ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 29 Μάη 2010
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ
Εμπαιγμού και ελιγμών συνέχεια

Συνέχεια στον εμπαιγμό των εργαζομένων ενόψει της νέας επίθεσης που προετοιμάζει η κυβέρνηση σε εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, έδωσε χτες από την Βουλή, ο υπουργός Απασχόλησης Ανδρέας Λοβέρδος! Απαντώντας σε Ερώτηση του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, Αλ. Τσίπρα, επιβεβαίωσε για πολλοστή φορά ότι η κυβέρνηση κοροϊδεύει μιλώντας για «διαπραγμάτευση» στις επαφές μεταξύ κυβέρνησης - ΕΕ - Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και ΔΝΤ, λέγοντας ότι «έχουμε υποχρέωση και μάλιστα ιερή ως κυβέρνηση να διαπραγματευτούμε ό,τι δεν υπάρχει στα συμφωνηθέντα. Με την ίδια ακριβώς λογική του σεβασμού της σχετικής συμφωνίας μας και του ελληνικού δικαίου προχωρούμε στην ρύθμιση των θεμάτων που σχετίζονται με τις εργασιακές σχέσεις».

Η τοποθέτηση αυτή κάνει καθαρό ότι δεν υπάρχει κανένα θέμα διαπραγμάτευσης για το Ασφαλιστικό, γεγονός που επιβεβαίωσε και προχτές στο πρακτορείο «Ρόιτερ» εκπρόσωπος του ΔΝΤ, δηλώνοντας πως «οι ελληνικές αρχές έχουν επιβεβαιώσει ότι παραμένουν προσηλωμένες στην εφαρμογή του προγράμματος και δεν έχουν πρόθεση να ξανανοίξουν θέματα συμπεριλαμβανομένων αλλαγών στο καθεστώς των συντάξεων...». Αλλωστε στο ίδιο πνεύμα ήταν και η προχτεσινή συνάντηση του πρωθυπουργού με τον υπουργό Εργασίας. Η προσθήκη του υπουργού οτι διαπραγματεύεται «ό,τι δεν υπάρχει στα συμφωνηθέντα» αυτο-αναιρεί αυτά που ισχυριζόταν όλη την προηγούμενη εβδομάδα και με τρόπο προσπαθεί να συνεχίσει να θολώνει τα νερά. Επιπλέον δεν υπάρχει θέμα διαπραγμάτευσης ούτε για τις εργασιακές σχέσεις, αφού και εκεί τα αντεργατικά μέτρα ορίζονται εξίσου καθαρά στο μνημόνιο.

ΜΕΘΑΥΡΙΟ Η ΚΡΙΣΙΜΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΣΗ ΤΟΥ ΚΑΜΠΟΤΑΖ
Δυναμώνει η λαϊκή αλληλεγγύη ενάντια στην επιχείρηση τρομοκρατίας

Κοινές εξορμήσεις οργανώνουν σήμερα οι Γραμματείες ΠΑΜΕ και ΠΑΣΕΒΕ του Πειραιά

Με μπροστάρηδες τα ταξικά συνδικάτα οι ναυτεργάτες εντείνουν τις προετοιμασίες για τη μεθαυριανή απεργία
Με μπροστάρηδες τα ταξικά συνδικάτα οι ναυτεργάτες εντείνουν τις προετοιμασίες για τη μεθαυριανή απεργία
Με εμπιστοσύνη στις δυνάμεις τους και στο δίκιο των αιτημάτων τους, οι ναυτεργάτες, όλων των κατηγοριών πλοίων και των ρυμουλκών, τα ξημερώματα της Δευτέρας κατεβαίνουν στους καταπέλτες για 24 ώρες σε όλα τα λιμάνια της χώρας. Βγαίνουν στους ντόκους, για να δώσουν μία ακόμα μεγάλη απεργιακή μάχη, παλεύοντας για δουλειά με δικαιώματα και για να μην περάσει η «απελευθέρωση» (άρση του καμποτάζ) των θαλάσσιων ενδομεταφορών που ετοιμάζεται να επιβάλει η κυβέρνηση, με βάση τον εκτρωματικό κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, αρχίζοντας από τα κρουαζιερόπλοια.

