Σε κείμενό του σημειώνει, μεταξύ άλλων, ότι στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά «δεν πραγματώνονται οι προμελέτες της ΔΑΝΣΜ, αλλά η "μελέτη ερφαρμογής", την οποία εκπόνησε η ιδιωτική εργολαβική εταιρεία. Δεν πραγματοποιείται "αποκατάσταση", όπως αναφέρει το Υπουργείο, αλλά "αναστήλωση - ανακαίνιση" σε καταφανή παραβίαση των νόμων και της επιστημονικής μεθοδολογίας και πρακτικής. Με την "επίβλεψη" της ΔΑΝΣΜ η εταιρεία αλλοτριώνει το μνημείο».
Προσθέτει ότι οι εργασίες που γίνονται στο θέατρο «οδήγησαν στην καταστροφική αφαίρεση της περίφημης ξύλινης σκηνής», την οποία η ΔΑΝΣΜ χαρακτηρίζει «μοναδική». «Πράγματι», σχολιάζει ο Ν. Αξαρλής, «"μοναδικό" φαινόμενο κυνικά να ομολογείται ότι δεν έχει προβλεφθεί η αποκατάσταση της Σκηνής του ΔΘΠ, του πιο σημαντικού μέρους ενός θεάτρου!». Αναφερόμενος και στην ημερίδα που οργάνωσε η ΔΑΝΣΜ με αφορμή την έκθεσή της, σημειώνει ότι αυτές οι εκδηλώσεις «προσπαθούν να καλύψουν την απάτη και την παρανομία που εξελίσσεται» στο Δημοτικό Θέατρο, αφού, «δεν υπάρχει "αποκατάσταση" αλλά εργολαβική ανακαίνιση».
Σημειώνει, επίσης, ότι «οι εργολαβικές εργασίες» στο θέατρο πραγματοποιούνται «χωρίς να υπάρχει δημοτικός Οργανισμός Θεάτρου», διότι «οι κυρίαρχες απόψεις στο υπουργείο και στο Δήμο Πειραιά είναι η "ανεξαρτητοποίηση" του θεάτρου από το Δήμο και η λειτουργία του ως "καλλιτεχνικού κέντρου"». Δηλαδή, «δεν προσβλέπει στην αποκατάσταση του θεάτρου ως ιστορικού θεατρικού θεσμού, αλλά στην εργολαβική ανακαίνιση ενός "διατηρητέου νεοκλασικού" και στη μελλοντική λειτουργία του ως "ενοικιαζόμενης αίθουσας"». Ετσι, το μνημείο, «ούτε Δημοτικό θα είναι, ούτε θέατρο (...)».
Θυμίζουμε ότι στις πολλές παρεμβάσεις του για το ΔΘΠ, το ΚΚΕ έχει εκφράσει την ανησυχία του, τόσο για τη σωστή αποκατάσταση του μνημείου, όσο και για τη χρήση του. Για παράδειγμα, η Ερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ το 2005 κατέληγε στο ερώτημα: τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση «ώστε να αποσυνδεθεί» η λειτουργία και αποκατάσταση του θεάτρου «από ενδεχόμενη συμφωνία παραχώρησης της λειτουργίας του σε οποιοδήποτε άλλο ιδιωτικό ή επιχειρηματικό καλλιτεχνικό οργανισμό, πλην του Δήμου Πειραιά».
Mε στόχο την παρακίνηση των νέων συνθετών να εμπνευστούν από την ανιδιοτελή αφοσίωση του Δημήτρη Μητρόπουλου διεξάγεται για 13η χρονιά ο Διεθνής Διαγωνισμός Σύνθεσης «Δημήτρης Μητρόπουλος». Η τελική φάση (συναυλία, απονομή βραβείων) του διαγωνισμού θα πραγματοποιηθεί (6/11, 8.30μμ), στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Πρόεδρος της κριτικής επιτροπής είναι ο Πολωνός συνθέτης Zygmunt Krauze. Τα νέα έργα που παρουσιάζονται, διαγωνίζονται για τρία βραβεία (10.000, 7.000 και 5.000 ευρώ, αντιστοίχως). Ο διαγωνισμός πραγματοποιείται κάθε χρόνο στην Αθήνα, εναλλάξ για διεύθυνση ορχήστρας και σύνθεση. Η φετινή συμμετοχή χαρακτηρίζεται εντυπωσιακή, καθώς υποβλήθηκαν 75 υποψηφιότητες από 27 χώρες. Για την τελική φάση επιλέχθηκαν οι: Musheng Chen (Κίνα): «Dream Variations II», Manuel Martinez - Burgos (Ισπανία): «Communications», Andrea Nosari (Ιταλία): «L'alba dei sensi», Ηλίας Ραχανιώτης (Ελλάδα): «Στην Κατερίνα», Andrej Slezak (Σλοβακία/Ουγγαρία): «Tides». Ο Μίλτος Λογιάδης διευθύνει την Ορχήστρα των Χρωμάτων, διοργανώτρια του διαγωνισμού, σε συνεργασία με τον ΟΜΜΑ, υπό την αιγίδα του ΥΠΠΟ.
