ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 24 Μάρτη 2010
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΗΘΟΠΟΙΩΝ
Για ΣΕΗ των αγώνων και ταξικής ενότητας με όλους τους εργάτες

Στις 29 /3 οι αρχαιρεσίες στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών

Στις 29 Μάρτη, οι ηθοποιοί ψηφίζουν για εκλογή ΔΣ του ΣΕΗ, στον ΟΕΘ, Εξελεγκτική Επιτροπή, Πειθαρχικό Συμβούλιο, και αντιπροσώπους στην ΠΟΘΑΕΚΑ, από την ανατολή έως τη δύση του ήλιου, στο Σωματείο (Κάνιγγος 33, 2ος όροφος), στο «Βασιλικό Θέατρο» της Θεσσαλονίκης και στις έδρες των ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Οι ηθοποιοί πρέπει να προσκομίσουν την ταυτότητα του σωματείου και το βιβλιάριο ασθενείας.

Για το ΣΕΗ δεν είναι απλά μια εκλογική μάχη. Είναι ουσιαστικός αγώνας για ένα σωματείο ισχυρό συνδικαλιστικά και καλλιτεχνικά, ικανό να παρεμβαίνει στα πολιτιστικά δρώμενα.

Η Δημοκρατική Ενότητα Ηθοποιών επισημαίνει ότι «ο καθένας καταλαβαίνει πως αν σήμερα κάνουμε πίσω, η επίθεση δεν θα σταματήσει πουθενά. Για την κρίση οι μόνοι που δεν έχουμε ευθύνη είμαστε εμείς οι εργαζόμενοι. Δεν είναι οι πενιχρές μας συντάξεις, οι μισθοί πείνας, η ανασφάλιστη κι απλήρωτη εργασία, η εφιαλτική ανεργία ειδικά των νέων ηθοποιών που δημιούργησαν τα ελλείμματα και τα μεγάλα χρέη του κράτους και των ασφαλιστικών ταμείων, αλλά η πολιτική των φοροαπαλλαγών, των προνομίων και των τεράστιων κρατικών χρηματοδοτήσεων προς το μεγάλο κεφάλαιο».

Οι ηθοποιοί οφείλουν να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα με οδηγό τις δημοκρατικές και αγωνιστικές παραδόσεις του κλάδου. Και για να είναι αποτελεσματικός ο αγώνας, οφείλουν να συμπαραταχθούν σε μια αγωνιστική προοπτική, στην οποία τους καλεί η Δημοκρατική Ενότητα. Οφείλουν να πάψουν να είναι παθητικοί και μοιρολάτρες. Οφείλουν να αρνηθούν την αθλιότητα που τους επιβάλλουν.

Τη διετία που πέρασε η Δημοκρατική Ενότητα Ηθοποιών προσπάθησε να ανταποκριθεί στην εμπιστοσύνη του κλάδου, που την ανέδειξε σε πλειοψηφία στο ΔΣ, αναπτύσσοντας την αγωνιστική δράση του σωματείου μέσα στο γενικότερο λαϊκό κίνημα. Οσα έγιναν το προηγούμενο διάστημα είναι λιγοστά μπροστά στις πολλαπλάσιες ανάγκες και τα μεγάλα προβλήματα του χώρου, μπροστά στην ανάγκη αλλαγής της σημερινής κατάστασης.

Με σύνθημα «Η ΤΕΧΝΗ ΑΝΘΙΖΕΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ» η Δημοκρατική Ενότητα Ηθοποιών, τα δύο αυτά χρόνια έδωσε τη μάχη όχι απλά για την υπεράσπιση των κατακτήσεων της 92χρονης διαδρομής του ΣΕΗ, αλλά και για τη διεύρυνσή τους, σύμφωνα με τις σύγχρονες ανάγκες και τις δυνατότητες της εποχής.

Για να μείνει το ΣΕΗ σωματείο των μελών του, στήριγμα όλων των συναδέλφων, ιδιαίτερα των νέων που βιώνουν σε μεγαλύτερη ένταση την εργοδοτική τρομοκρατία, την ανασφάλεια, την περιστολή των δικαιωμάτων τους, την ισοπέδωση της προσωπικότητάς τους, για δυνατό ΣΕΗ των αγώνων, της αλληλεγγύης και της ταξικής ενότητας με τους άλλους εργαζόμενους στις προσεχείς εκλογές του σωματείου οι ηθοποιοί ψηφίζουν ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΗΘΟΠΟΙΩΝ.

Η αρχαιότερη τεχνική κατασκευή

Το αρχαιότερο μέχρι σήμερα γνωστό τεχνικό έργο στον ελλαδικό χώρο, πιθανόν και παγκοσμίως, είναι το τείχος, ηλικίας 23.000 χρόνων, που βρέθηκε στο προϊστορικό σπήλαιο της Θεόπετρας, κοντά στην Καλαμπάκα στη Θεσσαλία!