Το τι περιμένει τους ναυτεργάτες το δείχνει ανάγλυφα το κρουαζιερόπλοιο «ΖΕΝΙΤΗ», που υπερασπίζονται με νύχια και με δόντια κυβέρνηση, ΜΜΕ των εφοπλιστών, μεγαλέμποροι Αθήνας και Πειραιά, των οποίων οι Σύλλογοι έφτασαν να απευθύνουν και «κάλεσμα» στα μέλη τους να ...συγκεντρωθούν τη Δευτέρα το πρωί στο λιμάνι του Πειραιά, την ημέρα δηλαδή της απεργίας, για να ...υποδεχτούν το «ΖΕΝΙΤΗ» «και όχι μόνο», όπως αναφέρεται στην πρόσκληση - πρόκληση που εξέδωσαν!

Αυτό που θέλουν να αποκρύψουν με όλον αυτό το μηχανισμό είναι ότι ετοιμάζουν πλοία - κάτεργα που θα δρουν ανεξέλεγκτα, με πληρώματα χαμηλόμισθα, ανασφάλιστα, θύματα των δουλεμπορικών γραφείων. Οτι η άρση του καμποτάζ - που δεν αφορά μόνο τα κρουαζιερόπλοια, αλλά ο στόχος κυβέρνησης, πολυεθνικών, εφοπλιστών είναι αυτό το αισχρό καθεστώς να επεκταθεί στα ακτοπλοϊκά και συνολικά σε όλες τις κατηγορίες πλοίων - στην πράξη σημαίνει πλήρη απορρύθμιση των θαλάσσιων ενδομεταφορών. Χτύπημα στην οικονομική και κοινωνική ζωή των νησιών. Παραπέρα ραγδαία υποβάθμιση της προστασίας της ζωής στη θάλασσα και πάει λέγοντας.

Γι' αυτό και στο πλευρό των ναυτεργατών τη Δευτέρα έχουν καθήκον να βρίσκονται όλος ο εργαζόμενος λαός, στεριάς και θάλασσας. Να υψώσουν «τείχος» αλληλεγγύης απέναντι στους απεργοσπαστικούς, τρομοκρατικούς μηχανισμούς που στήνουν τα επιτελεία της κυβέρνησης και του κεφαλαίου. Ετσι, σήμερα, περιοδείες και εξορμήσεις σε όλο το εμπορικό κέντρο του Πειραιά έχουν προγραμματίσει από τις 10 το πρωί η Γραμματεία Πειραιά του ΠΑΜΕ και η Γραμματεία Πειραιά της ΠΑΣΕΒΕ, αναδεικνύοντας ότι η θέση των εργαζόμενων, των μικρών ΕΒΕ και αυτοαπασχολούμενων του Πειραιά τη Δευτέρα είναι στους καταπέλτες συμπαραταγμένοι δίπλα στους ναυτεργάτες.

«Χάρτινος πύργος» η προπαγάνδα τους

Στο μεταξύ χτες η διαχειρίστρια εταιρεία του κρουαζιερόπλοιου «ΖΕΝΙΤΗ», σε μία κίνηση ελιγμού, ανακοίνωσε ότι, λόγω της απεργίας, τη Δευτέρα δε θα καταπλεύσει το πλοίο στον Πειραιά. Η ανακοίνωση αυτή, όπως ήταν αναμενόμενο, έδωσε την ευκαιρία στους εχθρούς των ναυτεργατών για να αναμασήσουν τα φληναφήματα ότι δήθεν οι αγώνες πλήττουν τον τουρισμό.

Ενδεικτικά η Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού με ανακοίνωσή της αναφέρει ότι «για μια ακόμα φορά θύμα των κινητοποιήσεων θα είναι ο ελληνικός τουρισμός» και μιλά για κίνδυνο «να εγκλωβιστούν τουλάχιστον 6 χιλιάδες επιβάτες από άλλα 5 κρουαζιερόπλοια που αναμένονται την ίδια ημέρα στον Πειραιά». Λένε ψέματα. Η απεργία των ναυτεργατών δεν εμποδίζει την αποβίβαση επιβατών.Γιατί τα πλοία θα δέσουν στο λιμάνι, οι επιβάτες των ακτοπλοϊκών και οι τουρίστες των κρουαζεροπλοίων, θα αποβιβαστούν, οι ναυτεργάτες θα τους ενημερώνουν για την απεργία τους, όπως και τα πληρώματα, ενώ τα πλοία θα αποπλεύσουν με τη λήξη της απεργίας.

