Είναι γνωστή η πολιτική επιδίωξη της κυβέρνησης να μετατρέψει τον ελληνικό σιδηρόδρομο σε πανάκριβο εμπόρευμα. Ως πρόσχημα για αυτή την εγκληματική πολιτική, προβάλλεται η «οικονομική εξυγίανση» του ΟΣΕ και κατ' επέκταση η ...απαλλαγή των Ελλήνων φορολογουμένων από τα χρέη του Οργανισμού. Η κυβέρνηση μετέρχεται χίλιους δυο τρόπους για να δικαιολογήσει τις αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις που προωθεί στον ΟΣΕ, με κεντρικούς άξονες: Τη σταδιακή αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων έως και 135% (απαρχή έγινε την 1η Αυγούστου, με αυξήσεις 33%). Την απόλυση 3.000 σιδηροδρομικών (σχεδόν το μισό προσωπικό του ΟΣΕ). Τη δραστική περικοπή «ζημιογόνων» δρομολογίων. Την είσοδο ιδιωτών σε κάθε κερδοφόρα και εν δυνάμει κερδοφόρα σιδηροδρομική και μη δραστηριότητα.
Για όλα τα παραπάνω υπερηφανεύτηκε χτες από τη Θεσσαλονίκη ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Ευρ. Στυλιανίδης, επισημαίνοντας ότι «ο εκσυγχρονισμός και η εξυγίανση των ελληνικών σιδηροδρόμων αποτελεί τη σημαντικότερη μεταρρύθμιση της κυβέρνησης για το επόμενο διάστημα».
Στην προεκλογικού χαρακτήρα επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός υποσχέθηκε νέες χρηματοδοτήσεις στους ιδιώτες λεωφορειούχους των ΚΤΕΛ για την ανανέωση του στόλου, αναφέρθηκε στην παράδοση τριών μικρών λεωφορείων στον ΟΑΣΘ μέσα στο Σεπτέμβρη και έταξε «λαγούς με πετραχήλια» για το επόμενο διάστημα.
Αναφορικά με τα σιδηροδρομικά, ο Ευρ. Στυλιανίδης είπε ότι μελετάται η κατασκευή της σιδηροδρομικής Εγνατίας, παράλληλα με την οδική Εγνατία, προαναγγέλλοντας ότι το συγκεκριμένο έργο θα ολοκληρωθεί τα επόμενα χρόνια με ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα). Τέλος, για τις απολύσεις των εργαζομένων στον ΟΣΕ, ο υπουργός είπε ότι ετοιμάζεται το νομοσχέδιο για το «πρόγραμμα μισθωτής εφεδρείας» και μόλις ολοκληρωθεί η διαβούλευση με την ΕΕ, θα δοθεί στους εργαζόμενους και στη συνέχεια θα κατατεθεί για ψήφιση στη Βουλή.
Ανεξάρτητα, πάντως, από τους κυβερνητικούς ισχυρισμούς, είναι ολοφάνερο ότι το «σχέδιο για την εξυγίανση του ΟΣΕ», εξυπηρετεί τα συμφέροντα του ιδιωτικού κεφαλαίου, επιφέροντας ταυτόχρονα ένα ακόμα πλήγμα για τους ίδιους τους εργαζόμενους στον Οργανισμό, αλλά και στα λαϊκά στρώματα που χρησιμοποιούν κατά τεκμήριο το τρένο για τις μετακινήσεις τους.
Στη γνωστή τακτική του αποπροσανατολισμού και της δημιουργίας εντυπώσεων, ότι δήθεν η κυβέρνηση κάτι κάνει και για την ακρίβεια στα σχολικά είδη που τις επόμενες μέρες θα αναγκάσει τους γονείς να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη προκειμένου να αντεπεξέλθουν στις ανάγκες της «δημόσιας δωρεάν παιδείας», επιδίδεται για άλλη μια χρονιά η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης. Χτες ο αρμόδιος υφυπουργός Γ. Βλάχος που συναντήθηκε με εκπροσώπους του κλάδου έκανε λόγο για «σταθερότητα τιμών» σε σχέση με πέρσι από δυο τιμοληψίες που έκαναν οι υπηρεσίες του υπουργείου και «πιστεύει», λέει, ότι μετά την τρίτη τιμοληψία θα υπάρξει μείωση της τάξης του 1%(!) στο πακέτο που συνθέτει το υπουργείο. Ομως, ούτε με την καταγραφή της ακρίβειας από το υπουργείο ούτε με τα ευχολόγια της πολιτικής ηγεσίας αντιμετωπίζεται η κερδοσκοπία. Στην ουσία η ακρίβεια και στα σχολικά είδη που το επόμενο διάστημα θα επιβαρύνει σημαντικά τα μισθοσυντήρητα νοικοκυριά δεν είναι τίποτ' άλλο παρά αποτέλεσμα της πολιτικής ενίσχυσης του κεφαλαίου και μια ακόμα πλευρά της πολιτικής που διαπλέκει ότι έχει απομείνει από το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης με την αγορά.
Μα καλά δεν βλέπουν ότι είναι απασχολημένοι; Δεν κατανοούν ότι είναι απόλυτα συγκεντρωμένοι στο να καλυτερεύουν την ζωή του πολίτη, να ενισχύουν την εθνική οικονομία και γενικώς να βάζουν τα πράγματα σε τάξη;
Αγανάκτησαν οι άνθρωποι. Είναι οι μόνοι που δουλεύουν σε αυτή την χώρα κι έχουν τη ατυχία να περιστοιχίζονται από αργόσχολους που «παίζουν» με την πολιτική ζωή...
Για να καταλάβετε πόση δουλειά έχουν, μέσα στην τελευταία βδομάδα κατάφεραν να «περάσουν» ένα νομοσχέδιο για να μας φακελώνουν όλους για λογαριασμό των Αμερικανών, ένα άλλο για να διευκολύνουν το ΝΑΤΟ και ένα τρίτο για να υπονομεύσουν την μονιμότητα στο δημόσιο.
Κι αυτά χωρίς να υπολογίσουμε τις εξαιρετικές επιδόσεις τους στον τομέα κατάσβεσης πυρκαγιών, όπου η οργάνωση ήταν απαράμιλλη και ήδη προηγμένες χώρες ζητούν το επιχειρησιακό τους σχέδιο για να το αντιγράψουν.
Αν δεν είναι αυτή παραγωγικότητα τότε τι άλλο μπορεί να είναι! Οπότε μην τους ενοχλείτε και μην τους ταράζετε...
ΑΚΡΩΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ η έρευνα που είδαμε δημοσιευμένη για τις θερμοκρασίες στην Αθήνα το καλοκαίρι. Στην Πατησίων - λέει - η θερμοκρασία στην άσφαλτο φτάνει τον Ιούλη, τους ...66 βαθμούς Κελσίου. Λίγο ακόμη και τηγανίζεις αυγό!
Αυτά λόγω των υλικών από τα οποία είναι κατασκευασμένη η Αθήνα, που την κάνουν λίγο - πολύ μια τεράστια ...κατσαρόλα 6 εκατομυρίων κατοίκων. Τόσο εξαιρετικές οι συνθήκες.
Εν' ολίγοις αφού ...το βγάλαμε κι αυτό το καλοκαίρι, πρέπει να αισθανόμαστε τυχεροί γιατί όσο περνά ο καιρός τα πράγματα γίνονται χειρότερα.
Γιατί για χώρους πρασίνου σ' αυτή την πόλη καλύτερα να μην το συζητήσουμε. Υπάρχουν άλλες προτεραιότητες.