Η χρονολόγηση του τεχνητού λιθοσωρού - τείχους, που κλείνει την είσοδο του σπηλαίου κατά τα 2/3, έγινε με τη μέθοδο της οπτικής φωταύγειας, αποδίδοντάς του μια μέση ηλικία 23.000 ετών, πιστοποιώντας έτσι το έργο της κατασκευής του λιθοσωρού ως το αρχαιότερο που έχει αποκαλυφθεί μέχρι σήμερα στην Ελλάδα και σίγουρα ένα από τα αρχαιότερα στον κόσμο.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, η ηλικία της κατασκευής «συμπίπτει απόλυτα με την ψυχρότερη περίοδο της τελευταίας παγετώδους εποχής και υποδηλώνει ότι το έργο κατασκευάστηκε από τους παλαιολιθικούς οικιστές του σπηλαίου, για να προστατευθούν από το τότε δριμύ ψύχος». Η χρονολόγηση πραγματοποιήθηκε στο εργαστήριο Αρχαιομετρίας του κέντρου «Δημόκριτος», από την ερευνητική ομάδα των Ν. Ζαχαριά, επίκουρου καθηγητή του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και του δρ. Ι. Μπασιάκου, διευθυντή ερευνών του ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος».

Στο σπήλαιο έχουν πραγματοποιηθεί συστηματικές ανασκαφές την τελευταία 25ετία, υπό τη διεύθυνση της δρ. Ν. Κυπαρίσση - Αποστολίκα, προϊσταμένης της Εφορείας Παλαιοανθρωπολογίας - Σπηλαιολογίας Νοτίου Ελλάδος του ΥΠΠΟ-Τ.

«Ενδύεσθαι»: Από την αρχαιότητα στον 20ό αιώνα

«Τσίγκλισμα», για να ανταποκριθεί η πολιτεία στο χρόνιο στόχο του Πελοποννησιακού Λαογραφικού Ιδρύματος Ναυπλίου (ΠΛΙΝ) και της δημιουργού του, ενδυματολόγου του θεάτρου, Ιωάννας Παπαντωνίου, να δημιουργηθεί μουσείο του Ενδύματος (προτείνεται να διαθέσει η πολιτεία μια από τις αποθήκες στο πρώην Ελληνικό Αεροδρόμιο), αποτελεί η ποσοτικά τεράστια, πολύ ενδιαφέρουσα και γοητευτική έκθεση που οργάνωσε το ΠΛΙΝ, σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Ενδυματολογίας, με τίτλο «Ενδύεσθαι - Για ένα μουσείο του πολιτισμού του ενδύματος» και θα φιλοξενείται στο Μουσείο Μπενάκη (Πειραιώς 138) μέχρι τις 23 Μάη. Η έκθεση, που παρουσιάστηκε χτες σε συνέντευξη Τύπου, αριθμεί πολλές εκατοντάδες εκθέματα (γυναικείες - ανδρικές - παιδικές ενδυμασίες, εσώρουχα, αξεσουάρ, στολίδια, τσάντες, παπούτσια, καπέλα, ποικίλα αντικείμενα κατασκευής ενδυμάτων, κ.λπ.), που αναδράμουν στην ιστορία και την εξέλιξη του ενδύματος από την αρχαιότητα έως τον 20ό αιώνα, στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. Μεταξύ των εκθεμάτων περιλαμβάνονται μοναδικής αξίας ελληνικές παραδοσιακές φορεσιές (κοσμικές, αποκριάτικες, αγροτικές, εργατικές, παιδικές της συλλογής του ΠΛΙΝ), ενδυματολογικά αριστουργήματα διάσημων σχεδιαστών (της συλλογής του ΠΛΙΝ), κοστούμια Ελλήνων σκηνογράφων - ενδυματολόγων για θεατρικές παραστάσεις (Τσαρούχη, Γ. Πάτσα, Δ. Φωτόπουλου) και πλήθος άλλες δωρεές. Ο Σταμάτης Κραουνάκης έγραψε και δώρισε στο ΠΛΙΔ μια ομότιτλη εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ορχηστρική σύνθεσή του.

Με κλέφτικα τραγούδια

Φωνή που μας έχει αποκαλύψει σπάνια «τοπία» της παραδοσιακής μας μουσικής, η Γιώτα Βέη τραγουδά σήμερα (8μ.μ.), στο αμφιθέατρο του Δήμου Χολαργού, στην επετειακή συναυλία που διοργανώνει το Πνευματικό Κέντρο του Δήμου, στο πλαίσιο του γιορτασμού της 25ης Μάρτη. Με το μοναδικό της ηχόχρωμα και συνοδευόμενη από μια εξαιρετική μπάντα, παρουσιάζει ένα πρόγραμμα με κλέφτικα τραγούδια του αγώνα, αφιερωμένα στη μνήμη των ηρώων της Επανάστασης του 1821. Την συνοδεύουν οι μουσικοί: Μάριος Παπαδέας (σαντούρι), Χρήστος Γαλιάνης (βιολί), Κώστας Κοπανιτσιώτης (κλαρίνο), Θοδωρής Γιαννόπουλος (λαούτο). Είσοδος ελεύθερη.