Την ίδια στιγμή, σύσσωμα τα αστικά κόμματα, οι οργανώσεις εργοδοτών και οι πληρωμένοι κονδυλοφόροι τους στα αστικά ΜΜΕ υψώνουν κραυγές αγωνίας για την επιτυχία της μεθαυριανής απεργίας, αφού αναδεικνύεται η ανάγκη η πάλη ενάντια στην άρση του καμποτάζ να γίνει υπόθεση όλου του λαού και γι' αυτό μεγαλώνουν οι κίνδυνοι για την πολιτική που υπηρετεί το μεγάλο κεφάλαιο.

  • Δε λένε, όμως, ότι ο τουρισμός που υπερασπίζονται ωφελεί μόνο τους μεγαλοεπιχειρηματίες του κλάδου και συνθλίβει τα μικρομάγαζα. Η περίπτωση του κρουαζιερόπλοιου «ΖΕΝΙΤΗ» είναι χαρακτηριστική: Η διαχειρίστρια εταιρεία μεταφέρει αεροπορικώς - και με το αζημίωτο - στην Αθήνα τους επιβάτες από τις άλλες χώρες. Μαζί με τους Ελληνες, το σύνολο των επιβατών οδηγείται με πούλμαν στο λιμάνι του Πειραιά, απ' όπου αναχωρεί το καράβι. Οι εκατοντάδες τουρίστες δεν αφήνουν ούτε ένα σεντ στην Αθήνα και τον Πειραιά, αφού βλέπουν τις δυο πόλεις μέσα από το πούλμαν, στη διαδρομή αεροδρόμιο - λιμάνι. Το ίδιο συμβαίνει και στην επιστροφή. Το δρομολόγιο των 18 κρουαζιέρων που έχουν προγραμματιστεί για το φετινό εξάμηνο Απρίλης - Σεπτέμβρης είναι: Πειραιάς, Ντουμπρόβνικ (Κροατία), Βενετία, Μπρίντιζι, Κατάκολο (Ολυμπία), Πειραιάς. Οι επιβάτες του πλοίου βρίσκονται επί ελληνικού εδάφους μόνο όταν το κρουαζιερόπλοιο δέσει στο Κατάκολο για 5 μόλις ώρες. Γιατί τόσος είναι ο χρόνος (12 μ. με 5 μ.μ.) τον οποίο διαθέτει η εταιρεία στους τουρίστες για να πάνε με πούλμαν στην Ολυμπία και να γυρίσουν, προκειμένου το πλοίο να αναχωρήσει ξανά για Πειραιά.
  • Δε λένε ότι τα σχέδια των εφοπλιστών θα δώσουν συντριπτικό χτύπημα στην ασφάλεια (και) των επιβατών. Οι εφοπλιστές θέλουν να καταργηθούν οι περιορισμοί για τις οργανικές συνθέσεις των πλοίων. Ομως το πόσοι (και αν αυτοί θα έχουν την απαραίτητη ειδικότητα και εκπαίδευση) δουλεύουν σ' ένα πλοίο είναι ζήτημα ζωής και θανάτου για πλήρωμα και επιβάτες. Είναι χαρακτηριστικό πως μέσα στην 26ετία 1981-2007, οι 85.000 θέσεις εργασίας σε πλοία άνω των 100 κ.ο.χ. μειώθηκαν σε 22.000! Στο κρουαζιερόπλοιο «Sea Diamond», που ναυάγησε τον Απρίλη του 2007, σε σύνολο 391 ναυτεργατών, μόνο οι 117 ήταν Ελληνες ναυτεργάτες με συγκροτημένα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα και συνδικαλιστική εκπροσώπηση. Οι υπόλοιποι 274 ήταν ναυτεργάτες κυρίως από Νεπάλ και Βιρμανία, χωρίς συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα, έρμαια της εφοπλιστικής ασυδοσίας. Επίσης, δούλευαν με μισθούς από τη χώρα προέλευσής τους και ήταν ναυτολογημένοι από μεσίτες, δηλαδή δουλέμπορους. Αυτό το πλήρωμα είχε να διαχειριστεί ο πλοίαρχος την κρίσιμη στιγμή της πρόσκρουσης και της επιχείρησης διάσωσης, με δεδομένες τις πρόσθετες δυσκολίες που σημαίνει για τη συνεννόηση η έλλειψη κοινής γλώσσας επικοινωνίας.
Ολοι στο πλευρό των ναυτεργατών

