ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 1 Σεπτέμβρη 2000
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΤΕ
Μέσο κερδοφορίας ιδιωτών

Εντείνεται η σύγκρουση επιχειρηματιών, με μόνο σκοπό το κέρδος σε βάρος εταιριών που ελέγχονται από το ελληνικό δημόσιο. Πεδίο μάχης των ημερών, ο ΟΤΕ, τα έργα και οι προμήθειές του, μέσω των οποίων θησαυρίζουν μεγαλοκαρχαρίες.

Συγκεκριμένα, τις τελευταίες μέρες ο μεγαλοεπιχειρηματίας Αλαφούζος οξύνει την επίθεσή του στον μεγαλοεπιχειρηματία Κόκκαλη. Με τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης που ελέγχει (ΣΚΑΪ, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ) δημοσιοποιεί πληροφορίες περί σκανδαλωδών αναθέσεων έργων και προμηθειών του ΟΤΕ στις επιχειρήσεις του Κόκκαλη και τους συνεργάτες του. Είναι μάλλον απίθανο ο καταγγέλλων να κόπτεται για τα συμφέροντα του Οργανισμού και του δημοσίου που τον ελέγχει κατά 51%. Οπως και να 'χει, όμως, οι καταγγελίες έχουν τη βαρύτητά τους και δείχνουν αρκετά περί της διαπλοκής κυβέρνησης - έχει την ευθύνη για όσα συμβαίνουν στον ΟΤΕ - και μεγάλου κεφαλαίου.

Ετσι, δημοσιοποιήθηκαν στα ΜΜΕ του Αλαφούζου, πληροφορίες για σχέδια της διοίκησης του ΟΤΕ να προμηθευτεί 500 εκατομμύρια τηλεκάρτες από τις εταιρίες «Gemplus», «Namaco» (του ομίλου της «Intracom») και «Siemens» με τιμή 107 δρχ. ανά μονάδα, αντί των 96 που πληρώνει ο Οργανισμός σήμερα. Δύο άλλες εταιρίες πρότειναν μικρότερη τιμή (96 και 97,5 δρχ.), αλλά όπως λέγεται, τεχνηέντως, τέθηκαν εκτός διαγωνισμού. Λόγω αντιδράσεων, το ΔΣ ανέβαλε τη λήψη της σχετικής απόφασης.

Χτες, μιλώντας στο ΣΚΑΪ, το μέλος του προεδρείου της ΟΜΕ -ΟΤΕ, Κώστας Ανέστος, κατήγγειλε ότι το διοικητικό συμβούλιο του ρουμάνικου τηλεπικοινωνιακού οργανισμού «Rom-Telecom» (ελέγχεται από τον ΟΤΕ, μετά την εξαγορά του 35% των μετοχών του και του διευθυντικού δικαιώματος) έχει εντολή να αναθέσει στον όμιλο Κόκκαλη έργα ύψους 120 δισεκατομμυρίων δραχμών. Και αυτό ενώ είχε προκηρύξει διαγωνισμό στον οποίο συμμετείχαν 17 εταιρίες.

Το μέλος του προεδρείου της ΟΜΕ - ΟΤΕ συμπλήρωσε ότι οι προσφορές των εταιριών κατατέθηκαν από τον περασμένο Φλεβάρη, όμως μέχρι σήμερα, που λαμβάνεται η απόφαση για την ανάθεση του έργου, καμιά από αυτές δεν κλήθηκε να δώσει διευκρινίσεις και να διαπραγματευτεί την προσφορά της.

Οι προαναφερόμενες περιπτώσεις προστίθενται σε αυτήν της Αρμενίας, όπου ο ΟΤΕ εξαγόρασε το 90% της «Armentel». Οπως κατήγγειλε παλαιότερα η «Ενιαία Συνδικαλιστική Κίνηση - ΟΤΕ», η «Armentel» ξεκίνησε την εγκατάσταση 70 χιλιάδων ψηφιακών παροχών. Το έργο θα μπορούσε να ανατεθεί στη θυγατρική του ΟΤΕ, ΕΛΛΑΣΚΟΜ, που ασχολείται με τέτοια έργα (κύριοι μέτοχοι ο ΟΤΕ με 51,4%, η «Intracom» και «Siemens» με 14% εκάστη). Ανατέθηκε στην «Intracom». Αυτή ως υπεργολάβος το ανέθεσε κατόπιν στην ΕΛΛΑΣΚΟΜ (εκεί όπου συμμετέχει με 14%).

