Εκπρόσωποι από 25 Κομμουνιστικά και Εργατικά Κόμματα συζήτησαν, χτες, στις Βρυξέλλες, για την «Επιχείρηση παραχάραξης της Ιστορίας του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου στην Εκπαίδευση»
Το θέμα της συνάντησης ήταν «Η επιχείρηση παραχάραξης της Ιστορίας του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου στην Εκπαίδευση». Οι ομιλητές συνέδεσαν το θέμα με το συνολικότερο κλίμα παραχάραξης της Ιστορίας και του αντικομμουνισμού που υπάρχει, τα τελευταία χρόνια και τόνισαν την ανάγκη πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση της επίθεσης. Πρώτος το λόγο πήρε ο επικεφαλής της αντιπροσωπείας του ΚΚΕ, Νίκος Σοφιανός, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του Κόμματος που παρουσίασε την εισήγηση του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ στη Συνάντηση.
«Η ιστορική έρευνα είναι εργαλείο εξαιρετικά χρήσιμο στη σύγχρονη πάλη για το σοσιαλισμό, καθώς μπορεί να εμπλουτίσει την αυτογνωσία των κομμουνιστών και των κομμουνιστριών για την ολόπλευρη ανάπτυξη της ταξικής πάλης, σε συνθήκες νίκης της αντεπανάστασης», ανέφερε εισηγητικά ο Ν. Σοφιανός. Τονίζοντας ότι η πλαστογράφηση της Ιστορίας εντάθηκε μετά τη νίκη της αντεπανάστασης στις πρώην σοσιαλιστικές χώρες, παρέθεσε μερικά από τα παραδείγματα αντικομμουνιστικής προπαγάνδας των τελευταίων χρόνων και υπογράμμισε ότι «αυτό που θέλει η αστική θεώρηση της Ιστορίας είναι να ξεριζωθεί οριστικά κάθε έννοια της λαϊκής πάλης που έρχεται σε σύγκρουση με την κυρίαρχη ταξική νομιμότητα».
Καταλήγοντας στην παρουσίαση της εισήγησης, ο ομιλητής επισήμανε: «Δεν έχουμε αυταπάτες ότι είναι δυνατόν να αλλάξουν τα βιβλία της Ιστορίας που διδάσκονται στα σημερινά σχολεία, δίχως να αλλάξει ριζικά η συνολική εκπαίδευση, η σημερινή οικονομία, τελικά η εξουσία.Προϋπόθεση είναι η όξυνση της ιδεολογικοπολιτικής διαπάλης στα σχολεία, μέσα στο μάθημα και έξω από αυτό. Η καταδίκη του αντικομμουνισμού στα σχολεία και γενικότερα στην κοινωνία, με οποιαδήποτε μορφή εμφανίζεται, ραφιναρισμένος ή ωμός, είναι καθήκον πρώτα και κύρια του εργατικού κινήματος, αλλά και των παιδαγωγών, των μαθητών και των φοιτητών από τα φτωχά λαϊκά στρώματα. Απαιτείται έτσι να οργανωθεί η αντεπίθεση με βάση το μορφωτικό περιεχόμενο του σχολείου και τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες, με όρους ιδεολογίας, με όρους κινήματος και με άξονα τον άλλο δρόμο ανάπτυξης, στη διέξοδο και την προοπτική της Λαϊκής Εξουσίας, του Σοσιαλισμού. Η ιστορία βρίσκεται στο πλαίσιο της γενικής ταξικής πάλης και είναι όπλο στον αγώνα για τη λαϊκή εξουσία, γιατί βοηθάει στην εξαγωγή συμπερασμάτων για το ρόλο της κάθε τάξης στην Ιστορία, συμπερασμάτων ιδιαίτερα πολύτιμων στο σήμερα, που η νεολαία πρέπει να είναι ιδεολογικά εξοπλισμένη απέναντι στους εκμεταλλευτές. Η νικηφόρα πορεία της τάξης μας, με μπροστάρηδες τους κομμουνιστές, ενισχύει στη συνείδηση κάθε νέου ανθρώπου το ότι η εργατική τάξη είναι αυτή που έχει όχι μόνο το δίκιο, αλλά και τη δύναμη να το κατακτήσει».
