Με αιχμή την άρση του καμποτάζ, το Ασφαλιστικό, το δικαίωμα στη δουλειά
Με νέες απεργιακές κινητοποιήσεις οι ναυτεργάτες κλιμακώνουν τους αγώνες τους ενάντια στην προωθούμενη άρση του καμποτάζ, συντονίζονται με τους εργαζόμενους της στεριάς. Χτες, κάτω από το βάρος των εξελίξεων, την πίεση των ίδιων των ναυτεργατών, τις δυναμικές παρεμβάσεις των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ αναγκάστηκε να πάρει απόφαση για πανελλαδικές 24ωρες απεργίες σε όλες τις κατηγορίες πλοίων στις 20 και στις 31 του Μάη.
Οι ναυτεργάτες αγωνίζονται ταυτόχρονα ενάντια στο νομοσχέδιο - έκτρωμα για το Ασφαλιστικό, που ανεβάζει και σε αυτούς τα όρια συνταξιοδότησης και ανατρέπει τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης, λεηλατώντας ταυτόχρονα το σύνολο της ακίνητης περιουσίας του ΝΑΤ, που έχει οικοδομηθεί με τον ιδρώτα και το αίμα τους.
Βγαίνουν στους καταπέλτες και διεκδικούν ίση αμοιβή για ίση εργασία, πάταξη της «μαύρης» ανασφάλιστης εργασίας, συνδικαλιστική εκπροσώπηση, κοινωνικοασφαλιστική προστασία για όλους τους ναυτεργάτες. Συνθέσεις με βάση τις πραγματικές ανάγκες των πλοίων, πλήρη σταθερή εργασία, 7ωρο, 5ήμερο, 35ωρο, κατώτερο μισθό 1.400 ευρώ, κατώτερη σύνταξη και επίδομα ανεργίας 1.120 ευρώ, συντάξεις στο 80% επί του συνολικού ποσού που γίνονται οι κρατήσεις, κατάργηση των νόμων που απαλλάσσουν τους εφοπλιστές από τις ασφαλιστικές τους εισφορές στο ΝΑΤ και άμεση είσπραξη όλων όσα οφείλουν οι εφοπλιστές στο Ταμείο, κ.ά.
ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, με ανακοίνωσή τους προς τους ναυτεργάτες υπογραμμίζουν πως «είναι ώρα ευθύνης για όλους μας» και ήδη προγραμματίζουν εξορμήσεις στα καράβια.
Στο μεταξύ, μαζικά συμμετείχαν χτες στην πρώτη μέρα της 48ωρης απεργίας τους τα πληρώματα των ρυμουλκών και ναυαγοσωστικών που κήρυξε η Ενωσή τους (ΠΕΠΡΝ), διεκδικώντας την υπογραφή ικανοποιητικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.
Με αφορμή αυτή την απεργία και την καθυστέρηση με την οποία έδεσε στο λιμάνι της Ρόδου το κρουαζιερόπλοιο «Ζενίθ», η κυβέρνηση συνέχισε και χτες, μέσω του κυβερνητικού εκπροσώπου, τη συκοφάντηση των εργατικών αγώνων. Η κρίση «που δημιουργήθηκε και οξύνθηκε τις τελευταίες ημέρες και με τα γνωστά επεισόδια που στιγμάτισαν την Ελλάδα διεθνώς ήταν καθοριστική» για την ακύρωση κρατήσεων, ισχυρίστηκε ο Γ. Πεταλωτής, αναφερόμενος στις κινητοποιήσεις των ναυτεργατών. Και συμπλήρωσε: «Προσπαθούμε, με κάθε τρόπο, να διαμηνύσουμε στο εξωτερικό ότι η Ελλάδα είναι μια χώρα ασφαλής, ότι δεν έχουν να φοβηθούν τίποτε».
Σύμφωνα, τέλος, με καταγγελία των ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ προς το υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και το Λιμεναρχείο Καβάλας, ο πλοίαρχος του επιβατηγού οχηματαγωγού «Αγιος Ραφαήλ», κατ' εντολή της πλοιοκτήτριας εταιρείας, με εκβιαστικές μεθοδεύσεις εκτέλεσε δρομολόγιο κατά τη διάρκεια της πανελλαδικής απεργίας στις 5 του Μάη, χωρίς ενημέρωση και έγκριση απόπλου από το λιμεναρχείο, για υποτιθέμενο έκτακτο περιστατικό από το Κέντρο Υγείας της Θάσου, το οποίο δεν έχει καταχωρηθεί στο Κέντρο Υγείας.
Ανακοίνωση - καταπέλτης των δύο σωματείων για τη λάσπη που διακινούν τα ΕΛΠΕ του Λάτση και τα εκδοτικά συμφέροντα
«Δε θα περάσει» η άθλια επιχείρηση συκοφάντησης του αγώνα που δίνουν άνεργοι εργατοτεχνίτες της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης και του Θριάσιου, για να μπλοκάρουν το σύγχρονο σκλαβοπάζαρο που έχει στηθεί στις πλάτες Ελλήνων και μεταναστών εργατών, με αφορμή την επέκταση του έργου του διυλιστηρίου της ΠΕΤΡΟΛΑ.
Αυτό διαμηνύουν με ανακοίνωση που εξέδωσαν χτες τα ταξικά Συνδικάτα Μετάλλου Πειραιά και Ελευσίνας «Η ΜΑΣΙΝΑ». Τα σωματεία, με την ανακοίνωσή τους δίνουν την κατάλληλη απάντηση και στα «non paper» που διακινεί η διοίκηση των ΕΛΠΕ (με μετόχους το δημόσιο και τον Λάτση) στα ΜΜΕ των μεγαλοεπιχειρηματιών, τα οποία ήδη από χτες, άρχισαν να πετούν λάσπη για να χτυπήσουν με συκοφαντίες και ψέματα αυτόν τον αγώνα, λέγοντας πως τα σωματεία θέλουν να ελέγξουν τις προσλήψεις και πως αντιτίθενται στην απασχόληση ξένων συναδέλφων τους.
