ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 7 Ιούλη 2010
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Κατατέθηκε το νομοσχέδιο για την άρση του καμποτάζ

Για να μη χαθεί ούτε λεπτό προβλέπει σχετικές άδειες για πλόες μέχρι τις 31 Δεκέμβρη του 2010

Στη Βουλή βρίσκεται από χτες το νομοθετικό έκτρωμα της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, με εξασφαλισμένη την πλήρη υποστήριξη των άλλων κομμάτων της πλουτοκρατίας, που στηρίζεται στον κανονισμό 3577/92 της ΕΕ και απελευθερώνει πλήρως (άρση του καμποτάζ) την κρουαζιέρα. Δηλαδή αυτό που προωθεί είναι η άλωση των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών από την ανεξέλεγκτη δράση των πολυεθνικών, από πλοία με πανιά ευκαιρίας, σύγχρονα - πλωτά δουλεμπορικά, όπου θα κυριαρχεί η άνιση αμοιβή για ίση εργασία, με επιβάτες «μαντρωμένους» που θα μεταφέρονται όπου και για όσο συμφέρει τα μονοπώλια στον τουρισμό. Ενώ αρνητικές θα είναι οι συνέπειες σε βάρος των κυριαρχικών δικαιωμάτων και βεβαίως σε βάρος της προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Το νομοθετικό έκτρωμα, που συντάχθηκε από το υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, χτες με συνοπτικές διαδικασίες «πέρασε» από το υπουργικό συμβούλιο και αμέσως μετά κατατέθηκε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για να πάρει το δρόμο της ψήφισής του και να επιβεβαιώσει ότι ο αγώνας που δίνουν οι ναυτεργάτες, κλιμακώνοντας και με τη συμμετοχή τους στην αυριανή 24ωρη απεργία στα καράβια στο λιμάνι του Πειραιά, είναι υπόθεση που αφορά όλο το λαό.

Αντί του κειμένου του νομοσχεδίου, μοιράστηκε στους ναυτιλιακούς συντάκτες «άτυπο ενημερωτικό σημείωμα» με σημεία του νομοσχεδίου. Ωστόσο, ακόμα και σε αυτό το «άτυπο» σημείωμα φαίνεται ολοκάθαρα τι προωθείται. Μάλιστα, για να εξασφαλιστεί «η άμεση εφαρμογή της άρσης του καμποτάζ για την τρέχουσα τουριστική περίοδο», υπάρχει διάταξη που προβλέπει ότι θα χορηγείται σχετική άδεια για πλόες, σε όσες πλοιοκτήτριες εταιρείες καταθέσουν αίτηση, η οποία άδεια θα έχει ισχύ μέχρι τις 31 Δεκέμβρη του 2010.

Πιο συγκεκριμένα με βάση το «άτυπο» σημείωμα, το νομοσχέδιο προβλέπει ότι:

  • Η άρση του καμποτάζ αφορά κρουαζιερόπλοια που θα μεταφέρουν πάνω από 49 επιβάτες, με διάρκεια ταξιδιού τουλάχιστον 48 ώρες, όπου μόνο στο «αφετήριο ελληνικό λιμάνι» έχουν υποχρέωση να παραμένουν 12 ώρες. Αυτό σημαίνει ότι στα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας και συγκεκριμένα των νησιών, τα πλοία θα παραμένουν όσο συμφέρει την εταιρεία.
  • Οι εταιρείες θα υπογράφουν με το ελληνικό δημόσιο τριετείς - με προοπτική παράτασης - συμβάσεις, το περιεχόμενο των οποίων θα καθοριστεί με Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Πολιτισμού, Τουρισμού. Για να ...πειστούν οι εταιρείες να ναυτολογήσουν στα πλοία και κάποιον αριθμό Ελλήνων ναυτεργατών προβλέπονται οικονομικά κίνητρα, τα οποία θα καθοριστούν από την υπουργική απόφαση, από τα οποία ένα από αυτά θα είναι η επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών στο ΝΑΤ.
  • Για να ...«χρυσωθεί» το «χάπι» προβλέπεται η «είσπραξη ειδικής εισφοράς για κάθε επιβάτη, που επιβιβάζεται στο λιμένα αφετηρίας του ταξιδιού», το ύψος της οποίας θα καθοριστεί επίσης με υπουργική απόφαση. Η «εισφορά» υποτίθεται ότι θα πηγαίνει στο Κεφάλαιο Ανεργίας και Ασθενείας Ναυτικών (ΚΑΑΝ), ενώ, για να αποδειχθεί ότι πρόκειται για κοροϊδία, αναφέρεται πως «για κάθε επιπλέον λιμάνι που θα περιλαμβάνει το ταξίδι, θα μειώνεται» η «εισφορά» κατά 7%!
«ΚΑΤΣΕΛΗΣ»
«Λουκέτο» στο εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης

