ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 30 Ιούλη 2010
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΔΧ
«Διάλογος» με την επιστράτευση σε ισχύ

Σήμερα αναμένεται να αποφασίσουν για τη στάση που θα τηρήσουν οι απεργοί

Σήμερα το μεσημέρι θα παρθούν οι αποφάσεις για τη στάση που θα κρατήσουν οι εκπρόσωποι των φορτηγών δημόσιας χρήσης

Icon

Σήμερα το μεσημέρι θα παρθούν οι αποφάσεις για τη στάση που θα κρατήσουν οι εκπρόσωποι των φορτηγών δημόσιας χρήσης
Εχοντας βάλει το πιστόλι στον κρόταφο των ιδιοκτητών φορτηγών ΔΧ ο υπουργός Μεταφορών Δ. Ρέππας συναντήθηκε χτες το μεσημέρι με τους συνδικαλιστικούς τους εκπροσώπους, σε μια παρωδία διαλόγου, αφού στο μεταξύ ήταν σε εξέλιξη η διαδικασία αποστολής των εγγράφων κλήτευσης σε εφαρμογή της απόφασης της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού προσωπικά να προχωρήσει στην πολιτική τους επιστράτευση.

Η συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου ολοκληρώθηκε περίπου στις 6.30 το απόγευμα και αμέσως μετά ακολούθησε σύσκεψη των συνδικαλιστικών εκπροσώπων των απεργών που διήρκεσε μέχρι τις 9.30 το βράδυ. Πηγές από το υπουργείο Μεταφορών, οι πόρτες του οποίου ήταν κλειστές μέχρι χτες για τους αυτοκινητιστές και άνοιξαν, ενώ είχε τεθεί σε εφαρμογή ήδη η απόφαση για πολιτική επιστράτευση, ανέφεραν στον «Ρ», ότι η ηγεσία του υπουργείου προσπάθησε να «διορθώσει» ορισμένες... αδικίες, εντός βεβαίως των αυστηρών ορίων και προϋποθέσεων που θέτει το νομοσχέδιο. Ταυτόχρονα, εμμένοντας στην πολιτική πυγμής διαμήνυε ότι «η πολιτική επιστράτευση είναι σε ισχύ και στο χέρι τους είναι αν θα σταματήσουν την απεργία ή όχι

Εκπρόσωπος των ιδιοκτητών φορτηγών μετά το τέλος της σύσκεψης των εκπροσώπων των απεργών δήλωσε ότι σήμερα το μεσημέρι θα συνεδριάσουν τα σωματεία του κλάδου, όπου θα εξετάσουν τις προτάσεις του υπουργείου, ώστε να αποφασίσουν για την περαιτέρω στάση τους.

Τους υποδέχτηκαν με χημικά

Οι ιδιοκτήτες των ΔΧ φορτηγών χτες έξω από το υπουργείο Συγκοινωνιών
Οι ιδιοκτήτες των ΔΧ φορτηγών χτες έξω από το υπουργείο Συγκοινωνιών
Οι απεργοί είχαν συγκεντρωθεί από νωρίς το πρωί έξω από την έδρα του υπουργείου Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων εμφανώς εξοργισμένοι για την δικτατορικού τύπου απόφαση της κυβέρνησης να εφαρμόσει το μέτρο της επιστράτευσης, δηλώνοντας με αυτόν τον τρόπο αποφασισμένη να εφαρμόσει «διά πυρός και σιδήρου» την κατάπτυστη πολιτική που απορρέει από το «Μνημόνιο», προς εξασφάλιση πάντα των υπερκερδών του μονοπωλιακού κεφαλαίου. Είναι χαρακτηριστική η δήλωση του Δ. Ρέππα, στο ραδιοφωνικό σταθμό «Θέμα 98.9» σχετικά με ένα από τα επιμέρους αιτήματα των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων για την πενταετή μετάβαση στο νέο καθεστώς αντί της τριετούς που προβλέπει το σχετικό νομοσχέδιο. Ο υπουργός, ενώ αναγνώρισε ότι «δεν είναι κάποιο κεντρικό αίτημα αυτό που θέτουν», ωστόσο ομολόγησε ότι η θέση αυτή συζητήθηκε με τους εκπροσώπους της τρόικας, οι οποίοι όμως έκριναν «ότι αυτή η περίοδος είναι πολύ μεγάλη» και «άρα δεν είναι αποδεκτή».

