Το Τμήμα Διοίκησης και Διαχείρισης Εργων του ΤΕΙ Λάρισας προωθεί την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας με την εταιρεία «e-Trikala AE»
Σε σχετικό έγγραφο του Τμήματος - το υπογράφει ο πρόεδρός του Παν. Φιτσιλής - που στάλθηκε στο δήμαρχο Τρικάλων, Μ. Ταμήλο, αναφέρεται: «Σε συνέχεια των διερευνητικών επαφών που διενεργήθηκαν μεταξύ των μελών ΔΕΠ του Τμήματός μας και ημών, εκφράζουμε το ενδιαφέρον μας να συνάψουμε μαζί σας Μνημόνιο Συνεργασίας που να προσδιορίζει και να περιγράφει το πλαίσιο δραστηριοτήτων που μπορούμε να αναπτύξουμε με την εταιρεία του Δήμου Τρικκαίων "e-Trikala AE" σε θέματα Διαχείρισης Εργων, Υψηλής Τεχνολογίας, Ερευνας και Καινοτομίας».
Το γεγονός ότι το ΤΕΙ Λάρισας απευθύνει πρόταση «επιχειρηματικής συνεργίας» στο Δήμο Τρικάλων, δείχνει, εκτός των άλλων, ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχει εξελιχθεί σε έναν από τους βασικούς μοχλούς προώθησης της «επιχειρηματικότητας», της εμπορευματοποίησης και ιδιωτικοποίησης της Δημόσιας Εκπαίδευσης.
Να σημειώσουμε ότι η εταιρεία «e-Trikala AE» ασχολείται με θέματα τεχνογνωσίας και τεχνολογίας, προσφέροντας «συμβουλευτικές υπηρεσίες» και «ολοκληρωμένες λύσεις» στο δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα. Ανήκει, μεν, στο Δήμο, αλλά πρόκειται για «Ανώνυμη Εταιρεία» που λειτουργεί με «ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια».
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο έγγραφο του Τμήματος του ΤΕΙ προς τον Δήμο, σκοπός της προτεινόμενης συνεργασίας είναι «η ερευνητική και εκπαιδευτική στήριξη των δράσεων της e-Trikala, όπως αποφασίζονται από τα καταστατικά όργανα στο πλαίσιο τις βιώσιμης και μακρόχρονης ανάπτυξης της περιοχής στην οποία δραστηριοποιείται».
Αντικείμενο του μνημονίου είναι:
-- Η ενίσχυση της διαχειριστικής επάρκειας της «e-Trikala» στα έργα που σχεδιάζει και υλοποιεί.
-- Η εκπαίδευση και η διάθεση τεχνογνωσίας στα στελέχη της «e-Trikala» και της Αυτοδιοίκησης σε θέματα διοίκησης και διαχείρισης έργων και υψηλής τεχνολογίας.
-- Η ανταλλαγή εμπειρίας στη διαχείριση πολύπλοκων έργων με κοινωνικές επιπτώσεις.
-- Η συνεργασία για την προώθηση επιστημονικών μεθόδων διοίκησης έργων στους φορείς του νομού.
-- Η από κοινού διαμόρφωση υποθέσεων έρευνας ή/και κατάρτιση προγραμμάτων.
-- Η μεταφορά αποτελεσμάτων της ερευνητικής δραστηριότητας των ΤΕΙ που σχετίζονται με συγκεκριμένα αντικείμενα για τα οποία δεν υπάρχει ειδίκευση στα στελέχη της «e-Trikala».
-- Η δημιουργία κοινών ομάδων εργασίας, μελέτης καλών πρακτικών, μελέτης περιπτώσεων και έρευνας όπου κρίνεται απαραίτητο και σκόπιμο για την ανάπτυξη ή μεταφορά γνώσεων, τεχνικών και εμπειρίας.
-- Η παροχή ευκαιριών για πρακτική άσκηση από την «e-Trikala» στους σπουδαστές του ΤΕΙ.
-- Η από κοινού οργάνωση εκδηλώσεων παρουσίασης αποτελεσμάτων.
Για το σχολείο:«Εχουμε σε πλήρη εξέλιξη και θα παρουσιαστεί στο τέλος Γενάρη το συνολικό σχέδιο για την αλλαγή που αφορά το νέο σχολείο και ξεκινά από το Νηπιαγωγείο, συνεχίζει στο Δημοτικό, πάει στο Γυμνάσιο και σημαίνει αλλαγή αναλυτικών προγραμμάτων (...). Νέος τρόπος διοίκησης του σχολείου και αυτόνομης ή, πιο σωστά, αυτοδιοίκητης λειτουργίας. Τα σχολεία δεν μπορεί να είναι ομοιόμορφα».
Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ετοιμάζεται να γκρεμίσει και μια απ' τις τελευταίες κατακτήσεις στο «δημόσιο» σχολείο. Με το πρόσχημα των διαφορετικών αναγκών, ανά περιοχή, και των «ιδιαιτεροτήτων» οι μαθητές δε θα έχουν ενιαίο σχολικό πρόγραμμα. Τα σχολεία, λέει η υπουργός, «δεν μπορεί να είναι ομοιόμορφα», λες και η μόρφωση που δικαιούται ένα παιδί, στο σχολείο, εξαρτάται απ' τον τόπο ή την περιοχή που κατοικεί, απ' το αν ζει στην Αθήνα, σ' ένα νησί του Αιγαίου ή σ' ένα απομακρυσμένο ορεινό χωριό. Η κυβέρνηση δεν έχει ούτε άγνοια για τις σύγχρονες ανάγκες των μαθητών ούτε ...δεν ξέρει πώς μπορεί να τις ικανοποιήσει. «Απλά», έχει συγκεκριμένους πολιτικούς στόχους: Το ενιαίο και ολοκληρωμένο σχολικό πρόγραμμα να αντικατασταθεί από τοπικά προγράμματα, τα οποία θα καθορίζονται απ' τις ανάγκες της ...τοπικής αγοράς. Μία είναι η συνέπεια όλων αυτών: Αμορφωσιά και υποταγή!
Με λίγα λόγια, πτυχία από πανεπιστήμια, ΤΕΙ, κολέγια, κέντρα κατάρτισης, πιστοποιητικά από ημερίδες και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς σε ...εκπαιδευτικό προϊόν, θα μπαίνουν στο ίδιο τσουβάλι. Μετά θα κρίνονται και θα ...εγκρίνονται από ενιαίο σύστημα πιστοποίησης σχολών και επαγγελμάτων, στο οποίο έχει αναφερθεί πολλές φορές το υπουργείο.