Οι εργαζόμενοι απαντούν αγωνιστικά στους ωμούς εκβιασμούς της εργοδοσίας

Να κλείσει το εργοστάσιο «Κατσέλης» στη Θεσσαλονίκη αποφάσισε ο όμιλος «Nutriart» του επιχειρηματία Δαυίδ, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης του ομίλου για τη διατήρηση της υψηλής κερδοφορίας του. Το μεσημέρι της Δευτέρας, στην αλλαγή της βάρδιας, ο διευθυντής του εργοστασίου μάζεψε τους εργαζόμενους και τους ανακοίνωσε το «λουκέτο». Η παραγωγή σταμάτησε επί τόπου. Οι εργάτες αποσβολωμένοι τον άκουγαν να τους λέει πως πρέπει να επιλέξουν αν θα αποδεχθούν τη μεταφορά τους σε άλλες επιχειρήσεις ή την απόλυση. Τους έδωσε μάλιστα και «περιθώριο» να αποφασίσουν μέχρι τις 19 του Ιούλη. Στο μεταξύ, από χτες ξεκίνησε το ξήλωμα των μηχανημάτων προκειμένου να μεταφερθούν στο εργοστάσιο της Αθήνας.

Χτες, από τις 9 το πρωί, ο διευθυντής άρχισε να καλεί έναν έναν τους εργαζόμενους στο γραφείο του και να τους ανακοινώνει την πρόταση που είχε για τον καθένα. Στους περισσότερους πρότεινε να μεταναστεύσουν στην Αθήνα, για να δουλέψουν στο εκεί εργοστάσιο της «Κατσέλης». Στους υπόλοιπους ανακοίνωσε ότι δεν έχει να τους απασχολήσει σε καμία από τις επιχειρήσεις του ομίλου, αλλά προτίθεται να τους βρει δουλειά σε εταιρείες φύλαξης και καθαριότητας. Αν δεν αποδεχθούν αυτό το «ηπιότερο μέτρο για τη λύση της εργασιακής τους σχέσης», όπως είπε, θα τους απολύσει.

Απέναντι στην επίθεση της εργοδοσίας στάθηκαν σύσσωμοι οι 40 εργαζόμενοι που απέμειναν να δουλεύουν στο εργοστάσιο. Δήλωσαν ότι δεν αποδέχονται τον εκβιασμό και απαιτούν να συνεχίσει να λειτουργεί το εργοστάσιο. Μάλιστα, από χτες το πρωί έστησαν ομάδες περιφρούρησης προκειμένου να εμποδίσουν τη μεταφορά των μηχανημάτων. Στο πλευρό τους από την πρώτη στιγμή βρέθηκαν οι ταξικές δυνάμεις. Στελέχη του ΠΑΜΕ είναι διαρκώς έξω από το εργοστάσιο και μαζί με τους εργάτες οργανώνουν την αντίστασή τους. Η Ομοσπονδία Εργαζομένων στα Τρόφιμα και Ποτά έστειλε μήνυμα συμπαράστασης στους εργαζόμενους και ανακοίνωσε συγκέντρωση έξω από το εργοστάσιο το μεσημέρι του Σαββάτου.

Η αποψίλωση του εργοστασίου «Κατσέλης» στη Θεσσαλονίκη ξεκίνησε εδώ και περίπου δύο χρόνια με τη μεταφορά προσωπικού (80 άτομα όλων των ειδικοτήτων) στις άλλες δύο εταιρείες του ομίλου, «Αλλατίνη» και «Plaza». Στο μεταξύ, άρχισε να κλείνει και τμήματα παραγωγής, με τελευταίο αυτό του κριτσινιού.

Στο πλευρό τους οι εργαζόμενοι της «ΜΙΝΟΣ»

Κάλεσμα αγώνα απηύθυναν στους συναδέλφους τους στην «Κατσέλης» και οι εργάτες της «ΜΙΝΟΣ». Από νωρίς το πρωί βρέθηκαν πλάι τους. Εξέφρασαν τη συμπαράστασή τους και τους προέτρεψαν να μην κάνουν ούτε βήμα πίσω από την απόφασή τους να παλέψουν για να συνεχίσει να λειτουργεί το εργοστάσιο.

Οι ίδιοι, με τη στήριξη των ταξικών συνδικάτων, συνεχίζουν τον πολυήμερο αγώνα τους. Με βάρδιες περιφρουρούν το εργοστάσιο διεκδικώντας καταβολή των δεδουλευμένων που τους οφείλει η εργοδοσία, συνέχιση της λειτουργίας του εργοστασίου και διασφάλιση όλων των θέσεων εργασίας.

