Με μεγάλη συναυλία των Θ. Μικρούτσικου και Β. Παπακωνσταντίνου άνοιξε η αυλαία του Φεστιβάλ Πέτρας
«Η τέχνη δε χρειάζεται εκτυφλωτικούς χώρους και περιτυλίγματα από στρας για να συναρπάσει», είπε ο δήμαρχος Πετρούπολης Γιώργος Γιώγος, ανοίγοντας την αυλαία των εκδηλώσεων του Φεστιβάλ, «με μια βραδιά τιμής στους δύο καλλιτέχνες, τους δύο κορυφαίους προοδευτικούς δημιουργούς, που πάνω από 25 χρόνια σμίγουν ταλέντο, ευαισθησία, δημιουργικότητα, για να μας συντροφέψουν με τα τραγούδια τους στις μικρές και μεγάλες στιγμές μας. Ο Θάνος Μικρούτσικος των «Πολιτικών Τραγουδιών», των «Τροπαρίων για Φονιάδες», του «Σταυρού του Νότου», της ατέλειωτης δισκογραφίας και ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου η πιο ροκ και μαζί η πιο λυρική φωνή όχι μόνο της πατρίδας μας δεν είναι παθητικοί και απολιτίκ, δεν είναι αδιάφοροι στα προβλήματα της κοινωνίας μας. Μαχητικοί και οργισμένοι δίνουν με το τραγούδι και τη μουσική, με την εν γένει παρουσία τους το παράδειγμα για τη στάση που πρέπει να έχουν όλοι, καλλιτέχνες και μη. Πολιτικά ενεργοί, σεμνοί και παρόντες στις μικρές και μεγάλες κινητοποιήσεις του λαού και της νεολαίας μας, στον αγώνα για την ειρήνη, είναι πάντα στο πλάι αυτών που αγωνίζονται για ιδανικά και αξιοπρέπεια». Στα παραπάνω συμπυκνώνονται και οι λόγοι, που οδήγησαν το Δήμο Πετρούπολης ν' απονείμει τιμητικές πλακέτες στους δύο καλλιτέχνες. Κι εκείνοι, από σκηνής, πρόσφεραν απλόχερα τα τραγούδια τους, αγκαλιάζοντας ένα ολόκληρο θέατρο.
«Παίζω χρόνια επιθεώρηση και πρόζα», τόνισε στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου ο Κώστας Βουτσάς. «Είναι η πρώτη όμως φορά στην επιθεωρησιακή μου καριέρα, που το βασικό θέμα, μας το δίνει η αντιπολίτευση».
Η «εξέταση» στο θέατρο «Αλσος» θα ξεκινήσει από τον «Αόμματο - ανοιχτομάτη Ρωμιό», για να συνεχιστεί με την «Εύθυμη χήρα», τον «Ναυαγοσώστη» και φυσικά με τα «Δελτία ειδήσεων», σε απευθείας σύνδεση με τη Ρηγίλλης και τη Χαριλάου Τρικούπη. Το δεύτερο μέρος είναι αφιερωμένο στο μεγάλο φαγοπότι του ΠΑΣΟΚ, με εδέσματα την Ολυμπιάδα, το αεροδρόμιο των Σπάτων και άλλα μεγάλα έργα.
«Είμαστε μια παρέα», τόνισε ο σκηνοθέτης και χορογράφος της παράστασης Φώτης Μεταξόπουλος, «που ερχόμαστε να σατιρίσουμε πρόσωπα και πράγματα, ακόμα κι εμάς τους ίδιους, αλλά πάνω απ' όλα ερχόμαστε να ονειρευτούμε».
Τα κείμενα είναι των: Θ. Βερύκιου, Μ. Ανθη, Αν. Παπαϊωάννου, Δ. Μυλωνά. Τα σκηνικά - κοστούμια υπογράφει η Δ. Βολίδη και τη μουσική ο Ζακ Ιακωβίδης. Εκτός από τον Κ. Βουτσά, παίζουν ακόμη οι: Στάθης Ψάλτης, Σωτήρης Μουστάκας, Μάρκος Σεφερλής, Κώστας Τσάκωνας, Μαρία Μπονέλλου, Ελένη Φιλίνη, Αθηνά Μαυρομάτη κ.α.
Η βαρβαρότητα προς το περιβάλλον είναι φαινόμενο που αφορούσε μόνο στις μαύρες μέρες της επταετίας. Οσο για την υποταγή της προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς σε ιδιωτικά οικονομικά συμφέροντα, αφορά σε άλλες κυβερνήσεις και πολιτικές ηγεσίες και όχι την παρούσα. Ο υπουργός Πολιτισμού Θ. Πάγκαλος ανέβηκε χθες στο βήμα του ΥΠΠΟ για την παρουσίαση του προγράμματος δράσης το '99, αναφέροντας τα παραπάνω και απαλλάσσοντας αυτήν την κυβέρνηση από κάθε ευθύνη καταστροφής περιβάλλοντος και μνημείων.
Ωστόσο, πριν λίγες μέρες, εγκρίθηκε το εργοστάσιο χρυσού δίπλα στον αρχαιολογικό χώρο των Σταγείρων. Κατά τα άλλα, οι δηλώσεις του Θ. Πάγκαλου ήταν κορόνες περί θεωρίας πολιτισμού και υποσχέσεις για καλύτερη φύλαξη των χώρων και χαρακτηρισμοί για «αρειμάνιους» φύλακες και αρχαιολόγους «κλεισμένους σε γυάλινους πύργους».
