ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 4 Οχτώβρη 2009
Σελ. /24
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΜΕΡΑ
ΝΔ - ΠΑΣΟΚ
Χαρατσώνουν το λαό με τα διόδια

Νέα αυξημένα διόδια από 52% έως και 73% πληρώνουν από την περασμένη Τρίτη οι οδηγοί που διανύουν την απόσταση Αθήνα - Λαμία, ενώ πέρσι οι αυξήσεις στα χαράτσια του εθνικού οδικού δικτύου ήταν ακόμη πιο τσουχτερές: Κυμάνθηκαν από 35% έως και 180%! Τα υπέρογκα διόδια που πληρώνουν οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα είναι το αποτέλεσμα της πολιτικής παράδοσης στο μεγάλο κεφάλαιο και των οδικών αξόνων της χώρας που εφαρμόζεται από τις κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ με τις περιβόητες «συμβάσεις παραχώρησης» τύπου ΣΔΙΤ. Ο λαός είναι εκείνος που χρηματοδοτεί την κατασκευή των έργων - μέσω της άγριας φορολόγησης - και επιπλέον αναγκάζεται να τα χρυσοπληρώνει και για τη χρήση τους. Η πολιτική σ' αυτό το σημείο των δύο κομμάτων είναι ίδια. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι τρεις πρώτες «συμβάσεις παραχώρησης» (Αεροδρόμιο Σπάτων, Γέφυρα Ρίου - Αντίρριου και Αττική Οδός) δημοπρατήθηκαν επί κυβέρνησης ΝΔ το 1992-93 και υπογράφηκαν από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ.

Οι πέντε «συμβάσεις παραχώρησης» για τους οδικούς άξονες (Ιόνια Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Αυτοκινητόδρομος Ανατολικής Πελοποννήσου, Αυτοκινητόδρομος Βόρειας Πελοποννήσου και Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας) δημοπρατήθηκαν το 2002 επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ και υπογράφηκαν από την κυβέρνηση της ΝΔ. Ολες οι συμβάσεις ψηφίστηκαν στη Βουλή και από τα δύο κόμματα, ενώ την τελευταία (Αυτοκινητόδρομος Βόρειας Πελοποννήσου) «πρόλαβε» να την ψηφίσει και ο ΛΑ.Ο.Σ. Πρόκειται για συμβάσεις λαϊκής αφαίμαξης. Το ελληνικό δημόσιο, δηλαδή ο λαός, πληρώνει με «ζεστό» χρήμα το 30% του κατασκευαστικού κόστους (ή και παραπάνω), ενώ παράλληλα:


Στις πρώτες συμβάσεις που υπογράφηκαν επί ΠΑΣΟΚ εγγυήθηκε τα δάνεια που έλαβαν οι κατασκευαστές, αλλά και τα κέρδη τους. Στις δε συμβάσεις που υπογράφηκαν επί ΝΔ: Παρέδωσε προκαταβολικά (πριν αρχίσουν καν τα έργα) τις εισπράξεις από τα διόδια τμημάτων που κατασκευάστηκαν αποκλειστικά με χρήματα του ελληνικού λαού. Παραδίδει στους ομίλους οδικά τμήματα κόστους άνω του 1 δισ. ευρώ (όπως το πέταλο του Μαλιακού) που κι αυτά κατασκευάζονται αποκλειστικά με χρήματα του ελληνικού λαού, στα οποία μάλιστα, όταν ολοκληρωθούν, θα επιβληθούν διόδια υπέρ των ομίλων! Σε δύο συμβάσεις (Κεντρικής Ελλάδας και Ανατολικής Πελοποννήσου) το Δημόσιο εγγυάται και τα κέρδη, αν δεν υπάρξει η αναμενόμενη κίνηση!

Αποτέλεσμα των προκλητικών ληστρικών αυτών συμβάσεων είναι:

  • Να πληρώνουν οι κάτοικοι του Λεκανοπεδίου 2,7 ευρώ για κάθε διέλευση στην Αττική Οδό.
  • Να πληρώνουν οι οδηγοί ΙΧ 11,7 ευρώ για κάθε διέλευση από τη γέφυρα Ρίου - Αντίρριου.
  • Να πληρώνουν ήδη από πέρσι αυξημένα διόδια πάνω από 200%.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι όταν ολοκληρωθούν τα έργα στους πέντε οδικούς άξονες, μέχρι το τέλος του 2012, οι οδηγοί θα πληρώνουν ακόμη μεγαλύτερο χαράτσι διοδίων. Το χαράτσι θα φτάσει στα 8 λεπτά το χιλιόμετρο, από 3,5 με 4 λεπτά που είναι σήμερα. Μάλιστα, οι όμιλοι έχουν το δικαίωμα να αυξάνουν την τιμή των διοδίων κάθε χρόνο με βάση τον πληθωρισμό, αλλά και να στήνουν νέους σταθμούς διοδίων, όχι μόνο μετωπικούς, αλλά και πλευρικούς, για να αναγκάζονται να πληρώνουν και οι εργαζόμενοι ή οι κάτοικοι που κάνουν κοντινές διαδρομές.


Σημειώνουμε επίσης ότι:

  • Πολύ σύντομα διόδια θα μπουν και στην Εγνατία Οδό, όπου στήνονται 13 σταθμοί, κι ας ολοκληρώνεται με λεφτά (6,5 δισ. ευρώ) που πλήρωσε αποκλειστικά ο ελληνικός λαός.
  • Αλλοι 6 τουλάχιστον σταθμοί διοδίων θα στηθούν και στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, που θα κατασκευαστεί με «σύμβαση παραχώρησης» όπου θα πληρώνουν από 15 έως 30 λεπτά του ευρώ το χιλιόμετρο.

Νίκος ΠΕΡΠΕΡΑΣ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