Οπως τονίζουν τα σωματεία, για το έργο προβλέπεται να δουλέψουν 2.500 εργαζόμενοι, για 2 χρόνια «στις ειδικότητες των εργατοτεχνιτών της Ζώνης (όπου εδώ και ενάμιση χρόνο μαστίζεται από ανεργία, σε ποσοστό που ξεπερνάει το 75%) και μεταλλουργικών βιοτεχνιών του Θριασίου, που κλείνουν το τελευταίο διάστημα, απολύοντας το έμπειρο εργατοτεχνικό δυναμικό τους.
Ωστόσο, η διοίκηση των ΕΛΠΕ έκλεισε συμφωνία με δουλεμπορικό γραφείο από την Ιταλία, την SIM, στήνοντας ένα σκλαβοπάζαρο, με μεταφορά εκατοντάδων ανασφάλιστων και χαμηλόμισθων εργατών (από χώρες με ισοπεδωμένα εργασιακά δικαιώματα), αξιοποιώντας το "έκτρωμα" της οδηγίας Μπολκεστάιν, ενώ ταυτόχρονα εκβιάζουν εμάς εάν θέλουμε να κάνουμε μεροκάματο ή να αποδεχτούμε να εργαζόμαστε χωρίς τις ισχύουσες ΣΣΕ και τα κατακτημένα συγκροτημένα εργασιακά μας δικαιώματα ή να γίνουμε θύματα και εμείς των δουλεμπορικών γραφείων».
Εκλεισε αυτήν την κατάπτυστη συμφωνία, σημειώνουν τα σωματεία, αν και η διοίκηση των ΕΛΠΕ, ο διοικητής του ΟΑΕΔ και ο υπουργός Εργασίας, είχαν δεσμευτεί από την αρχή των κινητοποιήσεων, δηλαδή εδώ και 4 μήνες ότι θα ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους που αφορούν: «Να προσληφθούν άνεργοι ειδικευμένοι εργατοτεχνίτες που ζουν στη χώρα (ανεξάρτητα από την εθνική τους καταγωγή) με τις ισχύουσες ΣΣΕ και όχι από τα δουλεμπορικά γραφεία».
Τώρα έρχονται τα ΕΛΠΕ, υπογραμμίζουν τα σωματεία, και με «στημένα» δημοσιεύματα προσπαθούν να παραπλανήσουν από πάνω, την κοινή γνώμη, τους εργαζόμενους, να συκοφαντήσουν αυτόν τον αγώνα.
«Μας παρουσιάζουν - συνεχίζουν - ως υπονομευτές της επένδυσης και ότι θέλουμε τάχα να στείλουμε τους δικούς μας για δουλειά», όταν «δική μας πρόταση, γραπτή και επίσημη (Α.Π 77/2010 στις 14/4/2010) ήταν οι προσλήψεις να γίνουν μέσω του ΟΑΕΔ».
Οταν «έγινε δημόσιο κάλεσμα σε όλους τους ανέργους από το Θριάσιο και από την γύρω περιοχή να δώσουν τα στοιχεία τους χωρίς να ζητηθεί από κανέναν "πιστοποιητικό φρονημάτων"» και η ίδια η διοίκηση των ΕΛΠΕ «σε συνάντησή μας στις 15/4/2010 μας ζήτησε να φτιάξουμε καταστάσεις των ανέργων και να τις καταθέσουμε». Γεγονός που έγινε στις 19/4/2010.
Καταγγέλλουν επίσης το ρόλο που έπαιξαν οι πλειοψηφίες ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ στο Εργατικό Κέντρο Ελευσίνας, στην ΠΟΕΜ, και την Ομοσπονδία Εργαζομένων στα Πετρελαιοειδή, οι οποίες έσπευσαν να «διευκολύνουν» τα ΕΛΠΕ στους σχεδιασμούς τους, κλείνοντας συμφωνίες για εργάτες με χαμηλό μεροκάματο, ενώ δεν είπαν όχι για μεταφορά και σύγχρονων σκλάβων από τα δουλεμπορικά γραφεία.
Τα συνδικάτα απαιτούν να σταματήσει το δουλεμπόριο που έχει στηθεί από τη διοίκηση των ΕΛΠΕ, τις πλάτες κυβέρνησης και συνδικαλιστικών παρατάξεων ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ. Να προσληφθούν οι άνεργοι εργατοτεχνίτες από τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη και την ευρύτερη περιοχή του Θριάσιου, σύμφωνα με τις ισχύουσες ΣΣΕ.
«ΛΑΡΚΟ»: Σε 4ωρες, σπαστές, στάσεις εργασίας προχώρησαν χτες οι εργαζόμενοι στη ΛΑΡΚΟ στο Νέο Κόκκινο Θήβας (Αϊ-Γιάννης), διεκδικώντας την επαναπρόσληψη των 14 εργαζομένων που απολύθηκαν από τη νέα διοίκηση του εργοστασίου πριν από λίγες ημέρες.
«ΕΛΤΑ»: Τη διοίκηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) καταγγέλλει το «Αγωνιστικό Μέτωπο Ταχυδρομείων Ταχυμεταφορών», για την προφορική εντολή που έδωσε χτες στα καταστήματα να μην εξοφληθούν οι συμβασιούχοι, οι συμβάσεις των οποίων έληξαν στις 15 Απρίλη.