Σήμερα, για άλλη μια φορά, θα βρεθούν στα δικαστήρια μετά από ασφαλιστικά μέτρα που κατέθεσε εναντίον τους ο εργοδότης (Βεργίνης) ζητώντας 500 ευρώ τη μέρα από τον καθένα για όσο διάστημα δεν του επιτρέπουν να βγάλει έξω τα εμπορεύματα που παρήγαγαν οι ίδιοι με τον ιδρώτα τους και απλήρωτοι.

Συνάντηση μπροστά στο 16ο Συνέδριο της ΠΣΟ

Σε συντροφικό κλίμα έγινε χτες συνάντηση της Γραμματείας του ΠΑΜΕ με την Επιτροπή Οικονομικού Ελέγχου της ΠΣΟ που βρίσκεται στην Αθήνα. Οι συναγωνιστές Κλεάνθης Κλεάνθους από την Κύπρο, C.H. Venkatachalam από την Ινδία και Πάολο Σαμπόια από τη Βραζιλία εξέφρασαν την αλληλεγγύη τους στην εργατική τάξη της Ελλάδας για τους αγώνες που κάνει ενάντια στην αντεργατική πολιτική της κυβέρνησης.

Η Επιτροπή Οικονομικού Ελέγχου βρίσκεται στην Ελλάδα για οικονομικό έλεγχο και πρακτικά μέτρα διοργάνωσης του 16ου Συνεδρίου. Για το λόγο αυτό στη χτεσινή συνάντηση ανταλλάχτηκαν απόψεις για την καλύτερη διοργάνωση του Παγκόσμιου Συνδικαλιστικού Συνεδρίου.

Εκ μέρους του ΠΑΜΕ, ο Γιώργος Πέρρος διαβεβαίωσε την αντιπροσωπεία της ΠΣΟ ότι το ΠΑΜΕ θα δώσει όλες του τις δυνάμεις, ώστε το 16ο Συνέδριο να αποτελέσει ένα νέο ποιοτικό και ποσοτικό βήμα για το διεθνές ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Οφελος μόνο για το μεγάλο κεφάλαιο

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ, για την άρση του καμποτάζ

Για την άρση του καμποτάζ, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ, με ανακοίνωσή του, υπογραμμίζει:

«Η άρση του καμποτάζ στα κρουαζιερόπλοια δε θα επιφέρει μόνο μεγαλύτερη ανεργία στους ναυτεργάτες, ακόμα χειρότερες εργασιακές συνθήκες και μισθούς, αλλά θα έχει και αρνητικές συνέπειες για τους μικρούς και μεσαίους επιχειρηματίες στον τουρισμό και τους εργαζόμενους στον κλάδο.

Σε αντίθεση με όσα ισχυρίζονται η κυβέρνηση, η ΝΔ και ο ΛΑ.Ο.Σ., οι τουρίστες στα νησιά και τις άλλες περιοχές δεν πρόκειται να αυξηθούν όσο στη χώρα μας και στις άλλες χώρες της ΕΕ μειώνονται δραστικά το εισόδημα και τα δικαιώματα των εργαζομένων. Αντίθετα, τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια θα απορροφήσουν το μεγαλύτερο μέρος των επισκεπτών της διαρκώς μειούμενης τουριστικής πίτας. Το ότι θα παραμένουν τα κρουαζιερόπλοια για κάποιες ώρες, σε κάποια λιμάνια, σε καμία περίπτωση δε θα αντισταθμίζει τις μεγάλες απώλειες που θα έχουν οι μικρομεσαίοι. Οι ωφελημένοι θα είναι οι μεγαλοεφοπλιστές και οι μεγαλοξενοδόχοι και γιατί θα εκμεταλλεύονται ακόμα πιο άγρια τους εργαζόμενούς τους και γιατί θα συγκεντρώσουν στα χέρια τους ακόμα μεγαλύτερο κομμάτι του τουρισμού.

Τα συμφέροντα σήμερα των εργαζομένων στα πλοία, στα ξενοδοχεία, στα τουριστικά γραφεία είναι σε σημαντικό βαθμό κοινά με των αυτοαπασχολούμενων και μικρομεσαίων του κλάδου. Γι' αυτό χρειάζεται και μπορεί να διαμορφωθεί κοινωνική συμμαχία κατά της πολιτικής που υπηρετεί τα συμφέροντα των μονοπωλίων και που τσακίζει συνολικά τα λαϊκά δικαιώματα».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