ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 17 Δεκέμβρη 2009
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Διόδια και στην Εγνατία μέχρι το καλοκαίρι

Από πρόσφατη κινητοποίηση του ΚΚΕ με αίτημα την κατάργηση όλων των διοδίων
Από πρόσφατη κινητοποίηση του ΚΚΕ με αίτημα την κατάργηση όλων των διοδίων
Σαν να μην έφταναν τα πανάκριβα χαράτσια που πληρώνουν τώρα οι οδηγοί στην ιδιωτικοποιημένη Εθνική Οδό, διόδια θα πληρώνουν μέχρι το καλοκαίρι και στην Εγνατία Οδό, παρότι ο αυτοκινητόδρομος αυτός, που στοίχισε πάνω από 6,5 δισ. ευρώ, κατασκευάστηκε αποκλειστικά με χρήματα του εργαζόμενου λαού. Αυτό επιβεβαίωσαν χτες κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο υπουργός Υποδομών Δ. Ρέππας και ο υφυπουργός Γ. Μαγκριώτης.

Οι οδηγοί θα πληρώνουν τα διόδια σε 12 τουλάχιστον σταθμούς που κατασκευάζονται κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου συνολικού μήκους 670 χιλιομέτρων, από την Ηγουμενίτσα ως την Αλεξανδρούπολη. Οσον αφορά το ύψος του χαρατσιού, οι υπουργοί κράτησαν κρυφά τα χαρτιά τους λέγοντας μόνο ότι θα είναι μικρότερο από αυτό που πληρώνει ο λαός στους οδικούς άξονες που έχουν παραχωρηθεί στους ιδιωτικούς ομίλους. Για την επιβολή των διοδίων προφασίστηκαν τόσο την αποπληρωμή δανείων 1 δισ. ευρώ που συνήφθηκαν για την κατασκευή του έργου, όσο και το κόστος συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου, που υπολογίζεται σε 60 εκατ. ευρώ το χρόνο. Επίσης ανακοίνωσαν ότι παράλληλα με την έναρξη πληρωμής των διοδίων θα αρχίσουν να λειτουργούν και 4 ή 5 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών, οι οποίοι το πιθανότερο είναι να παραχωρηθούν σε ιδιώτες με μακροχρόνιες μισθώσεις.

Οι δύο υπουργοί παραδέχτηκαν ότι τα διόδια που πληρώνει ο λαός στους αυτοκινητόδρομους που εκμεταλλεύονται οι ιδιωτικοί όμιλοι με συμβάσεις παραχώρησης, που ψήφισαν από κοινού ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, είναι πανάκριβα και θα γίνουν ακριβότερα μέσα στο 2010, όπως προβλέπουν οι συμβάσεις. Επανέλαβαν ότι θα επαναδιαπραγματευτούν τις συμβάσεις, ώστε να περιοριστούν οι αυξήσεις, ενώ το όλο εγχείρημα θα συνοδευτεί και με την κατασκευή αξιόπιστων παράπλευρων οδικών δικτύων. Πάντως τις διαπραγματεύσεις με τους κατασκευαστικούς ομίλους και τις τράπεζες που θα ξεκινήσουν το 2010 τις χαρακτήρισαν δύσκολες. Στο μεταξύ ο λαός θα εξακολουθήσει να πληρώνει τα πανάκριβα διόδια, ακόμη και στους παράπλευρους σταθμούς που ξεφυτρώνουν ήδη σαν τα ... «μανιτάρια»!

Εμμένουν σε «συμβάσεις παραχώρησης» και ΣΔΙΤ

Ο Δ. Ρέππας ανακοίνωσε επίσης την ακύρωση της υπάρχουσας δημοπράτησης τόσο των επεκτάσεων της Αττικής Οδού, όσο και του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης, ωστόσο πρόσθεσε ότι και τα δύο έργα θα επαναδημοπρατηθούν για να κατασκευαστούν πάλι με τη μέθοδο των συμβάσεων παραχώρησης, γεγονός που επιφέρει πανάκριβα τέλη για το λαό και τεράστια κέρδη για τους κατασκευαστές.