Μάλιστα, η ΕΣΚ, από το Φλεβάρη ακόμα, διατύπωνε φόβους ότι ανάλογες «διαδικασίες» θα τηρηθούν και για τη Ρουμανία. Και υπογράμμιζε ότι «ο Οργανισμός έχει μετατραπεί σε ξέφραγο αμπέλι, όπου ο καθένας "απ' έξω" και δυστυχώς και "από μέσα" μπορεί να χειρίζεται διάφορα θέματα σύμφωνα με το ατομικό συμφέρον του».

Τα παραπάνω σχετικά με Ρουμανία και Αρμενία επιβεβαιώνουν για άλλη μία φορά ότι η δραστηριοποίηση του ΟΤΕ στο εξωτερικό χρησιμοποιείται από κατασκευαστικές και προμηθευτικές εταιρίες ως μέσο εισόδου σε αυτές τις αγορές που χαρακτηρίζονται ως «υψηλού κινδύνου». Ο ΟΤΕ αναλαμβάνει το ρίσκο της επένδυσης. Οι ιδιώτες - με τη στήριξη και κάλυψη του ελληνικού δημοσίου - αναλαμβάνουν τα έργα και θησαυρίζουν.

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ
Επιτάπητος η ιδιωτικοποίηση

Οι ιδιωτικοποιήσεις των ελληνικών αεροδρομίων και των υπηρεσιών αεροναυτιλίας, καθώς και η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), θα αποτελέσουν το κύριο αντικείμενο των συζητήσεων που θα έχει στην Ελλάδα ο πρόεδρος του ICAO (Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας) Assad Kottaite.

Ο αξιωματούχος του ICAO φτάνει αύριο στη χώρα μας μετά από επίσημη πρόσκληση του υπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών και όπως ανακοινώθηκε, κατά την 5νθήμερη παραμονή του, στα προς συζήτηση θέματα με τον υπουργό και τους εκπροσώπους της ΥΠΑ, περιλαμβάνονται: Η ασφάλεια στη διεθνή πολιτική αεροπορία, περιβαλλοντικά ζητήματα που σχετίζονται με τα καυσαέρια των αεροσκαφών, η νομική θέση της χώρας έναντι θεσμών και δομών του αεροπορικού δικαίου κ.ά. Αξιοσημείωτο είναι ότι από την επίσημη «ατζέντα» των συζητήσεων που έδωσε χτες στη δημοσιότητα ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών, σκόπιμα παραλείφθηκαν τα επίμαχα θέματα των ιδιωτικοποιήσεων των αεροδρομίων και των υπηρεσιών αεροναυτιλίας και της «διάρθρωσης» της ΥΠΑ. Ωστόσο, τα θέματα αυτά είχαν δεσπόζουσα θέση στην επιστολή που είχε αποστείλει πρόσφατα ο ίδιος ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών προς τη διοίκηση της ΥΠΑ, ζητώντας ενημέρωση ενόψει της επίσκεψης Kottaite.

Η χρονική περίοδος που επέλεξε η κυβέρνηση να «ανοίξει» το θέμα των ιδιωτικοποιήσεων και στο νευραλγικό τομέα των αερομεταφορών, σίγουρα δεν είναι τυχαία, καθώς συμπίπτει με τις γενικότερες θεσμικές αλλαγές που συντελούνται στο δημόσιο τομέα, την επικείμενη διάλυση της ΥΠΑ και τη λειτουργία του αεροδρομίου Σπάτων.

Σημειώνεται ότι για την επίσκεψη του αξιωματούχου του ICAO στην Ελλάδα με αντικείμενο συζητήσεων, μεταξύ των άλλων, την «ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση των αεροδρομίων της χώρας», κατέθεσαν Ερώτηση στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Γκατζής και Σπύρος Στριφτάρης.

