ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 22 Απρίλη 2010
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
«Θυσία» ναυτεργατών στο μεγάλο κεφάλαιο

Ο Γ. Παπανδρέου προανήγγειλε την άρση του καμποτάζ για την κρουαζιέρα, μιλώντας στη γενική συνέλευση του ΣΕΤΕ

Την ώρα που οι, «καταδικασμένοι» από τη Δικαιοσύνη και τα αφεντικά, ναυτεργάτες έδιναν επάξια τη μάχη της απεργίας στους καταπέλτες των πλοίων στον Πειραιά, ο πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου έδινε ένα ακόμη δώρο στους εφοπλιστές και τους μεγαλοεπιχειρηματίες του τουρισμού, προαναγγέλλοντας την άρση του καμποτάζ («προστατευτισμός») για τις κρουαζιέρες, μιλώντας στη γενική συνέλευση του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).

Η προωθούμενη απόφαση της κυβέρνησης σηματοδοτεί την έλευση στην Ελλάδα ενός πλήθους εταιρειών με «σημαίες ευκαιρίας», που έχουν μετατρέψει τα πλωτά παλάτια τους σε θύλακες εξευτελιστικά αμειβόμενης και ανασφάλιστης εργασίας. Δραματικές θα είναι οι συνέπειες για τους Ελληνες ναυτεργάτες, τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας, το ΝΑΤ. Μεγάλα κέρδη αναμένουν οι διαχειριστές του λιμανιού του Πειραιά από την εξυπηρέτηση νέων πλοίων. Ο πρωθυπουργός δήλωσε ότι «μέχρι το τέλος Μαΐου θα κάνουμε διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε άμεσα να προχωρήσουμε στην άρση του καμποτάζ για την κρουαζιέρα». Αυτή ήταν η απάντηση της κυβέρνησης στην επισήμανση του προέδρου του ΣΕΤΕ Ν. Αγγελόπουλου ότι «είναι τουλάχιστον αστείο να διαιωνίζουμε, σε πανευρωπαϊκή αποκλειστικότητα, το άρρωστο καθεστώς του καμποτάζ, στερώντας από την οικονομία μας έσοδα δισεκατομμυρίων». Σε «αντιστάθμισμα» για τις συνέπειες στους ναυτεργάτες, ο πρωθυπουργός υποσχέθηκε ότι θα ενισχύσει τους εφοπλιστές με επιδοτούμενες θέσεις εργασίας!!!

Ο Γ. Παπανδρέου, επίσης, ανακοίνωσε:

  • Απαλλαγή από την καταβολή Τελών Προσγείωσης και Παραμονής Αεροσκαφών σε όλα κρατικά αεροδρόμια, πλην του «Ελ. Βενιζέλος», για το καλοκαίρι και μείωση κατά 50% τους χειμερινούς μήνες.
  • Την οριστική απελευθέρωση της αγοράς επίγειας εξυπηρέτησης των αεροδρομίων της χώρας.
  • Δραστικές μειώσεις στο κόστος απόκτησης VISA για τουρίστες από αγορές όπως των Ρωσίας, Ουκρανίας και Λευκορωσίας.
  • Δεσμεύτηκε για νέες ενισχύσεις μέσω προγραμμάτων και απαλλαγή των επιχειρηματιών από τη «γραφειοκρατία».

Μέχρι τον Ιούνη θα έχει ολοκληρωθεί το νέο χωροταξικό για τον τουρισμό. Εμφαση έδωσε στο πρόγραμμα απόσυρσης παλαιών ξενοδοχείων, που συνεπάγεται νέο χρήμα προς τους ξενοδόχους. Ο πρωθυπουργός επιχειρηματολόγησε και εναντίον του όρου «βαριά βιομηχανία» του τουρισμού, επιλέγοντας το «ευέλικτη υπηρεσία για τον άνθρωπο, τον φιλοξενούμενο. Με πολύπλευρες και εξελισσόμενες ανάγκες και απαιτήσεις».