Τον Θ. Πάγκαλο ακολούθησαν οι προϊστάμενοι των Διευθύνσεων του ΥΠΠΟ, οι οποίοι παρουσίασαν το έργο που έγινε και που δεν μπόρεσε να απεγκλωβιστεί από την οικονομική ανεπάρκεια και την απουσία ιεράρχησης. Ετσι, μπορεί να συγκροτήθηκε Επιτροπή Παρακολούθησης των Μεγάλων Εργων, όπως είπε η μέχρι πρόσφατα προϊσταμένη Κλασικών Αρχαιοτήτων, Λ. Παρλαμά, αλλά κατά το τελευταίο διάστημα το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο αποφάσισε τη διάλυση ή κατάχωση πολλών αρχαιολογικών χώρων. Οσο για τη φύλαξη μουσείων και αρχαιολογικών χώρων, η αντιμετώπιση κρίθηκε «εμβαλωματική».
Οι Διευθύνσεις Βυζαντινών Μνημείων και Συντήρησης Αρχαιοτήτων «στράτευσαν» το δυναμικό τους στην αντιμετώπιση των ζημιών από τους σεισμούς, αλλά η δραστηριότητα σταμάτησε στην καταγραφή. Η Διεύθυνση Αναστήλωσης Αρχαίων Μνημείων ολοκλήρωσε στην Ελευσίνα το Ιερό της Δήμητρας, τη μελέτη αποκατάστασης του τείχους και την απελευθέρωση του αρχαιολογικού χώρου από τις πολυκατοικίες. Στο Φρούριο της Φυλής ολοκληρώθηκε η μελέτη προσωρινών μέτρων, η προμελέτη για τη στέγαση του Λυκείου των Αθηνών. Συνεχίστηκαν οι εργασίες στους Μακεδονικούς Τάφους, στις Μυκήνες, στην Ολυμπία κ.α. Η Διεύθυνση Αναστήλωσης Βυζαντινών Μελετών δημοπράτησε έργα ύψους 7 δισεκατομμυρίων από το Β` ΚΠΣ. Συνέχισε τις εργασίες στη Νέα Μονή Χίου, στο Δαφνί, στον Οσιο Λουκά. Η Διεύθυνση Συντήρησης Αρχαιοτήτων παρουσίασε το έργο το '99 σε CD ROM, ολοκλήρωσε τη μεταφορά των Λεόντων της Δήλου στο μουσείο, ετοιμάζει αντίγραφα, συνέχισε τις εργασίες συντήρησης στους Μακεδονικούς Τάφους, στο Ακρωτήρι της Θήρας, στις φυλακές της Αίγινας, στο παράνομο τυπογραφείο του ΕΑΜ. Ως προς τα μουσεία έχουν ανατεθεί όλες οι μελέτες του Β` ΚΠΣ και βρίσκονται σε εξέλιξη 13 εργοτάξια.
Ωστόσο, πολλά από τα παραπάνω έργα και κυρίως τα μεγάλα έργα του υπουργείου, όπως Ακρόπολη, Μυκήνες, Επίδαυρος, Μυστράς, Ιλίου Μέλαθρον, Δήλος, τα διαχειρίζεται το αντίστοιχο «ταμείο διαχείρισης πόρων αρχαιολογικών χώρων». Γι' αυτό πρόσφατα έγινε πολύς λόγος, αφού τείνει να εξελιχθεί σε παραϋπηρεσία του ΥΠΠΟ με πολλούς κινδύνους για την ύπαρξη της ίδιας της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας.
Το βιβλίο του Γιάννη Καιροφύλα, «Η ιστορία της συνοικίας του Ψυρρή» (εκδόσεις «Φιλιππότη») θα παρουσιαστεί αύριο, στις 8 μμ, στην γκαλερί «Επιστροφή» (οδός Τάκη 6 - 8, Ψυρρή). Θα μιλήσει ο δημοσιογράφος και διευθυντής της Εταιρείας Αρχειακών Μελετών, Ελευθέριος Σκιαδάς.
«Εφυγε» το απόγευμα του Σαββάτου, στα 55 της χρόνια, η σοπράνο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Ιλεάνα Κωνσταντίνου, η οποία είχε τραυματιστεί σε ατύχημα με λεωφορείο.
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Παίρνει το δίπλωμα τραγουδιού από το Εθνικό Ωδείο με αριστείο και πρώτο βραβείο. Προσλαμβάνεται στην Εθνική Λυρική Σκηνή, μετά από διαγωνισμό στον οποίο επρώτευσε.
Το 1970 εμφανίζεται ως Ηρώ στην όπερα Ηρώ και Λέανδρος του Ανδρέα Νεζερίτη. Την επόμενη σεζόν, εμφανίζεται ως Κασσιανή στην ομώνυμη όπερα του Γεωργίου Σκλάβου. Το 1974 εμφανίζεται ως Ευρυδίκη στον Ορφέα του Γκλουκ. Στο Φεστιβάλ Αθηνών του '75 παίρνει μέρος στο ορατόριο Αγιος Παύλος του Πετρίδη, ως Θέκλα - Ευρυνίκη.
Με ανάλογη επιτυχία έχει εμφανιστεί στο εξωτερικό, ενώ έχει δώσει πολλά ατομικά ρεσιτάλ με πιάνο. Είχε συνταξιοδοτηθεί από την ΕΛΣ.