Ειδικότερα ο υπουργός για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού δήλωσε ότι το έργο θα επαναδημοπρατηθεί σε ένα χρόνο και θα «δένει» με το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αττικής, αφού σήμερα ένα τμήμα του (Μεσόγεια - Καλύβια) βρίσκεται εκτός Ρυθμιστικού και για ένα άλλο (Σπάτα - Αεροδρόμιο) δεν υπάρχουν περιβαλλοντικές μελέτες.

Ο υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε επίσης ότι: Μέχρι το τέλος Μάρτη 2010 θα παρουσιάσει νομοσχέδιο για τους νέους τρόπους ανάθεσης μελετών και δημοσίων έργων. Θα δημιουργηθεί σύστημα ηλεκτρονικής παρακολούθησης έργων και μελετών, που θα περιλαμβάνει τα βασικά στοιχεία του κάθε έργου (ημερομηνίες δημοπράτησης, υπογραφής της σύμβασης και ολοκλήρωσης, προϋπολογισμούς, περιβαλλοντικούς όρους, τον ανάδοχο κ.ά.). Τα στοιχεία του έργου θα βρίσκονται στο διαδίκτυο και θα ανανεώνονται τουλάχιστον κάθε τρίμηνο.

Τέλος, ανακοινώθηκε ότι υπάρχει μια «μαύρη τρύπα» που συνίσταται: Σε ένα κονδύλι 2,4 δισ. ευρώ δεκάδων έργων που έχουν εξαγγελθεί, αλλά δεν υπάρχει χρηματοδότηση. Σε 1 δισ. ευρώ δάνεια για την Εγνατία και σε 1,5 δισ. δάνεια για τα μετρό Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Σε πάνω από 1 δισ. ευρώ για απαλλοτριώσεις μόνο για τα οδικά έργα των συμβάσεων παραχώρησης. Σε πάνω από 1 δισ. ευρώ για αποπληρωμές των εργολάβων. Πάντως δήλωσαν ότι τα έργα θα γίνουν είτε με δάνεια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, είτε με τη σταδιακή αύξηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, είτε με ΣΔΙΤ...

Η καταρρακτώδης βροχή της περασμένης Τρίτης στη Σαμοθράκη προκάλεσε την πτώση γέφυρας (φωτ.), με αποτέλεσμα να κινδυνεύσει ψαράς που εκείνη την ώρα περνούσε από εκεί με το αγροτικό αυτοκίνητό του. Το σημείο είναι στο 2ο χλμ. της επαρχιακής οδού Καμαριώτισσας - Θέρμων και συγκεκριμένα στην περιοχή «Ποταμιά». Ο 56χρονος ψαράς σώθηκε τελικά, όταν αστυνομικοί τον τράβηξαν με σκοινί από το σημείο εγκλωβισμού.

Συνεχίζεται το κυνήγι των μεταναστών

Με το «ξεψάχνισμα» ειδικών της Frontex συνεχίζονται οι λεγόμενες επαναπροωθήσεις μεταναστών που ζητούν καταφύγιο στις χώρες της ΕΕ. Στη χώρα μας εδώ και δύο μήνες εφαρμόζεται το πιλοτικό πρόγραμμα «Attica», το οποίο στελεχώνεται από ειδικούς σε θέματα επιχειρήσεων επαναπροώθησης και ταυτοποίησης αλλοδαπών. Η τελευταία είναι απαραίτητη για την προετοιμασία των «επιχειρήσεων επαναπατρισμού», δηλαδή της βίαιης ή «ηθελημένης» εκδίωξης. Οι ειδικοί αυτοί μπορούν να εντοπίζουν και να αναγνωρίζουν τη χώρα προέλευσης κάθε αλλοδαπού κυρίως μέσα από τη διαδικασία της συνέντευξης.