Νωρίτερα, για την πολύπλευρη κυβερνητική στήριξη στο μεγάλο τουριστικό κεφάλαιο, μια στήριξη που βασίζεται στο ψευδοεπιχείρημα ότι ο τουρισμός, κατά κύριο λόγο, μπορεί να βγάλει από το αδιέξοδο την «ελληνική οικονομία», μίλησε και η υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Α. Γκερέκου. Ενδεικτικά, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ έκλεισε την απογευματινή ομιλία του, λέγοντας πως «κατανοούμε ότι καλούμεθα να παίξουμε βασικό ρόλο στην προσπάθεια ανασυγκρότησης της οικονομίας». Η Α. Γκερέκου είχε πει ότι «ο τουρισμός αποτελεί βασική διέξοδο από το αδιέξοδο», έστω και αν στην ίδια ομιλία είχε επισημάνει ότι «ο τουρισμός αποτελεί μια δραστηριότητα πολλαπλώς "εκτεθειμένη" σε κινδύνους που είναι σχεδόν αδύνατον να προβλεφθούν»!!!

Αναφερόμενη στο υπό εξέλιξη κυβερνητικό έργο, η Α. Γκερέκου σημείωσε ότι σύντομα θα κατατεθούν τα νομοσχέδια για τον τουρισμό υπαίθρου και τον ιαματικό τουρισμό και θα καθιερωθεί βίζα διαρκείας για επισκέπτες από τη Ρωσία 6μηνη - 12μηνη ή και πολλαπλών εισόδων.

Ο Ν. Αγγελόπουλος επιτέθηκε κατ' αρχήν σε κάθε φωνή αντίστασης στην αντιλαϊκή πολιτική, λέγοντας ότι «είναι επιτακτική ανάγκη να αποφεύγονται ανέξοδες αντιπολιτευτικές τακτικές απ' όπου κι αν προέρχονται, γιατί ναρκοθετούν τις προσπάθειες για αντίσταση στο αρνητικό ρεύμα και ανάκαμψη». Ζήτησε «δημόσιες θυσίες» για την ενίσχυση του τουριστικού κεφαλαίου, με το επιχείρημα ότι θα επιστρέψουν πολλαπλάσια στην οικονομία. Συνδιαχείριση του δημόσιου χρήματος για την τουριστική προβολή. Ισχυρό υπουργείο Τουρισμό και συντονισμό από το πρωθυπουργικό γραφείο, με βάση την κριτική ότι σήμερα δεν εκτελούνται οι εντολές του και γενικότερα δεν υποστηρίζονται επαρκώς οι επιχειρηματίες του κλάδου.

ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Επιταχύνεται η παράδοσή τους στις πολυεθνικές

«Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία είναι βαθιά ριζωμένα στη συνείδηση του Ελληνα», ωστόσο, «όπως είναι γνωστό η απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς αποτελεί ευρωπαϊκή υποχρέωση και για τη χώρα μας».

Με αυτόν τον τρόπο επιχείρησε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, να σερβίρει τις επιλογές της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ να προχωρήσει άμεσα στην απελευθέρωση της αγοράς και την ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ, μιλώντας χτες σε ημερίδα της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων. Η ΕΕ, με τη σύμφωνη γνώμη των κυβερνήσεων των χωρών - μελών, έχει ορίσει ότι η διαδικασία της απελευθέρωσης πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι το 2013. Μέχρι τον επόμενο Οκτώβρη θα κατατεθεί, όπως εξήγησε ο Ν.Σηφουνάκης, το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση στη Βουλή.

Στη χώρα μας ΠΑΣΟΚ και ΝΔ στην ουσία συνδιαμόρφωσαν το πλαίσιο για την ιδιωτικοποίηση των ταχυδρομικών υπηρεσιών, από τις αρχές της δεκαετίας και κύρια με τη νομιμοποίηση των ιδιωτικών ταχυδρομικών εταιρειών, τη θυγατροποίηση υπηρεσιών των ΕΛΤΑ (π.χ. «Ταχυμεταφορές»), τη μετοχοποίηση του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου κατά 35%.