Η δικαιολογημένη οργή και αγανάκτηση που έχει προκαλέσει στον κλάδο, η κυβερνητική απόφαση να «απελευθερώσει» τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές, δηλαδή να τις παραδώσει στις μεγάλες μεταφορικές επιχειρήσεις, καταστρέφοντας με αυτόν τον τρόπο τους σημερινούς αυτοαπασχολούμενους και μικρομεσαίους μεροκαματιάρηδες, «προκάλεσε» τα χημικά των ΜΑΤ που από νωρίς διμοιρίες τους είχαν στηθεί στην είσοδο του υπουργείου και περιμετρικά από αυτό. Δυστυχώς, ορισμένοι «θερμόαιμοι» απεργοί, προπηλάκισαν και κάποιους δημοσιογράφους και ένα τηλεοπτικό συνεργείο.

Τα φυλλάδια

Εκτός από τα χημικά, τα εκτελεστικά όργανα του ΠΑΣΟΚ στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση έσπευσαν να εφαρμόσουν τη σχετική εγκύκλιο για επιστράτευση ιδιοκτητών, οδηγών και οχημάτων, με «πρώτο και καλύτερο» τον Γ. Μίχα νομάρχη Πειραιά, να δηλώνει ότι «η διαδικασία επίδοσης των φύλλων πορείας στους ιδιοκτήτες των φορτηγών δημόσιας χρήσεως, θα έχει ολοκληρωθεί ως (χτες) το βράδυ». Σημειώνουμε ότι η μη συμμόρφωση μετά την επίδοση των εγγράφων κλήτευσης διώκεται μέσω της αυτόφωρης διαδικασίας.

Οι κατά τόπους αρμόδιες νομαρχίες συμπληρώνουν ανάλογα με τις ανάγκες που εκτιμούν ότι υπάρχουν τρία φύλλα πορείας. Ενα για τον ιδιοκτήτη, ένα για τον οδηγό και ένα για το όχημα δημόσιας χρήσης. Τα φύλλα αυτά παραδίνονται στις αστυνομικές αρχές, οι οποίες αναλαμβάνουν την επίδοσή τους στους ενδιαφερόμενους. Αν αυτοί δεν βρεθούν, τότε η απόφαση επιστράτευσης θυροκολλείται και ο ιδιοκτήτης ή ο οδηγός πρέπει να παρουσιαστούν στο αστυνομικό τμήμα εντός 24 ωρών. Από εκεί και πέρα, πρέπει να εμφανιστούν και να αναλάβουν εργασία. Αυτό το «αναλάβουν εργασία», ωστόσο, είναι κάτι που επιδέχεται πολλές εξηγήσεις, αφού οι αυτοκινητιστές δεν έχουν σταθερή εργασία και συγκεκριμένο σημείο που να αναφέρεται σε αυτή.

Στοχοπροσηλωμένοι οι βιομήχανοι

Οι Ελληνες βιομήχανοι, μετά την προχτεσινή, απειλητική προς τους απεργούς, παρέμβαση του προέδρου τους Δ. Δασκαλόπουλου, με την οποία ζητούσε «αποφασιστική αντιμετώπιση» του ζητήματος - με τον πρωθυπουργό να επισπεύδει την απόφαση πολιτικής επιστράτευσης - παρενέβησαν και χτες, αυτή τη φορά μέσω ανακοίνωσης του Συνδέσμου Βιομηχανιών Β. Ελλάδος. Εκβιάζοντας για άλλη μια φορά απαίτησαν την παύση της απεργίας, απειλώντας με κλείσιμο των επιχειρήσεων και ανάλογες συνέπειες για τους εργαζόμενους σε αυτές.

ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ
Τα λαϊκά στρώματα καταδικάζουν την απόφαση επιστράτευσης

Ανακοίνωση - παρέμβαση του ΠΑΜΕ

Ανακοίνωση - καταγγελία της καταστολής των κινητοποιήσεων των ιδιοκτητών φορτηγών, που επέλεξε να εφαρμόσει η κυβέρνηση «για λογαριασμό μιας ελάχιστης κάστας παρασίτων (καπιταλιστών και πολυεθνικών)», εξέδωσε η Εκτελεστική Γραμματεία του Πανεργατικού Αγωνιστικού Μετώπου.

Η ανακοίνωση έχει ως εξής:

«Το ΠΑΜΕ καλεί την εργατική τάξη της χώρας μας, τα λαϊκά στρώματα να καταδικάσουν αποφασιστικά την απόφαση της κυβέρνησης για επιστράτευση των οδηγών φορτηγών, προκειμένου πραγματικά μέσα από φωτιά και σίδερο να επιβάλει ό,τι τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου απαιτούν. Να απορρίψουν την αισχρή προπαγάνδα και τους τόνους ψεμάτων που συνοδεύει την επιβολή αυτού του μέτρου.

