι, ενώ μένουν σε υπηρεσία 8. Από παλαιότερα τύπου Groumman έχουν πέσει 9 αεροσκάφη και 2 είναι οι νεκροί πιλότοι, ενώ στην υπηρεσία μένουν μόνο 3 αεροσκάφη.

ΚΚΕ
Οι ελλείψεις απειλούν τη ζωή όσων παίρνουν μέρος σε επιχειρήσεις

Ανακοίνωση εξέδωσε το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ για το θάνατο του πιλότου του πυροσβεστικού αεροσκάφους που κατέπεσε στην Κεφαλονιά. Η ανακοίνωση έχει ως εξής:

«Εκφράζουμε τη βαθιά μας θλίψη για τον τραγικό θάνατο του πιλότου την ώρα που έδινε μάχη για την κατάσβεση πυρκαγιάς και τα θερμά μας συλλυπητήρια στην οικογένειά του.

Η παλαιότητα και η καταπόνηση των συγκεκριμένων αεροσκαφών, καθώς και οι μεγάλες ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό αποδεικνύεται με δραματικό τρόπο ότι δεν έχουν επιπτώσεις μόνο στην αποτελεσματικότητα των επιχειρήσεων κατάσβεσης πυρκαγιών, αλλά δημιουργούν κινδύνους για την ίδια τη ζωή των ανθρώπων που παίρνουν μέρος σε αυτές.

Το ΚΚΕ διαβεβαιώνει το λαό και τους πυροσβέστες ότι όπως χθες, έτσι και σήμερα θα δώσει όλες του τις δυνάμεις για να αλλάξει αυτή η κατάσταση».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