Στο πλαίσιο αυτό το περασμένο Σάββατο μεταφέρθηκαν αεροπορικά από το κέντρο κράτησης της Σάμου στην Αθήνα 85 μετανάστες. Οι τελευταίοι μεταφέρθηκαν στη Διεύθυνση Αλλοδαπών διότι δεν προέρχονταν από τις χώρες τις οποίες δήλωσαν ως χώρες προέλευσης. Είναι συχνό το φαινόμενο εξαθλιωμένοι μετανάστες που προέρχονται από φτωχές χώρες του τρίτου κόσμου να δηλώνουν άλλη χώρα προέλευσης, οι πολίτες της οποίας δικαιούνται πολιτικό άσυλο. Για τους 85 μετανάστες έχει ξεκινήσει η διαδικασία χορήγησης ταξιδιωτικών εγγράφων από τις πρεσβείες τους, προκειμένου να εφαρμοστεί η διαδικασία του επαναπατρισμού τους.

Παράσταση διαμαρτυρίας των πυροσβεστών

Παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη πραγματοποιεί αύριο Παρασκευή η Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση Πυροσβεστών για να απαιτήσει την άμεση διακοπή της εφαρμογής της 12ωρης εργασίας στους πυροσβέστες. Η παράσταση διαμαρτυρίας θα πραγματοποιηθεί στις 10 το πρωί και η ΕΑΚΠ απευθύνει κάλεσμα συμμετοχής προς όλες τις πρωτοβάθμιες ενώσεις και τους εργαζόμενους της Πυροσβεστικής.

Η ΕΑΚΠ καλεί τους πυροσβέστες να διεκδικήσουν την άμεση διακοπή του πιλοτικού προγράμματος για το 12ωρο, την εφαρμογή του πλήρους πενθημέρου και την αμοιβή για την εργασία πέραν αυτού. Επίσης, να απαιτήσουν άμεση κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων μέσα από συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, τη δημιουργία ενιαίου φορέα δασοπροστασίας και την ουσιαστική αναδιοργάνωση της Πυροσβεστικής σε όλα τα επίπεδα με χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό.

ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ
Νέα ληστεία σε βάρος των εργαζομένων

Νέα ληστεία σε βάρος των εργαζομένων, των λαϊκών στρωμάτων σηματοδοτούν οι αυξήσεις στα διόδια της εθνικής οδού Αθήνας - Πάτρας, τονίζει σε ανακοίνωσή της η Εκτελεστική Γραμματεία του ΠΑΜΕ. Και επισημαίνει:

«Η εργατική τάξη της χώρας μας πληρώνει τριπλά. Πληρώνει τη χρηματοδότηση της κατασκευής των έργων που γίνονται από ιδιώτες με τη σύμπραξη του κράτους. Ξαναπληρώνει με την αντιλαϊκή φορολογία. Πληρώνει πάλι διόδια για να τα χρησιμοποιεί.

Αυτή η πολιτική οδηγεί κατευθείαν στην αύξηση της κερδοφορίας του κεφαλαίου. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ παρέδωσαν τις εθνικές οδούς στο μεγάλο κεφάλαιο με τα ΣΔΙΤ.

Τα μεγάλα έργα που έγιναν και θα γίνουν δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες των εργαζομένων, του λαού, αλλά γίνονται για να εξασφαλίζουν τη μεγαλύτερη διασύνδεση της ευρωπαϊκής αγοράς με τη βαλκανική, τη ρωσική και ασιατική για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κεφαλαίου».

Η Εκτελεστική Γραμματεία του ΠΑΜΕ καταγγέλλει την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για τη νέα ληστεία, που κλέβει από τις τσέπες των εργαζομένων και γεμίζει τα ταμεία των μεγαλοκατασκευαστών και καλεί τους εργαζόμενους να αντιδράσουν. «Πρέπει - τονίζει - να πάρουν απάντηση κυβέρνηση και μεγαλοεργοδοσία.

Να παλέψουμε:

Να καταργηθούν όλα τα διόδια. Να υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση χωρίς χαράτσια πουθενά.

Για δημόσιες, σύγχρονες φθηνές συγκοινωνίες και με δωρεάν ζώνη το πρωί.

Μείωση των εισιτηρίων την υπόλοιπη μέρα.

Για υποδομές και έργα που πρέπει να αναλαμβάνει το κράτος, χωρίς να πληρώνει ο λαός».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