Να, γιατί συνεχίζουν να φτάνουν αμείωτα τα μηνύματα αλληλεγγύης στους ναυτεργάτες. Ετσι το Εργατικό Κέντρο Πειραιά καλεί όλο τον εργαζόμενο λαό του Πειραιά να σταθεί αλληλέγγυος συμμετέχοντας στην περιφρούρηση. Ανάλογες ανακοινώσεις έβγαλαν ακόμα το Παλλεσβιακό Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Λογιστών, η Ομοσπονδία Οικοδόμων Ελλάδας, το Σωματείο Εργαζομένων ΕΒΓΑ, το Συνδικάτο Οικοδόμων Λέσβου, η Ενωση Ιδιωτικών Υπαλλήλων Λέσβου, το Σωματείο Συνταξιούχων ΙΚΑ Πειραιά.

ΥΠΕΡΓΟΛΑΒΙΕΣ «ΤΕΡΝΑ» ΣΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ
Για 24ωρη απεργία προειδοποιεί το συνδικάτο

Σε 24ωρη προειδοποιητική απεργία προχωρά το Συνδικάτο Οικοδόμων και Συναφών Επαγγελμάτων Ηλείας την Δευτέρα 31 Μάη, στο τμήμα της Ολυμπίας Οδού, στο ύψος των Λεχαινών και της Αμαλιάδας, στις υπεργολαβίες της «ΤΕΡΝΑ», σε περίπτωση που μέχρι σήμερα Σάββατο δεν εξοφληθούν δεδουλευμένα δύο και τριών μηνών από τους εργοδότες.

Σε ανακοίνωση - καταγγελία το Συνδικάτο Οικοδόμων και Συναφών Επαγγελμάτων Ηλείας σημειώνει: «Μετά από περιοδεία κλιμακίου του Συνδικάτου διαπιστώθηκε πως πέρα από τα δεδουλευμένα που χρωστά η εργοδοσία υπάρχουν σειρά άλλες παραβιάσεις της υφιστάμενης εργατικής νομοθεσίας από την εργοδοσία, όπως καταστρατήγηση της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, πληρωμή με την ώρα (από πέντε ως 6,5 ευρώ), παραβίαση ωραρίου, υποχρεωτική εργασία και τα Σαββατοκύριακα, περικοπή ενσήμων (από 7 ως 15 το μήνα) κ.ά.».

Καταλήγοντας καλεί τους εργαζόμενους του έργου «να βρίσκονται σε ετοιμότητα και σε επιφυλακή ώστε να διεκδικήσουμε αποτελεσματικά τα δικαιώματά μας, να αναπτύξουμε σχέσεις αλληλεγγύης σε όλο το μήκος του έργου, ώστε Ελληνες και ξένοι να είμαστε μια γροθιά».

ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΟΙ ΕΒΕ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΕΣ
Συμπαρατάσσονται στο πλευρό των ναυτεργατών