ΤΑΞΙ
Αύξηση κομίστρου ζητούν οι ιδιοκτήτες

Αύξηση στα κόμιστρα ζητούν οι ιδιοκτήτες ταξί της Αθήνας και προαναγγέλλουν κινητοποιήσεις αν οι συναντήσεις που θα επιδιώξουν με τους αρμόδιους τις επόμενες δύο βδομάδες, δεν έχουν αποτέλεσμα.

Οπως επισημαίνουν οι εκπρόσωποι του κλάδου, οι συνεχείς αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων έχουν καταστήσει ασύμφορη τη λειτουργία των ταξί και προσθέτουν ότι οι αυξήσεις αυτές έχουν κοστίσει μέχρι σήμερα σε κάθε αυτοκινητιστή ταξί, περισσότερες από 500.000 δρχ. Για να μπορέσουν οι ιδιοκτήτες ταξί να καλύψουν το κόστος λειτουργίας και τις ανάγκες διαβίωσης, τονίζουν οι εκπρόσωποι του κλάδου, είναι ανάγκη να αυξηθούν: Στις 600 δρχ. η μικρότερη διαδρομή, που σήμερα κοστίζει 500 δρχ. Στις 100 δρχ. η μονή ταρίφα, από 71 δρχ. σήμερα και στις 170 δρχ. η διπλή ταρίφα, από 130 δρχ. που κοστίζει σήμερα. Στις 300 δρχ. η «σημαία», από 200 δρχ. Επίσης, οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές ταξί ζητούν να επιτρέπεται η κυκλοφορία των ταξί όταν μεταφέρουν επιβάτη, στις λωρίδες αποκλειστικής κυκλοφορίας των λεωφορείων.

ΚΤΗΜΑ ΘΩΝ
Απειλείται από κερδοσκοπικές ορέξεις

Να προστατεύσει την υγεία των κατοίκων και των εργαζομένων στην Αθήνα, αντί να την καταστρέφει σε όφελος κερδοσκοπικών συμφερόντων και να αποκρούσει τις ορέξεις του επιχειρηματία Μπ. Βωβού να τσιμεντοποιήσει όλο το κτήμα ΘΩΝ, στους Αμπελόκηπους, καλεί τη Δημοτική Αρχή, η «Συμπαράταξη για την Αθήνα».

Με ανακοίνωσή της η «Συμπαράταξη» καταγγέλλει τον Δήμο, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο και το υπουργείο Πολιτισμού, που «δίνουν πρόθυμα τη συγκατάθεσή τους σε όλες τις κερδοσκοπικές και περιβαλλοντοκτόνες δραστηριότητες της κατασκευαστικής εταιρίας του Μπ. Βωβού». Προθυμία που επιβεβαιώνει μια σύντομη αναφορά στην... ιστορία του ΘΩΝ, όπως την περιγράφει η «Συμπαράταξη» στην ανακοίνωσή της: «Πρώτα καταπατήθηκε μεγάλο τμήμα του κτήματος ΘΩΝ, το οποίο είχε χαρακτηριστεί χώρος πρασίνου από το Δήμο Αθηναίων. Σε αυτό, αντί πρασίνου εμφυτεύτηκαν τόνοι τσιμέντου και προέκυψε το γνωστό μεγαθήριο με τον πολυεθνικό εμπορικό κολοσσό».

Το γνωστό μεγαθήριο, που καταλαμβάνει τι μισή έκταση του κτήματος - δηλαδή 4 στρέμματα - έγινε από την κατασκευαστική εταιρεία «Μπάμπης Βωβός - Διεθνής Τεχνική Ανώνυμη Εταιρία», η οποία θέλει να τσιμεντοποιήσει ό,τι έχει απομείνει. Ετσι - μας πληροφορεί η «Συμπαράταξη» - «αποφασίζει ότι το πράσινο δεν έχει θέση κοντά σε πολυσύχναστες λεωφόρους, σε περιοχές με υψηλούς ρύπους και κυκλοφοριακή ένταση. Αποφασίζει να εκδιώξει τους κατοίκους από τις πολυκατοικίες και τη γειτονιά τους, για να δημιουργήσει πάρκο! Πάρκο που γενναιόδωρα δωρίζει στο κοινό, αλλά επιδέξια εξαγοράζει με το σχέδιο της ανοικοδόμησης και στον υπόλοιπο χώρο... Βέβαια, το υπόγειο γκαράζ που προβλέπει αναιρεί κάθε ελπίδα για υψηλή και πλούσια αντιρρυπογόνο βλάστηση και οι νέοι τόνοι τσιμέντου που θα προστεθούν στη συνοικία που ασφυκτιά, δε συζητούνται».