Στο ...«γάνωμα» του προφίλ του Γεωργιανού προέδρου, Σαακασβίλι, επιδίδεται το Χόλιγουντ, που έσπευσε να εκμεταλλευθεί τον περσινό πόλεμο Γεωργίας - Ρωσίας, για μια ακόμη κινηματογραφική υπερπαραγωγή.
Το ότι ο κινηματογράφος θα αποτελούσε προπαγανδιστική «συνέχεια» του θερμού ιμπεριαλιστικού πολέμου μεταξύ των δύο χωρών ήταν αναμενόμενο. Και στη Ρωσία προβλήθηκαν σχετικά ντοκιμαντέρ και γυρίζονται ταινίες. Ομως, ο «εκλεκτός» των ΗΠΑ, Σαακασβίλι, θέλει κάτι πιο «ηχηρό», δεδομένης και της οικονομικής κατάστασης της Γεωργίας, που δεν αντέχει πολυέξοδες παραγωγές.
Εύκολα μπορεί να υποθέσει κανείς το περιεχόμενο του σεναρίου, αφού σκηνοθέτης της είναι ο Ρένι Χάρλιν (αυτός «γύρισε» και τη χολιγουντιανή ταινία... «Πολύ σκληρός για να πεθάνει ΙΙ»), ενώ τον Σαακασβίλι θα υποδυθεί ο χολιγουντιανός «σταρ», λατινοαμερικανικής καταγωγής... Αντι Γκαρσία! Παρότι όλο «καστ» παραπέμπει ...σε κωμωδία, προφανώς θα πρόκειται για πολεμική περιπέτεια χολιγουντιανού τύπου, με έντονη δόση αντιρωσικής προπαγάνδας, που είναι άκρως απαραίτητη στο σημερινό καθεστώς της Γεωργίας, όχι μόνο γιατί έχασε τον περσινό πόλεμο, αλλά και για τη διαχρονική ανάγκη της εξουσίας να «αντικαθιστά» τον «άρτο» με «θεάματα».
Ο Χάρλιν, ο οποίος βρίσκεται ήδη στη Γεωργία για τα γυρίσματα (μεταξύ άλλων και στο προεδρικό μέγαρο), μιλώντας σε δημοσιογράφους, ισχυρίστηκε ότι η ταινία του θα είναι μια «μεγάλη, τραγική, ανθρώπινη ιστορία»!!!
Στο «Τριανόν» από τις 29/10-4/11 θα προβληθούν, όπως κάθε χρόνο, όλες οι ελληνικές μικρού μήκους ταινίες του 32ου Φεστιβάλ Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας, οι βραβευμένες ταινίες του Διεθνούς Τμήματος, όλες οι ελληνικές ψηφιακές που διαγωνίστηκαν. Επίσης οι «Βραβευμένες ταινίες PrixUIP 2008» από την Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου (31/10, 1/11) «κινηματογραφικά αριστουργήματα από το αρχείο της ΕΡΤ, "Ενός αιώνα Ελληνες"» (30/10 - 3/11), «A stranger in Drama» - η ταινία του εκπαιδευτικού προγράμματος «Drama mini talent lab» (29/10, 4/11).
Μια αναδρομή στο ρεμπέτικο τραγούδι από τον Τούντα ως τον Τσιτσάνη και από τον Βαμβακάρη ως τον Χιώτη, με έμφαση στο χρώμα της εποχής κυρίως στα φωνητικά, παρουσιάζει ο Αγάθωνας, στο «Τζιβαέρι» (Φορμίωνος 131, Παγκράτι, 210 7601732), κάθε Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο (11μμ). Μαζί του, το συγκρότημα «Τζιβαέρι», που γνωρίσαμε από τους δίσκους του «Με γλέντια, με γραμμόφωνα, με χίλια δυο μεράκια» και «Τα συρτά του ρεμπέτικου», αποτελούμενο από τους: Μάκη Σταμούλη (μπουζούκι- φωνή), Ελένη Λαζάρου (φωνή - μπαγλαμά - κρουστά), Βασίλη Σκούτα (κιθάρα - φωνή), Δημήτρη Μηταράκη (ακορντεόν - φωνή) και Εκτορα Κοσμά (βιολί).