Ποτέ δεν ωφεληθήκαμε από αυτό τον τουρισμό, τονίζουν στον «Ρ» αυτοαπασχολούμενοι

Τα όσα ανέφερε στον «Ρ» ο αυτοαπασχολούμενος Βασίλης Οικονομάκης είναι χαρακτηριστικά για τα όσα «κερδίζουν» οι αυτοαπασχολούμενοι από αυτό τον τουρισμό. Οπως είπε, το 2009 έκλεισε την καφετέρια που διατηρούσε με την οικογένειά του στο Πασαλιμάνι. «Ποτέ δεν ωφεληθήκαμε - σημείωσε - από τους τουρίστες. Ούτε και στη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων που τα τουριστικά πλοία έρχονταν στον Πειραιά κατά δεκάδες. Ολοι το γνωρίζουν ότι οι πολυεθνικές πλοιοκτήτριες εταιρείες τούς παρέχουν τα πάντα μέσα στο καράβι, ακόμα και τα σουβενίρ. Η διαδρομή τους εδώ είναι καράβι, πούλμαν, Ακρόπολη, Μοναστηράκι, πούλμαν, καράβι. Το 2005 άνοιξα και "σταμπάδικο", δηλαδή στάμπες σε μπλούζες, καθαρά τουριστική, την έκλεισα πριν μία βδομάδα. Οι συνάδελφοι ξέρουν ότι ο εργατόκοσμος είναι ο φυσικός τους πελάτης και ο φυσικός τους σύμμαχος και εκεί θα είναι τη Δευτέρα. Εργατιά χωρίς λεφτά, μαγαζιά χωρίς δουλειά».

Κάλεσμα συμπαράστασης στον αγώνα των ναυτεργατικών σωματείων απευθύνει σε όλα τα σωματεία, ενώσεις και στους μικρούς και αυτοαπασχολούμενους ΕΒΕ η Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων Αθήνας (ΟΒΣΑ).

Στην ανακοίνωσή της σημειώνει: «Υποστηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις τον αγώνα των ναυτεργατών γιατί είναι ένας αγώνας που υπηρετεί τα συμφέροντα της λαϊκής οικογένειας και των μικρών ΕΒΕ. Είναι ψέμα ότι οι αγώνες και τα δικαιώματα των εργαζομένων βλάπτουν τον τουρισμό. Αντίθετα, ο τουρισμός που προωθείται από την κυβέρνηση, τη ΝΔ, τον ΛΑ.Ο.Σ. και την πλουτοκρατία είναι ο τουρισμός του "ΖΕΝΙΘ", που ωφελεί τους εφοπλιστές, τους μεγαλοξενοδόχους, τα μεγάλα τουριστικά γραφεία και χτυπάει τους μικρούς και αυτοαπασχολούμενους ΕΒΕ». Ενώ καταγγέλλοντας μεγαλέμπορους και μεγαλοεπιχειρηματίες για την παρέμβαση που έκαναν ενάντια στην απεργία, υπογραμμίζουν: «Αυτοί που δήθεν κόπτονται για τα συμφέροντα των μικρών εμπόρων και των άλλων επαγγελματιών είναι οι ίδιοι που στις μεγάλες κινητοποιήσεις των μικρών και αυτοαπασχολούμενων ΕΒΕ για το Ασφαλιστικό, το Φορολογικό και για άλλα δικαιώματα ήταν απέναντι, μαζί με την κυβέρνηση και την πλουτοκρατία, υποστηρίζοντας ουσιαστικά την κατεδάφιση του κοινωνικού περιεχομένου του ασφαλιστικού μας συστήματος, υποστηρίζοντας το νέο φορολογικό σύστημα που μειώνει τη φορολογία στο μεγάλο κεφάλαιο, αφαιμάζοντας τους μικρούς ΕΒΕ και τα λαϊκά στρώματα. Είναι οι ίδιοι που υποστήριξαν το ξεπούλημα και την παράδοση του λιμανιού του Πειραιά στην πολυεθνική COSCO, επιταχύνοντας τη συρρίκνωση και το θάνατο των μικρών και αυτοαπασχολούμενων βιοτεχνών και εμπόρων σε όφελος των μεγαλοεισαγωγέων και των πολυκαταστημάτων».

Και καταλήγει η ΟΒΣΑ: «Προειδοποιούμε όλους αυτούς να μην τολμήσουν να "παίξουν" τον απεργοσπαστικό τους ρόλο! Θα μας βρουν απέναντί τους, μαζί με τους ναυτεργάτες και την εργατική τάξη». Ανάλογη ανακοίνωση έβγαλε και η «Αγωνιστική Συνεργασία Εμπόρων».