Η «Συμπαράταξη» καταλήγει στην ανακοίνωσή της πως «η υγεία των κατοίκων, ο σεβασμός των ατομικών και κοινωνικών δικαιωμάτων τους είναι αδιαπραγμάτευτα και πρέπει να είναι αντικείμενο προστασίας από τη Δημοτική Αρχή».

Να σημειώσουμε πως το θέμα επρόκειτο να συζητηθεί αργά χτες το βράδυ στο Δημοτικό Συμβούλιο Αθήνας.

Πρόγραμμα ΚΤΕΟ

Επιβατηγά και φορτηγά ΙΧ, με αριθμούς κυκλοφορίας από ΥΕΖ 3001 μέχρι ΥΕΖ 3500, είναι προγραμματισμένα για τεχνικό έλεγχο στα ΚΤΕΟ, από την ερχόμενη Δευτέρα μέχρι και την Παρασκευή, 8 του Σεπτέμβρη.

Τη μεθεπόμενη βδομάδα, το πρόγραμμα τεχνικού ελέγχου περιλαμβάνει την ίδια κατηγορία οχημάτων, με αριθμούς κυκλοφορίας από ΥΕΖ 3501 μέχρι ΥΕΖ 4000.

Υπενθυμίζεται ότι για τον τεχνικό έλεγχο του οχήματος τους οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να έχουν μαζί τους ταυτότητα, άδεια κυκλοφορίας του οχήματος, την τελευταία απόδειξη τελών κυκλοφορίας, Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων και το αυτοκόλλητο σήμα των τελών κυκλοφορίας.

Πληροφορίες για το πρόγραμμα των ΚΤΕΟ Αττικής παρέχονται στον αριθμό κλήσης «180», ενώ στο «167» ορίζονται μια βδομάδα πριν, η μέρα και η ώρα προσκόμισης του οχήματος για τεχνικό έλεγχο. Αλλες πληροφορίες παρέχονται στα τηλέφωνα: 6533.482 - 5, 9936.755 - 8 και 5549.773 - 6.

Αντιδράσεις στην εκποίηση

Σε τρίωρη στάση εργασίας προχωρούν σήμερα οι εργαζόμενοι του ΟΤΕ Βόρειας Ελλάδας, αντιδρώντας στα κυβερνητικά σχέδια για παραπέρα μετοχοποίηση του Οργανισμού και μείωση της συμμετοχής του δημοσίου σε ποσοστό κάτω του 40%.

Οι εργαζόμενοι θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το κεντρικό κτίριο του ΟΤΕ Θεσσαλονίκης και ακολούθως θα πραγματοποιήσουν πορεία προς το υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης. Ακόμα, η Ομοσπονδία Εργαζομένων ΟΤΕ έχει πάρει απόφαση για επαναλαμβανόμενες 24ωρες απεργίες με την κατάθεση στη Βουλή από τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας, τροπολογίας που θα επιτρέπει την εκχώρηση άνω του 51% του Οργανισμού σε ιδιώτες.

Στελέχη της Ενιαίας Συνδικαλιστικής Κίνησης - ΟΤΕ σημειώνουν ότι η παράταξη υποστηρίζει την κινητοποίηση αλλά και εντοπίζουν τις ευθύνες των άλλων παρατάξεων και για το μέχρι στιγμής ξεπούλημα του Οργανισμού, και για τη μεγάλη καθυστέρηση στην έναρξη κινητοποιήσεων προκειμένου να αποτραπεί η νέα προσπάθεια της κυβέρνησης για παραπέρα εκποίησή του. Υπογραμμίζουν όμως την ανάγκη για αγώνα, έστω και την ύστατη ώρα. Με σκοπό τη συστράτευση όλων των εργαζομένων σε κοινό μέτωπο πάλης για τον επαναπροσανατολισμό του ΟΤΕ και των άλλων επιχειρήσεων που ελέγχονται από το κράτος (εξ ολοκλήρου ή μερικώς), σε δημόσια και κοινωφελή κατεύθυνση.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