Βέβαια, μπορεί ο υφυπουργός να μίλησε για «ευρωπαϊκή υποχρέωση», όμως δεν μπόρεσε να κρύψει την απόλυτη συμφωνία της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ με τη διαδικασία απελευθέρωσης της ταχυδρομικής αγοράς και της επικείμενης ιδιωτικοποίησης των ΕΛΤΑ. Οπως, μάλιστα είπε χαρακτηριστικά, «η απελευθέρωση της αγοράς αναμένεται να αποφέρει οφέλη στους καταναλωτές» ενώ σα να ζει σε άλλη χώρα, υποστήριξε την άποψη ότι το όφελος θα είναι με τη «μορφή χαμηλότερων τιμών και καλύτερης ποιότητας υπηρεσιών».

Σε ό,τι αφορά τα ΕΛΤΑ, ο Ν. Σηφουνάκης είπε ότι «πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας είναι να ενισχυθούν τα ΕΛΤΑ με κάθε τρόπο προκειμένου να επανέλθουν στην περίοδο της κερδοφορίας τους», αποδεικνύοντας ότι η κυβέρνηση θα ακολουθήσει την πεπατημένη, να προσφέρει, δηλαδή, στο ιδιωτικό κεφάλαιο επιχειρήσεις που όχι μόνο εκτελούν κάποιο συγκεκριμένο έργο, αλλά σε κάθε περίπτωση έχουν εξασφαλισμένο εκ των προτέρων το κέρδος των επίδοξων μνηστήρων και αγοραστών.

ΚΑΜΠΟΤΑΖ
Ανάχωμα στην εργασιακή ζούγκλα «ευκαιρίας»

Αρση του καμποτάζ («προστατευτισμός») για την κρουαζιέρα σημαίνει επέκταση της «μαύρης», ανασφάλιστης εργασίας των ναυτεργατών στα κρουαζιερόπλοια, χτύπημα των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, μείωση των Ελλήνων ναυτεργατών στις οργανικές συνθέσεις και καθοριστικό χτύπημα στο ΝΑΤ που βρίσκεται ήδη σε δεινή θέση. Πρόκειται για πισωγύρισμα που ταιριάζει με τα αντιλαϊκά μέτρα ΕΕ και ΔΝΤ. Ταυτόχρονα αποτελεί προάγγελο για επέκταση των ρυθμίσεων στην ακτοπλοΐα.

Στη βάση του κοινοτικού κανονισμού 3577/92 που ορίζει την άρση κάθε προστατευτισμού στις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες, προωθήθηκε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και στηρίχθηκε από τη ΝΔ η άρση του καμποτάζ στις ελληνικές θάλασσες, με εξαίρεση ορισμένες ρυθμίσεις για τις συνθέσεις των πληρωμάτων και το καθεστώς εργασίας, μετά από σκληρούς αγώνες των ναυτεργατών.

Αποτέλεσμα της εξαίρεσης είναι να μην μπορούν οι εταιρείες κρουαζιέρας με μη κοινοτικές σημαίες να κάνουν κυκλικές κρουαζιέρες στην Ελλάδα με ορισμένη λιμενική βάση απ' όπου θα γίνεται αποβίβαση και επιβίβαση επιβατών, οι οποίοι έρχονται και φεύγουν από τη χώρα με άλλο μέσο, κυρίως αεροπορικώς. Και δεν μπορούν να το κάνουν, επειδή στα πλοία τους με «σημαίες ευκαιρίας» απασχολούν ένα βασικό πυρήνα πληρώματος που τον συμπληρώνουν με εκατοντάδες ανασφάλιστους εργαζόμενους, οι οποίοι πληρώνονται «ψίχουλα», σύμφωνα με τις συμβάσεις εργασίας των χωρών από τις οποίες προέρχονται! Αυτό το καθεστώς θέλουν να επεκτείνουν με αμφίβολα οφέλη για τις τουριστικές επιχειρήσεις, καθώς οι επιβάτες αυτοί δεν «καθυστερούν» στα λιμάνια.

Σήμερα, μετά από απαίτηση των ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, συνεδριάζει η ΕΕ της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) με θέμα το καμποτάζ και την κλιμάκωση των απεργιακών κινητοποιήσεων ενάντια στην επιχείρηση άρσης του.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