Ψέμα 1ον: Η κυβέρνηση δεν επιστρατεύει τους οδηγούς φορτηγών για να προστατεύσει τα συμφέροντα της πλειοψηφίας του λαού από μια συντεχνία όπως αποκαλεί τους οδηγούς φορτηγών, αλλά το ακριβώς αντίθετο. Επιστρατεύει τους οδηγούς φορτηγών και χρησιμοποιεί το σύνολο των κατασταλτικών μηχανισμών εναντίον τους για λογαριασμό μιας ελάχιστης κάστας παρασίτων (καπιταλιστών και πολυεθνικών) που θέλουν να μονοπωλήσουν το χώρο των μεταφορών για να εξασφαλίσουν νέα υπερκέρδη.

Ψέμα 2ον: Ισχυρίζεται ότι το κάνει για να μειωθούν οι τιμές και να ωφεληθεί το σύνολο των εργαζομένων και του λαού. Για το ακριβώς αντίθετο το κάνει. Για να διασφαλίσει μέσω του μονοπωλιακού ελέγχου το κέρδος της ελάχιστης μειοψηφίας των παρασίτων του μεγάλου κεφαλαίου. Απειρα τα παραδείγματα και τα παρόμοια ψέματα τόσο των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ όσο και όλων των υποστηριχτών του καπιταλισμού.

Θυμίζουμε το παραμύθι ότι από την απελευθέρωση του τραπεζικού συστήματος θα ωφελούνταν τα λαϊκά στρώματα και ζούμε τη χειρότερη ληστεία των τελευταίων 10ετιών. Το παραμύθι ότι η απελευθέρωση της ναυτιλίας θα μείωνε τα εισιτήρια και θα αύξανε τα δρομολόγια και σήμερα χρειάζεται ένας μισθός για να πας στη Μυτιλήνη και το χειμώνα στα περισσότερα νησιά δεν πιάνει καράβι. Το παραμύθι ότι η εφαρμογή της κοινής αγροτικής πολιτικής θα μείωνε προς όφελος όλων των εργαζομένων και των ίδιων των αγροτών τις τιμές των αγροτικών προϊόντων και ζούμε τη χειρότερη ακρίβεια και τόσων άλλων ψεύτικων ισχυρισμών.

Ατράνταχτη απόδειξη για τον ποιον εξυπηρετεί η ακόμα και διά της βίας επιβολή της απελευθέρωσης στις μεταφορές είναι η στήριξη που έχει η απόφαση αυτή από τους πλουτοκράτες και τα μέσα μαζικού αποπροσανατολισμού που έχουν στην ιδιοκτησία τους.

Απάντηση σε αυτή την πολιτική και το μαύρο αντιδραστικό μέτωπο που την προωθεί (κυβέρνηση, ηγεσία ΝΔ, ΛΑ.Ο.Σ., Ευρωπαϊκή Ενωση και τρόικα) είναι το ενιαίο μέτωπο των λαϊκών στρωμάτων. Της εργατικής τάξης, των αυτοαπασχολούμενων, των μικρών και μεσαίων βιοτεχνιών και εμπόρων, των φτωχών και μεσαίων αγροτών με κοινή δράση και αλληλεγγύη ενάντια στον κοινό αντίπαλο. Ο ίδιος που ήταν όταν απεργούσαν οι ναυτεργάτες, όταν έστηναν μπλόκα οι αγρότες, τώρα που απεργούν οι οδηγοί φορτηγών. Δηλαδή το μεγάλο κεφάλαιο και οι κυβερνήσεις που το υπηρετούν.

Γι' αυτό είναι αναγκαίο να βγουν συμπεράσματα για το ποιος ωφελείται όταν η κυβέρνηση και οι καπιταλιστές ιδιοκτήτες των μέσων χειραγώγησης καταφέρνουν να στρέφουν κάποιους οδηγούς και αγρότες ενάντια στους ναυτεργάτες και σε κάθε ομάδα εργατών που απεργεί. Οταν καταφέρνουν να στρέφουν κάποιους αγρότες, εργάτες και μικρεμπόρους ενάντια στους οδηγούς και κάποιους οδηγούς ενάντια σε αγρότες και εργάτες, καταφέρνοντας το "διαίρει και βασίλευε", αξιοποιώντας τη στάση και συνολικά το βρώμικο ρόλο που παίζουν στα κινήματα οι ξεπουλημένες ηγεσίες (ΓΣΕΕ - ΠΑΣΕΓΕΣ - ΓΕΣΕΒΕ κλπ.)».

ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΑΝ ΟΙ «ΔΡΟΜΟΙ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ»

Κυκλοφόρησαν με πλούσια ύλη οι «Δρόμοι της Ειρήνης», το περιοδικό της Ελληνικής Επιτροπής για τη Διεθνή Υφεση και Ειρήνη.

Στις σελίδες του φιλοξενούνται ανάμεσα στα άλλα, άρθρα για:

-- Ελλάδα και ΔΝΤ, η ΕΕ και το ΠΑΣΟΚ

-- Οι Γερμανοί ξανάρχονται, στόχος του Βερολίνου η ηγεμονία της Ευρώπης

-- Διευρυμένη στρατηγική για το ΝΑΤΟ προτείνει ομάδα ειδικών

-- Η οικολογική καταστροφή στον Κόλπο του Μεξικού

-- Μακελειό στην ανατολική Μεσόγειο από τους Ισραηλινούς τρομοκράτες

ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Πλειοδοσία σε φιλομονοπωλιακά μέτρα

Νέα μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων, όπως η παραπέρα μείωση των φόρων και η εκποίηση της δημόσιας περιουσίας, ζητά η ηγεσία της ΝΔ, επιδιδόμενη σε μια πλειοδοσία φιλομονοπωλιακών μέτρων με την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ που ήδη τα έχει δρομολογήσει.

Τα μέτρα αυτά επανέφερε ο Α. Σαμαράς κατά τη διάρκεια της χτεσινής περιοδείας του στη Λέσβο, επιχειρώντας να πείσει ότι αποτελούν μονόδρομο για την έξοδο από τη ύφεση αλλά και για την απαλλαγή από το μνημόνιο, το οποίο για ακόμα μια φορά διαβεβαίωσε ότι θα εφαρμόσει μέχρι κεραίας. «Δεν θα αθετήσουμε τις συμφωνίες που υπέγραψε η Ελλάδα. Δεν παίζουμε εμείς με την αξιοπιστία της χώρας», τόνισε, θεωρώντας δεδομένη την πλήρη υλοποίηση των βάρβαρων αντιλαϊκών μέτρων που περιλαμβάνει. Δεν είναι τυχαίο βέβαια ότι ο Α. Σαμαράς απέφυγε να πει το παραμικρό για την «απελευθέρωση των οδικών μεταφορών» και πολύ περισσότερο να αποδοκιμάσει την επίταξη των οδηγών φορτηγών, επιβεβαιώνοντας στην πράξη ότι βάζει πλάτες στην αντιλαϊκή πολιτική.

Συμπληρωματικά στο μνημόνιο εμφάνισε τα μέτρα υπέρ των επιχειρήσεων, που λανσάρει ως «μέτρα που αντιμετωπίζουν την ύφεση» και «έχουν μηδενικό κόστος», πράγμα που φυσικά δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Κεντρική θέση στις «αναπτυξιακές» προτάσεις της ΝΔ κατέχει η μείωση των φόρων: «Με τέτοιους φόρους όπως οι σημερινοί, ούτε επενδύσεις μπορούν να γίνουν, ούτε τις άλλες χώρες μπορούμε να ανταγωνιστούμε που φορολογούν πολύ λιγότερο τους πολίτες τους και τους επενδυτές τους», είπε χαρακτηριστικά. Παράλληλα επέμεινε στην «αξιοποίηση» της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου, μέσω μακροχρόνιων μισθώσεων (90 χρόνων!), ΣΔΙΤ, κ.ά.

Με δεδομένο ότι τα παραπάνω μέτρα ήδη υλοποιούνται από την κυβέρνηση, ο πρόεδρος της ΝΔ προτίμησε να αφιερώσει το μεγαλύτερο μέρος της ομιλίας του στην κοκορομαχία με το ΠΑΣΟΚ γύρω από τη σκανδαλολογία. Προκάλεσε την κυβέρνηση «να τα ψάξει όλα», ζητώντας όμως επέκταση των εξεταστικών επιτροπών και για τα σκάνδαλα των πράσινων κυβερνήσεων. «Οι εξεταστικές δε σώζουν το ΠΑΣΟΚ», είπε, προεξοφλώντας ότι στις αυτοδιοικητικές εκλογές «το ΠΑΣΟΚ θα πάρει την απάντηση που του αξίζει».

ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΟΔΗΓΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ
«Πιλοτικό» μέτρο ενόψει αγώνων

Την «απερίφραστη καταδίκη του» στην πολιτική επιστράτευση εκφράζει με ανακοίνωσή του το Συνδικάτο Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Ελλάδας, σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση έχει «υιοθετήσει την αυθαιρεσία» και ότι η «εφαρμογή του γίνεται "πιλοτικά" για τις επόμενες κινητοποιήσεις των εργαζομένων. Δηλώνουν τέλος, ότι «τέτοιες ενέργειες θα μας βρουν αντίθετους».

ΕΣΑΚ ΟΔΗΓΩΝ - ΦΟΡΤΗΓΩΝ
«Συνεχίστε δυναμικά»

Καταγγελία της πολιτικής επιστράτευσης

Το μέτρο της πολιτικής επιστράτευσης που επέβαλε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για να ανακόψει την απεργία των οδηγών φορτηγών ΔΧ καταγγέlλει με ανακοίνωσή της, η αγωνιστική παράταξη ΕΣΑΚ Οδηγών Φορτηγών και επισημαίνει, ότι το μέτρο αυτό, που έχει χρησιμοποιηθεί και σε βάρος των ναυτεργατικών απεργιών (2002 και 2004 από τις γαλαζοπράσινες κυβερνήσεις) είναι «όπλο των αστών που με χωροφύλακα τις αντιλαϊκές - αντιδημοκρατικές κυβερνήσεις, θέλουν να φρενάρουν τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις των εργαζομένων που συνεχώς θα εντείνονται». Η παράταξη επισημαίνει ότι η συγκεντροποίηση των μεταφορών στα χέρια του μεγάλου κεφαλαίου που προωθεί η κυβέρνηση, θα καταργήσει ακόμα και βασικά δικαιώματα για τους εργαζόμενους του κλάδου, αυξάνοντας τους κινδύνους για ατυχήματα, ενώ αύξηση θα έχουν και τα κοστολόγια για τη λαϊκή οικογένεια. Καλεί τους αυτοκινητιστές «να μην πειθαρχήσουν, να συνεχίσουν πιο δυναμικά την απεργία. Παλεύουμε για ενιαίο φορέα μεταφορών που θα ικανοποιεί τις ανάγκες των λαϊκών στρωμάτων», καταλήγει η ΕΣΑΚ.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
Καταγγέλλει την επίταξη των φορτηγών

«Με έντονο προβληματισμό, ανησυχία, αλλά και αγανάκτηση», η Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων Αθήνας (ΟΒΣΑ) «καταγγέλλει την επίταξη των φορτηγών ΔΧ και την πολιτική επιστράτευσης των οδηγών, με σκοπό το σπάσιμο της απεργίας».

Στην ανακοίνωσή της σημειώνει επίσης: «Η παραπάνω αντιδημοκρατική ενέργεια της κυβέρνησης επιχειρεί το χτύπημα κάθε αντίστασης στην αντιλαϊκή πολιτική της, επιχειρεί να τρομοκρατήσει το λαϊκό κίνημα. Η κυβέρνηση, ακολουθώντας την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης, επιδιώκει την απελευθέρωση των "κλειστών επαγγελμάτων", όπως και αυτό της μεταφοράς. Ουσιαστικά η κυβέρνηση επιχειρεί την άλωση και του συγκεκριμένου κλάδου από τα μονοπώλια.

Η Ομοσπονδία μας είναι αντίθετη με τη λεγόμενη απελευθέρωση του επαγγέλματος, γιατί αυτή ουσιαστικά οδηγεί στην ανεργία χιλιάδες μικρούς και αυτοαπασχολούμενους επαγγελματίες, στη δραματική μείωση του εισοδήματος όσων τελικά παραμείνουν σε αυτό. Δε μας εκπλήσσει ο αντιδημοκρατικός κατήφορος της κυβέρνησης. Προβάλλει το σκληρό και αδίστακτο πρόσωπο της πλουτοκρατίας. Εκείνο, όμως, που άμεσα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε οι μικροί και αυτοαπασχολούμενοι ΕΒΕ είναι η ενότητα στην πάλη κατά των μονοπωλίων και των κομμάτων που τα υπηρετούν».

Και καταλήγει η ΟΒΣΑ: «Να απομονώσουμε τις συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες, ΓΣΕΒΕΕ - ΕΣΕΕ που υπηρετούν την ασκούμενη αντιλαϊκή πολιτική. Να συσπειρωθούμε στην ΠΑΣΕΒΕ, να ενισχύσουμε τη συμμαχία μας, με την εργατική τάξη και το ΠΑΜΕ, για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής, για την κατάκτηση μιας εξουσίας και οικονομίας που ο παραγόμενος πλούτος θα χρησιμεύει για την κάλυψη των αναγκών της λαϊκής οικογένειας».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