Οι εκπρόσωποι των Κομμουνιστικών και Εργατικών Κομμάτων που στάθηκαν με παραδείγματα στην πλαστογράφηση της Ιστορίας του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, υπογραμμίζοντας ότι ο ηρωικός αγώνας της Σοβιετικής Ενωσης, είτε διαστρεβλώνεται, είτε υποτιμάται, είτε αποσιωπάται, είτε, κυριολεκτικά, αναποδογυρίζεται. Από τη μια είναι ανύπαρκτη, στην Παιδεία, η στήριξη του κεφαλαίου στο ναζισμό και οι λόγοι που οδήγησαν στο Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και, από την άλλη, ο αγώνας της Σοβιετικής Ενωσης και ο πρωτοπόρος ρόλος των κομμουνιστών στην Αντίσταση, είτε αλλοιώνεται, είτε αποκρύπτεται.
Οι ομιλητές σημείωσαν ότι ο κομμουνισμός και ο φασισμός παρουσιάζονται ως δύο ολοκληρωτικά καθεστώτα, απέναντι στην «καλή» αστική δημοκρατία, σύμφωνα και με την προσπάθεια που γίνεται από την ΕΕ. Κύριος στόχος, είπαν, είναι να αμαυρωθεί στη συνείδηση των λαών η κομμουνιστική θεωρία, γιατί αυτή αποτελεί τον κίνδυνο για τον καπιταλισμό και μπορεί να δώσει όραμα στους λαούς για το μέλλον τους.
Η νέα γενιά, επισήμαναν, μεγαλώνει με μνημεία για τα θύματα των ολοκληρωτικών καθεστώτων (π.χ. Λετονία), εξομοιώνοντας το φασισμό και τον κομμουνισμό! Χαρακτηριστικό ήταν επίσης το παράδειγμα από τη Λιθουανία, όπου υπάρχει απαγόρευση κάθε κομμουνιστικού συμβόλου και έχουν προνόμια οι συνεργάτες Γερμανών, και τα παιδιά μαθαίνουν ότι μετά τη γερμανική κατοχή, ήρθε μια δεύτερη κατοχή, η Σοβιετική!
Στο οπλοστάσιο του αντικομμουνισμού στην Παιδεία, αλλά και συνολικά, εντάσσεται, υπογραμμίστηκε, η άγνοια και η αποσπασματική γνώση που «προσφέρεται» στους λαούς της Ευρώπης, αλλά και ο «καλυμμένος» αντικομμουνισμός. Δεν είναι λίγα τα παραδείγματα όπου ο ρόλος των κομμουνιστών στην Αντίσταση υποβαθμίζεται και υμνείται ο ρόλος των εκπροσώπων της αστικής τάξης. Στη Συνάντηση, σημειώθηκε ότι η Παιδεία, έτσι όπως τη θέλει και την κατασκευάζει το κεφάλαιο, επιδιώκει να βγάζει ανθρώπους που να μη γνωρίζουν την ιστορία τους, να μη γνωρίζουν τις ηρωικές στιγμές των λαών, ώστε να μην μπορούν να φανταστούν ένα καλύτερο μέλλον.
Τα 25 Κομμουνιστικά κι Εργατικά Κόμματα και Οργανώσεις που συμμετείχαν στη συνάντηση είναι τα εξής:
Κόμμα Εργατών Βελγίου
Νέο Κομμουνιστικό Κόμμα Βρετανίας
Κομμουνιστικό Κόμμα Βρετανίας
Κόμμα των Βούλγαρων Κομμουνιστών
Σοσιαλιστικό Εργατικό Κόμμα Κροατίας
ΑΚΕΛ (Κύπρος)
Κομμουνιστικό Κόμμα Βοημίας Μοραβίας
Κομμουνιστικό Κόμμα στη Δανία
Κομμουνιστικό Κόμμα Δανίας
Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας
Κομμουνιστικό Κόμμα Εσθονίας
Γερμανικό Κομμουνιστικό Κόμμα
Κόμμα των Εργατών της Ιρλανδίας
Σοσιαλιστικό Κόμμα Λετονίας
Σοσιαλιστικό Κόμμα Λιθουανίας
Κομμουνιστικό Κόμμα Λουξεμβούργου
Κομμουνιστικό Κόμμα Μάλτας
Νέο Κομμουνιστικό Κόμμα Ολλανδίας
Κομμουνιστικό Κόμμα Πολωνίας
Πορτογαλικό Κομμουνιστικό Κόμμα
Κομμουνιστικό Κόμμα Ρώσικης Ομοσπονδίας
Κομμουνιστικό Εργατικό Κόμμα Ρωσίας - Επαναστατικό Κόμμα Κομμουνιστών
Κομμουνιστικό Κόμμα Σλοβακίας
Ενωση Κομμουνιστών Ουκρανίας
Πόλος για την Κομμουνιστική Αναγέννηση στη Γαλλία