ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 9 Ιούνη 2010
Σελ. /48
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΣΥΜΠΥΡΗΝΟ ΡΟΔΑΚΙΝΟ
Εκβιαστικά παιχνίδια των βιομηχάνων

Τιμή στο ροδάκινο για κομπόστα 35 λεπτά το κιλό ζητούν οι παραγωγοί

Αντιμέτωποι με τα εκβιαστικά παιχνίδια των βιομηχάνων βρίσκονται και φέτος οι παραγωγοί συμπύρηνου ροδάκινου. Χτες έγινε σύσκεψη στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων με θέμα το συμπύρηνο ροδάκινο, υπό την προεδρία του υφυπουργού Μ. Καρχιμάκη, χωρίς να προκύψει τίποτα σε όφελος των παραγωγών.

Αυτό που βγήκε είναι ότι θα ξαναγίνει νέα σύσκεψη προς το τέλος του μήνα. Γίνεται φανερό πως από την πλευρά των μεταποιητών επιχειρείται να κερδηθεί χρόνος ώστε να ασκηθεί πίεση στους παραγωγούς να πουλήσουν σε εξευτελιστικές τιμές μια και στις αρχές Ιούλη θα αρχίσει να μαζεύεται η παραγωγή. Και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης παριστάνει τον Πόντιο Πιλάτο. Ομως η πολιτική της νέας ΚΑΠ και του ΠΟΕ που εφαρμόζει και αυτή η κυβέρνηση είναι αυτή που καταρρακώνει τις τιμές παραγωγού και επιτρέπει τα κερδοσκοπικά παιχνίδια των βιομηχάνων και των μονοπωλίων.

Η περσινή χρονιά ήταν από τις χειρότερες για τους παραγωγούς, με ευθύνη και της κυβέρνησης της ΝΔ, όπου οι παραγωγοί βγήκαν χαμένοι σε κάθε περίπτωση και οι μεταποιητές - βιομήχανοι πολύ κερδισμένοι. Επίσης και οι μετέπειτα υποσχέσεις της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ για καταβολή αποζημιώσεων αναπλήρωσης του χαμένου εισοδήματος, αποδείχτηκαν ψεύτικες. Πέρυσι η τιμή ήταν υποτίθεται 18 λεπτά το κιλό και γινόταν λόγος για μεγάλη παραγωγή και μεγάλα αποθέματα. Φέτος και η παραγωγή είναι μικρότερη και τα αποθέματα πολύ λιγότερα και οι άλλες παραγωγές χώρες έχουν μικρότερη παραγωγή, η διαφορά ισοτιμίας ευρώ - δολαρίου έχει μειωθεί αισθητά και ευνοεί τις εξαγωγές, αλλά οι βιομήχανοι δεν ανοίγουν τα χαρτιά τους για το τι τιμές θα δώσουν. Αναφέρουν μόνο ότι η φετινή παραγωγή θα απορροφηθεί, ενώ διαδίδεται ότι θα δοθεί τιμή 19 - 20 λεπτά το κιλό για το ροδάκινο που θα πάει για κομπόστα.

Εκπρόσωποι των ροδακινοπαραγωγών από Πέλλα και Ημαθία που συμμετείχαν στη χτεσινή σύσκεψη, δήλωσαν ότι η τιμή για το συμπύρηνο πρέπει να είναι 35 λεπτά το κιλό για την κονσερβοποίηση και 25 λεπτά το κιλό για τη χυμοποίηση. Οπως ανέφεραν αν δεν λάβουν ικανοποιητική τιμή δεν θα μαζέψουν την παραγωγή τους και θα προχωρήσουν σε δυναμικές αγωνιστικές κινητοποιήσεις. Ζήτησαν επίσης διαφάνεια στις διαπραγματεύσεις, ασφαλιστικές δικλείδες σε περίπτωση αθέτησης συμφωνίας και συμφωνία για τις τιμές σε βάθος τριετίας.

ΓΑΛΑΚΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ «ΔΩΔΩΝΗ»
Για αρχή η ... σφαγή των αγελαδοτρόφων

Πρωτόγνωρες μεθοδεύσεις μείωσης της τιμής στους παραγωγούς αγελαδινού γάλακτος

Σε πρωτόγνωρες μεθοδεύσεις μείωσης της τιμής παραγωγού στο αγελαδινό γάλα προχωράει η διοίκηση της γαλακτοβιομηχανίας «ΔΩΔΩΝΗ», ακολουθώντας τα βήματα των ιδιωτικών γαλακτοβιομηχανιών.

Από τη διοίκηση της επιχείρησης γνωστοποιήθηκε ότι το 70% των ποσοτήτων αγελαδινού γάλακτος ανά παραγωγό θα έχει τιμή 0,42 ευρώ και το υπόλοιπο 30% θα έχει τιμή 0,35 λεπτά. Πρόκειται για μεθόδευση πρόκληση και κοροϊδία σε βάρος των αγελαδοτρόφων που παραδίδουν γάλα στη «ΔΩΔΩΝΗ». Πέρυσι η τιμή ήταν 0,45 ευρώ το κιλό και τώρα επιδιώκεται να προκύψει μια μέση τιμή 0,39 λεπτά το κιλό, δηλαδή μείωση 6 λεπτά το κιλό. Παράλληλα, γνωστοποιήθηκε στους παραγωγούς ότι δε θα παραλαμβάνονται περισσότερες ποσότητες αγελαδινού γάλακτος σε σύγκριση με πέρυσι. Η πολιτική της διοίκησης της «ΔΩΔΩΝΗΣ» στρέφεται σε βάρος των αγελαδοτρόφων της Ηπείρου, καθώς και όλης της Ελλάδας. Οι εξευτελιστικές τιμές που δίνονται στο αγελαδινό γάλα σε συνδυασμό με το αυξημένο κόστος παραγωγής οδηγούν τους αγελαδοτρόφους στη φτώχεια και το ξεκλήρισμα. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι τη δεκαετία 2000 - 2010 ο αριθμός των αγελαδοτρόφων στη χώρα μειώθηκε κατά 63,5%. Η πολιτική των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ και των διοικήσεων της «ΔΩΔΩΝΗΣ», δημιουργούν πρόβλημα στους κτηνοτρόφους, ώστε να μπορέσουν να συνεχίσουν να υπάρξουν και να παράγουν. Μάλιστα, όπως αναφέρεται σχετικά, τα τελευταία 6 χρόνια ο αριθμός των κτηνοτρόφων που παραδίνουν γάλα στη ΔΩΔΩΝΗ μειώθηκε από 12.500 σε 6.500.

Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι οι μεθοδεύσεις που ετοιμάζεται να κάνει πράξη η διοίκηση της «ΔΩΔΩΝΗΣ» δεν είναι ξεκομμένες από τις εκφρασμένες προθέσεις των «γαλαζοπράσινων» κυβερνήσεων να βγάλουν στο «σφυρί» την τελευταία συνεταιριστική γαλακτοβιομηχανία. Τα όσα συμβαίνουν, αναδεικνύουν για άλλη μια φορά και θέτουν επιτακτικά την ανάγκη οι αγροτοκτηνοτρόφοι της περιοχής να πάρουν στα χέρια τους την υπεράσπιση και ενίσχυση του συνεταιριστικού χαρακτήρα της «ΔΩΔΩΝΗΣ». Να προχωρήσουν σε κοινή διεκδίκηση και πάλη με τους εργαζόμενους και τα ευρύτερα λαϊκά στρώματα για μια φιλοαγροτική πολιτική και οικονομία που θα ενισχύει και θα προστατεύει τις συνεταιριστικές επιχειρήσεις, το εισόδημα των παραγωγών, για προϊόντα φθηνά και υγιεινά και προσιτά στους καταναλωτές.

ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ
«Τρέχουν» οι προθεσμίες

Για τις 30 Ιούνη ορίστηκε η καταληκτική προθεσμία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων για όλους τους μισθωτούς και συνταξιούχους που θα τις αποστείλουν ηλεκτρονικά (μέσω Taxis).

Για όσους τις ταχυδρομήσουν ή τις καταθέσουν στις Εφορίες το πρόγραμμα - με βάση το τελευταίο ψηφίο ΑΦΜ - ξεκίνησε από τις 20 Μάη και για τη συνέχεια διαμορφώνεται ως εξής :

  • Μέχρι 10 Ιούνη: 8
  • Μέχρι 14 Ιούνη: 9
  • Μέχρι 16 Ιούνη: 10, 20, 30, 40, 50
  • Μέχρι 18 Ιούνη: 60, 70, 80, 90, 00.
ΜΑΓΝΗΣΙΑ
Ζημιές από χαλάζι

Ολοκληρωτική καταστροφή προκάλεσε στις καλλιέργειες κερασιού η χαλαζόπτωση που σημειώθηκε το περασμένο Σάββατο, στη Ζαγορά του Πηλίου. Επίσης, από τις βροχοπτώσεις των τελευταίων ημερών μεγάλες ζημιές υπέστησαν και οι μηλοκαλλιέργειες και τα σιτηρά, στον κάμπο του νομού Μαγνησίας. Οι πληγέντες αγρότες διεκδικούν άμεση καταγραφή των ζημιών και καταβολή δίκαιων αποζημιώσεων στο 100% των ζημιών.

ΕΜΠΟΡΟΒΙΟΜΗΧΑΝΟΙ ΑΘΗΝΑΣ
Θέλουν αύξηση στις πωλήσεις των ΙΧ

Με γνώμονα την αύξηση των κερδών των εισαγωγέων αυτοκινήτων το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Αθήνας (ΕΒΕΑ) έστειλε επιστολή στον υπουργό Οικονομικών και την υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής με την οποία ζητάει κίνητρα για την αντικατάσταση αυτοκινήτου. Την αξίωσή τους, μάλιστα, οι εμποροβιομήχανοι την «καλωπίζουν» και με επιχειρήματα περί δήθεν ενίσχυσης των δημόσιων εσόδων από την αύξηση των πωλήσεων και ενίσχυσης των περιβαλλοντικών συνθηκών. Μεταξύ άλλων προβάλλουν ως επιχείρημα ότι μέση ηλικία των κυκλοφορούντων επιβατηγών οχημάτων είναι μεγαλύτερη από την αντίστοιχη στην ΕΕ (11 έναντι 7 ετών), και ότι κυκλοφορούν 1,3 εκατ. οχήματα ηλικίας πάνω από 20 ετών.

Το ΕΒΕΑ ζητάει να επιδοτούνται τα τέλη κυκλοφορίας με 500 ευρώ/ανά αποσυρόμενο όχημα η αντικατάσταση με νέας τεχνολογίας των οποίων οι εκπομπές CO2 να είναι μέχρι 150 gr/km. Ακόμη, να απαλλάσσεται το νέο αυτοκίνητο από τα τέλη κυκλοφορίας για 5 χρόνια, κάτι που, κατά τους υπολογισμούς που επικαλείται το ΕΒΕΑ θα προσθέσει 40.000 αυτοκίνητα στην αγορά κάθε χρόνο αυξάνοντας κατά 25% τις πωλήσεις και ισοδυναμεί με συνολικά έσοδα για το Δημόσιο 483,5 εκατ. ευρώ συνυπολογίζοντας ΦΠΑ, τέλη ταξινόμησης και τις απώλειες από την επιδότηση που προτείνει το ΕΒΕΑ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