Ενώ η Πανελλαδική Γραμματεία της ΠΑΣΥ επισημαίνει: «Εκφράζουμε την αλληλεγγύη και συμπαράστασή μας στο δίκαιο αγώνα των ναυτεργατών και καλούμε τους αγρότες σε συμμετοχή στην περιφρούρηση της απεργίας τους. Εχουμε ζήσει από πρώτο χέρι στα αγροτικά μπλόκα του αγώνα τις συκοφαντίες και τα ψέματα από τους ίδιους αντιδραστικούς επιχειρηματικούς ομίλους και την κυβέρνηση. Η τρομοκρατία δε θα περάσει, γιατί οι ναυτεργάτες δεν είναι μόνοι στον αγώνα τους. Εχουν τη συμπαράσταση του αγωνιζόμενου λαού».

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΦΡΑΓΜΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑΣ
Διεκδικούν τα δεδουλευμένα τους

Συνέχισαν και χτες τις κινητοποιήσεις τους στη Φλώρινα οι εργαζόμενοι στο φράγμα Τριανταφυλλιάς που διαμαρτύρονται για τη μη καταβολή δεδουλευμένων, από τον περασμένο Γενάρη, εκ μέρους της εταιρείας που κατασκευάζει το έργο. Πραγματοποίησαν συμβολική κατάληψη, για ένα δίωρο, στη Νομαρχία Φλώρινας, δηλώνοντας ότι θα συνεχίσουν ακόμα πιο δυναμικά τις κινητοποιήσεις τους, έως ότου τους καταβάλλουν τα δεδουλευμένα τους και δοθεί μια σίγουρη απάντηση για το μέλλον της κατασκευής του φράγματος. Στη διάρκεια της κινητοποίησης τους εργαζόμενους επισκέφθηκε κλιμάκιο της ΝΕ Φλώρινας του ΚΚΕ δηλώνοντας τη συμπαράσταση στον αγώνα τους. Σε δηλώσεις του ο νομάρχης Φλώρινας ανέφερε ότι υπήρξε επικοινωνία με το ΠΕΧΩΔΕ για την καταβολή των απαραίτητων πληρωμών προς την εταιρεία, προκειμένου να πληρωθούν οι εργαζόμενοι.

Το φράγμα της Τριανταφυλλιάς θα χρησιμεύσει για την άρδευση αγροτικής έκτασης 50.000 στρεμμάτων και την υδροδότηση της πόλης της Φλώρινας και των γύρω περιοχών.

ΘΑΛΑΜΗΓΟΣ «ΣΤΡΟΒΙΛΗ»
Εγκατέλειψαν το πλήρωμα

Απλήρωτους και εγκαταλειμμένους έχει αφήσει ο εφοπλιστής Παναγιώτης Λαιμός, 4 ναυτεργάτες πλήρωμα της θαλαμηγού του «ΣΤΡΟΒΙΛΗ» με σημαία ΗΠΑ, που βρίσκεται στο λιμάνι της Σύρου. Την αυθαιρεσία του μεγαλοεφοπλιστή καταγγέλλουν προς το ΥΠΟΙΑΝ τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ τονίζονται ότι «το πρόβλημα των ναυτεργατών είναι γνωστό στις λιμενικές αρχές και καμία ενέργεια επίλυσης δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα». Τα σωματεία απαιτούν την άμεση παρέμβαση των υπηρεσιών του υπουργείου για την καταβολή των δεδουλευμένων των ναυτεργατών.

ΠΕΜΕΝ "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ"
Οι ναυτεργάτες θα περιφρουρήσουν το δικαίωμα στην απεργία

Επιστολή των δύο σωματείων προς τα αρμόδια υπουργεία και τον αρχηγό του Λιμενικού

Οι ναυτεργάτες θα περιφρουρήσουν την απεργιακή τους κινητοποίηση της Δευτέρας, θα υπερασπιστούν το αδιαπραγμάτευτο δικαίωμά τους στην απεργία και θα απαντήσουν αποφασιστικά σε κάθε απεργοσπαστική προσπάθεια και μέτρα καταστολής. Αυτό διαμηνύουν τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ σε επιστολή τους προς τους υπουργούς Προστασίας του Πολίτη και Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας Ναυτιλίας, την οποία κοινοποιούν και στον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος Θ. Μπούσιο.

Τα σωματεία στην επιστολή τους σημειώνουν:

«Πρόκειται για απεργιακό αγώνα που απαντάει στην ολομέτωπη επίθεση της κυβέρνησης, των εφοπλιστών, γενικότερα των δυνάμεων του κεφαλαίου και στην αντεργατική πολιτική που καταργεί κοινωνικά - ασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα.