«Εφυγε» ο Α. Παγουλάτος

Κηδεύεται σήμερα (3 μ.μ.), από το νεκροταφείο Αγ. Βασιλείου στο Περιστέρι, ο καλός ποιητής, δοκιμιογράφος, μεταφραστής και ιστορικός κινηματογράφου Αντρέας Παγουλάτος. Υπεκυψε, ξαφνικά, μετά από οξύ εγκεφαλικό επεισόδιο. Γεννημένος στην Αθήνα στη δεκαετία του '40, έζησε στο Παρίσι (1970 - 1988), συμβάλλοντας στη γέννηση και εξέλιξη του λεγόμενου ποιητικού γλωσσοκεντρικού κινήματος. Τα ποιητικά έργα του «Επίμαχα» και «Κορμό κείμενο» θεωρούνται από τα πρώτα γλωσσοκεντρικά κείμενα. Συμμετείχε στην έκδοση αρκετών περιοδικών λογοτεχνίας και τέχνης: «Χνάρι», «Χνάρια» (μαζί με τον Γ. Λαζόγκα), «Συντέλεια», ενώ ήταν συνεκδότης μαζί με τον Νάνο Βαλαωρίτη του περιοδικού «Νέα Συντέλεια». Στο Παρίσι παρουσίασε το 1981, στο πλαίσιο του Ελληνικού Πολιτιστικού Μήνα, ποιητικά του δρώμενα, ενώ είχε εκπροσωπήσει την ελληνική ποίηση σε διεθνείς συναντήσεις ποίησης. Η τελευταία ποιητική συλλογή του ήταν το «Πέραμα» (εκδόσεις «Μανδραγόρας», 2006).

Δωρεάν προσκλήσεις του ΚΘΒΕ

Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος (ΚΘΒΕ), με αφορμή την Παγκόσμια Μέρα Θεάτρου (29/3), ανταποκρινόμενο στην πρόταση του Ελληνικού Κέντρου του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου, διαθέτει 100 δωρεάν μονές προσκλήσεις για τις παραστάσεις, στις 27 και 28/8, του έργου του Σάκη Σερέφα «Αποστολή στον πλανήτη Γη», σε σκηνοθεσία Ανέστη Αζά, που παρουσιάζεται στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών.

Οι 100 προσκλήσεις θα διανεμηθούν ως εξής: 25 προσκλήσεις για την απογευματινή παράσταση του Σαββάτου (6 μ.μ.), 25 προσκλήσεις για τη βραδινή παράσταση του Σαββάτου (9 μ.μ.) και 50 προσκλήσεις για την παράσταση της Κυριακής (7 μ.μ.). Οι ενδιαφερόμενοι να επικοινωνήσουν στο τηλέφωνο του ταμείου του ΚΘΒΕ: 2310.288.000, Τρίτη έως Παρασκευή, 1.30 μ.μ. - 3.30 μ.μ. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Τον άγνωστο πίνακα ενός ανώνυμου λαϊκού ζωγράφου, με θέμα τον απελευθερωτικό αγώνα του 1821, δώρισε στο Μουσείο Μπενάκη, ενόψει της φετινής επετείου της 25ης Μαρτίου, η οικογένεια του Χρήστου Λαμπράκη, κατόχου του πίνακα, όπως ήταν επιθυμία του ίδιου.

Δεκαήμερο εκθεσιακό αφιέρωμα στον μουσουργό και αρχιμουσικό Διονύσιο Βισβάρδη (1910-1999) διοργανώνει το Ευρωπαϊκό Κέντρο Τέχνης, τιμώντας την «Εθνική Μουσική Σχολή». Η έκθεση περιλαμβάνει φωτογραφίες, έγγραφα και έντυπα ντοκουμέντα από τη ζωή και τη δημιουργία του μουσουργού, μουσικά χειρόγραφα, προσωπικά αντικείμενα, τιμητικά ενθυμήματα, προγράμματα συναυλιών, εκδόσεις έργων του κ.ά. Η έκθεση εγκαινιάστηκε χτες στο Κέντρο (Αναπαύσεως 14Α΄, Παιανία, 210 6643854), όπου θα παρουσιαστεί και νέα έκδοση χορωδιακών τραγουδιών του, σε ποίηση Διον. Σολωμού, Κ. Παλαμά, Ζαχ. Παπαντωνίου, Τέλλου Αγρα, Αντίοχου Ευαγγελάτου και Δ. Βισβάρδη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