Απαντάει παράλληλα στην πολιτική που απελευθερώνει τα κρουαζιερόπλοια, με οδυνηρές επιπτώσεις σε βάρος των εργαζομένων στη θάλασσα.

Ηδη το καθεστώς που επικρατεί μέσα στο κρουαζιερόπλοιο "ΖΕΝΙΤΗ" αποτελεί το πρότυπο διάλυσης των εργασιακών, ασφαλιστικών και μισθολογικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών.

Στο "ΖΕΝΙΤΗ" "εργάζονται" ναυτεργάτες από 27 χώρες, ανασφάλιστοι, με εργασιακές σχέσεις γαλέρας και άθλιους μισθούς 360 ευρώ, με καθεστώς παραβίασης της εργατικής νομοθεσίας και των Διεθνών Συμβάσεων, σε καθεστώς που δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Σημειώνουμε ότι όλο το προηγούμενο διάστημα οργανώθηκε επικίνδυνη επίθεση κατά του δικαιώματος της απεργίας των ναυτεργατών και ενοχοποιήθηκε το δικαίωμα στην περιφρούρηση.

Η ενοχοποίηση του αγώνα των ναυτεργατών και άλλων εργαζομένων βασίστηκε στον ψευδή ισχυρισμό ότι οι αγώνες ευθύνονται για την κάμψη της τουριστικής κίνησης.

Από τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι με ευθύνη της κυβέρνησης διαμορφώνονται συνθήκες για τη λήψη κατασταλτικών, απεργοσπαστικών μέτρων και πρωτοβουλιών, συμπεριλαμβανομένης και της κατευθυνόμενης κίνησης των μεγαλεμπόρων που ετοιμάζουν προκλητικές ενέργειες κατά των ναυτεργατών και του αγώνα τους.

Για το λόγο αυτό θέλουμε να τονίσουμε ότι κάθε μέτρο καταστολής, κάθε απεργοσπαστική προσπάθεια χρεώνει την κυβέρνηση και τα αρμόδια υπουργεία με μεγάλες ευθύνες.

Οι ναυτεργάτες θα περιφρουρήσουν τον αγώνα τους και θα απαντήσουν αποφασιστικά σε τέτοιες ενέργειες, κλιμακώνοντας τον αγώνα τους.

Αλλωστε, όπως είναι γνωστό, το ίδιο έπραξαν ακόμα και όταν επιχειρήθηκε το χτύπημα των αγώνων τους με την πολιτική επιστράτευση».

Επίθεση και στις παιδικές συνειδήσεις

Στη συκοφαντική επίθεση που έχει εξαπολύσει η κυβέρνηση και οι μηχανισμοί της ενάντια στους αγώνες των εργαζομένων έσπευσε να συμβάλει με τη σειρά της και η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Μάγια Τσόκλη. Είχε τη ...λαμπρή ιδέα να στήσει την Τρίτη 1η Ιούνη φιέστα στο λιμάνι του Πειραιά όπου θα έβαζε μαθητές του Ραλλείου Γυμνασίου να μοιράζουν ...δωράκια στους τουρίστες κατά την αναχώρησή τους! Μάλιστα, στο κείμενο της υπεύθυνης δήλωσης που κλήθηκαν να υπογράψουν οι γονείς για να επιτραπεί η συμμετοχή των παιδιών σ' αυτή τη φιέστα, αναφέρεται ότι πρόκειται για «εκδηλώσεις "επίθεσης φιλίας" προς τους ξένους τουρίστες», «ώστε να αντιστραφούν οι αρνητικές εικόνες που εξέπεμψαν τα διεθνή ΜΜΕ το τελευταίο διάστημα». Βέβαια, μετά από απαίτηση του ΠΑΜΕ, η ΕΛΜΕ Πειραιά έκανε παρέμβαση στο διευθυντή και η φιέστα ακυρώθηκε, όμως είναι ολοφάνερο ότι είναι αποφασισμένοι ακόμα και να στρέψουν τα παιδιά ενάντια στους εργαζόμενους γονείς τους.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